Sulten

Jeg kjeder meg. Sitter på skolen. Er sulten. Vil hjem.

Det eneste jeg tenker på når jeg sitter på skolen er mat. Er sulten hele tiden. Det er faktisk helt sant, tenker på mat hele tiden. Men kantina på skolen er så ufattelig dyr, og uansett er jeg drittlei av maten der. En landgang med ost og skinke og brus koster 56 kr – drit dyrt! Og når man har skole til halv fire hver dag, så er man nesten nødt til å spise flere ganger. Jadaa, “ta med deg matpakke da”….Vil hjem til kjøttkaker i brun saus <3  
Når jeg kommer hjem skal jeg fortelle dere hvordan jeg fikser brynene mine, siden så mange lurer 🙂

Har du med matpakke på skolen/jobb?
I så fall, gi meg gjerne noen gode tips om hva jeg kan ha som matpakke!

130 kommentarer
    1. Sånn pleier det og være med meg og, sitter og sulter og bare vil hjem og spiseee! <3
      Går jo på barneskole.. så vi må jo ha med matpakke!

    2. jeg har med matpakke 🙂
      Utrolig godt hvis dere har vannkoker, slik vi har!
      Da kan du ta med nudler, kakao, tomatsupper, grønnsakssuppe og masse annet godt!

    3. Sliter med det samme! Akkurat nå sitter jeg på skolen og er sykt sulten… Har med matpakke, men synest matpakken smaker helt forferdelig på skolen. Og kantine maten er jeg passe lei av nå -.-¨

    4. jeg har med mat på skolen , men jeg spiser ikke!
      mister matlysten når vi skal spise.
      du kan jo ta med deg rett i koppen suppe i en termos på skolen ?
      det gjør jeg innimellom 🙂 <3

    5. Hello jeg er en fast leser å leser bloggen din hver dag ! <3
      Du er en utrolig bra blogger .. 🙂
      OG kjempekjempekjempe pen ... !
      Fortsett slik 🙂
      Klem fra Fast leser <3 .. 🙂

    6. Huff. Pleier også å være sulten på skolen. Men vi har en butikk rett attmed skolen så vi går dit og kjøper mat når det trengs 🙂
      Sv; TUSEN TAKK FOR KOMMENTAREN;*

    7. Du har en utrolig fin blogg! 🙂
      Jeg er ikke så veldig fan av klamme matpakker selv… :p Men kantina på vår skole selger ikke særlig mye fristende. Jeg synes det er utrolig godt å lage seg en salat og ha kylling eller lignende oppi. Det smaker seriøst ufattelig godt! Gotta love it 🙂

    8. ja eg går på skule:D
      du kan ta med deg pastasalat og ei flaske vant forreksempel 😀 + frukt
      digger bloggen din :>>D

    9. Heiisaann <3 Digger bloggen din !! : ) Du er bare helt fantastisk nydeli altsåå!....
      Jeg lurte bare på hvorti ditt første kyss var ?? Eller første gang du klinte ?? xD

    10. Du kan ha tacolefse med salat inni!
      *Paprika
      *Agurk
      *salatblad
      *rømme
      Du bestemmer hva du vil ha inni selv!

    11. Pleier noen ganger og bake pitabrød, så steker jeg kylling dagen i forveien, så stapper jeg et pitabrød fullt med kylling og salat på morgenen:) Kjempe deilig å spise det på skolen 🙂

    12. Du burde lage deg pitabrød med pasta, skinke/kjøttdeig, salat og dressing osv. Det er kjempegodt, og enkelt å lage. Mamma lagde mye slik til meg da jeg var mindre. Anbefales!

    13. Hehe, du er søt 🙂 frista faktisk me kjøttkaker nå…
      Anyways… Du kan lage fruktsalat og ha me deg på skolen som matpakke:) banan, eple, pære og appelsin, så sparer du litt av den(appelsinen), og presser den over som saus, haha! Det er faktisk ganske godt 🙂

    14. jeg er egentlig ikke så flink til å spise matpakken min jeg heller. Jeg har en tendens til å kaste den å kjøpe mat i kantina, men det blir jo dyrt etter hvert.
      Men en ide kunne vært å ta med en salat som du liker, så kan du bare gjøre den klar kvelden før å ha den i kjøleskapet.

    15. Du kan jo lage en salat. Det pleier jeg og gjøre! en god “oppskrift” er
      Rucula
      ristet pinjekjerner
      cherry tomater
      rød og gul paprika
      stekt kylling i små strimler/terninger
      bønnespirer
      krutonger
      balsamico eddik
      Bare bland alt og legg i en boks. Det er smart og lage den dagen før, på kvelden! Man kan såklart bruke andre grønnsaker, men dette liker jeg!
      Hva slags maskara bruker du foresten?

    16. Lag deg en god hjemmelagd salat. Enten med kyllin, skinke og ost.. eller noe annet du kommer på! jeg er også alltid sulten på skolen :(:(
      håper du finner på noe lurt og godt 🙂

    17. Jeg har alltid med matpakke, om jeg ikke glemmer det da.. Men jeg pleier noen ganger å kjøpe meg mat på kiwi også. Jeg er sååå lei av brødskiver, det er så kjedelig og tørt! Jeg tenker at jeg skal være sunn og lage meg salat noen ganger, men så blir det til at jeg ikke rekker det, eller så gidder jeg ikke stå å kutte opp salat osv. Heh 🙂

    18. Jeg lager meg ofte salat og tar med på skolen jeg! Det er sykt godt, for man kan variere den sånn utifra hva man putter oppi! 🙂

    19. Reklamere for din blogg:D Gå inn på bloggen min da vel! Isteden for å plage en annen blogger med det!
      Beklager at jeg reklamerer på bloggen din!!

    20. Jeg har med matpakke hver dag 🙂 kjøp polarbrød eller vanlig brød så kjøper du en tube m skinkeost/nugatti/makrell i tomat eller hva du nå vil ha, veldig enkelt.

    21. Ehm, vi har kantina. Men den er ikke så dyr så pleier ikke og ha med meg noe matpakke:) Men det er jo alltid godt og ha med litt hjemlaget salat eller noe:)

    22. DET SLITER JEG OG MED …HEHE <3 ehh... nå vett jo ikkje eg ka du like og ikkje like så nå komme eg bare med forslag ....ehh ... salat og skinke...pastasalat fra rimi eller etteleraent litt vanskelig du kan jo ha servelat og majones eller bare servelat og smør !!! håpe du får gode tips av andre og. Du må ha en fin dag videre Tuva pusss awwww <3 <3 <3 <3 <3 <3

    23. Noe sundt kanskje 🙂 Knekkebrød med ost/skinke og et eple 🙂 Eller noe mer usundt som rundstykke med ost/skinke ! :@

    24. Hvis du bare har en vanlig brødskive med skinke, også tar et salatblad under, gjør det maten mye mer spennende!
      Har som oftest med matpakke på skolen, men kjøper noen ganger mat i kantina 🙂

    25. Grove baguetter/rundtstykker med frokostsalat, et salat blad, ost og skinke! Også har man en deilig og sunn lunsj 😀 Eller så kan du varme baguetter hjemme, og nesten dele dem, men ikke helt delt liksom i fra toppen. (ikke der vi deler baguetter til vanlig liksom, motsatt vei om du skjønner.) Også tar du oppe i ferdig stekt tacokjøttdeig og ost. Og gjerne to – tre nachos chips oppå der. Og inn i ovnen med baguettene i en sånn 10 min på sånn 150 – 200 grader. og vips har du tacobaguetter ! Eller en deilig salat er også godt (Y)

    26. Noen lunsjtips:
      – Lag deg en brødskive med ost og skinke og varm den i mikroen/toastjern hvis dere har noe av dette tilgjengelig på skolen.
      – Omelett med purreløk, skinke, pølse eller andre ting i.
      – Eggerøre med stekte pølser til.
      – Salat. (lurt å lage dagen før, og sett den i kjøleskapet til du skal dra på skolen. Hvis dere f.eks spiste kylling eller kjøttdeig til middag kan du bruke restene i salaten din. Nam!)
      – Ta med middagsrester fra dagen før og varm disse. (igjen – hvis du har tilgang på mikro.)
      – Ta med knekkebrød/brødskive og en tube kremost + noen friske tomater, agurk, paprika e.l.
      Oppskrift på min favorittsalat:
      Tacokjøttdeig, isbergsalat, halve cherrytomater, ananas, mais, krutonger og fetaost. Så enkelt og så godt! Lurt å legge i krutongene samme dagen som du spiser salaten, og ikke dagen før hvis du lager den da, for da blir de litt myke 🙂
      Lykke til!

    27. Jeg ELSKER også mat. Sykt… Ivertfall nå i det siste. Og pluss at jeg glemte maten på skolen i dag, det er ille! Er helt enig med deg at det hadde vært bedre å hatt med seg en hel middag, haha 🙂
      Klem!

    28. Jeg tar nesten alltid med meg matpakke på skolen, men det blir alltid bare brødskiver med noe pålegg på….Men salat er jo også godt på matpakka da, men ikke for ofte for da blir men veldig, veldig, veldig LEI!

    29. lag en god salat, med ost, tomat, paprika osv..! også kok pastaskruer og bland det inn! kjempegodt, OG sunt:)

    30. har avertil men ikke alltid. Men dere er lenge på skolen, vi slutter 2 hver dag og begynner halv 9. å vidregående her i mandal begynner kl. 8 å slutter 3. Tid begynner å slutter dere da? 😀

    31. hahah, du er nok ikke den eneste. sitter slik hver dag jeg også, men så er ikke kantina vår så veldig dyr, så svir av en del penger der. men lag en salat kvelden før, og sett den i kjøleskapet. unngå tomater, de blir bare ekle. også tar du med dressing i en sånn bitteliten boks så du slipper å sitte å spise tørr salat. Jeg burde vært flink til det selv, men det er faktisk litt .. slit med niste. haha

    32. Eg å ganske mongen i klassen våras, har me oss et toastjern, eller brødrister:D Så då berre tar du me deg skjeva,ost å ketjup, visst du like å ha da på foreksempel ;D Kjempegodt å mettandes !

    33. Oj, lange dager dere har. Glad jeg ikke trenger å tenke på sånt ennå. Tar som oftest med meg matpakke på skolen, men er veldig lat når det gjelder sånt, så gidd ikke å smøre på smør engang. Hiver bare noe på skiven, noe som kan bli tørt og kjedelig.
      Noe smart er jo å ta med varmt vann i en termos, og en pakke med nudler. Så har du god mat i løpet av dagen : -)

    34. Oj ! Dere sluttet sent ! Vi begynner 07.55 og slutter 13.25 😀 Og til 15.00 hver tirsdag,og annenhver mandag 😛

    35. Grovbrødskive med omelett og noen grønnsaker for å gjøre det litt mere fristene eks noen tomater, agurk og paprika. Kan være veldig lurt å lage det før du går å legger deg, så setter du det bare i kjøleskapet så har du super digg lunch. Ta med litt frukt eller noen knekkebrød viss du blir veldig sulten utpå dagen (det pleier jeg).
      Håper du fikk noen gode tips! : )

    36. Jeg er også sulten hele tiden 🙁 hater det.. Så går jeg i klasse med folk som ikke spiser noenting..
      Jeg spiser kjempesunt og ikke noe godterier eller raske karbohydrater, bare proteiner og sunt fett og langsomme karbohydrater selvfølgelig, alikevell er jeg alltid sulten…

    37. lag deg en god salat dagen før med pasta og litt forskjellig 😀
      Vi har gratis kantine vi 🙂 heele skolen fra 1 – 10 klasse (ja, barneskolen og ungdomskolen er i samme bygning)

    38. Du kan lage en stor salat ( pastasalat eller kyllingsalat ) dagen før, så tar du litt i en boks før du drar på skolen. Så har du en digg niste 😀 Og hvis du da lager en stor en har du til fler dager.
      Du kan også kutte opp forskjellig frukt og ta i en boks, så har du fruktsalat 😀

    39. har med matpakke noen ganger, for kantine maten vår er ikke serlig god ;S
      Men du kan feks lage deg en salat , som du lager dagen før og bare kan ta med deg på skolen. Det er utolig godt, sunt og enkelt (hvis du lager den dagen før) hvis ikke kan det bli litt stress..

    40. årh! SÅ UTROLIG FIN BLOGG!
      vil du komme å besøke min å se va du synst,kansje ville du kommentert og’!!?? :))))

    41. eheh, sliter med det samme. orker ikke å ta med meg mat på skolen, men de gangene jeg har med frister det veldig lite med klamme skiver.. æsj
      synes at alle skoler skulle begynt med kantine der de folk betalte rundt 1000kr i året også får du mat hver dag, 😉 deiligt

    42. bruker og ha med lunsj, og kjøpe yoghurt og litago på skolen – og så har vi innført kakedager, så bruker og kjøpe kake også, haha 🙂 MEN du kan jo lage salat, deet er digg!

    43. Kok makaroni og putt i en mat boks 🙂 funker for meg hverdag, er på samme størrelse som deg å vill gjerne beholde den størrelsen så makaroni funker supert :DD

    44. jeg har et til tips du ha skive med kremost (naturell) og pepper ikke så mye eller du kan jo bestemme det selv.. og en bit tomat 😀 faktisk veldig godt meg og vennen min fant ut at det smakte knal godt 😉

    45. Heihei ! Fin blogg du har tuva.
      Jeg leste jo at du lurte på en fin lunsjpakke til skolen.. nå var du heldig .. JEG HAR ET SVAR !!
      Jeg elsker det mer en noe annet på skolen.. er du lei brød og son er dette perfekt for det. Du kan steke baguetter med kylling og salat inni eller kylling i salat med pasta , Dødsgodt ! <3
      Mvh , Julie 😀

    46. Da er du ikke alene, jeg er er sulten hele tiden.
      Legger ikke på meg så lett da siden jeg har høy forbrenning.. :p
      men er tynn. sånn som Therese ca.. vet ikke om hun la på seg når hun drev med dietten sin da 🙂

    47. å, gad, nå blei eg sulten igjen, haha! Lange skole dagar ja!!
      Eg klara aldri våkna tids nok om morgonen til å klara å fikse meg matpakke, så har dessverre ikkje noke tips:P Men eg gleda meg til å sjå korleis du fikse brynene dine. For er lurte nemlig på da same

    48. Jeg lager meg en salat jeg. Lager den i stand dagen før og tar fetaost i dagen etter. Lag din egen salat med alt du kan tenke deg som er godt og sundt. Ta gjerne og kok pasta og.
      Eller lag den en egen big bite. du bare kjøper stort runstykke <3

    49. whaaat, det var sykt dyrt!!! Til oss koster det bare 25kr for hel landgang, og 15kr for halv..
      Men jeg er enig med deg, jeg er lei av kantinemat, og brødskive er ikke det beste å ha med seg.. Jeg har faktisk prøvd å finne på noe lurt og variert selv i det siste, og her er noen tips;
      – hjemmelagde pizzasnurrer! (gjerne grove! er kjempegodt, og gjør deg ganske mett! ikke minst; billig!)
      – vaffel! et tips kan være å steke kvelden før. Jeg bruker å ta med jordbærsyltetøy i en liten boks ved siden. ellers er smør og sukker nam nam på.
      – salater! (da kan du mikse som du vil! Jeg bruker pasta og skinke eller kylling, og forøvrig hva jeg liker av salat og grønnsaker. en fruktsalat kan være et alternativ også 🙂
      – frokostblanding/melkeblanding! (kjøp deg en pakke som du lar stå på skolen. da er det bare å ta med en tom matboks, ei skje, og kjøpe seg en boks melk i kantina. Om ikke det er altfor dyrt hos dere da.. koster 10kr til oss…)
      – hjemmebakte boller! (namnammm! utrolig godt, bedre og sunnere enn fra butikk, og billigere)
      – rundstykker med godt pålegg! bak selv, eller kjøp. røykalaks, omelett, skinke, ost, salatblad, osv. noe ekstra godt! anbefales å lage kvelden før 😉
      – wraps! fyll med hva du vil.
      Ellers annen mat som kan tines i mikroovn, eller vannkoker, eller toastjern om dere har… håper noe falt ismak! : )

    50. forresten, enda et forslag: om dere har brødrister på skolen, ta med brødskiver og en boks nugatti 😉 rist brødene, og smør på nugatti! YUMMI.

    51. Bruke å lage laks i folie dagen før æ drar på jobb. Har i de grønnsakern æ vil å kryddre. E helt nydeli. Varme bare i mikrobølgeovn. Åsså e det jo lætt da. Eneste som tar tid e å renske gullerøtter å potetan. 🙂

    52. Jeg sitter å tenker på mat døgnet rundt jeg og, spesielt på skolen. Da er det mat og brun saus i hodet mitt! Jeg har ALDRI matlyst på skolen – og siden kantinen er så dyr, så har jeg lært litt etter noen år. Jeg pleier å ta rester fra middagen å ta det som skolemat; eller så kjøper jeg salat og kylling og masse dilldall. Da får jeg ofte matlyst. Vi har en Kiwi butikk rett ved siden av skolen så jeg kan ofte bare hoppe innom der å kjøpe mat også 😉

    53. Ah, jeg blir sykt sulten selv 🙂 Kan du skrive ett innlegg om hvordan det er å gå på videregående, den linja du gåår på? Er mange som må veelge snart 😀

    54. Det er drit dyrt i kantina, så jeg lager mat hjemme i forvegen. Noen tips: lag en god salat dagen før. Kjøp enten ferdiggrillet kylling eller stek selv, også tar du i det du liker av forskjellige grønnsaker. Eller du kan kjøpe sånne rett i koppen, X: nudler, potetmos, supper, indisk-mat, spagetti-bolonese, makkaroni med oste saus. Og alt du trenger til et er jo bare vann du tar i en termos. Håper tipsene kom til nytte 🙂 Søte Tuva 🙂

    55. hehe! 🙂 vi spiste kjøttkaker med brunsaus og tyttebær i dag vi 🙂 namnam!
      oj så dyrt det var i kantina deres!! en landgang med ost å skinke i vår kantine koster 25,- 😛

    56. smoothie er supert, ihvertfall som mellommåltid mellom for eksempel skolelunsj og endt skoledag! lag kvelden i forveien, og frys halvparten mens resten blir satt i kjøleskap. når du drar til skolen heller du bare den delen som har stått i kjøleskap over i den andre, så tiner den langsomt og blir kald til du skal drikke den. noe jeg også synes er kjempesmart er og møtes noen venner en kveld og lage calzoner, eller horn med ost og skinke. Da kan man kose seg med det om kvelden, og man kan fryse ned noen for å ta med på skolen senere!

    57. Det jeg synes er veldig godt til skolemat e, visst du kjøper sånne baguetter, så putter du på hva du liker. jeg pleier å ha, hvitost, salat, majones osv. sykt godt 😀

    58. Åh, ja det er altfor fristende å gå i kantina, men kjipt når det er så dyrt! Selv er jeg ikke så veldig spennende på matpakke fronten. Forresten, pleide å ha med meg en liten flaske med hjemmelaget jordbærsyltetøy en periode på ungdomsskolen husker jeg, det var DIGG! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg