Makan til dårlig service

Jeg, Karen og Andreas dro på jorbærpikene etter skolen i dag, hvor jeg skulle kjøpe meg mat. Vi var tørste alle sammen, så vi tok oss først et glass vann å satt oss ned mens jeg tenkte over hva jeg ville ha å spise. Etter 5 minutter kom ei av de ansatte og fortalte oss med en skikkelig bitcy attitude, at det var kjøpeplikt. Jeg sa til henne at jeg skulle kjøpe meg mat, og at jeg satt å tenkte på hva jeg ville ha. Og hun bare: “Det trur æ ingenting på, da hadde du kjøpt nåkka for lenge sida”. Og hun ga oss DET stygge blikket, reistilhelvette-blikk. Fy fader så frekk hun var, sånn behandler man ikke kunder! Jeg sa til henne da at jeg gjerne kunne gå en annen plass å kjøpe meg mat. Og det gjorde jeg også, SELV om jeg mest hadde lyst på den gode kyllingsalaten de har der.

Der har vi et godt eksempel på hvor viktig det er med hyggelige ansatte og god service. Nå som jeg går Service og samferdsel har jeg blitt mer bevisst på hvor viktig det er med god service, og hver gang jeg er i en butikk pleier jeg faktisk å observere sånne ting. Det er faktisk veldig interessant å se forskjeller på servicen fra butikk til butikk. Noen mener kanskje at dette bare er en liten bagatell som man ikke skal gjøre noe med, men nei, i morgen skal vi ringe dagligleder på jordbærpikene og fortelle han/henne om hvordan hun jenta snakket og behandlet oss i dag.

Har du noen gang opplevd dårlig service?

128 kommentarer
    1. ja det har jeg, det var en gang jeg hadde kjøpt noe i en butikk, også spurte jeg om en pose. Jeg viste at de hadde mange poser bak disken. Men nei, det fikk jeg altså ikke..

    2. Sykt teit!
      Ja, en gang på kinoen her i Bergen nektet en av de ansatte å selge meg bilett til en 11-års film selvom jeg viste bank kort og alt som bevis på at jeg var fjorten. Alt hun sa var at det ikke var meg og at jeg var for lav til å være fjorten -.-

    3. Hei. Jeg jobber i servicebransjen (Rimi), og jeg legger fort merke til hvordan servicen i en butikk er.
      Et eksempel: Når jeg skulle kjøpe fotoutstyr i sommer, opplevde jeg noe av det samme du opplevde hos jorbærpikene. Jeg skal ikke gå i detalj her, men det hele endte med at jeg sa høyt det jeg mente om måten jeg ble snakket til, samt at jeg skulle gå til den argeste konkurrenten for å kjøpe utstyret.
      Det en del butikkansatte ikke tenker på, er at det er kundene som betaler lønnen til de ansatte. Det tenker jeg på hver dag jeg er på jobb.

    4. Har opplevd litt dårlig service, men ikke så mye. Men det er mange som virkelig IKKE burde jobbe i serviceyrket, det er hvertfall sikkert. Syns f.eks også at det er tåpelig når bussjåfører er så sure, ikke gøy å komme inn på en buss der munnen til sjåføren er nede på bakken omtrent..

    5. Huff, det har jeg faktisk. Var faktisk på burger king i Tromsø når en venninne av meg skulle kjøpe en flaske vann. Jenta bak disken tok betalt, og gikk til lageret. Da hun kom ut sto hun med ytterklærne på, og gjorde seg klar til å gå. Uten noen tegn til vannflasken, spurte venninnen min på en høffelig måte om hun kunne få vannflasken hun hadde betalt for, og fikk skikkelig dårlig service tilbake. Jenta bak disken ga oss svaret “det va ikke flere igjen”. Da vi spurte henne om vi kunne få et glass vann i stedet, fikk vi bare en bitchy tone og “det må du spørre dem andre, æ e ferdig på jobb nu!” tilbake. Da kjente jeg at jeg ble mektig irritert. Altså, det går ann å ekspidere kundene dine ferdig, før du går.

    6. det kaller jeg frekt!
      gjorde nok ingen ting at du bare gikk!
      hun fortjente det!
      håper du koste deg der du spiste!

    7. Oi! Det var sykt dårlig gjort av henne.
      Hvis jeg ikke har fått med meg feil, kan folk faktisk få sparken på grunn av dårlig oppførsel/service mot kundene 😮

    8. Sist gang jeg var på jordbærpikene (det finnes i Oslo og) måtte jeg vente i 1 time på maten min! De sa etter en halvtime at de skulle ordne med det, men det virka ikke som om de tok det avlorlig! UUUUU for jordbærpikene!!!

    9. Nei ikke som jeg kan komme på nå for øyeblikket. Men det verste jeg vet er og se ansatte man jobber med gi dårlig service. Jeg går også service og samferdsel, og også legger fort merke til om de ansatte i en butikk, kafè ol. er hyggelig mot kundene sine. Jeg jobber i butikk selv, og vet at service er SÅ viktig ! Det er så lite som skal til for og yte god service egentlig.

    10. Egentlig ikke. Men husker jeg skulle ri på en rideskole på bursdagen min i danmark. Og så var jeg ganske liten, så jeg snakket kanskje litt høyt som små unger flest kan gjøre. Da fikk jeg bare tilbake: “Du kan VIRKELIG ikke skrike sånn her inne, da kan du bare gå”. og sendte meg det blikket, mens hun ikke snakket til meg så mye resten av dagen.
      I tillegg fikk jeg veldig dårlig service der. De gadd ikke hjelpe meg med å sale eller noen ting. Ikke mye for pengene i allefall.
      Blir sur på sånt, hadde jeg visst det på forhånd hadde jeg ikke dratt dit. :s

    11. Hva faen! Bra dere drar og sier ifra. Så sinnsykt irriterende å bli behandlet sånn når man er kunde… Uff. Blir så sint

    12. Hei hei.
      Jeg kan være enig at det var crapy service. Men, det er alltid et men,
      det kan hende det ofte kommer ungdommer, som spør om et glass vann,
      setter seg ned og blir sittende i mange herrans timer uten å kjøpe noe,
      jeg veit selv hvor irriterende dette er, jeg jobber på mc donalds i et senter, og opplever dette hver gang jeg er på jobb! jeg kan også si at jeg ”kaster” ut folk som ikke kjøper noe, jeg går bort til de, og sier at de må kjøpe noe om de skal sitte her, og de får 3 minutter på seg på å kjøpe noe. som oftes svarer de meg ikke, men etter ett minutt, reiser hele gjengen seg opp og tusler ut. Det er ganske irriterende når det sitter en hel gjeng og opptar plass og ”energi” og samtidig forstyrrer andre gjester
      jeg veit jo selvsagt ikke om det var tilfelle i denne saken, men er jo en mulighet for det, for alt du eller vi veit..

    13. Marte: Ja, jeg er helt enig i det du skriver. Jeg jobber selv på Burgerman (gatekjøkken), og Burgerman blir ofte brukt som en hengeplass for ungdommer. Men de aller fleste kjøper noe da.

      Men poenget er vel egentlig det at man skal bli behandlet skikkelig, selv om man er ungdom/barn. Det er helt greit at man skal kunne si i fra om at det er kjøpeplikt, men man må si det på en ordentlig måte. Alle er kunder, og kunder skal bli behandlet skikkelig for at de skal komme tilbake.

    14. mko: Det er irriterende! Jeg har ikke opplevd akkurat det samme, men har opplevd at jeg har handlet og betalt, og ansatt har ikke sport om jeg trenger pose. Og når jeg da spør etter at jeg har betalt om jeg kan få en pose, og jeg da må betale 1 krone eller noe for å få en pose, så er det ganske irrterende. Det er deres ansvar å spørre om kunden trenger pose før kunden har betalt, hvis det absolutt er sånn at man må betale for posen. Hvis ikke så skal man rett og slett bare gi kunden pose, uten å nøle.

    15. Er det mulig? Jeg blir helt rystet over at folk kan oppføre seg sånn. Jeg jobber selv i butikk i helgene og er veldig obs må at servicen er god 🙂

    16. Bjornki: Det er nettopp derfor det er viktig å yte god service. Nesten alle bedrifter har konkurrenter som selger samme varene, og det er derfor servicen (og prisene) som avgjør hvor folk handler da. Man kan miste mange kunder ved dårlig service, for da velger kundene og heller handle hos konkurrentene.

    17. å jada. Tro meg du vill ikke tro det.. Jeg, Mamma og broren min dro til Oslo får noen år siden. Så stakk vi da til en kafe. Så møtte vi noen som vi kjente der, så satt vi der i ca 15 min. Men hun vi kjente hadde to barn. Så vi satt oss på et anet bord og ventet, snakket og koste oss. Så kom servitøren til oss. Og sa at vi måtte flytte oss siden det faktisk var noen kunder der. Så sa vi at vi ventet på at Mamma og venninda hennes skulle bestille så viste hun fuck u finger’n til oss og sa
      -Flytt dere!
      Så kom vanninda til Mamma og ettervert kom Mamma. Så kom sjefen og hun ble midlertidig sparket:) Dårlig service fra servitøren. Bra service fra sjefen:)
      Kan du pliiis sjekke ut min blogg?? Trenger flere lesere:(
      http://www.Sussude.blogg.no

    18. herregud så trasi! 😮
      på en måte.. eller, vi satt en gjeng rundt et bord på en kafé, jeg hadde kjøpt en milkshake til meg selv og en til en kompis + at noen av de andre også hadde kjøpt litt. Plutselig kommer ei av damene som jobber der og ber oss om å dra, og så sa hun:
      og søppla skal dere få ta selv!
      Morten (som er kompissen min) sa at han hadde kjøpt seg en milkshake, og da så hun bare dumt på han og sa: Tror du jeg går på det?
      Så jeg snudde meg og sa at jeg hadde kjøpt den til ham, og etter det gikk vi, og vi lot søppla ligge igjen på bordet. Var ikke spesielt trivelig, men var overhode ikke likt det du opplevde 😮

    19. Det e bra tuva! æ e ikke så gammel sjøl, og butikkfolk ser oss “småunga” i butikkan, behandle dæm oss som shit. Snakke alltid med lederan hvis det e shikkelig ille! Dessutn eie ho mamma en butikk, så da merke æ hvertfall kor viktig det e å være hyggelig mot kundan.

    20. Fyyy!! så dårlig service, du burde nesten si i fra til sjefen eller noe slikt. Hater når folk gir meg stygge blikk eller er bitchy… Da går jeg heller til en annen plass og spise , slik du gjorde =D

    21. MANGE ganger! Spesielt her i Halden er det visse steder som er så sykt dårlig service, kan vel nevne et sted og det er Flamenco. Vi venta på maten vår i 2-3 timer, og da vi endelig fikk mat, var den kald. Første og siste gang jeg er der iallfall!!

    22. Herregud, for en dårlig service! Jenta burde få sparken tvert!
      Tror det, men kommer faktisk ikke på noe nå. Men for noen uker siden var jeg og tre- fire venninner i byen, også var vi innom Vita og så på sminke. En av de ansatte trodde vi ikke så henne, så hun stilte seg bak ei hylle og spionerte på oss?! Plutselig slenger hun med kjeften, og bare ”herregud, dokker må faktisk bruk prøvan/teste produktan når dokker ser på ting, hvis ikke må dokker betal for alt”. Vi bare ”okeeei?”, vi brukte jo testene, haha! Tror faktisk hun sa at vi måtte gå ut! Dårlig service både her og der, ser jeg! :s

    23. ja, jeg var i østfoldhallen med mamma og vi skulle spise på en cafe der. og da mamma skulle til å ta en vaffel, var det som om dama slo til hånda hennes med en sånn dings til å ta vefler med. “Jeg skal ta, for jeg jobber her” liksom. Vi sendt e-post å jeg tror ho fikk sparken :/

    24. Herreguuuud! Så frekt? Er det mulig? At folk er litt frekke opplever man ofte, men nesten aldri like frekk som det hun var!? At det er muuuulig, hun burde jo ikke jobbet der men.. på et.. jaa.. har det ikke på tunga, men, hehe 😉
      Bra at du gikk selv om du hadde lyst på, hehehe ;p
      Du eier Tuva!
      OG JA; jeg har opplevd dårlig service, men kan ikke sammenlignes med det der.. omg! :-S

    25. ja, det er ikke en skjelden ting at servicen er dårlig i tromsø!
      det er så utrolig mange butikker der det er ansatte som er bitchy og behandler kundene som om dem ikke er verdt tiden deres.
      det tar ikke lange tiden og spørre om kunden trenger hjelp, og det er ikke vanskelig ¨å være hyggelig og smile.
      det har veldig mye å si hvordan de ansatte er, for hvordan man oppfatter butikken,
      visst man føler seg utilpass inne på en butikk, hvor lyst får man å dra tilbake?
      det er mange ganger jeg lurer på hvordan i helvete enkelte har fått jobb i service yrka.

    26. Støtter deg fult ut i den, første gang jeg var på jordbærpikene fikk jeg faktisk hår i maten. Og gang nr 2 hadde di glemt av venninna mi sin mat så til sammen venta vi over 1 time før hennes mat kom på bordet, og hun fikk ikke pengene igjen. Det kan du også hilse sjefen og si!

    27. Så teit av hun !
      Har selv vært der, men da kjøpte eg 1 glass iste, den var god 😉
      Men syns det var dårlig service. ;s

    28. Ja, det har jeg. Helt utrolig hvor sur service man kan få! Ansatte skal gi god service, de skal være greie med kundene sine, ingen vil dra på en kafe etc, der de ansatte er drittsure >:|

    29. ja, jeg har også opplevd dårlig service. Også på Jordbærpikene i Tromsø. Jeg går ikke dit lenger.

    30. Uff, dårlig service!Du får heller komme på Jordbærpikene i Harstad, der er det god service og goooood mat ;D

    31. En gang jeg og noen venninner sto å så på sminke på h&m for noen uker siden, kom det en jente som jobba der å bare: Undkyld meg, men stjeler dere?!! Jeg klikka litt å sa noe som nei, bare sjekk lommene mine jeg har ikkke tatt noenting! men før jeg fikk snakka ferdig sa hun bare; JEG HENTER SJEFEN! Heldigvis for oss sto det en gammel dame med rullator å forsvarte oss med å si: du må jo tro på de stakars jentene, de sier jo at de ikke har tatt noen ting!
      og da ga hun oss et bitchy blikk å bare gikk mens hun stirra på oss mens vi gikk ut derfra :S herregud as

    32. Haha, er det mulig! Det er veldig mange som ikke passer i serviceyrket. Da skal en jo yte service, noe enkelte IKKE klarer. Ring daglig leder så får nok den frekke jenta høre det 🙂

    33. Var på jordbærpikene her om dagen og bestilte den gode appelsinjuicen de har der, den koster jo ganske mye, 42 kroner for èn juice, så jeg og venninna mi delte den, og bare tok to sugerør liksom.. Også hadde vi lyst på en til kanskje 3 timer senere eller noe, det kostet fortsatt 42 kroner, men denne gangen kjøpte jeg alene, og gledet meg litt til å drikke en hel sånn alene, for det ble så fort tomt sist gang selv m det var et ganske stort glass, og andre gangen ga de meg et pittelite glass med veldig lite juice i. Det var en annen dame, syns ikke det skal ha noe å si! Bare en liten filleting i forhold til det som skjedde med dere, men allikevel…

    34. Dårlig service er sykt irriterende, frekt og uhøflig..
      Noen ganger står de ansatte å snakker til hverandre samtidig som de ekspederer kundene, det er veldig uhøflig. Også hvis bussjåføren er sur eller ser at du vil på, men likevel kjører..

    35. Husker en gang jeg og mammaen min spiste pizza på dolly
      jeg hadde en serviett framfor meg som var bøyd og et lys rett fremfor den og det begynnte å brenne!…så kom en ansatt bort å bare: Oj…hva som skjer her ?
      oss: Det brenner!..og hu bare: Oj gud så flaut da og så gikk hun bare!
      Men vi fikk heldigvis slukka det til slutt da:)

    36. Hah, fy faen.. Har opplevd det samme jeg også, var egentlig på fotballcup men dro en tur på senteret der vi var og vi satte oss ned og tok litt vann etterhvert. Hadde jo tenkt å kjøpe noe der også, ihvertfall de fleste av oss ! Så ja, vi også bare gikk og kjøpte oss noe annet en annen plass.. At det er mulig ;s!

    37. oi, det hørtes virkelig ille ut den komentaren sussude aka susannee
      det var bra hun ble sparka!
      jeg ska ta en titt innom bloggen din!

    38. Mange ganger! .. Men jeg lurer på noe 🙂 Siden jeg ikke tar sol lenger, så lurte jeg på om du kunne nevne noen ulike selvbruningskremer som du liker / ikke liker ? Hadde vært kjempe fint!

    39. Ja, har opplevd dårlig service mange ganger. Både utenlands og her i Norge. Jeg blir så provosert på sånne folk, og sånne skulle ikke ha jobba i det hele tatt! Om du skal ha sånn jobb, syns jeg du må være snill uansett hva det måtte være.

    40. Fy, så dårlig gjort!! Hater sånne folk as! Er man i godt humør og har lyst på noe godt å spise liksom, så kommer det en eller annen bitch og ødelegger alt! Du har all rett på din side ved å klage til eier/sjef! 🙂

    41. Syykt dårlig gjort! Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig! 😮
      Digger det nye designet ditt Tuvaaa ! 😀 Du er utrolig søt og nydelig! Og du skriver utrolig bra:’D

    42. Hei tuvaw ! Jeg synes deisgnet ditt er dritt kult 🙂 Men jeg lurer på om han som laget det tok det gratis eller måtte du betale han?
      Hisen Tuvaw-verdens-beste-blogg-fan

    43. Jeg skjønner at du blir provosert av dette, men prøv å tenk hvor mange ungdommer som faktisk gjør dette på sentrene. Jobber selv i kafè-bransjen og vet hva jeg snakker om. Det er utrolig irriterende for de som ikke går å setter seg først, men kjøper mat først, og så komme inn i kafèen hvor det ikke er noen ledige bord fordi ungdommer opptar bord uten å ha kjøpt noe. Damen skulle ikke behandlet deg slik, det er jeg helt fullstendig enig med deg i! Men før du dømmer og sprer disse tankene blant flere tusen mennesker bør du tenke at det går an å ha en dårlig dag og å begå en feildømming. Synes du skal skrive hvordan samtalen med daglig leder også går nå som du har delt dette med oss.

    44. plis skriv litt om tromsø maritime skole å ka du tenke å gå til neste år. sorry spamming av samme kommentar men må det førr at du skal se den!

    45. fy sørn! son skal man ikke behandle kunder! kjempe dårlig sevice!
      hadde jeg vært deg ville jeg kanskje ha snakkes med sjefen eller noe sont!
      ehhe, du gjorde rett med og ikke kjøpe kyllingsalaten du hadde lyst på… pga sericen :-))
      ha en kjempe fin dag tuva:-))

    46. Har blitt litt dårlig på å kommentere 🙁 beklager, skal komme meg i gang igjen. jeg elsker håre ditt tuva<3 en dag skal jeg ha samme hår som deg.

    47. Du må fortelle hvordan det gikk når dere ringte!
      Ja, jeg har opplevd dårlig service. På en litt annen måte, da. Jeg og ei vennine var på vei til rideleir. Vi måtte ta tog fra Bodø til Mo i Rana. Noen ledere på leiren skulle hente oss ved stasjonen kl 4. Vi ventet til kl 5 før vi ringte. Da sa de at de bare hadde fått beskjed om å hente to stk. ( det var to andre som ogsså skulle bli hentet) Men vi hadde ringt like før vi kom dit. Det hørtes ut som om de mente det var vår skyld. Vi fikk beskjed om å ta taxi. Gjtt hva summen ble? 600kr! Lederne sa de skulle gi det tilbake, men siste dagen mente hun at hun hadde gitt de tilbake, noe hun ikke hadde. Jeg var bestemt. Noe som lønte seg med en slik sleiping!

    48. Kjedelig å oppleve sånne ting! 🙁
      Jeg var selv på Jordbærpikene for noen uker siden hvor jeg spiste pasta med curry, pastaen smakte ikke curry i det hele tatt, så det var et skuffende besøk.
      Enig med Marie lengre opp der, noen mennesker tror de er så mye bedre fordi de har levd lengre!
      Stå på Tuva, du gjør en god jobb 🙂

    49. Lyst på gratis sminke/gavekort fra HM?
      http://www.gratismakeup.no/?r=55049
      Trykk på linken, lag bruker og samle poeng så vil du få et gavekort fra HM. kjempe fin måte å få litt penger på. Gavekortet er på enten 150 kr, eller 200 kr, som du får portfritt i posten.
      Ganske bra, ikke sant? 🙂 Kom igjen og start nå:)

    50. Hei. Det er alltid to historier bak samme sak, og som x-ansatt ved Jordbærpikene må jeg bare få si at ungdommer som “henger” og bare “drikker vann” har vært et problem ved flere tilfeller. Det er ikke sikkert at den ansatte opplevde situasjonen på samme måte som dere. Noen ganger kan det være utfordrende å jobbe i servicebransjen, kunde og serviceyter kan misforstå hverandre – det vet sikkert du også 🙂
      Rikke

    51. Nja… vet ikke helt om jeg har opplevd det samme, men en gang da jeg og Noen veninner var i byen så satt vi oss med et bord. Vi hadde kjøpt litt mat en anna plass og skulle til å kjøpe drikke.da kom hun dama til åss å sa: Dokker kan ikke være her hvis dokker ikke skal bestille nåkka. så sa jeg men jeg skulle til å gjøre det nå så sa hun: Jaså liksom? det hvar liksom på en frekk måte. vi bare gikk;)
      hørtes kansje ikke så ille ut men det hva ikke akkurat kos heller da!
      Ilove your blogg (hheeh)
      Anine: Gå på en anna blogg å vær så negativ elller egentlig så kan du bare hålde det inni dæ!
      særpings liksom:(
      Hate folk som komentere stykt og unødvendig!!!

    52. Så bra at dere skal det!! Det er så viktig at man gjør det , altså.
      Jeg har opplevd dårlig service, og da har jeg sendt mail til dagligleder.

    53. Dette har ingen ting med dårlig service å gjøre men noe jeg har merket nå i det siste på Nille så er det folk som stjeler og det er jo sykt dårlig gjort! Jeg hadde tenkt å si det den ene gangen til henne i kassen men så måtte venninna mi gå så jeg fulgt etter henne, men neste gang skal jeg si det altså! De burde jo nesten få kamera der da, men det er jo billig ting de selger der. MEN unasett man stjeler ikke! Det er bare helt ufyselig dårlig gjort skal jeg si!
      Dårlig service
      Jeg har opplevd dårlig service, ja! Jeg skulle betale noe i kassa på Rema 1000 så var hun dama så sykt sur, så jo ut som at hun hadde munnen langt nede i fanget! Hun satt der og du skulle hørt den stemmen hennes, skikkelig slapp og lang i tonene. Uff det smitter jo videre når de er sure!!
      Bra service
      Jeg opplevde bra service i dag, jeg! Jeg var på frisør salongen i dag og klippet tuppene mine og de var glade og smilte og snakket om alt mulig rart og morsomt ! 🙂 Det får meg i godt humør! Og til slutt lagde hun en fin frisyre på meg og sprayet litt med hårspray, det ble jo nydelig da! Jeg elsker pratsomme mennesker jeg 🙂
      -Christine 🙂

    54. Neste gang ber du om å få snakket med sjefen hennes. Det topper det;) Selvfølgelig skulle du ha mat. Hun har bare ikke lært seg service. Går det utover deg slår du tilbake med det som ER rettferdig.
      Husk på det neste gang;) vet hun hvem du er kan det hende hun gjorde det der med vilje også. men får ikke håpe på det da!

    55. for noen uker sia, var jeg og noen venner på mcdonalds. vi klaga på colan for den hadde ikke noe kullsyre i, og smaka rart. vi sa ifra, og ho jenta vi sa det til bare smakte på colan og sa “den smaker ikke rart den” så bare gikk ho. så kom en annen ansatt og begynte å blande seg, og sa imot oss. så ble vi stående der, mens de ansatte overså oss. så kom ho tilbake og spurte hvorfor vi ikke kom med en gang, og ikke etter vi hadde spist opp, men så sa vi at vi hadde nettopp fått maten, for det stemte. så bare gikk ho igjen. ho var ganske frekk i måten ho prata på å. men så gikk det vel 5 min så kom en annen å ga oss noe annet å drikke istedenfor (ho var litt eldre, for de andre ansatte var ganske unge) etter det har vi ikke vært der for å si det sånn, + at vi sendte mail til dem..
      Er jo ikke sånn det skal være! kunden har jo alltid rett..

    56. Ja, det er kjempeviktig med hyggelige ansatte som vil yte service fremfor å være sure og frekke. Jeg jobber på McDonald’s og selv der er det flere som kommer tilbake bare fordi vi som jobber der faktisk er glade mot dem og interessert (uten å si dette for å være overlegen – men hallo, man vet jo om dem man jobber med er snill med kundene!).
      Jeg går også markedsføring nå og legger også veldig merke til servicen i de butikkene jeg kommer inn i. Helt sykt hva man kan finne ut om en bedrift bare gjennom det.
      Hadde jeg vært deg, hadde jeg fortalt henne hva du mener om at hun behandler deg sånn. For ja, du har lov til det som kunde! 🙂
      Håper du får en superkoselig helg!

    57. Gikk service og samferdsel ifjor. Så e sånn som dæ som legg veldig fort merke til ting som ikke stemme, feks dårlig service. Dårlig service e nåkka av det værste, kan virkelig ødelegge dagen din. Har ett eksempel som skjedde for noen daga sia. here it comes; Æ og mamma va på et gatekjøkken (orke ikke si kordan) så skulle æ ha en chips med dressing. Samme kjærringa som sist ødela maten min. Når æ får maten så va det et tonn med grillrkrydder på (andre gangen det skjer). og æ HATE grillkrydder så æ tenkte æ sku si ifra at det ikke e rett, ho ska spørre om æ ska ha det. Så æ sir “unnskyld, men æ sku ikke ha grillkrydder på chipsen” ho; “jaja, du sa ikke at du ikke sku ha det” æ; “eh, sa æ chips med grillkrydder??” Ho; “nei, men det e en plikt å ha grillkrydder på, man ska si ifra vis man ikke ska ha det” ho sto seriøst der å diskuterte om at æ ikke fikk ny chips fordi æ ikke sa ifra. ALLE vet at eneste plikt e å ha salt på, ingenting anna. Folk burde virkelig signe sæ på servicekurs!!:))))

    58. Blir så irritert over sånt. Greit man har en dårlig dag, men er man på jobb – så er man på jobb. Hadde ikke nølt med å kalge til sjefen hennes 😉

    59. Har opplevd noe lignende..
      jeg, bestemor og pappa var på en resturang i australia, så bestilte vi mat, så var laksen min rå. Så jeg ventet i 1 og en halv time på maten min, mens pappa og bestemor var ferdig forleeengst… Så gir hun servitøren pappa feil vinflaske, men nekter og ta den tilbake og sier han får drikke den opp. Så ser hun stygt på oss når hun går forbi, og snakker til venninna si og kikker og peker på oss. Og når vi skulle betale så fikk vi ikke desertene gratis engang, når laksen min var rå, pappa fikk feil vinflaske, og servitøren var bitchy.. Skal ALDRI mer der..
      Digger bloggen din tuva! Stå på!

    60. Jeg vet egentlig ikke hvordan jeg kom inn på bloggen din, men nå så jeg du hadde skrevet om Jordbærpikene i Tromsø. Vi er ofte i Tromsø, og jeg har vært på den kafeen et par ganger. Nå i sommer ble det siste gang vi setter våre ben der, sure folk i kassa har det vært hver gang, og nå sist vi var der kjøpte jeg og mannen min hver sin HELT ordinære salat med noe greier, samt hver vår cappucino – og betalte 305 kroner!!! Jeg kan godt betale over 100 spenn for en salat hvis den skiller seg litt ut, men denne var trøtt, vissen salat uten noe særlig ekstra av noe som helst, og kaffen var ikke god heller. Og som sagt, elendig service, alltid!
      Så mitt inntrykk av den plassen er at de prøver veldig hardt å være fancy, high class med gourmet – mat… mens i virkeligheten framstår de som en drøyt overpriset, og overstylet Opus- kafe! Så, nei takk, går ikke dit mer. Hva sa de der borte da dere ringte, det kan umulig være første gang de får den tilbakemeldingen??

    61. har ikke opplevd dårlig service, men har ventet i to timer og sånn på pizza i danmark for eks…
      men en gang var jeg på en cafe med noen venner, en av oss hadde kjøpt en baguett og noe sånt… vi tok veldig mye plass, og hun dama som jobbet der kom og sa; det er greit at dere sitter her og sånn, men det er ikke så mange plasser, og vi får mange kunder nå, så hvis dere kunne flyttet dere når dere er ferdige, så hadde det vært bra! Hun sa det med trivelig stemme og hun smilte, så vi flyttet oss fort 🙂 en som har lært leksa si på service og samferdsel 🙂 🙂

    62. Heisann.
      En venn av meg spiste engang på jordbærpikene i Tromsø. Hun hadde kjøpt en baguett, og når hun hadde spist litt av den, fant hun et PLASTER med BLOD på INNI baguetten. Hun ble såklart helt sjokka, å sa ifra til de ansatte, og de tilbydde gratis mat derfra i en periode, men det sa hun selfølgelig NEI til. Skjønner jeg godt..
      Hun kunne anmeldt dem til mattilsynet, men hun var så i sjokk at det tenkte hun ikke på.

    63. © Mariann Johansen: Ja, jeg er helt enig med deg i alt du skriver.

      Opp i alt har jeg helt glemt av å ringe, men det skal jeg få gjort denne uka! Skal skrive på bloggen hva dagligleder sir til det, er flere som lurer.

    64. Rikke Rye: Ja, jeg vet det. Og jeg vet også hvordan det er når ungdommer henger på Burger Man der hvor jeg jobber. Men jeg mener at hun var direkte frekk i mot oss, og det er ikke greit. Det går ann å si det på en ordentlig måte 🙂

    65. Har opplevd skikkelig dårlig service på Norwegian Outlet – Gant butikken. Kjære venn, så sure selgerne! Skal aldri ditt igjen selv om jeg liker Gant.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg