ER DU SOM MEG? LIKE REDD FOR Å BLI VOKSEN?

Sola skinner, snøen tiner og våren er gått i gang. Det går mot varmere tider, og fortere enn vi aner ordet av det er det sommerferie. Dette betyr for meg at karakterer skal settes å sendes inn til den videregående skolen jeg har søkt på, som i mitt tilfelle er idrettlinja på nummer en, deretter service og samferdsel og media og kommunikasjon. Om jeg har tatt det rette valget aner jeg ikke, men det får tiden vise. Fremtiden er så usikker og jeg vil bare legge meg ned å grine av alt presset rundt alle disse valgene man må ta nå fremover. Jeg vil bare spole tilbake tiden å være barn igjen, der hvor de største bekymringene var at man gikk glipp av barnetv. Nå fyller jeg seksten år i neste måned, og jeg merker at man må begynne å ta mer ansvar for seg selv nå. Jeg vil ikke bli voksen, jeg vil bare stoppe opp å leve livet som om det var min siste dag. Har flere venner som har fremtidsplanene klare, og jeg sitter der bare som en dust å aner virkelig ikke hva jeg vil bli. Og dette begynner å stresse meg litt nå.

Har vært på konferansetime som jeg skrev tidligere, derfor jeg skriver om dette nå. Det gikk som forventet, veldig dårlig. Jeg har mistet alt som heter motivasjon og skolen er den siste plassen jeg vil være for tiden. Det er skikkelig skummel tanke at jeg er blitt så lei, og at jeg enda har flere år i vente. Men jeg har ikke noe valg nå, må bare ta meg selv i nakken å gjøre det beste ut av de siste månende som er igjen.
Jeg prøver hvertfall å ta det med et smil.

Er du også redd for å bli voksen?
Vet du hva du vil bli når du blir stor?
Hvis du som meg har søkt videregående til høsten, hva har du søkt?

38 kommentarer
    1. Skjønner!
      Men jeg GLEDER meg til å bli voksen. Gleder meg til å slutte på denne forbanna dritt skolen, ta mine egne valg og leve livet som man selv vil

    2. Det er mange ting jeg vil bli når jeg blir stor. Og derfor har jeg søkt.
      Design og Handverk, Media og Kommunikasjon, Musikk,dans og drama med musikk..

    3. 9 … <3 Ønsker og bli Deseigner <3 fordi jeg har symaskin og tegner mesteparten av mattetimen <3 Haha ,, man kan vel si at jeg er noen av de heldige som vet hva de skal bli når man blir eldre <3

    4. Nja, ikke så veldig redd.
      Jeg er jo bare tolv år da, men jeg har en stor drøm som jeg har hatt lenge om å bli skuespiller, samme om jeg blir kjent eller ei, men jeg har bare skikkelig lyst til det 🙂

    5. du du må seee på bloggen min ! det står noedrit hyggelig om deg !
      jeg digger deg såååå ! er så glad i den kosssedressen at det er noe helt ubeskrivelig! åhh!

    6. Heii :D<3 Jeg er bare 14 år så jeg vet ikke enda :)Fin blogg
      Har du valgt deg jobb jeg vil bli Hus megler eller så vet jeg ikke enda,eller vil jeg jobbe med hjelpe folk 🙂
      Klem Kristin digger bloggen din <3 😀

    7. eg er ikkje redd for og bli voksen 🙂 eg tror dette 1året på vidergående og det å bu alene har gjort slik at eg har vokset veldig mye !
      eg er ikke helt sikker på hva eg vil bli når eg skal bli stor… hehe
      men til høsten skal eg gå på frisør linje : )

    8. jeg vil heller ikke bli voksen, jeg blir bare tretten år torsdag neste uke… 🙂
      jeg tror jeg vil bli en sånn som tar bilder (kommer ikke på hva det heter) eller en sånn som filmer xD kommer ikke på noe om hva det heter 😛
      så jeg har ikke søkt, men det har broren min, og han virket veldig sikker på det valget han tok om hva han ville bli

    9. faktisk så skremmer ikke tanken på å bli voksen meg. Eller jeg er jo snart voksen blir jo 18 i år. Så kommer jo til å flytte ut i løpet av et par år tror jeg. Men nei, aner fortsatt ikke hva jeg skal bli. Men husk du har fortsatt en stund på bestemme deg hva du skal bli Tuva. jeg begynner jo i 3 så har derimot ikke så veldig lang tid:P

    10. Jeg vil virkelig ikke bli voksen. Vil ikke ha alt ansvaret, vil ikke ta alle valgene, vil ikke være usikker på hvordan det kommer til å gå. Vil ikke vite det om det ikke går bra. Skulle nesten ønske tiden kunne stoppet opp en stund, bare sånn at jeg fikk tid til å nyte det så lenge det varer 🙂

    11. Jeg var det for et par år siden når jeg var på din alder, men samtidig så gledet jeg meg til å bli 18 å kunne gjøre AKKURAT hva jeg måtte føle for! Men nå er det mye å tenke på, regninger, jobb, bo for seg selv, and so on. Men man blir vant til det, merkelig nok 🙂 Kjempe fin blogg du har! Er fast leser, selv om jeg ikke kommenterer så mye 🙂

    12. Hold motet oppe,Tuva 🙂 du har ikke lenge igjen av ungdomsskolen, og når du kommer på vgs så blir skolehverdagen heelt annerledes. jeg var og kjempe lei på ungdomsskolen, men alt ble bedre på vgs når du studerer noe du selv har valgt. Nå går jeg 4.året på høgskole og har bare lyst til å være her – nå er det skremmende å gå ut i arbeidslivet 🙂 kommer alltid nye utfordringer ;p

    13. Hehe, kjempe fint innlegg, du skriver så bra! Jeg vet arlig talt ikke, men gidder ikke bekymre meg egentlig, gruer meg heller ikke, vet ikke helt jeg 🙂 haha!
      Kjempe fin blogg ;*

    14. Jeg er snart 18 år og har gått 2 vg1-år, du trenger så absolutt ikke å stresse med hva du skal bli. Og du blir heller ikke voksen på et blunk, det kommer gradvis og etterhvert blir du nok å synes det er gøy å bestemme mer selv 🙂
      ‘Ta det som det kommer’ er mitt beste tips!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg