Jeg savner mine glade turn dager

Nå for tiden så har vi elevstyrte gymtimer, som vil si at vi går sammen to og to å lager et opplegg for timen og instruerer. De som skulle ha gymtimen i dag fikk kalde føtter og kom ikke på skolen i dag (loosers, haha neida). Så da hadde jo ikke læreren satt opp noe opplegg for timen. Da kom den spontane siden frem i meg, så jeg og Julie valgte å ha gymtimen på sparke, helt uforberedt. Da valgte vi å ha turning, og det var tydeligvis en utrfordring for de fleste. For en stiv og støl klasse jeg har. Mange som ikke klarte å slå hjul eller stå på hendene en gang. Er det så vanskelig? Det er noe jeg har klart så lenge jeg kan huske. FØR jeg gikk på turn.  

Jeg har gått på turn i 5 år. Begynte da jeg var 7 år og sluttet da når jeg var 12 år. Hadde et laaaaangt opphold, også begynte jeg igjen bare for morro skyld for et år siden igjen. Men sluttet igjen for et halvt år siden, fordi det partie jeg gikk på ble helt oppsplittet, alle sluttet plutselig. Angrer den dag i dag på at jeg sluttet den gangen da jeg var 12 år, for jeg kunne ha nådd langt med turningen. Den sporten vil alltid like hjerte mitt nært. En gang turner, alltid turner.

Har ikke mange turnbilder, men fant disse.

Hehe, aw. Her var jeg en søt og uskyldig 7 åring. Dette var min første konkurranse. Husker godt hvor jeg skalv under den bomøvelsen.
Her er det partie jeg gikk på nylig. Bilde ble tatt rett etter våroppvisningen, og vi skulle liksom etterligne slanger, derfor rar sminke. Ser du hvem som er meg? hehe

En liten videosnurt fra en trening. Det er jeg som filmer da. Herregud så jeg savner turn!

Har du gått/går på turn?
Hvilken sport/interesse brenner du for?

51 kommentarer

Siste innlegg