Markedsundersøkelse for ungdomsbedriften vår

Tusen takk til alle som har stemt på Jamie, dere gjorde en god jobb! Uheldigvis klarte vi ikke å trekke det lengste strået da Silje Helèn stakk av med seieren med kun 10 flere stemmer. Surt, men sånn er det. Gratulerer så mye til henne! Forresten dere, det er ikke kult å kommentere stygt om konkurrentene…Fyfy!

Noen lurte på hva ungdomsbedriften til meg, Therese og gruppa vår går ut på, og det kan jeg godt fortelle dere. I samme slengen kan jeg jo gjøre en type markedsundersøkelse, siden det er snakk om samme målgruppe ca.

Kjøss!

Jo, jeg og Therese klager alltid over hvor sultne vi er når vi kommer på skolen, fordi vi aldri spiser frokost, og det vet jeg mange andre på skolen og ellers ikke gjør heller. Mat er faktisk det eneste vi tenker på når vi sitter rett opp og ned på skolebenken, og det ødelegger konsentrasjonen om undervisningen. I tillegg er kantina vår latterlig dyr og kjedelig, så det frister lite. For en kjedelig landgang m. ost/skinke og brus koster det 55 kr, tenk dere hvor mye penger de bruker de som kjøper dette hver dag på skolen! Og i tillegg er det veldig usunt.

Jeg og Therese bestemte oss da for å ta sulten i egne hender, dermed kom vi på å lage en ungdomsbedrift hvor vi skal selge forkost på skolen. Vi har derfor vært i møte med ASVO, et firma som blandt annet lager mat til forskjellige skoler, og der fikk vi informasjon om priser og innhold i frokostpakken, som vi kaller den. I en frokostpakke får man en brødenhet (forskjellig type brød, baguetter, rundstykker med variert pålegg), en juice og en frukt. Med støtte fra skolen tenkte vi å selge denne pakken til elevene på skolen for 30 kr pakken. Billig!

Handlingsplanen er klar, men vi har ikke kommet i gang med salget på grunn av latskap, og fordi vi heller vil hjem enn å starte opp en tidskrevende bedrift. Vil ikke si hvor mye vi vil tjene pr. frokostpakke, men hvis vi bare hadde giddet å starte opp tror jeg vi kunne tjent ganske godt faktisk.

Så kommer markedsundersøkeslen, ville du kjøpt frokostpakken vår?
(ungdomsbedrift er et fag vi har på skolen)

96 kommentarer

Siste innlegg