Ja, jeg bor i fosterhjem

Dette er et gammelt innlegg som jeg skrev for kanskje en måned siden. Men poster det igjen, for nå har jeg omtrent dobbelt så mange lesere, så får en del spørsmål angående dette.


Her kommer et ganske personlig innlegg, noe jeg aldri har hatt før på bloggen. Har fått veldig mange lesere den siste tiden, og jeg tenkte jeg skulle fortelle dere litt om meg selv, personlig. Vil ikke skrive så veldig detaljert, til hensyn for mine søsken. Vet egentlig ikke helt hvor jeg skal begynne, men tror jeg bare hopper i det. 

Det hele begynte en dag for åtte år siden, jeg var altså syv år gammel. Jeg var på skolen, så kom det en lærer inn å fortalte at jeg måtte komme opp på rektors kontor. Jeg tenkte bare "ååh, hva har jeg gjort galt nå?" (jeg var litt av en shitt kidd) Men oppe på rektors kontor satt resten av mine søsken. Og mine to eldste brødre som da var rundt tjue år, satt å gråt. Jeg skjønte ingenting. Vi ble fortalt at mamma var veldig syk og at hun lå på sykehus, og at det så veldig dårlig ut. Vi dro da til sykehuset. Hun døde da ikke mange timer etter. Husker ikke så veldig mange detaljer, for alt dette virker veldig fjernt for meg.

Jeg og mine tre søsken flyttet like etter på barnehjem, mens barnevernet jobbet for å finne fosterhjem til oss. Vi flyttet ikke til pappa pågrunn av personlige årsaker, men vi var på besøk hos han ofte. Jeg og mine søsken bodde på barnehjemmet i omtrent et år, før barnevernet fant fosterhjem til oss. Vi fire ble plassert i forskjellige fosterhjem, bortsett fra Karen og Raade som bor sammen. Så ja, jeg bor i fosterhjem og har bodd her i litt over syv år nå.

Jeg har en helt fantastisk fosterfamilie som har tatt utrolig gått vare på meg. Har vært så utrolig heldig som har kommet hit jeg bor nå. Liker ikke å omtale dem som fosterfamilie, for i mine øyne er de min ekte familie på lik linje som mine biologiske søsken. Så jeg har det veldig bra. Livet gikk videre uten mamma.

Men så snudde det seg litt opp ned igjen for snart tre år siden, da vi fikk vite at pappa hadde fått kreft. Jeg ville ikke tro det da jeg fikk høre det. Pappa som var den helten liksom. Han gikk på behandling og cellegift, og jeg tenkte hele tiden at pappa aldri kom til å død. Han som hadde så mye liv i seg kom til å overleve dette, tenkte jeg. Men han ble slappere og slappere med tiden og det så veldig dårlig ut. Men jeg trodde for det om aldri at han kom til å død.

I November 2008 ble pappa lagt inn på sykehuset, fordi han hadde fått lungebetennelse i tillegg, pågrunn av at immunforsvaret var blitt så dårlig. Jeg, mine søsken og fosterforeldrene våre var på sykehuset hele tiden. Pappa var ikke til å kjenne igjen, ikke bare fordi han var blitt så tynn, men han hadde mistet all gløden i ansiktet. Men jeg trodde fortsatt ikke at han skulle død, selv om legene gjorde det veldig klart for seg at tilstanden var dårlig. Men han døde 27. november. Det var på en måte en lettelse, for han hadde det ikke noe bra den siste tiden han levde. Selv om jeg skulle gjort alt i verden for å få både han og mamma tilbake.

Men bare så en ting er klart. Dette er ikke et sippeinnlegg for at jeg vil at alle skal synes synd på meg, men har fått så mange kommentarer om jeg bor i fosterhjem og hvorfor osv. Så jeg ville bare fortelle litt om det. Livet går videre, tro det eller ei. Jeg har det veldig bra den dag i dag. Orker ikke lese gjennom etter skrivefeil.

180 kommentarer
    1. Wow, det var ikke noe jeg så komme! Utrolig sterkt av deg å poste et så ærlig og åpent innlegg, du fremstår som en livsglad og herlig jente!

    2. omg, det er akkurat samme som jeg jo:O
      jeg husker også at læreren kom til meg og sa at jeg skulle på kontorer, der satt lillebroren min og noen fra barneverne + fosterforeldrene mine.
      jeg husket hvor mye jeg gråt.
      Men min er for 4 år siden.
      forsterforeldrene mine er heelt fantastiske<3

    3. oi, dette var ikke noe jeg hadde forventet akkurat. Jeg synes utrolig synd på deg som ikke bare har mistet en av foreldrene dine, men begge. Det må ha vært en utrolig tung tid for deg og jeg føler virkelig med deg. Men det er veldig bra at du har det bra nå, og koser deg sammen med den nye familien din! 🙂

    4. så bra at du har det bra hos din nye familie ! Fikk nesten litt tårer når jeg leste det, for alle vet sikkert hvordan det er å misste noen… (død) 🙁

    5. Tuva! Jeg må virkelig si du er en sterk jente som står fram med dette på bloggen. Det er det nemlig ikke mange som gjør. Selfølgelig er det jo trist å miste et familiemedlem som betyr så mye for deg, men livet må selfølgelig gå videre. Det er supert at du har det bra nå , Tuva, når du også har de gode vennene som jeg forstår du har. Venner som støtter. Du har også mange blogglesere som sikkert støtter deg 100%. Stå på jente! Du er super, Tuva!

    6. Oi, dette hørtes ikke spesielt hyggelig ut for deg. Det må har vært tungt.
      Men det er fint du har det bra slik som du har det nå, og det er tøfft av deg å poste et så ærlig og personlig innlegg. Det hjelper ofte å få snakket ut om ting.
      Ønsker det alt vel videre i livet 🙂
      ~ Dora

    7. Wow! Så modig gjort av deg å poste det på bloggen! Du mæ være bra sterk og modig! Stå på Tuva, du er en super blogger!

    8. Føler med deg! foreldrene mine er også døde. men jeg bor ikke i fosterhjem da, jeg bor hos onkelen min som er blitt som en far for meg og det er “mamma” også

    9. greit, jeg vet at dette ikke var et sippe-inlegg,, haha, men jeg begynner ofte å å tårer i øynene når jeg leser slike ting ;-( Men altså,, jeg kan ike forestille meg hvordan det må ha vært.. Pappa mista faren sin da han var 1 år ..
      BTW : Jeg synes at du er utrolig modig som skriver sånne ting, og ja,,
      jeg digger bloggen din, Tuva 🙂
      Føler med deg og søskene dine 🙂

    10. oj herregud stakkars deg 🙁 føler med deg 🙁 kunnet aldri klart det tror jeg du er veldig sterk 🙂

    11. Uff da Tuva 🙁
      Stakkar deg, men det er jo bra at du har det bra den dag i dag 🙂 Syns virkelig synd på deg.

    12. Syns det er helt utrolig modig gjort av deg og poste et så sterkt innlegg. Fordi det du har opplevd er jo noe som ryster bakgrunnen din. Og de som kommer her og kommenterer at du bare syter, {sier ikke at noen har gjort det} kan jo tenke seg selv hvordan det er og miste sine foreldre og havne på fosterhjem.
      Det er bra du ikke omtaler dem som fosterhjem, for det er jo det de fleste ønsker at barn skal gjøre. Også er det utrolig bra at du er LYKKELIG der du er nå.
      Det er jo faktisk det som er viktigst.
      Hilsen http://www.ixo.blogg.no som syns du er SINNSYK kul og tøff :)<3 Elsker deg og bloggen din<3

    13. Tusen takk for at du ville dele all den personlige informasjonen:)
      uff det var trist og høre men det er kjempebra at du har gått videre i livet og har det bra:)
      Kos og klemmer:D

    14. Oy, stakkars deg.. Og som de andre sier: Du er sterk og tøff <3
      Jeg har bursdag 27.november 🙁 🙂

    15. Sitter her med tårer i øynene, har selv opplevd at mormoren min døde i fjord sommer. Vi var på ferie, plutselig ringte mamma meg(foreldrene mine er skilt) å sa at mormor hadde en svuls i hjernen å lå på ullevoll. Ble jo helt fra meg. Når vi kom hjem fra ferien så hadde de fjernet den, men da oppdaget de at hun hadde lungekreft. Trodde at de fikk fjernet det, men en dag fikk vi den beskjeden at det ikke gitt å at hun hadde et år igjen og leve. Det var et fint år, men følte ikke jeg fikk tatt ordentlig farvell.
      kan ikke en gang forestille meg situasjonen din. Det virker kansje ikke så ille, men det hele skjedde så brått + at jeg aldri før hadde opplevd noe lignende.

    16. hei du!.
      jeg bor også i fosterhjem!.
      jeg vet hvordan det er .. du føler deg alene med det..
      men moren min lever, men går på stoffer …
      og hun slo meg til blode kom

    17. Gud, så sterk du er! Veldig, veldig bra at du har det bra nå og har kommet til et bra sted 🙂 du virkelig som en jente med en fantastisk personlighet, du bør absolutt være stolt av deg selv om er så ærlig og modig, tuva.

    18. Huff, jeg klarer ikke se for meg et liv uten foreldrene mine. Det er sikkert mye vanskeligere enn man tror. Men en ting er sikkert. Man tror sikkert at man aldri kommer over det, men det gjør man. Kanskje ikke 100%, men iallefall slik at man klarer seg.
      Jeg synes du er sterk! Stå på!

    19. ble virkelig rørt! har lest bloggen din veldig lenge, men har ikke lest dette innlegget før. du virker som ei herlig og sterk jente. tenk å ha opplevd alt dette, og enda sitte igjen med livsglede og masse humor. skulle nesten ønske vi var venninner. det burde finnes fler som deg!:-) håper du aldri går lei bloggingen.

    20. Syns du er sterk som skriver alt dette..
      Syns utrolig synn på deg og miste begge foreldre.
      Men å høre at du har det bra er jo en lettelse,,
      Jeg hadde ingen aning og dette hærre<33

    21. Jeg beundrer deg kjempe mye! Dette var vel sikkert en kjempe tøff tid. Men det er bra du har det fint der du er nå 🙂 Kondolerer, selvom det er en god stund siden !

    22. ekstremt modig gjort av deg å dele dette innlegget med hele Norge. Du virker som en sterk og modig jente, på så mange måter tross alt det grusomme du har gått igjennom. Så bra at du har funnet deg til rette, det fortjener du virkelig! Ønsker deg alt vel i fremtiden. Du er super bra Tuva:D

    23. Oj, du er skikkelig stekrt og modig jente! Har aldri vært borti en blogg som er så ærlig og poster et slikt innlegg! Håper du får det kjempefint i livet ditt <3 klem fra den du ikke hvet hvem er 🙂

    24. Hei <3 jeg synes du er en sterk jente som tørr å skrive dette på bloggen og bloggen din er utrolig bra 🙂
      Jeg føler med deg. stå på videre! <3

    25. Du er bare 15 år, håper at du vet hvor mange som har adgang til denne bloggen din. Det er leit alt du har opplevd, men vit at du deler dette her med alle som ønsker å lese dette, du er klar over det sant?

    26. kondolerer : (
      du er en sykt sterk fin person me mye optimist i deg ! ; lev altid den dag idag som det var den siste ! : * go on

    27. Du er en veldig sterk person. Du tenker bare på gode ting. På at de biologiske foreldrene dine har det bedre nå, enn den siste tiden de levde. Ja, livet går videre, tro det eller ei! 🙂

    28. Dette er jo ikke et sippe innlegg i det hele tatt. Jeg hadde ikke klart meg om dette skulle hende med foreldrene mine. Du virker som en utrolig sterk jente. Herregud, du er nydelig Tuva 🙂

    29. åh gud for en trist bakgrunn!!! :/ sitter med tårer i øynene nå jeg.. veldig modent gjort av deg å poste et slikt innlegg, det skal du ha:) huffameien 🙁

    30. Heiia ,
      Du er kjempe tøff som forteller dette det skal du ha . Og når jeg leste det kome det trårer i øynene mine (jeg griner lett)
      Klem Camilla 😀

    31. huff, fikk tårer i øyene når jeg leste dette! det er bra du har gått videre, og som du sier har du det kjempe bra der du bor nå. Det burde du sette pris på, det er ikke alle som får det like bra som du fikk det.

    32. Jeg har det på en måte som deg, bare at JEG fant min egen far død da jeg var seks år. Men jeg bor ikke i foster familie, men hos mamma. Men jeg er en helt vanlig jente som har det kjempe bra og alt sånn. Så vi har noe til fellses der gikk : )

    33. du er tøff Tuva! å oppleve noe sånt må være noe av det fæleste som kan skje! håper du har det bra, og prøver å leve videre! ta med deg minnene videre! 🙂
      du er utrolig sterk Tuva, og dette er en kjempe god egenskap! håper som sagt at du har det bra og får det bra videre i livet:)

    34. Tuva, du e modig som tør å skrive dettan! Du e heldig som har kommet over døden t mora og faren din i tilegg! Æ e glad på dine vægne at du har d så bra som du har d no:-D

    35. Det var ganske trist å høre. Du er en sterk jente, og jeg vil oppfordre deg til å stå på. Hvor hen du er, er foreldrene dine med deg selv om de ikke er der direkte. Jeg synes du er utrolig tøff. Det er bra at du har fått en bra fosterfamilie som tar vare på deg! 🙂
      Lykke til videre i lyvet. Må livet ditt bringe deg all lykken du ønsker

    36. Oi :/ det visste jeg ikke! Bra skrevet.
      Utrolig trist at noen skal oppleve sånt… Det er ikke slik det skal være. Du virker veldig glad og fornøyd, og selv om det kanskje ikke spiller noen rolle i denne sammenhengen, men: du er utrolig pen 😀
      Tøft av deg at du forteller sånt. Stå på 😀

    37. du er ei utrolig tøff jente. jeg tror ikke det er noen bloggere som er så sterke som deg og tør å komme med et så ærlig innlegg. du har mye styrke, og bruk den på gode venner og familie! stå på!

    38. Hei! Jeg synes du er utrolig sterk som postet dette innlegget. Det er bra at du gjør det, slik at leserne forstår deg bedre, og ser hva du har gått igjennom. “livet går videre”, du viser iallefall at den setningen er sann. Du er en jente med masse smil, som jeg gjerne kunne blitt kjent med. Det er alltid vanskelig å skrive om så harde ting. Selfølgelig synes jeg synd på deg! De som har en mamma og pappa synes synd på seg fordi de har mistet en katt eller noe sånt. Men tenk: “Jeg er heldig som har en mor og far, og mennesker som er glad i meg”. Men jeg vedder på at fosterfamilien din gjør ALT for at du skal trives og ha det bra.
      Stå på videre!

    39. Du er utrolig sterk som deler dette med dine lesere!<3
      Stå på videre Tuve. Du er en utrolig tøff og sterk jente og har tydelighvis opplevd mye!
      ♥-lig hilsen Anonym

    40. unskynd vis dette er personlige spørsmål men bor søsknene dine langt fra deg?
      og får du treffe de ofte??
      bare lurer… syntes det er så trist 🙁
      farfaren min har ikke sett faren sin han gikk på stoff og døde før han ble født og moren hans døde i en bilulykke eller hun ble kjørt på av en bil når han var 12 år:(
      så han har bodd hos onkelen sin…

    41. Du er en fantastisk jente som vil fortelle dette til andre! Jeg synes synd på deg, men jeg er veldig glad for at du har det bra den dag i dag! Jeg elsker bloggen din, og du er en modig jente!

    42. du e utrolig sterkt jente , lykke til videre i livet.
      Med de gode vennene du har, blir alt litt lettere trur jeg nok!
      åja , som flere sier , at du deler dette på bloggen er velig bra , du har en styrke som ikke alle andre har !
      fin fin jente e du nu åsså 🙂

    43. Du er ei veldig sterk jente, Tuva! 🙂 <3
      Huff, det må ha vært en forferdelig vanskelig tid for deg...:( Umulig å forestille seg!
      Friendz <3

    44. uendelig trist. Mista sjøl faren min for ett år sia. Stikk fortsatt i bryste når æ tenke på han. Kan umulig forestille kordan du har det. tuva, du e en person som mange ser opp til! æ digge dæ virkelig. kondolere, og ja- never give up!

    45. du er sterk som har klart å gått gjennom dete! håper det går bra med deg<3
      Vet ikke hvordan jeg hadde taklet det, men du takler det veldig bra! jeg er stolt 🙂
      -stå på!

    46. har fått stor respekt av deg etter at jeg leste dette!
      Så utrolig trist.. , men bra at du har det bre i dag og du er jo verdens beste blogger!
      🙂 Go girl!

    47. du er jammen sterk! synd å høre om moren og faren din, men så fint at du har det så bra nå 🙂 kjempeflott innlegg!

    48. passer litt dårlig å skrive det i dette innlegge, men jeg har skrevet deg på blogg vs blogg på http://www.krumsvik.blogg.no fordi jeg synes din blogg er så sykt kul! Så alle som ser dette meld dere på på krumsvik.blogg.no :))))))

    49. Uff, stakkars deg! Jeg håper virkelig at du har det bra hos dine fosterforeldre. Jeg hadde blitt helt knust om det hadde sjedd med meg, men det ble du sikkert. Du er heldig som har foreldre som du er fornøyde med da 🙂 Ønsker deg lykke til videre i livet! Elsker bloggen din!

    50. Sitter her med tårer som triller ned gjennom kinnene mine. Tuva! du er en utrolig sterk person, som klarer og åpne deg om dette. Du har all grunn til og bli respektert her i verden. For det er ikke mange som går igjennom noe så grusomt som det du har gjort. Jeg kunne aldri tenke meg og miste både mamma og pappa. Skjønner ikke hvordan du har klart deg gjennom dette. Håper du har det bra der du bor nå. Syns utrolig synd på deg .. fikk helt utrolig vondt i meg nå.

    51. Hei <3
      Jeg elsker bloggen din <3
      Dette er ynglingsbloggen min leser den hver dag<3
      Skal du slette bloggen din ?:'(
      Jeg ble kjempe lei meg når jeg hørte om dette:'(
      Stakkars deg

    52. Wow Tuva, jeg vet ikke hva jeg skal si. Du har mistet begge foreldrene dine og alikvel klarer du å være positiv og jeg synes ikke at dette er et sippeinnlegg. Dette innlegget er en veldig privat historie som jeg synes du er modig som tør å dele med alle bloggleserene som inluderer meg. Synes det er utrolig bra at du har det bra hos familien du har nå og at du ikke anser dem som “fosterforeldre” som kan tolkes på en negativ måte.
      Du er en sterk og nydelig jente, ikke glem det.
      Klem en fast leser<3

    53. Herregud, det er utrolig sterkt. du er en utrolig sterk jente, å du har vært forbildet mitt i lang tid nå ! Jeg har ikke visst at du bor på fosterhjem , men det er herlig å høre at du har det så bra som du har det. du er virkelig et forbildet for mange jenter der ute, inkludert meg ! Digger deg og bloggen din ! du har virkelig et bra hjerte !

    54. Tror faktisk verden hadde gått under for meg om det hadde skjedd meg, foreldre skal jo leve til de e 150, minst.
      Beundrer måten du har tatt det på virker som en utrolig sterk jente! Håper du har god kontakt med søskene dine! 🙂

    55. Jeg får vondt i meg av å lese dette! jeg har utrolig medfølelse, jag kan bare ikke få sakt det nok! Jeg har mange ganger hatt mareritt om akkurat det, å miste noen i familien.. Kan ikke tenke meg tanken på å holde ut det. Du er som alle andre har sakt, Utrolig sterk (L) !

    56. du er virkelig ett forbilde, tuva 🙂 jeg leste gjennom alt, og fikk nesten tårer i øynene – klart jeg syns synd på deg! du er en sterk jente, stå på <3

    57. Uff, så fælt at begge foreldrene dine er død! RIP. Du er et kjempe bra forbilde som viser at du er sterk og har det bra. Stå på!

    58. jeg syntes utrolig synd på deg!
      du er sterk som kommer deg igjennom dette å det er kjempebra!
      det er jo helt fantastisk at du har det bra<33

    59. shiiiit, serisøt.. jeg fikk gåsehud, og var ikke langt ifra til at jeg faktisk begynte og gråte. Virker som om du er faktisk er veldig fornøyd med den familien du har nå, og det er utrolig bra. Men du må ha hatt det veldig vannskerlig, som har mistet begge foreldrene dine. Pluss at du ble spilttet fra søsknene dine :/ hørtes utrolig trist ut, og du klarte og skrive det ned veldig bra. Og jeg tror neppe folk tror du ville skrevet det, for og vekke oppmerksomheten. Selv jeg syntes det ut som noe jeg ikke hadde klart og takle, du virker som en tøff persjon, som faktisk klarer og styre deg selv, og at du faktisk kommer deg bra overens med det som har skjedd, selvom du aldri i livet ditt kommer til og glemme det som har skjedd. Men stå på, vi klarer dette her tuva! Men du får egentlig bare ha troa på at de har det myee bedre der. utrolig korslig at du faktisk gadd og dele dettte her med mangeee tusen mennesker!

    60. hadde aldri trudd at du bodde på fosterhjemm, du virker så munter og glad (: men det skjønne æ nu uansett at du e, vist du like dæ me fosterforeldran dine :’# syns det e litt kult at du deler sånt me åss læseran, du e ganske tøff da #y# syns det me at mammaen og pappaen din døde :# æ skjenner ikke pappaen min en gang, æ så han sist da æ va 1-2 år, og siden har æ ikke sedd eller prata me han. og nu e æ da 14 år :p men har det fint uansett. æ skreiv på dialekt for det e lettere, du skjønner det sikkert, det e ikke så mye forskjell fra troms og finnmark så (y# heh

    61. så nydelg blogg eller ikke så fin måte men trist historie uff er med deg….. neste alle i familien til mamma er død og bestefaren min har kreft så hvet ossen det er

    62. Offada, jeg synes dette var et utrolig sterkt innlegg, jeg føler med deg, jeg mistet mamman min for snart 3 år siden og det er så utrolig vondt å tenke på, og jeg holdt på å miste pappan min,
      og nå sitter jeg i frykt for jeg vet aldri når det kan skje pappa noe, men bra du har det bra nå da. jeg sliter forsatt men jeg prøver å gå videre i livet jeg også.
      utrolig tøft av deg å skrive sånt i bloggen din. jeg har lurt på om jeg også skal skrive noe i innlegget på bloggen min angående hva som har skjedd i livet mitt.
      http://www.hjulstad.blogg.no

    63. fikk en stor klump i halsen da jeg leste dette innlegget. utrolig modig gjort av deg å poste et så personlig innlegg! jeg syns du er ei virkelig flink jente , som går videre i livet uansett hva som skjer! du er faktisk mitt forbilde!

    64. oi, hadde ikke ventet det der komme 😀 Men jeg har bare ett spm, bor du sammen med Karen eller er dere bare sammen ? Også er du sammen med søskene dine ? Bor alle i tromsø ? 🙂 du trenger ikke svare hvis du syns det blir for personelig. Svar helst på kommentar på bloggen min : Amalieeliassen.blogg.no 🙂 Snakkes <3

    65. Noe så fælt, men det er jo superbra at du har det så bra i dag da <3 Hvis jeg hadde vert venninna di den dagen du fikk beskjed om det med moren din ville jeg støtta deg VELDIG mye 😀

    66. Herregud så trist, tårene mine bare triller! Verden er så urettferdig noen ganger, jeg mistet selv moren min for noen år tilbake. Ingen fortjener å miste foreldrene sine…Utrolig modig av deg å skrive dette innelgget. Kondolerer så masse!

    67. ja, jeg har lest dette innlegget flere ganger .. og allikevel så rører det meg! Jeg syns du er en super jente 🙂 og du har sikkert super personlighet også. Hver gang jeg leser bloggen din, så forestiller jeg meg hvordan du er og slik, og du virker som en søt, sterk, og snill jente! Jeg vil alltid lese bloggen din, uansett hva du skriver om 🙂 for jeg syns du, er en fantastisk person, som fortjener det beste!<3 og jeg må legge til; du er naturlig pen altså!

    68. uff,du må hatt det utrolig fælt. fikk tårer i øyne av å lese dette. Det er bra du har det bra hos fosterforeldrene dine:)

    69. Uff, du er så sterk! Jeg kunne aldri tenkt meg å gå gjennom det du har gjort. Ihvertfall å bli skilt i forskjellige fosterhjem, det høres veldig trist ut. Og det å miste foreldrene sine selvfølgelig. Jeg håper du blir noe stort engang, for du fortjener det virkelig, du er så fantastisk!

    70. Sitter her med tårer i øynene Tuva. Du er en utrolig tøff jente! Du fremstår som en fantastisk livsglad jente. Jeg har ikke lest bloggen din noe lenge, men du virker ikke som du har hatt en sånn tragedie i bakgrunnen din.
      Jeg har selv mistet min far, da jeg var 3 år, og min aller største frykt er at mamma skal bli syk og dø. Husker for vel et år siden da hun kom grinende opp trappen og sa at hun ville ta selvmord, det er den verste følelsen jeg har hatt. Og ved å tenke på den følelsen jeg hadde da, hvor ille den var, kan den likevel ikke måle seg ved følelsen av å faktisk miste begge foreldrene, det må ha vært helt grusomt!
      Jeg ser opp til deg Tuva, du er helt fantastisk, smiler og er glad hele tiden, men så har du en så forferdelig fortid. Huff Tuva! Du må være så sterk! Jeg hadde ikke klart å være så livsglad som du er hvis jeg hadde vært i samme situasjon. Du er helt utrolig. :’)

    71. fikk tårer i øynene av og lese dette.
      du ha hatt det helt forferdelig!
      men bra at du har det så bra!<3

    72. Her sitter jeg med tårer i øynene og med vont hjerte, etter å ha lest dette. Jeg synes du takler det veldig bra…(jeg hadde ikke klart det)

    73. Det er veldig tøft av deg å skrive dette! Foreldrene dine hadde vært stolt av deg for den jenta du er ! Du trenger ikke svare på dette spørsmålet, men siden du heter Willasen til etternavn… Er det det navnet du fikk da du ble født, eller fikk du det av fosterforeldrene dine? Men husk! Du må ikke svare på dette spørsmålet. Du er kjempeflink! Jeg vet ikke om jeg hadde klart meg så bra som det du gjør…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg