Minnestunden til Lasse

Det er rart hvor alt dette går inn på meg. I hele dag på jobb har jeg gått å tenkt på Lasse, Ingvill, familien og alle som stod han nær. Vel, egentlig så er det ikke så rart. At en person man kjenne til er gått bort gjør noe med alle. Har jo selv opplevd noen veldig nære som har gått bort – foreldrene mine. Så grunnen til at jeg blir ekstra trist er kanskje derfor. Det er virkelig tungt å miste noen man er glade i, men selv hvor rart det kan føles der og da, så går livet videre. Man må huske på alle de gode minnene man har med personen, og ikke bare gå rundt å tenke på alt det triste. Det er viktig at man har noen å dele sorgen med, at man ikke går rundt å bærer på den alene. Ingvill er veldig heldig som har så mange venner som er der for henne, inkludert meg, selv om vi ikke er så nære venner.

Er så glad for at jeg var der på minnestunden i går. Det var virkelig en fin minnestund. Var så fint å se at Lasse hadde så mange som var glade i han, noe jeg forstår veldig godt. Skulle ønske jeg fikk muligheten til å bli bedre kjent med han, for det brae inntrykket han gjorde på meg er veldig stort. Første gang jeg var hos han – har aldri før følt meg så velkommen hos noen som jeg aldri hadde møtt før. Han tok godt vare på absolutt alle som var der.

Politiet hadde stengt av tunnelen i en halvtime for at vi kunne ha minnestund der for han, på selve "åstedet". Å stå der inne hvor han hadde kollidert i tunnelveggen fikk meg virkelig til å tenke. Jeg kommer aldri til å sette meg inn i en bil der hvor sjoføren enten er beruset eller kjører som en tulling. Og det håper jeg ingen av dere heller gjør. Sier ikke at Lasse gjorde noen av delene, for selvfølgelig, ingen av alternativene må til for at det skal skje en dødsulykke/ulykke. Det er bare snakk om sekunder at sjoføren er ukonsentrert eller noe for at det kan skje en ulykke. Men tenk på det jeg sier, og kjør forsiktig, for ingen vil miste noen man er glade i!
 
Politiet måtte åpne tunnelen igjen, og da lagde vi et lite minnsted rett utenfor tunnelen der hvor alle kunne legge blomster og lys.

Ingvill la ut denne sangen i går på facebook, det var deres sang♥ Hørte på den om og om igjen, og tårene bare rant og rant. Dere er så nydelige sammen♥ Hvil i fred Lasse, håper du har det bra der hvor du er nå!

Dere er kanskje leie av å lese om det her, men det får bare være. Nå må man bare løftet hodet opp å se fremover. Livet innebærer både gleder og sorger. Den sistnevnte kunne vi alle klart oss uten, men sånn er det desverre bare.

82 kommentarer
    1. syntes dette er skikkelig trist. har lest innleggene flere ganger nå, og hørt på sangen et par ganger. forferdelig at det skulle gå så galt, håper ting går framover etterhvert, og at de gode minnene er det som sitter igjen, og ikke bare savnet ! kondolerer igjen ! 🙁

    2. Jeg er ikke noe lei av å lese innleggene dine om Lasse, har tenkt på ulykken i hele dag, sellom jeg ikke kjente han. Syntes så synd på familien hans, venner og ikke minst Ingvill, fader alstå.Og hater virkelig Fredag den 13. fra nå av, håper det går bra med deg Tuva, dette fortjene ikke du heller ! R.I.P Lasse, kondolerer.

    3. HATER virkelig når slikt skjer!:(
      har selv mistet mine foreldre i en bilulykke, så jeg skjønner hvordan du har det… hva skjedde med dine foreldre? kondolerer virkelig!:(

    4. Kjenner hverken deg eller han, men begynte å grine når jeg leste dette… Synes utrolig synd på deg, familien, kjæresten, og hans venner!:(
      Har selv mistet min beste venn, så vet hvordan det føles….
      rip, lasse

    5. kondolerer så mye til venner, famile og ingvill. jeg tror nok det er mange som lurer på hav som har skjedd med dine foreldre, så lurte på om du kunne lage et innlegg om det, skjønner hvis du ikke vil?

    6. Kondolerer så mye til venner, familie og Ingvild.Det er veldig hardt og miste noen som stod deg nært, jeg selv har også gjort det..det er forferdelig men det er bare sånn kjebnen er..uheldidvis.Måtte Lasse hvile i fred…rip..
      Griner utav den sangen, utrolig trist..jeg kan ikke sette meg inn for og være Ingvild eller i familien, venner de må ha det forferdelig.Men i det minste så er det bra at hun har støtte og at alle sammen må tenke at det var skjebnen og at dette var det beste for Lasse.

    7. hei, jeg kondolerer så virkelig mye. Jeg veit så godt hvordan du har det akuratt nå, føler så mye med deg at du aner ikke.
      I begynnelsen av sommerferien valgte en kjær nabo å forlate oss hvor jeg var vitne, dette er noe som har terget på meg siden.
      Det er så ufattelig trist.
      Det viktigste er å huske alle de gode minnene og gode i han. Alt det positive han spredde. Du må huske på at han er på et godt sted hvor ingen ulykker finner han, et sted hvor alt det gode er. Jeg synes det er fantastisk at du tar med deg dette videre. Jeg føler virkelig med deg og øsnker deg et fantastisk år på ny skole med nye venner og mer kunnskap.

    8. Dødsfall er utrolig, utrolig trist. Det er så merkelig. Man forstår ikke riktig hva som har skjedd, og vil ikke helt tro på det. Det tar så lang tid før man virkelig forstår at man aldri mer kommer til å møte vedkomne igjen.
      Og når det virkelig går opp for en, det er da følelsene virkelig går i spinn. Frustrasjon, skyldfølelse, tomhet og ikke minst sorg.
      Det med at man sier at personen er kommet til et bedre sted hører jeg ofte. Men hva med oss som er igjen? Hva med oss som sitter igjen med savnet, og ofte skyldfølelsen?
      Vakkert innlegg, Tuva. Og jeg kondolerer så mye!

    9. kondolerer masse! jeg tenker på den ulykken hele tiden …
      om du leser innlegget på bloggen min så har jeg skrivd om ulykken og hadde satt pris på om du leste det. er virkelig lei meg for det som har skjedd!
      bloggen er sukkertoppp.blogg.no

    10. har du mistet foreldrene dine? Hvem bor du til nå? kan du skrive et innlegg om det , sikkert mange som lurer på det siden du skrev det:)) Kondolerer til familien og kjæresten !

    11. jeg vet også hvordan det er å miste noen som man er glad i. Det er helt jævlig og det kan skje når du minst venter det. Jeg kondolerer til deg både når det gjelder Lasse og foreldrene dine. Håper det går bra med deg.

    12. Ble slett ikke lei av å lese det du skreiv, Tuva. Du skriver utrolig godt, og klarer å sette ord på tankene dine på en veldig engasjerende måte. Satt med tårer i øynene da jeg leste innlegget ditt, jeg også. En gutt som gikk i parallellklassen min første året på videregående døde plutselig 16 år gammel; og jeg tok det ufattelig tungt til tross for at jeg ikke kjente ham så godt. Det er urettferdig og vondt når såpass unge mennesker går bort. De har hele livet foran seg!!! Hva er meninga med at noe så grusomt skjer?? Man finner nok aldri svarene på det… Men det er uansett lov til å gråte, lov til å sørge, lov til å tenke triste tanker… Ta vare på deg selv, Tuva. Klem

    13. hva faen Lisa ? vis litt respekt da mann !! fack det der irriterer meg !!! AAAAAAAAAARG
      Tuva, kondolerer det med foreldrene dine, jeg kan ikke tro at folk forventer at du skal skrive et inlegg om det !! du trenger ikke å gjøre det ! : ) Ta vare å dem du er glad i !! 😉 ha et supert liv tuva, digger deg ! <3 <3

    14. 🙁 det samme har nesten skjedd med meg:( søsteren min sin eks han døde så da er han jo eksen hennes. og jeg skulle komme hjem fra en nydelig ferie med faren min. og når jeg kom hjem til moren min grein alle som var der. og jeg lurte på hva som hadde skjedd og da fortalte de meg det. og jeg klarte ikke å tenkte. alt var helt tumt:( og det som skjedde kommer aldri ut av hodet mitt 🙁
      kondolerer ! R.I.P

    15. har du mistet foreldrene dine?
      så utrolig trist! kondolerer.
      Kunne du ha lagd et innlegg om det?
      stå på videre Tuva, jeg digger deg! <3

    16. Trafikk ulykker er serriøst noe av det værste som kan skje. Det skjer så fort og uventet.
      Ikke bry deg med disse kommentarene om at du ikke kjente han osv og at du er oppmerksomhet syk. For serriøst du viser bare respekt og medfølelse til de folka som var nære denne gutten. Og når bilulykker eller andre ulykker skjer på en plass der alle kjenner alle blir man automatisk preget av det. Synes det er snilt gjort av både deg og Therese og skrive om dette på bloggen jeg! Og for å si det sånn, alle dere dær ute som skriver at de bare er ute etter oppmerksomhet:
      Har dere noen gang mistet en bekjent/venn i ei ulykke en gang så vet dere like godt som meg at det er ikke noe man “skryter” på seg. Så ta å skjerp dere og vis respekt for andre folk!
      Kondolerer også til familie, venner osv av denne gutten..

    17. Dette er ikke noe du må svare på men jeg lurer på hva som skjedde med dine foreldre ??
      Jeg elsker bloggen din <3

    18. Kondolerer så mye. Vet virkelig hvilken følelse du sitter igjen med, det er helt jævlig. Trafikkulykker er det verste som finnes.
      Kommer fra ei lita bygd hvor vi har mistet 3 ungdommer på under seks måneder, og alle mistet livene sine i trafikkulykker. To av de omkomne kjente jeg ikke så godt, men den tredje var en venn. Det er som sagt helt jævlig, og vondt. Det skjer når du minst venter det. Den siste ulykken var igårnatt… Kan fortsatt ikke tro at det er sant.
      Igjen så kondolerer jeg til både venner, familie og Ingvill. Ønsker de alt godt videre. Ta vare på hverandre <3 det er så viktig!!

    19. Jeg vet du ikke kjenner meg, men jeg kjenner Jordild og jeg vet at dere har mistet foreldrene deres, selvom du forteller det nå. jeg er utrolig trist for det, jeg vet at det var tungt og enda er både for Jordild, deg og søstern deres. Har selv opplevd noe så grusomt som å miste mine kjære. Jeg tenker åsså nå spesielt på hvordan man blir påvirket av døden, og som du sier, av kjenninger.
      Synes det er utrolig fint av både deg og Charlotte og sikkert flere å skrive, minne og dele sorgen over Lasse. Jeg fikk selv vondt i magen da jeg så bildene av veggen og bilen.. Utrolig sterk følelse, jeg må være ærlig å si jeg ville gråte og fikk tårer i øynene. Et så sterkt inntrykk av døden har jeg ikke hatt før, spesielt ikke fra noen jeg ikke kjenner.
      Jeg kondolerer både for venner, kjenninger og familie av Lasse og for deg og søstrene dine.

    20. har du mistet foreldrene dine? ;O hva skjedde?
      jeg syns utrolig synd på ingvild og familien til lasse<3

    21. Vil bare tipse om ett par danger som kasje vill hjelpe litt:7
      Min sang til deg-Caroline Wendelborg
      I miss you- Miley cyrus
      Angel- Beverly mitchell
      Kondolerer igjen<3 Mista bestemora mi for ca 3 og ett halvt år siden eller noe sånn, men hver gang jeg tenker på henne eller hører en av disse sangene, begynner jeg og gråte.., så hvet hvordan du har det, Tuva.<3<3

    22. Da jeg leste innlegget fikk jeg tårer selv om jeg ikke kjenner han men det er trist når sånne ting hender. stakkar deg men foreldrene dine og søskene men du er bra tøff når du skriver noe sånn her på bloggen jeg hadde grinet meg i hjel skulle jeg har skrivet noe sånn.
      trøster kjæresten,famile,venner og alle som kjenner han.
      men blir ikke lei av at du deler det som er i hjerte ditt og tankene dine.
      skjønner dere veldig godt, men det verste er at han var så ung og at han døde av trafikk ulykke.
      har politiet funnet årsaken til at han døde?

    23. Kondolerer. Jeg var på nippet av å gråte når jeg leste dette, selvom jeg har lest de andre innleggene også.
      En liten stund unne der jeg bor har det samme skjedd. Bare at sjåføren var beruset (tror jeg), og hun som satte på omkom. Vi har sånne bøller i området her, og da skjer sånt. Burde fengsles.

    24. Jeg kjente aldri noen av dem, men når jeg leser det som har skjedd, så får jeg faktisk tårer i øynene.
      Kondolere så mye!

    25. Kan virkelig ikke tenke meg hvordan det må være for kjæresten! Herregud så fælt. Du er en utrolig jente Tuva! <3

    26. Lisa: Det der var respektløst sagt av deg, tenk deg om. Jeg mistet broren min for mindre enn en måned siden og vist noen hadde sagt noe sånt til meg hadde jeg blitt helt knust.
      Kondolerer virkelig, Tuva!

    27. Jeg er ikke lei av disse innleggene i det hele tatt, du skrive så bra uansett hva det handler om. Da jeg satt på sangen presset tårene, så ufattelig trist. Jeg er veldig sentimental og blir superlei meg på andres vegne når slike ting skjer. Jeg kan ikke en gang forestille meg hvordan familien og Ingvill har det. Det finnes ikke ord man kan beskrive slike situasjoner mer. JEg har selv mista bestefaren min til kreften, det var supervondt. Men han var gammel og hadde det vondt, Lasse var 20 og frisk. Kondolerer til både deg, og alle som kjente han. Dere mistet alle noen som betydde noe. :/

    28. å, så trist! kondolerer virkelig!
      Leste om det fra nettavisen og så tiden fra når det skjedde, og jeg husker jeg så på klokken samme tid ulykken skjedde, tenker nå at da når jeg var der, døde et menneske som mange var glad i…utrolig trist tanke.
      Håper det går bra med deg og alle som var glade i han! R.I.P
      jeg så også at du hadde mistet foreldrene dine, og ble litt nysgjerrig..? skjønner hvis du ikke vil skrive om det 🙂

    29. Helt forferdelig ! Jeg satt og gråt, og bare tenkte mens jeg leste og hørte på den sangen.: (
      Håper det ordner seg for ingvill, og jeg kondolerer. Tenk at noe så fælt kan skje …

    30. åååå herregud!
      det er så trist og vondt å tenkte på!
      familie,venner og spessielt kjæresten, stakkars jente! ;/
      jeg kondolerer så mye!
      det er så trist å høre at så unge mennesker dør!
      får lyst til å gråte, jeg tenker ofte på sånt.
      jeg elsker bloggen din og du er en veldig snill og pen jente.

    31. synes det er trist for alle menneskene som var gale i ham mistet ham, spessielt familien hans og kjæresten! men så klar for alle venne også :'(
      R.I.P

    32. Det eneste jeg har tenkt på fra det jeg leste dette innlegget er hva som skjedde med foreldrene dine? utrolig trist :/ Tror du, du kan lage et innlegg om hva som skjedde? Skjønner hvis du ikke vil :/
      Håper det går bra med deg! Også lurer jeg på en ting til, hvor bor du da?
      Syns så utrolig synn i deg!

    33. Jeg kondolerer :’/
      selvom jeg ikke kjenner han eller noen av dere, så er det utrolig trist å lese om hva som har skjedd med deg og hva som skjedde med Lasse. er så utrolig trist at sånn skal skje med mennesker. Håper virkelig det går bedre etterhvert, og støtter hverandre mest mulig. Når jeg leste dette kjente jeg tårene presset frem og jeg klarte ikke la være å slippe noen tårer. En gutt som er 20 år, har den nydelige kjæresten gikk bort i en bilulykke i en tunnelvegg. Kondolerer så mye :'(

    34. åh, jeg får vondt av å lese dette :/
      en jeg gikk i klasse med på ungdomskolen gjorde det samme for to år siden nå 9 oktober. Jeg hører latteren hans i hodet enda, og klarer ikke at folk snakker om det i det hele tatt. Jeg kan ikke forstå hvordan kjæresten til han Lasse kan ha det nå. Stakar jente 🙁 ouf, dette er forferdelig… :'(

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg