“Du er teit som snuser, omgomg!”

Å herre hvor kreative dere er! Har nettopp sittet å lest gjennom alle kommentarene som allerede er kommet i innlegget under. Måtte le litt av noen av, masse herlige forslag!! Må skynde meg å godkjenne kommentarer før det begynner å hope seg opp.

Som foventet, har jeg fått mange skjenneprekner i kommentarfeltet i innlegget fra tidligere i dag. Selvfølgelig vet jeg at snus ikke er noe bra, men hva er egentlig bra? Alt skal liksom være farlig nå til dags, føler jeg. Det er farlig å leve. Man kan vel ikke død av snus, kan man? Kanskje litt teit og unødvendig å legge det ut, men men. Og selvfølgelig oppfordrer jeg ingen til å begynne å snuse. Og ja, jeg vet at jeg kan “påvirke” mange unge jenter. Men vet dere hva? De som liksom skal bli påvirket av at jeg snuser, de er for unge til å være på internett. På nett kan de lese og se absolutt ALT, så hvorfor skal det at jeg snuser ha så mye betydning? Men selvsagt, skulle ønske jeg aldri begynte. Det er kostbart, stygt og jeg får gule tenner. Hvorfor snuser jeg da, jo fordi jeg synes det er digg <3

Haha, ei kommenterte at jeg kanskje nå kunne melde meg på “bloggere med snusvett”. Hahaha, likte kommentaren! Skal forresten skrive et innlegg veldig snart om hvilket forhold jeg har til solarium osv. nå som konkurransen er over.


Jo takk, dere trenger ikke si det, jeg vet jeg er prettyyy! Spesielt med snus under leppa.


Charlotte <3 Ja, hun har slettet den gamle bloggen sin, men hun har laget ny nå da. Foreløpig er den hemmelig inn til hun har fått fikset design.


Data nerd. Elsker at jeg har nett igjen <3

96 kommentarer
    1. Teit at folk legger nesa si oppi ditt liv. hvis du vil snuse, så må du jo få lov til det! Det går jo ikke utover dem på noen som helst måte.

    2. Du må da vel få lov til å snuse om du vil! Herregud. Jeg har en stygg uvane selv, nemlig røyking. Jeg skulle også ønske jeg aldri begynte. Klarte faktisk å holde meg røykfri i litt over en måned, men sprakk da det ble sommer. Har ikke hatt så lyst til å slutte etterpå heller egentlig. Det er mitt liv, og jeg bestemmer over det. Snus i vei du!

    3. Jeg følger meg som din nr 1 stalker, jeg er altfor mye inne på bloggen din – ehehee, men uansett: jeg snuser jeg og, som du sikkert fikk med deg fra kjennetegn-innlegget ditt. Men det er vår sak, og det er din blogg, så bare ikke bry deg om de teite kommentarene 😉

    4. Hahha… noen folk har problemer. Viss du vil snuse, er jo det helt opp til deg. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å bry seg om det

    5. “Og selvfølgelig oppfordrer jeg ingen til å begynne å snuse. Og ja, jeg vet at jeg kan “påvirke” mange unge jenter. Men vet dere hva? De som liksom skal bli påvirket av at jeg snuser, de er for unge til å være på internett. På nett kan de lese og se absolutt ALT, så hvorfor skal det at jeg snuser ha så mye betydning?”
      Fordi du er et forbilde for mange, derfor.

    6. Synes det er teit at folk reagerer så syyykt på at man snuser. Det er ikke dem sitt liv, det er jo folk som velger verre ting enn snus. f.eks hasj og narkotika generelt.
      Jeg snuser selv og ja, angrer for at jeg starta. Men det er når man først har starta, så har man jo kommet inn i den “onde sirkelen.”
      Digger at du står så bra fram med dine synspunkt, Tuva 😀

    7. så pen du er.. men jeg lover du hadde vert mye penere uten snus 😉 ikek det at jeg skal blande meg. men snus er ikke pent !

    8. Hvor gammel er du? Og når begynte du å snuse? Tviler på at du er avhenig, så skal ikke være noe problem å slutte. Å siden du heller skulle vært uten, hvorfor ikke bare slutte?

    9. Ikke bry deg om de som tror de kan bestemme over andre. De gjør nok mange av dem ting som er my verre, uten av vi skal legge oss opp i det. Gjør som du vil, alle vet at snus/røyk/alkohol ikke er bra, men en større prosentdel har prøvd dette på vår alder.

    10. Tror nok ikke du kommer til å dø av snus nei, men når snusen begynner å ete opp tannkjøttet ditt så mye at tenna dine detter ut, da skal jeg vedde en 5’er på at du angrer 🙂 SÅ godt er det ikke med snus as, da kan man likesågod ha no annet i kjeften..

    11. Kommer vel ikke som noen bombe at du får høre mye dritt om snusingen din :p i og med at du er så kjent som du er.., meeeen det virker mer som at du er stolt over at du snuser… Ida Wulff snuser vel like mye som det du gjør, men hun skjuler det mere på bloggen… kanskje du også skal gjøre det? Greit at du er bare en liten jente som syns ”det er digg å snuse<3<3<3<3'' snuste selv når jeg var på din alder., men kan ikke si ta jeg skrøt like mye som deg # du brifer jo mer eller mindre....#

    12. hahah, så morsomt å se på alle som bryr seg så mye om hva nettopp du gjør! altså, snus er både stygt og lite bra, men er det digg, så er det digg. snuser selv, og merker hvor mange som faktisk kommenterer det! men når man tenker over det – så er det enda flere som faktisk snuser selv, enn de som kommenterer det! før var jenter og snus bare kjempe teit, og helt på trynet – men nå snuser nesten like mange jenter som gutter.
      ta det positivt – folk sier det jo bare for ditt eget beste, selv om jeg vet det hjelper lite. haha! go on girl, digger bloggen din

    13. Anonym: Kjendiser tar silikon og mange av dem ruser seg. Skal andre gjøre det og da? Folk må kunne dømme selv hva de vil gjøre, og ikke la seg påvirke av alt andre gjør.

    14. Helt enig med at vis det er noen som blir påvirket av det så er de for unge til å lese bloggen til en 16 årig(?) jente! Jeg blir ikke påvirket, men du er vel ikke litt ung ? Dette er kun en hjelpende kommentar for jeg virkelig elsker bloggen din! Var jo ikke så dum idée å blogge om snunsevett, men litt dumt vis du ikke klarer å slutte selv ?!

    15. du ?
      man kan faktisk død av det..
      en lærer på skolen vår hadde snust veldig lenge , og nå har han kreft.
      Legen sa til han at hvis han ikke hadde snust så hadde han ikke hatt kreft den gang i dag..

    16. I like biig buts and i can not lie, the other ones can deny! blabølabalalalaalla!
      måtte bare skrive det 🙁

    17. selv om du snuser så er det ikke noe vits å legge det ut på bloggen. det er unødvendig… og snus er ekkelt på jenter!!! man ser ti ganger styggere med en gang!!!!

    18. Synes du bør få gjøre hva du vil. Det anngår ikke oss bloggere hva du gjør, om det påvirker andre bloggere så har de ikke noe på bloggen å gjøre – hvis de absolutt må/vil være inne på bloggen din så får de bare drite i at du snuser! 🙂 Snus er ikke noe fint, men jeg bryr meg ikke om hva andre bloggere gjør for det er deres valg om hva dere vil. 🙂 Dessuten finnes det så mye rart på nettet som man kan bli påvirket av der enn bloggen 😛 Kjempe fin blogg du har, leser bloggen din fast – er ikke så flink til å kommentere da 😛
      Ønsker deg en fin dag 🙂

    19. hun der charlotte har tatt litt mye sol eller? hun har jo hvite flekker i panna=) kanskje hun burde høre litt på deg når det gjelder sol!

    20. Jess, der mistet du min respekt. Greit at du snuser, det legger jeg meg absolutt ikke noe borti, men du trenger ikke skrive et helt innlegg om det å legge ut provoserende snuse-bilder av deg selv når du vet at vi ikke liker det?

    21. Enig med deg i mye av det du sier, men må bare rette på en ting; man kan få kreft blant annet i bukspyttkjertelen av snusing, liten, men viktig feil! 🙂

    22. Er så teit når folk skal kommentere på snusing. Snuser selv og hater når folk skal pirke på det. Det er et valg man tar selv og det skader tross alt kun deg selv, verre med røyking som faktisk skader de som er rundt deg…

    23. Jo, man kan dø av snus. Ikke direkte, men snus kan forårsake kreft som mange har dødd av år med snusing.

    24. Trot det mange tenkte på din svake dobbelmoral med at sol, som er svært kreftframkallende og farlig, skal være et big no-no, mens snus, som er enda farligere er Noe du holder på med. Akkurat det med at du liksom skal påvirke små jenter er jeg enig med deg I. Begynner folk å snuse fordi du gjør det, ja da er de dumme. Håper du slutter å snuse, vil Jo ha deg her på Jorda slik at jeg kan lese bloggen din! 😀 😉

    25. Bryr meg ikkje om du snusa eller ikkje, det er ditt liv. Men det er farlig! Du holdt jo på med solarium før, men klarte å slutte. Du sier at snus er digg, var ikke solarium digg og? Men du klarte jo å slutte å ta sol. Snus er kreftframkallende også! Så det hadde vert en god ide å melde deg på “bloggere med snusvett” også, haha!
      Men hvorfor bryr jeg meg med å skrive denne kommentaren egentlig? Jeg driter i hva du gjør med livet ditt, det er du som bestemmer hva du vil gjøre ig det er dine valg. Elsker bloggen din uansett 😉

    26. ” Man kan vel ikke død av snus, kan man? ”
      Kan dø av snus da, det er jo stor sjanse for å få kreft av det. Hvis du synes det er digg burde du finne noe annet som du synes er digg.
      Ikke slemt, men du vil angre. en dag er du avhengig.

    27. Hehe, jeg visste faktisk ikke at du snuser før jeg så det innlegget med snusboksen for noen dager siden! Det er jo ikke lurt å snuse, og jeg har aldri gjort det og skal prøve å holde meg unna både det og røyking, men seriøst: det er ditt liv, syntes andre burde holde seg liiiitt unna noen ting i livet ditt;)

    28. Det er heeeelt greit for meg om du vil ødelegge livet ditt, jeg tar hvertfall vare på mitt! 🙂 Btw, trodde du var smartere…..

    29. jeg har ingen ting i mot det at du snuser og vil ødelegge for deg selv videre.. men det jeg synes er dumt av deg er at du framstår på en veldig dum måte med at du snuser fordi det er ¨digg¨…. da er det jo ikke rart at folk kanskje blir påvirka og får lyst til å snuse når du sier at det er digg…

    30. Altså det var veeeeeldig utrolig unødvendig å legge det ut på bloggen alltså! Fy og fyys, ikke snus da! Det er bares å utroooolig teit!!! Man kan jo få kreft av det. Du burde ALDRI skrive at du synes det er digg liksom, fordi det er det ikke!!! Tenk de som faktiske ser opp til deg, som blir påvirket av det. Tenk om de vil prøve å begynne å snuse fordi det er så digg (etter din teite mening). Jeg mener det, dette skriver jeg virkelig ikke slik at du skal bli lei deg, og få enda en stygg kommentar, men jeg skriver min mening. Jeg vil bare at du skal tenke på det, fordi nå gjorde du dette på en heeelt feil måte. Du var kul….
      Suns og røyk er det VERSTE som man gjør, serri, stopp da. Og vis du trodde det var kult, så tar du helt feil, snus å røyk er det DUMMESTE som finnes, ikke gidd å påvirk andre med det da! Har du tenkt på alle utgiftene og hvor stygge tenner du får? Og ikke minst kanskje kan du få kreft… Jeg mener det skjerp deg!

    31. Folk trenger ikke bry seg om du snuser da, som om ingen andre 16åringer snuser, du må jo få snuse selv om du er blogger. er faktisk sykt vanskelig og slutte da man først har begynt! 🙂

    32. Snus kan faktisk drepe deg. Det inneholder faktisk 2500kjemiske stoffer, der 31 av sidde er kreftfremkallende. I tillegg kan du få sykdommer som diabetes, dårligere kondis og mye mer! Man bruker alle pengene som man kunne brukt på noe annet, på snus? Det er faktisk ingenting posetivt med å snuse, det er faktisk bare nikotinen som går rett opp i hjernen på deg.
      Sier dette fordi jeg bryr meg, men ditt liv er ditt liv. Ha en flott kveld, FAST leser av bloggen din <3:))))

    33. hahaha, så tragisk at folk skal bry seg så jævlig om andre hele tiden.. uff ;p
      snus er digg ja, endelig ei til jente som skjønner det ^^ neidaa.. 😀

    34. Jo du kan utvikle kreft fra snus, som kan føre til død. “De siste to-tre årene har det imidlertid kommet betydelig vitenskapelig dokumentasjon på at skandinavisk snus kan gi kreft både i spiserøret og i bukspyttkjertelen, sier Løchen, som er professor i forbyggende medisin ved Universitetet i Tromsø.”

    35. åh helt enig med deg! lei av folk som skal bry seg om de valgene jeg tar. Om jeg snuser er da det mitt valg? jeg ser da ikke ned på andre som IKKE gjør det, herregud chill og lev livet mens du har det!

    36. Bare bra at du ikke legger skjul på at du snuser, det er jo det teiteste man gjør. Om man ikke tørr å vise det, så er man ikke “voksen nok” til å gjøre det heller! ;p

    37. Slutt å snus, du får stygge tenner!
      Vedder på at du blir like påvirka av den kommentaren som jeg blir av dette innlegget, og for å si det sånn: Jeg har ikke tenkt til å snuse!:)
      Er så inni hampen enig med deg når det kommer til “mindre mennesker som ser opp til deg” lev som ei nonne! Du kan jo ikke leve som en ti-åring bare fordi at noen på ti år leser bloggen din, det blir bare for dumt!

    38. Herregud Tuva, du skal liksom være et forbilde… Jeg har likt deg frem til nå. Men du kan ikke si at det ikke er farlig og snuse, for det er det faktisk. Man kan få kreft i munnen av det. Det er ikke serlig pent heller.
      Ikke skriv at snus ikke er farlig når du ikke engang vet hva det er!!!!!! Snuser sikkert bare fordi du vil være kul, men du er sikkert avhengi og. SVAKE DEG !!!
      Ville bare si det :((

    39. Jeg snuser selv og kan ikke si jeg er stolt over det, Men man blir ganske så avhengig av det. La nå bare tuva snuse visst hun vil , det er nå virkelig hun som forsterker kreftsjangsene sine og det går ikke ut over dere gjør det ? nei! så back off people!!!

    40. ikke bra at du snuser
      men det er vel ikke direkte leserne som betsemmer;)
      så ikke bry deg om de dumme komentarene, men de har lov å komentere;)
      elsker bloggen din tuva^^

    41. søta , jeg digger deg. og hvis folk digger deg så mye, burde de ikke stoppe å digge deg bare pga snus. eloel, og folk klager på deg som snuser? du er 16 liksom, snart 18. og har dere tenkt på at helt nedi 12-13 åringer snuser? det er mye verre. og det er faktisk ikke så farlig som dere skal ha det til.:) du er helt rå, herreguud.

    42. Skjønner godt at du snuser jeg! Det er digg, men sist jeg prøvde det spydde jeg! Hahahah, skjønner ikke hva som skjedde.. Uansett; Skjønner ikke at folk gidder å bruke tid på å irritere seg over at DU snuser? Ditt liv, ditt valg osv osv!

    43. Vi er ikke helt sikre på skaden ved snusing. Noen mener at snusing er like frlig som røyking, andre ikke. Det vil tiden vise. Jeg maser på deg fordi at jeg ikke vil at du skal bli skadet av snusen! 🙂

    44. Siden du har så mange ungjenter som leser bloggen din kunne du bare kuttet ut ”får noia uten snus” på typisk deg. Værre er det ikke.

    45. ja, det er jo teit å snuse, eller hvertfall begynne med det. Men man velger selv, og andre kan egentlig passe på seg selv 🙂
      Digger foresten bloggen din!

    46. jeg må bare rette på deg, sorry…… Dø, ikke død. Men ANYHOE, ehm… personlig faller maskerade med masker alltid i smak. Enklere å holde styr på de som er invitert også, siden alle uten maske blir slengt rett ut. Og da mener jeg OFC som de over 🙂

    47. Samme faen om du snuser 🙂 de er bedre en røyk, jeg har hørt at de ingenting som beviser at suns er bra eller dårlig for deg de er bare avhengighetsskapene, røyk er bevist at de både ikke er bra for deg OG er avhengighetsskapende. Du har ikke akkurat anbefalt mennesker til å snuse, ikke i de hele tatt. Jeg har prøvd både snus å røyk mange ganger å de smaker jo godt synes jeg så jeg forstår deg! folk burde bare godta at du snuser, ikke så lett å slutte når du har bunt:)

    48. heia tuva <3 du har en kjempefin blogg:D ... men jeg synes du skal slutte å snuse. Jeg vet at det er helt opp til deg da, men det er VELDIG helseskadeglig.
      Her er noen advarsler:
      -Hjerte og karsykdommer: nikotinet i snusen fører til at blodårene trekker seg sammen, pulsen går opp og blodtrykket øker. På lengre sikt kan det gi deg hjerte og karsykdommer
      -munnhulen: snusing gjør slik at tannkjøtter blir rødt og irritert. Etter en stund blir det hvitaktig og fortrykket og deretter gulbrunt og rynket, med sår og sprekker slik at du kan få "snuslomme"
      -tennene: gir deg gule tenner. Tannhalsne kommer etterhvert til syne. Dette gir deg ising og hull i tennene.
      - øker risokoen til sukkersyke(diabetes 2)
      -kreft: innholder kreftfremkallene stoffer. EKS i magesekken.
      - magen: snus påvirker syreproduksjon i magen og kan lde til mageproblemer og gastitt. (betendelse i magen)

    49. Klart du skal få gjøre akkurat hva du vil! Men røyking eller snusing er ikke det alternativet jeg ville valgt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg