Stem på Jamie – vinn FAST shampoo og balsam

Når man har en såpass populær blogg har man visse fordeler, som gjør at man også har muligheten til å hjelpe andre via den. Når det kommer til gode saker, som denne under, hjelper jeg med glede. Fikk en mail fra en pappa for noen dager siden:

Jeg bare lurte på om du var interessert i å hjelpe oss? Vi er nemlig med i en blenda konkurranse på facebook med sønnen min, og har ledet den i ganske lang tid. Helt til en ut av de andre topp bloggerne skrev ett innlegg på sin blogg, og fikk like mange stemmer som vi har stresset med å få på en mnd. Derfor hadde det vært til stor hjelp om du kunne lagt ut linken på bloggen din, med oppfordring til å stemme! Konkurransen er ferdig 1. Februar, så er ikke så lenge igjen nå, og det er ganske kjedelig å tape rett før vinneren kåres når vi har ledet hele veien.

Tenkte jeg kunne fortelle litt om sønnen min Jamie. Han er født 22. Juni 2009, og han er født med PKU, det vil si at det er et enzym i leveren som ikke klarer å bryte ned fenylalanin, og derfor kan han ikke spise mat med mye proteiner. Det vil vel egentlig si at det meste må bestilles på nettet, og dette er en veldig dyr mat med tanke på at det ikke er så mange som skal ha det. Det er bare 3-5 stk i året som blir født med PKU i Norge. Han kan ikke spise verken kjøtt, fisk, egg, melk, sjokolade eller noe som har mye proteiner i seg! Men samtidig så må han ha i seg litt proteiner, så vi må veie maten som han skal få for å telle enheter. Tenk deg at du skal spise en hot dog for dagen, da kunne han ikke ha spist noe mer i løpet av den dagen. Men frukt og grønnsaker går som “fritt” altså kan han spise så mye han vil av det. Ellers er han en blid og aktiv gutt som elsker å være med andre barn.

Jeg vil i allefall at lille Jamie og familien skal vinne konkurransen, så jeg har stemt på han, og håper dere også vil det 🙂 Linken finner dere HER!

Når du har stemt kan du skrive en kommentar med mailen din, så vil du være med i trekningen av et sett med FAST shampoo og balsam. Dennd konkurransen om FAST shampoo og balsam har jeg lenge hatt planer om å holde, men synes det passet fint å gjøre det på denne måten. Så husk, stem på Jamie HER, så kan du vinne FAST-serien som gjør at håret ditt vokser raskere! 

1034 kommentarer

Siste innlegg