Hårfargen min

Får ofte spørsmål angående hårfargen min – om jeg farger det hjemme eller hos frisøren, og hvilken farge jeg bruker. Har bare farget det èn gang hos frisør, og det var da jeg skulle være hårmodell for SP. Eller, de tok bare glansvask i det da. Men i alle fall, jeg farger håret alltid hjemme, og jeg blir like fornøyd hver gang. Ikke det at forandringen blir så veldig stor da, så for min del er hjemmefarging ingen problem. Verre hvis man skal gjør mer drastiske ting med håret enn å farge brunt hår litt mørkere. Om det skulle være tilfellet at jeg en dag skulle være modig nok til å gjøre større forandringer med håret mitt, ja da ville jeg ikke nølt med å bestilt frisørtime.
Bruker alltid denne fra Lorèal, nr. 4 (brun). Er egentlig ikke noe spesiell grunn for at jeg bruker akkurat denne, men jeg har alltid brukt den. Blir fornøyd, så ser ikke noe grunn til å prøve noen andre.
Her ser dere bilde av etterveksten min, tatt nettopp. Har gjort kontrastene litt mørkere slik at det skulle være mer tydelig, for etterveksten min er faktisk veldigveldig lite synelig, men nok til at den irriterer meg. Eller det som irriterer meg mest er de babyhårene som jeg har rundet rundt der, for de blir faktisk nesten helt blonde! Ser utrolig dumt ut. Skal farge etterveksten i kveld eller torsdag, så vet dere det og. 

Og ja, det var det. Jeg sa jo i dette innlegget at jeg skulle begynne med FAST shampoo og balsam etter at jeg har tatt etterveksten, men jeg ble litt skremt da jeg leste gjennom kommentarene deres i innlegget. Var veldig mange delte meninger om den. Noen mente at den var utrolig bra, mens mange mente at de fikk tørt og ekkelt hår, og ikke minst at de mistet masse hår av den? Trodde det skulle være helt motsatt – at man skulle få lengre og tykkere hår av den. Blir helt forvirret jeg.. Vet nesten ikke om jeg vil prøve den ut lengre.

FAST har jeg fått sponset av http://www.nisim.no/. Har jo fått med meg hvor viktig det er å informere leserne om hva som er blitt sponset/betalt for. Har ikke fått betalt eller blitt sponset av Lorèal for å skrive om hårfargen deres.

Farger du håret hjemme eller hos frisør?

73 kommentarer
    1. Du har jo kjempefint hår! :-))
      Farger håret hjemme hver gang. Farget det til frisøren en gang jeg også, og det ble neesten 2000, så foretrekker å gjøre det hjemme jeg, sparer jo 1500 elns på det 🙂

    2. jeg farger håret mitt hjemme – kjempegreit og billig!
      en vennine av meg farget det hos frisør, men fargen ble vasket ut etter et par ganger, så tror ikke de bruker noe bedre produkter enn du kan gjøre hjemme!
      vær så snill å prøv ut fast, er kjempespent på om det funker 🙂

    3. Jeg har brukt FAST og synes den funket veldig bra 🙂 Har også hørt at enkelte har mistet hår osv, men tror ikke noe på det. Skal nok mer enn en shampoo til for å miste håret. Men det jeg vet er at mange ikke synes den virker noe særlig. Jeg synes at den funket bra på meg ihvertfall!

    4. ei venninne av meg mistet en del hår når hun brukte den, mens en annen venninne synes den var kjempebra og merket stor forskjell, også har jeg lest at det var ei som fikk tørt og ekkelt hår av den! så er vell forskjellig 🙂

    5. Jeg bruker fast, men det er lurest og bare ta sjampoen og balsamen i hodebunnen , og en annen sjampo i resten av håret, fordi håret blir veldig tørt og ekkelt av sjampoen,pluss da bruker du den fortere opp 🙂

    6. Har stripet håret to ganger, begge hos frisør 🙂
      Men når skal du legge ut de bildene som ble redigert av leserene? Et av bildene er hvertfall med på headeren, hehe, håper du ve hvilke bilder jeg mener ;-D

    7. Fast sjampoen er ikke farlig å bruke. Du mister IKKE hår og får ikke tørt hår 🙂
      Håret ditt vokser faktisk fortere av den!

    8. Har gjort det hjemme, med bare en gang 🙂 Farget også håret brunt! hehe…men har stripet det noen ganger hjemme også da 🙂

    9. Det kommer helt ann på hårtypen din. Mange av mine venner og jeg har brukt den mange av dem fikk tørt hår og det vokste ingenting. Mens det funket på noen av dem, så du må bar teste ut om du tørr..det kommer som sagt helt ann på hårtypen din:)

    10. Hei!! Jeg absolutt ELSKER bloggen til deg og therese! Dere er vidunderlige begge to!
      Men angående den headeren din, den er utrolig fin! Men hvis du har tid og klarer å lage fine headere, kan du lage en til oss?? Hadde satt utrolig pris på det!!
      Svar meg på bloggen er du snill..
      Klemz <3
      -Hangama (tardsinourhearts.blogg.no)

    11. Man får Ikke tørt hår av FAST. Jeg har mistet endel hår, men dt er grunnet at jeg er i den “fasen” hvor håret skifter fasong osv.
      Men du burde virkelig prøve den. Den e utrulig bra ! JEg har fått bortimot 6-9 cm lengre hår på 4 måneder !!!
      Klem fra meg

    12. Jeg pleier og farge det hjemme, syns det er mye bedre. Er også veldig enig med deg, om jeg skulle gjort noe drastisk med håret mitt hadde jeg gått til frisøren, men jeg har selv brunt hår og trenger bare og farge etterveksten og det gjør jeg heller hjemme enn og betale flesk bare for det 🙂

    13. Du kan ikke skrive litt om de delte meldingene angående FAST? Jeg har også fått dette sponset for testing, men vet ikke om jeg tør hvis det er mye dårlig med det!

    14. æ farge håret som oftest hjemme, men har både dårlige og bra erfaringe fra det !
      Men ang den fast shampoen, så e æ kjempefornøyd. Da æ klipte mæ helt kort tidligere i år, fikk æ øyan opp for den.
      og hvis det ikke hadde vært for at æ brukte den, så hadde æ helt sikkert ikke hatt langt nok hår til å vise mæ ute no..
      Omså den kanskje ikke hjelpe alle på at det vokse fortere, så styrke det håret masse. Det tåle mere. Spess no i vinteritda. Du kan også kjenne det på neglan etter å ha masert hodebunnen med det. Æ fikk kjempesterke negla den tia æ brukte FAST. og æ har til vanlig kjempetynne og svake negla som bare knekk rett av 😉
      Synes du skal prøve den, uten å bekymre dæ for mye. Den e iaffal bedre enn mange andre shampoa og balsama :)))

    15. FAST gir deg fortere lengre hår, men håret kan bli noe tørt 😉 Leste iallefall det på salongen.blogg.no for en stund tilbake.

    16. Jeg fikk kjøpt fast av en frisør som pleide å klippe meg. hun sa at hun ikke kunne bruke den lenger fordi hun måtte ta etterveksten veldig ofte. Hun sa også at den ikke funker på alle. jeg fikk dessverre ikke brukt den skikkelig :/ Følte bare for å si det siden du var fått noen kommentarer om at den gjorde håret tørt å sånn 😉

    17. Jeg har brukt FAST tidligere, og fikk verken tørt eller mindre hår. Håret mott vokste fortere, og jeg måtte farge det to ganger i måneden for å fjerne etterveksten. Nå bruker jeg en hårkur fra Lee Stafford for å få håret til å vokse fortere. Farget håret blondt for tre og en halv uke siden, og for en og en halv uke siden måtte jeg farge håret fordi etterveksten var to cm allerede, og jeg ser nå at jeg snart må ta en ny runde med farging. Så den funker om du vil ha lengre hår, iallefall på mitt hår 😉

    18. Jeg farger hos frisør:) Ellers ender jog opp med GULT hår hvis jeg farger det hjemme 😛 Haha.
      Jeg bruker FAST, og jeg tror at grunnen for at en mister så mye hår av den er når den masseres inn. Du skal jo stå der å massere å gnikke den inn i 30 sek-1minutts tid. Da løsner det mye hår! Tror kanskje det kan være en av grunnene:)

    19. Hei! 🙂 skulle bare si at eg har hørt at grunnen til at man får tørt hår av fast produktene er at de “strekker” håret ditt, derfor får du lengre hår. Ikke fordi det får hodebunnen din til å produsere fortere, men fordi den strekker ut det håret du har fra før, derfor blir det kanskje lengre, men tørt og tynt..

    20. Jeg farger håret hjemme, men det er fordi jeg farger det bare brunt. Jeg ser liksom ikke noe vits i å bruke 700kr hos frisøren bare for å farge det brunt, når jeg får helt lik farge ved å bruke 130kr for å farge det hjemme 🙂

    21. du mister ikke hår av en shampoo, med mindre den er etsende el lignende, noe som er lite sannsynlig! man mister hår av stress,sykdom,medisiner, vær og vind, graviditet,amming osv. kjør på!
      skriv om det når flasken er tom 🙂

    22. farger det alltid hos frisøren. gratis fordi søsteren min er frisør. utrolig kjekt, for jeg elsker å gjøre masse nytt! ;D

    23. Om du får tørt hår av FAST, så kan du jo bruke en hårkur elns for tørt hår. Jeg skjønner ikke at du vil bruke FAST om du vil ha lengre hår, for du har nydelig langt hår allerede :-))
      Sier ikke at det er derfor du vil bruke FAST, bare nevner det med langt hår :- ))
      Jeg har forresten stript håret 2 ganger hos frisøren. Gjør det alltid på sommeren slik at jeg har fint og kjempelyst hår til vinter :- ))

    24. Om du får tørt hår av FAST, kan du jo bruke en hårkur elns for tørt hår :- ))
      Jeg skjønner ikke at du vil bruke FAST om du vil ha lengre hår, for du har nydelig langt hår allerede :- ))
      Sier ikke at det er derfor du vil bruke FAST, bare nevner det med langt hår :- ))
      Har forresten stript håret 2 ganger hos frisøren. Striper det alltid lysere på sommeren slik at jeg får kjempefint lyst hår til vinteren :- ))
      Om du bestemmer deg for å prøve FAST, Lykke til :- ))

    25. Om du får tørt hår av FAST, kan du jo bruke en hårkur elns for tørt hår :- ))
      Jeg skjønner ikke at du vil bruke FAST om du vil ha lengre hår, for du har nydelig langt hår allerede :- ))
      Sier ikke at det er derfor du vil bruke FAST, bare nevner det med langt hår :- ))
      Har forresten stript håret 2 ganger hos frisøren. Striper det alltid lysere på sommeren slik at jeg får kjempefint lyst hår til vinteren 🙂
      Om du bestemmer deg for å prøve FAST, Lykke til :- ))

    26. Fast virker kjempe braa bruker det selv og jeg hadde kjempe kort hår men nå har jeg lengre på 3 uker eller no sånt såå jeg anbefaler det sterkt ! <3

    27. Jeg brukte den før,håret mitt blei glattere og jeg merket at etterveksten min vokste fortere, men jeg pleier og farge håret sort og merket at fargen på håret mitt begynte og bli lysere ;s

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg