Ready to go

God morgen!

Sånn, da var alt pakket og klart til dagens morsomheter. Jeg er usedvanlig opplagt i dag med tanke på at jeg la meg klokka 4 i natt. Sola skinner i dag, så det ser ut til at dette blir en varm dag, love it♥ Når sola stråler, stråler Tuva! Satt oppe å sorterte spørsmålene som kom inn i går, så svarene kommer nok i kveld:D

Noe jeg har glemt å pakke med?

Pengebok, bikini, håndduk, lypsyl, snus, bodylotion, hårbørste, Ipone, ørepropper og sololje.

Som dere ser så har jeg ikke bikinitruse og topp som hører sammen. Det er fordi jeg ikke fant bikinotoppen som hørte til, så jeg måtte bare ta en annen. Hadde det kjempetravelt da jeg skulle pakke. Men har store planer om å ta helt av på Gina tricot når vi skal shoppe, så regner med jeg får kjøpt meg en ny og fin bikini, eller to.


Sololje, viktig, viktig!

Også skal jeg selvfølgelig ha med kameraet.

Da må jeg bare finne noe å ha på meg, så suser vi avgårde. Ha en fin dag alle sammen:DHåper forresten jeg treffer på noen lekkerbisker sånn at jeg har noe å hvile øynene på mens jeg ligger å slikker sol. Haha!

129 kommentarer
    1. hva med solkrem?? ikke sololje, du vet at huden blir utrolig skadet av solen uansett om man ikke blir solbrent, tror nok ikke den der maskinen din som skulle bli oppfunnet hjelper mot det….

    2. jeg er en stor fan av bloggen din men viss du snuser blir jeg litt sur siden snusing er så teit og bare ødelegger deg:C

    3. æsj! Snus er bare ekkelt og du er ikke gammel nokk engang.. Men men, ditt liv dine valg! 🙂 Digger bloggen din alikevell. 😀

    4. Var i Bø Sommarland på fredag, lørdag og søndag på en konfirmasjonsleir jeg var på 🙂 Du kommer nok til å møte en del folk som er på Action-leir der ^^ Hva skal du ta der? Andbefaler å ta den ganske bratte gule “sklia” som du sitter på noe som minner om røde akebrett på! 🙂
      Kos deg! 😉

    5. Herregud, spiller ingen rolle om hun snuser eller ikke. Og “jenter som snuser er ekkelt/stygt” det ser jo akkurat likens ut uansett kjønn, snusleppa er nu forsatt der. Gammel nok? Det finns ingen aldersgrense på hvor gammel du må være for å snuse, men derimot for å kjøpe snus 😉

    6. Kan du skrive litt om hvordan den sololjen er etter at du har brukt den? Om den er å anbefalle osv?:)

    7. Tror ikke du har glemt noe 🙂 Vil ikke være en sånn teit som kommenterer stygt, men snuser du? Har ingenting i mot at folk snuser, det er deres valg, men du er en sånn person som folk ser opp til, og da ville jeg ikke ha vist det så godt på bloggen min, om jeg var deg. Bare et lite tips, ikke for å klage 🙂

    8. EMILIE OG LINNEA
      01.jul.2010 kl.14:39
      Herregud, spiller ingen rolle om hun snuser eller ikke. Og “jenter som snuser er ekkelt/stygt” det ser jo akkurat likens ut uansett kjønn, snusleppa er nu forsatt der. Gammel nok? Det finns ingen aldersgrense på hvor gammel du må være for å snuse, men derimot for å kjøpe snus 😉
      makan til idiotisk kommentar…. det er ikke lov å kjøpe snus til midreåringe heller, så hvordan hadde du tenkt å få tak i det da? hærrefred… stjele ? er jo eneste mulighet… du ldelegger deg selv synd på deg faktiks

    9. heei 🙂
      er ikke du nettopp ferdig med 10’de ?
      tror nok det er 18 års grense på snus og du er bare 16 😉
      får du låv til å snuse av dine fosterforeldre ?
      hvor lenge har du snuset ?
      hadde vert fint om du kunne tatt ett egent innlegg om snus, ikke hva det er men de spørsmålene som har kommet inn.
      det hadde vert mye til hjelp for mange tror jeg siden du aldri har sakt at du snuser 🙂

    10. kos deg ! :- )
      men herregud må le lit av komentarene over, måtte lese dem etter jeg såg du pakka med snus, VISTE d kom til å bli onger som skulle kommentere det xD snuser selv, ser ikke poenget i å henge seg opp i det! Åsså når man skal på vgs til høsten, syns jeg erligtalt ikke du er forliten til å SNUSE ! XD åsså unger, bedre at hu snuser en røyker, right ? 😉
      Åsså som karoline spurte om, vert gøy om du kunne skrive hvordan sololjen du bruker er 🙂
      ha en fin dag ^^

    11. tviler på at hun går rundt med en snusboks bare på gøy 😉
      ærlig talt, er det noen big deal? hvor mange jenter under 18 snuser ikke? snuser selv, og en god del av venninnene mine gjør det, så det er nok ikke noe spesielt!
      jeg digger deg, tuva 🙂

    12. snuser du ? virkes ikke ut som det siden du har så hvite tenner 😀
      Har hørt at man får brune tenner av det og at man kan få kreft i leppa .
      Men den kreften er det lite sannsynlig for at er veldig farlig .
      Men husk at jeg fortsatt digger deg ! <3

    13. ja ho snuser , ho har jo med seg snus jo .
      ikke for å klage , men snusing er ukult , synes jeg 🙂
      digger bloggen din :- D

    14. Du ødelegger huden din ved å overdrive solinga, til og med uten solkrem? Bruk i det minste solfaktor 15…
      Vil du ha hudkreft liksom?!
      Huff, tør ikke tenke på hvor rynkete du kommer til å se ut når du er 30…

    15. Hei! For min del er det helt greit at du snuser, er jo ditt valgt. Men jeg syns alikevel ikke at du burde legge det ut på bloggen, ettersom at du er en person folk ser opp til, for snus er ikke bra i det hele tatt, men som sagt … do whatever you want..

    16. Susanne
      01.jul.2010 kl.16:11
      kos deg ! :- )
      men herregud må le lit av komentarene over, måtte lese dem etter jeg såg du pakka med snus, VISTE d kom til å bli onger som skulle kommentere det xD snuser selv, ser ikke poenget i å henge seg opp i det! Åsså når man skal på vgs til høsten, syns jeg erligtalt ikke du er forliten til å SNUSE ! XD åsså unger, bedre at hu snuser en røyker, right ? 😉
      Åsså som karoline spurte om, vert gøy om du kunne skrive hvordan sololjen du bruker er 🙂
      ha en fin dag ^^
      ____________________________________________________________________________
      hei 🙂
      selvom man begynner på vgs så er det ikke lovlig å snuse eller røyke før man er 18!
      “bedre å snuse enn å røyke” !? det er like skadelig å røyke som å snuse!!
      jeg har lest alle kommentarene ovenfor min kommentar, og slik jeg ser det så er det bare “positive” kommentarer fra personer som selv snuser..
      har ikke noe imot at du/dere (tuva og alle andre som snuser eller røyker) snuser eller røyker. selv synes jeg synd i dere.. ( synes det er unødvendig å snuse/røyke )
      ville bare si det !!
      ønsker dere alle en god ferie 🙂

    17. ååååherreegud, betyr det noe for dere hun snuser eller ikke? har det NOOOE som helst med dere å gjøre ??!!! nyskjerrige drittunger

    18. kul blogg!
      utrolig mange som hang seg opp i snusingen din, derfor et lite tips at du utelukker snusboksen på bilder og sånn.
      husk at du er forbilde for mange jenter og kanskje gutter 😛

    19. Hvis du skal bade elsn burde du kansje ha med sminke, eller ? : D pleier hvertfall jeg å ha 😉 Men det at de fleste her kommentere at du snuser, det er jo ikke bra å snuse og heller ikke veldig pent (men det veit du) , men absolutt ditt eget valg ! 🙂
      Digger deg og bloggen din kjempe masse !

    20. Hallo:D
      Jeg ville bare si at det er lite forsvarlig og ha en snus boks med på bildet ditt…
      Det er mange mindreårige som snuser,men det er greit. Deres liv, deres valg!
      Men erlig talt!! Du må vere klar over at det lokker yngre til og snuse!
      OG DERE SOM SKRIVER POSETIVE TING OM SNUSING, IKKE GIDD!
      Dere lokker små unger til og gjøre det samme som dere!
      Tuva gjør som hun vil men jeg synest det er litt dumt med snusboks på bildet:(
      Your Choise Tuva
      Digger deg uansett<33

    21. hvem bryr seg om hun snuser ? jeg syntes selv ikke at det er noe godt, blir så kvalm av det, men jeg fest røyker og fest snuser, visst det er noe som heter det, og det er jo mitt problem, så hvorfor gidder folk å bry seg om hun snuser eller ikke ? haha, 10 åringer ass ……… neida, men joda, du er kul Tuva ! ;-*

    22. Omg, så dumme folk er. Nei, hun snuser ikke, hun bare har bilde av en snusboks:)
      JA, hun snuser, herregud, hva ser det ut som?

    23. hva med foreeeeksempel sooolkrem? blir faktisk brunere med det, OG man ser ikke ut som en rosin når man er femogtyve 😉

    24. Marteh: Selvfølgelig er det ulovlig å kjøpe mindreårige, er det noen som har nektet? Don’t think so. Så fint at du syns at det er idiotisk da begynne du ikke selv i hvert fall 😉 haha.

    25. “snuser du”? djiz, nei ho har bare med sæ en snusboks bare før å ha den med. c’mon omtrent alle på tuva sin alder snuse, det e helt normalt no, get over it 🙂 dåkker blir ikke akkurat “skada” før at ho gjør det 😉

    26. Seriøst dokke! Om ho vil snuse så må ho no få lov! Det er ikkje det finase nei, men det er jo faktisk bedre enn å røyke.. Tenk kanskje en av dokke kjem til å begynne å snuse en dag? You never know..

    27. Snuser Man så snuserr man, jeg er glad jeg IKKE gjør det. men Tuva Ødelegger livet sitt viss henne gjør det!
      Det er ikke vår sak!
      Get over it!
      Hun bestemmer selv…

    28. Snus, røyk, drikk, gjør hva faen du vill,men du trenger ikke legge det ut på bloggen bare for å provisere! Vet det er mange på din alder som gjør det, og jeg kommer sikkert til å ha prøvd det når jeg blir 16, men DET ER IKKE KULT! og du trenger ikke legge det ut på bloggen fordi du vil se komentarene som kommer inn på det! Og nå som du likevel har kommet opp med snusingen, så kan du vel ha et innlegg om det, forklar deg, svar på spørsmål! 🙂

    29. dere? hvorfor gidde å spørre om hun snuser? herreguuuud. nei, hun ville bare ha en snusboks med til badeland .. åherreminhatt. tenk litt med hjernen før dere skriver, haha.
      hennes valg at ho snuser, ikke heng dere oppi det 🙂
      men snus lukter godt, men er ikke bra.

    30. kan du plis svare på spørsmålet her også til spm-runden? mange som lurer 😀
      hvor høy er du og hva veier du? hva trener du og spiser for å holde på formen? 😉

    31. jeg verken røyker, snuser elr drikker. men uansett – la henne gjøre det hun vil! å nei, snus er ikke like farlig som røyk. snus er kult det, jeg kjønner ikke problemt! akuratt det samme som folk er keen på shopping osv!!!! get overit

    32. La no jenta snuse, og til dåkker som sir at det e teit og snuse osv, trur dåkker at ho gjør det på grunn av at ho syns det e kult? neppe. E nåkka som kalles å bli avehengi..
      so really shut the fuck up, gad! bra blogg du har 😉 keep up the good work

    33. herregud, e dokker teit eller? sitt å sir at det e ekkelt,stygt,ulovlig osvosv. ja, kanskje det e ekkelt å stygt for nån.. men e man avhengig av nikotin, så e det ikke så jævla lett å slutte! e jo andre muligheta enn å stjele! 🙂 æ har nu snusa i over 2 år, å e 15 år. får nu tak i snus når æ treng.. får tilogmed kjøpt skjøl!! så get a life. e jo ikke vits å miste sansen for nån når du finn ut at dem snuse, det e jo bare helt sinnsykt teit.. for person e jo den samme!!

    34. La Jenta snuse, herregud.
      Det er jo hennes valg om hun vil putte tobakk under leppa?
      Det finnes nok nesten ingen som bryr seg om aldersgrenser lenger uansett.
      Jeg er 16 år, har snust i 3 år og får kjøpt selv på alle kiosker nesten?
      La Tuva snuse, det er hennes valg!

    35. Ikke for å være frekk eller noe, dette er bare min mening.
      Men når jenter snuser syntes jeg det er litt kvalmt.
      Men dette er min mening. Gjør som du vil! 🙂

    36. OMG!
      la jenta få lov å snuse :p syns det er bra hun tørr å si det til alle bloggleserne sine jeg, det betyr jo at hun faktisk deler det meste med dere 😉
      Utrolig barnslig å true med å slutte å lese bloggen, bare pga det :p det har da ingenting å gjøre med hvor bra bloggen hennes er. GET A LIFE. hvis det her er så big deal, så les bloggen til voe. englebarn så det holder…
      Stå på Tuva, folk burde godta deg for den du er 😉

    37. Dere kan ikke gå over personeligheten hennes, bare fordi hun snuser, jeg snuser ikke eller noe selv, men dere kan ha et forbilde selv om dem snuser og alt det der, tenk på alle de kjendisene som har gjort mye verre enn dette, dem er uansett kjente, og forbilder for mange! Hvis noen av dere hadde snuset, skulle alle hatet dere for alt i livet!?

    38. Du vet at “sololjen” din ikke er sololje med en “aftersun” spray, som man skal spraye på etter soling for å fremheve brunfargen? Du blir ikke noe brunere av å sparaye på med den i mens du ligger i solen da 🙂 Hehe

    39. ka e gali med å snuse da? uansett e det hennes valg om hu vill det eller ikke : ) æ gjør det også, å skjønne ikke koffer folk gidde å bry sæ! greit at dokker synes det e dumt, men treng ikke å skriv det for det ;;

    40. Nå må dere tosk unger slutte. Greit dere ikke liker at tuva snuser, og det respekterer jeg. Men det er da hennes valg ?Eller har jeg missforstått…
      Litt fakta om snus: Det er stor uenighet om skadevirkningene av snus. Nasjonalt kunnskapssenter har utarbeidet en studie som viser at snus er kreftfremkallende, øker faren for hjerteinfarkt, diabetes type 2 og skader ved fysisk trening.
      Dette bør de som snuser tenke bittelitt over. Men jeg synes ikke at noen skal hate folk som snuser, og hate er et strekt ord dere. Tuva må få gjøre hva hun vil, og at en 16 åring snuser er ikke akkurat unormalt i denne tidssonen holdt jeg på å si.. Dere vet, ”alle” snuser, røyker og drikker i en alder av 13++ år. Jeg lurer på en ting, hvor får du snusen fra i og med at du er for ung til å kjøpe selv ?
      Det er hennes valg FOLKENS :)! Akkurat som dere velger å drikke en gang i uken kanskje.. Norge er visst blitt et respektløst land.
      Dette ble veeldig langt, men må man så må man. Jeg skal aldri prøve å snuse i mitt liv. Men drikke og røyke kommer nok til å skje i en alder av 18-20, da jeg FAKTISK er gyldig og har lov til å gjøre det.

    41. tror ikke det er noe vits i å fortelle tuva om faren med å snuse og sånnt siden hun er sikkert fullstendig klar over det …. det er hennes liv , hennes kropp osv. og det skader ingen av at hun snuser ! hun må få gjøre hva hun vil uten at mange begynner å ase seg opp på grunn av noe tuva willassen gjør ! og det er jo ingen vits i å spørre om hun snuser når hun har sagt at hun gjør det ! og til dere som sier at det er sååå ekkelt/stykt at jenter snuser , hvorfor ser det bedre ut på gutter ?? også var det dere som sier at hun er et dårlig forbilde osv, skal en 16-åring tilpasse seg for en 9-årings behov , så seriøst , la tuva gjøre det HUN vil ! tuva , ikke bry deg om hva disse nolife folkene mener om at du snuser! syntes det er tøft av deg og fortelle det , du er jo bare deg !
      klem erika

    42. Det er hennes liv, hennes valg, så ikke bry dere om hun snuser eller ikke!
      Det har dere ikke noe med!
      og synes det er teit av dere som sier at det er Teit/ekkelt at jenter snuser!
      Digger deg tuva!! <3 n_n

    43. Så… Ifølge dere som har skrevet kommentarene her; Tuva kommer til å bli en rosin med kreftsvulst i overleppa, stempla som dårlig forbilde på Wikipedia OG hun er teit og ekkel.
      Haha! Stå på Tuva! Snuste selv fra jeg var 14, og snuser fremdeles nå. De får bare si hva de vil, for det er faktisk hjelpsomt i en travel hverdag. Jeg skjønner de hadde reagert om du hadde lagt ut bilde av en røykpakke – det er tross alt hakket verre, men dette gjør du bare mot din egen kropp! 🙂
      Ha en fin ferie, og snus mest mulig 😉
      (Du burde forresten prøve 02, om du ikke har gjort det 🙂 Den renner ikke like mye og like fort!)

    44. Ikkje gidd å bry deke om ho snuse eller ikk, Har da nåke å sei får dekeas liv?
      Hennas liv, hennas valg 😉
      Eg snuse ikk skjøl, men eg bryr meg jævlig lite om folk gjer da!
      Da e dei so bestemma 😉
      LA TUVA FÅ SNUSE VIST HO VIL!

    45. Det er ikke sololje er enchanter … har man på etter soling for å holde brunfargen ikke for å sole med som vanlig sololje 😉 just so u know

    46. Jeg hadde ikke trodd att du snuser men , det er jo ditt valg ofc !
      Alle andre kan holle fint kjeft , du bestemmer selv hva du vill ! Do what ever you want girl, fordi det gjør jo de !! <3
      Elske bloggen din , du einge !
      Ikke bry deg om dem ! <3<333

    47. Hahah,lol ! Skjønner ikke at folk gidder å bruke så sykt tid med og kommentere lange tekster om hvor ille det er at du snuser ;p Snus er egentlig ikke noe farlig, det er kreft tilkallende – Ja men det er tusen andre ting som og er det, for eks brus ;p
      Men Tuva, du er drit kul ! Stå på jenta, å drit i ka alle andre syns ;p

    48. Hvorfor snuser du egentlig,, hva er vitsen! hvis du tar at du er kul er du bare det motsatte, bare INFO!

    49. tonje
      01.jul.2010 kl.16:44
      snuser du ? virkes ikke ut som det siden du har så hvite tenner 😀
      Har hørt at man får brune tenner av det og at man kan få kreft i leppa .
      Men den kreften er det lite sannsynlig for at er veldig farlig .
      Men husk at jeg fortsatt digger deg ! <3------------------------------------------------------------------------------------
      sorry, men kreft er farlig uansett. synes du er en utrolig pen jente, men solarium flere ganger i uke og snusing er ikke så veldig bra for helsa di.

    50. Herregud! Må le bare av å lese alle disse kommentarene. Som flere andre her i kommentarfeltet har skrevet; etter jeg så snusboksen bare ‘måtte’ jeg se kommentarene, og tanken min hadde rett “kommer til å være 10000000 shittkids som kommenterer her,” Haha.
      Tror dere, bare ved å si “du blir ukul av dette.” og slikt, at det får Tuva til å slutte å snuse? Jeg vet om en gooood del som bare er, eh .. 14-15 som faktisk RØYKER, og om jeg ikke vet alt for lite så er snus bedre enn det å røyke? 😉 Dere styrer ikke livet til Tuva.
      Got to lafe, søte dere er som gir henne så mangen kommentarer. Og ja, selvsagt vet hun om alle ‘konsekvensene’ av det å snuse og ta solarium flere ganger i uka kan gi, hun er jo faktisk 16.
      Jupp Tuva, du er kjempekul 🙂 Føler meg rar jeg, ser at de fleste som har kommentert er i min alder (12 ++). Er jo 12 selv, så det føles rart å nesten være den eneste i denne “diskusjonen” som går imot de andre.. hoho

    51. Hehe. Tenkte eg bare skulle sjekke kor mange som hadde sakt nåkka om den snus greia ++. De fleste har jo bare tatt å forsvart Tuva :p Kunne nesten ikke finne noen som kommenterte stygt om den snusn eg.. og selvom Tuva snuse, e ho still awesome as hell

    52. haha, må le 🙂 “Oh no, Tuva snuser! :OOOOOO” “Du kan få kreft og gule tenner”
      Tror dere at Tuva ikke vet det? At hun bare stapper det under leppa fordi hun tror det er kult og ikke vet en shit om det?
      Jeg er 14 og jeg snuser, også tror folk at Tuva er for ung? Jeje. Ingen regler om at man må være 18 for å snuser, røyke eller drikke. Bedre å snuse en å røyke, det lukter ikke dritt heller :p
      Digger bloggen din Tuva 😀

    53. Herregud, la jenta snuse da. Det skader ingen rundt henne.
      Bra blogg og god tur! Selvom det er litt sent 🙂

    54. haha er enig med Kaia Celine.. Når jeg så snurboksen måtte jeg bare sjekke kommentarene.. Alle er forskjellige, og gjør hva de selv vil. Hvis Tuva vil snuse og ta solarium, så er det greit! Det er hun som velger og bestemmer hva hun vil gjøre! Hvorfor skal dere slenge dritt til henne hvis hun gjør ting hun selv vil?! Det er kanskje farlig å snuse og ta solarium, men hun velger uansett om hun vil det eller ikke! Dere trenger ikke bli sur for at hun snuser! Og man blir ikke mindre kul selvom man røyker eller snuser. Det spiller ingen rolle! Hun er like kul enda! Hun velger selv hva hun vil! Digger deg Tuva!! 😀

    55. Haha, jeg måtte sjekke kommentarene på dette innlegget. Skjønner ikke hvorfor alle bryr seg så jævlig mye om Tuva snuser eller ikke. Det er jo hennes valg. Hun bestemmer selv hva hun gjør og ikke gjør! Stå på Tuva! Du er dritkul! 🙂

    56. harregud negative kommentarar ! Hold det inni dåkkår ….
      Eg synes ganske synd på tuva nå … Guud !

    57. haha, mange latterlige kommentara her : – p snus e are godt det ! : – D men du må prøv thunder mint, den har 18mg nikotin pr g, å skruf sterk har bare 11mg elns : p YOU GO GIRL!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg