Svar på spørsmål del 1 – BLOGG

Har delt spørsmålsrunden opp i forskjellige kategorier. Ble en del spørsmål angående blogging, så det får bli en egen kategori. Starter med den.

– Hvilke blogger leser du? Leser ganske mange blogger, men disse leser jeg fast (tilfeldig rekkefølge):

Ida Wulff

www.idawulff.com

Ingri Nordahl

www.ibn.blogg.no

Therese Nielsen bff♥ Mange lurer på om vi er uvenner eller noe, siden vi "aldri" er sammen lengre. Svaret er nei, vi er ikke uvenner. Hun har nettopp vært i Tyrkia i to uker, og med en gang hun kom hjem så dro jeg på ferie. Så har ikke sett henne på tre uker nå. Uansett så pleier vi av og til å la vær å blogge om hverandre hele tiden, for det kan fort bli kjedelig, siden vi vanligvis er så mye sammen.

www.tcmn.blogg.no

Katrine Øien

http://www.katrineoien.blogg.no/

Kristina Andersen

http://www.kristinaandersen.no/

Linnèa Myhre

http://www.linniiie.com/

Elise Gabrielsen

http://www.livingdoll.blogg.no/

Nora Marie Winther

http://www.noram.blogg.no/

Det er de jeg leser så og si daglig. For det meste topplistebloggere, blir fort sånn. Er også ofte innom bloggene til dere som kommenterer♥ Om du har en blogg å anbefale, skrik ut!

– Hvor lenge har du blogget? Opprettet bloggen 28.11.09. Blogget da i noen dager før jeg gikk lei. Begynte igjen i Januar en gang og har blogget aktivt siden da, bortsett fra bloggpausen min.

– Hvorfor begynte du å blogge? Grunnen til at jeg lagde meg blogg akkurat den dagen, er fordi jeg var på besøk hos Therese, og hun og Marte satt å blogget hele kvelden. Så jeg tenkte "jeg vil ikke være outsider", så da lagde jeg meg blogg bare for å passe inn i gjengen. Måtte jo prøve det ut jeg også, og det viste seg at jeg likte det veldig godt, derfor blogger jeg fortsatt.

– Kan du videoblogge mer? Ja, skal bli litt flinkere til det. Men er som nesten alle andre ikke så veldig glad i å snakke til kameraet, om jeg ikke har noe spesielt å snakke om. Kom med tips til hva jeg kan videoblogge om?

– Når kommer neste "må gjøre video"? Når jeg og Therese gidder. Vi må gidde å sette av tid, for det tar ganske mye tid. Kanskje i løpet av sommerferien? Her er del 1 for dere som ikke har sett den:

Hahaha! Lenge siden jeg har sett den selv.

– Voe eller Ida Wulff? Ida.

– Hva synes om Voe? Synes du hun fortjener 1.plass, i såfall, hvem andre fortjener den? Voe er veldig søt hun, og jeg skjønner hvorfor 12-15 åringer leser bloggen hennes. Personlig er jeg ikke noe fan av bloggen hennes, leser den når jeg ikke har noe annet å lese. Men creeds til henne at hun har oppnådd så mye! Hun fortjener vell den plassen siden hun er der. Er jo bloggleserne som tydeligvis vil at hun skal være der, så da fortjener hun det. Enig?

– Hva synes du om de som slenger dritt på blogger? Har aldri brydd meg om dem. Gidder ikke bruke energi på å bry meg om dem. Noen bloggere sletter stygge kommentarer, men hvorfor gjøre det? Hvorfor ikke la alle andre se hvor patetiske disse anonyme drittslengerne er? Sletter kun hvis kommentaren går utover andre og ikke bare meg selv. Til dere haters: meg klarer dere ikke å knekke, så bring it on bitches:D

– Blogger du for deg selv eller leserne? Helt ærlig, begge deler. Hadde jeg ikke fått noe tilbakemelding så hadde jeg nok ikke orket å blogge. Da kunne jeg like godt skrevet dagbok. Dere skjønner hva jeg mener? Men jeg liker selvfølgelig veldig godt å blogge. Føler at jeg gir mye av meg selv på en bra måte, og det at så mange liker det de leser/ser, er jeg utrolig takknemlig for. Jeg elsker leserne mine♥

– Hvor mange timer bruker du om dagen på blogging? Det varierer veldig. Noen innlegg kan jeg bruke 5-10 minutter på mens andre mye lengre tid, sånn som dette. Kanskje 1-2 timer daglig? Man må jo ta bilder osv. 

– Føler du at du har nok tid til å blogge? De dagene jeg har mye å gjøre er bloggen et helvetes stress, og da blir det lite eller ingen blogging. Men vanligvis har jeg tid til bloggen.

– Vil du at folk skal lage headere til deg? Jaaa, det vil jeg! Har fått tilsendt masse headere, og mange av dere er jo kjempeflinke. Tenkte å bytte header/design snart, så da skal jeg søke hjelp fra dere.

– Kan du lage meg header/design? Er mange som spør om dette. Nei det kan jeg ikke, for jeg har ikke peiling på sånt.

– Ville du vært på 1. plass på topplisten? Både ja og nei. Mest ja, tror jeg.

– Hva skal til for at du skal lese en blogg? Bra tekst! Det er det aller viktigste. Humor og selvironi. Lite/ingen skrivefeil. Jeg irriterer meg over folk med skrivefeil, selv om jeg også har noen. Gode bilder er også veldig viktig, med en viss standard. Og ikke bare bilder av en selv. Ryddig og fint design. IKKE svart bakgrunn, det er drit slitsomt, som regel. Lyse farger liker jeg. Variasjon i innleggene er viktig.


DET VAR DET. Ble sliten av alt bloggpraten. Har du noe mer du lurer på angående blogg, ikke noe annet, skriv det i kommentarfeltet:-)

25 kommentarer

Siste innlegg