Hva skal til for at jeg skal bli DIN faste leser?

Eller, det finnes ikke akkurat noe fasit svar på akkurat det. For jeg leser jo en god del forskjellige blogger, og ingen av de er jo like. Alt i fra gay-bloggen til Lars Tangen til den tankevekkende bloggen til Regine Stokke (hvil i fred). Men det er noen blogger som jeg ikke takler, som jeg bare krysser ut med en gang jeg kommer inn. Mens andre får jeg et godt inntrykk av og begynner å lese videre nedover på. Som sagt, finnes ingen fasit svar på det spørsmålet, men her er noen ting jeg legger veldig godt merke til:

 Design og header er jo så klart det første man legger merke til når man kommer inn på en blogg. Det kan være en fordel hvis det er kult og skiller seg litt ut. Men her er det less is more for min del. Liker som regel ikke at det er alt for mange farger og effekter som forstyrrer. Også er det viktig at skrifta er tydelig. Hvis ikke så kan det være veldig tungt å lese, og da gidder jeg ikke.

 Innleggene er det hvertfall ingen fasit svar på. MEN jeg synes det er viktig at det er minimalt med skrivefeil, for det er nemlig noe jeg irriterer meg over (vet at jeg selv skriver feil i ny og ned, så da må dere bare si i fra). Også må bloggeren ha et godt ordforråd og en viss sans for humor og selvironi (eksempel på selvironi må være Heidi Alexandra) Jeg liker å lese om det meste, alt i fra outfits til hverdagen. Det er kun fantasien som setter grenser der.

 Bilder må man ha ellers blir det kjedelig. Er tungt å sitte og bare lese masse tekst. Kan være lurt og ikke bare ha bilder av bare seg selv, det kan bli veldig kjedelig i lengden.

 Videoblogging må en ha i ny og ned for det er bare gøy. Er jo artig å se bloggeren i "real life".

 Gode outfits liker jeg veldig godt. Men ikke hvis personen bare har på seg en tights og en kjedelig t-shorte den dagen og legger ut bilder av det og kaller det for outfit bildet. Det kan de godt la være å gjøre for min del, for det er kjedelig. Liker de som inspirerer meg litt og har sin egen stil.

Jeg sier ikke at jeg har en perfekt blogg, for det har jeg ikke. Min blogg er ikke slik jeg skulle ønsket den var, enda. Dette er bare min mening om hvordan man kan få en bra blogg som sikkert mange vil lese. Mens andre har sikkert andre meninger om det. Uff, dette ble mye tekst.

Hva skal til for at du blir en fast leser av en blogg?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg