Fordeler ved å være singel

Blææ, jeg spyr av facebook i dag! Alle Happy valentine hilsningene, klissete bilder, hjerter og love everywhere – blir små kvalm. Men helt innerst inne blir jeg faktisk sjalu, hehe. I alle år (høres ut som jeg er en gammel dame) har jeg klart og overbevisst meg selv om at singellivet er så mye bedre enn å ha kjæreste. Tenkte at da kunne jeg feste, flørte med hvem jeg ville, leve livet og kun tenke på meg selv – og har trivdes veldig godt med det.

Men nå som jeg føler jeg har rast fra meg litt og levd singellivet fullt ut, har tankene begynt å snu. Kunne godt hatt kjæreste NÅ, men så lett er det nok ikke når man er så kresen og pirkete som jeg er. Jeg har det der med å sette alt for høye krav – klarer alltid å finne feile kvaliteter hos gutter. I tillegg har jeg vanskelig for å binde meg til brødskallene, får litt anfall hvis/når det blir følelser og kliss i bildet, og da har jeg alltid trekt meg unna. Men jeg tror det er viktig å være litt kresen, så kommer nok drømmeprinsen tidsnok. Jeg tar det helt kok rolig, prøver i allefall 🙂 

Nå som jeg er singel må jeg jo bare leite etter fordeler ved å være det, så fant disse små teite fordelene på femelle.no.

FORDELER VED Å VÆRE SINGEL:

1. Du kan ligge tvers over sengen uten å bekymre deg for at noen andre ligger der. Du kan også bruke så mye dyne du bare vil. Du kan ligge på hvilken som helst side av sengen som du selv foretrekker. Så deilig a gitt!

2. Du slipper å tenke på hårveksten. For en luksus!

3. Hvis du vil kan du bruke en rutete, gammel og slitt bestemortruse uten å være redd for å få spydige kommentarer.

4. Du trenger ikke å late som at du liker de idiotiske kameratene hans.

5. Du kan spise akkurat hva du vil, uansett tidspunkt. Har du lyst til å spise pasta tre dager etter hverandre, er det lov. Hvis du vil droppe middagen og kun spise en pose med godteri. Gjør det.

6. Du slipper pinlige og stille familiemiddager.

7. Du kan se hva du vil på tv-en. Tenk at du slipper å se på nå-skal-vi-bygge-biler-program.

8. Du kan flørte med hvem du vil, når du vil.

9. Visste du at undersøkelser viser at man sover dårligere om man sover med noen? Du får en skikkelig god natts søvn ved å være singel.

10. Du slipper å komme med unnskyldninger når du har kastet vekk alle pengene dine på shopping.

I bunn og grunn trenger du kun å bekymre deg for deg selv.

Hoe’s over bro’s!

Hva mener du er best, singel eller kjæreste?

Hva er planene for kvelden?

115 kommentarer
    1. Jeg og kjæresten min har vært sammen i to år idag:) “happy me:)”
      Meeeen jeg akkurat som jeg vil, når jeg vil, selv om jeg har kjæreste:)

    2. Jeg liker både og, men det er veldig godt å dra på skolen (eller en annen plass) gå til gutten din, klemme han og bare få følelsen av å være trygg. Selvfølgelig om du har fått rett type gutt for deg da 🙂
      Det er også en god følelse å ha en du bryr deg om, om natta ligger han å holder rundt deg imens dere ser en film.
      Slike ting, er bare så sinnsykt godt 🙂

    3. Det er sikkert fint å være singel! Man kan gjøre hva man vil, mindre drama, mer frihet osv osv. Men jeg har en kjæreste og må da si at jeg foretrekker å ha kjæreste! hehe. Men har ikke fått en shit da… lol (Overraskelsen kommer senere liksom… spent på hva det er!)
      Ellers liker bloggen din! 🙂 Og før du vet ordet av det har drømmeprisen din dukket opp! hehe. Det skjedde meg ihvertfall…

    4. Å være singel er sikkert herlig, men er jo sykt koselig å ha noen man kan ligge inntil å se en film med, noen man kan våkne ved siden av hver morgen og noen som sier fine ting til deg og syns du er den peneste av alle! <3

    5. hahahha, du er så sykt kul du Tuva! You go girl! Og for å si det på en måte, med utseende ditt så kommer du nok ikke til å være singel til du dør!:D

    6. kjæreste!:) Har vært sammen i snart 3,5 år:)
      I kveld skal jeg faktisk ut å spise med jobben til samboeren min. Helt idiotisk at de satte opp bedriftmiddag på valentinesday:P Men nå fikk jeg og alle madamene være med. Sier ikke nei takk til gratis middag på restaurant! Hehe, student vettu;)

    7. Akkurat blitt dumpa, så skulle nok heller ønske at denne dagen ikke fantes. Menmen 🙂
      Var ikke du sammen med en som het Sindre eller noe for noen år siden? Mente jeg fant dere på nettby på den tiden.

    8. Liker best å ha ein kjæreste 🙂 Kunne ikkje hatt det betre enn det eg har det no. Men var veldig kresen ang kjæreste før. Men så fant eg kjæresten som eg no er ilag med, og føler han er drømmeprinsen 🙂 Kan jo vere gøy å sleppe seg laus i blandt, å nyte livet. Men samtidig er det veldig greit å ha nåken som støtter deg og er der for deg 100% 🙂

    9. Singlelife 4 evaar! Hahah jeg blir faktisk veldig bitchy hvis det plutselig er følelser inn I bildet. Jeg kan på en måte holde meg unna gutten. Jeg gjør vel egentlig alle rundt meg en tjeneste ved å forbli singel, for øyeblikket I alle fall.

    10. HAHA, jeg for min del synes det er best å ha kjæreste. Jeg er en ordentlig kjæresteperson, og elsker tryggheten av å være i ett fast forhold.
      Samtidig som jeg såklart skulle hatt noen som bodde her, i stedet for det her avstandsopplegget 😉

    11. Føler meg litt heldig etter å ha sett de punktene der 🙂 er nok en av de jentene som kan gjøre alt uten å få en eneste kommentar av kjæresten min. Han er nok rikitg inneforstått i at jeg gjør som jeg vil uansett – enten det, eller så har han gitt opp!:P Mulig at jeg kanskje har fått en liten tøffelkjæreste?

    12. Vil helst suse fra meg først og ta ting som det kommer. 🙂 Det er vel fordeler og ulemper ved begge, men akkurat nå kan jeg ikke tenke meg noe bedre enn den friheten jeg har ved å være singel. 🙂

    13. Jeg har kjæreste, men vi er så lite romantisk av oss og spyr av valentinesdagen uansett.
      Vi koser oss heller de andre dagene i året og lar valentinesdagen passere :p Skal ikke en gang være med kjæresten i dag. Kos deg med singellivet. 🙂

    14. jeg er akkurat lik deg på dette punktet her, jeg trekker meg :alltid: unna når det kommer følelser inn i bildet. fobi for å binde meg, haha. syns det er ganske greit å være singel jeg, men av og til skulle jeg ønske jeg hadde type da 🙂
      valentinsdag er en jævla oppskrytt dag, tho!:)

    15. kjæreste, definitivt! kan jo gjør alt det der selv om man har kjærest så lenge han er glad i deg 🙂 Bortsett fra de med flørtingen, men hva i all verden skal de være vits med når du alltid har en gutt å krype i armkroken til om natten ? Jeg er også den personen som sover best med gutten min 🙂 Jeg må ærlig si, kunne ikke hatt det bedre ! Hadde egentlig samme syn på det her som deg før, men det var til den dagen gutten min kom bort til meg får å spør meg ut på dans, da var det gjort 🙂

    16. Tror faktisk det må være best å være singel, MEN…. det er klart at det er fint med kjæreste også! Er jo faktisk sånn livet er “lagd”.. Mor, far og barn 😉 Haha:-D Men du? Jeg har et spørsmål til deg, som jeg håper av HELE mitt hjerte du kan svare på. Tenkte å ha litt “lørdagskveld” for meg selv i kveld med godis, og en god film siden det er valentines.. Jeg tenkte en fin kjærlighetsfilm, men jeg lurer på om du vet hvordan man laster ned film på nett? Jeg vet du får masse kommentarer og spørsmål, men håper du leser denne og kan svare fortest mulig! Stor klem <3

    17. Kjæreste er best! 🙂 .. Vært sammen med kjæresten i snart 3 år <3
      Blir ingen valentines feiring idag, siden vi ikke bo i samme by, men fikk gave fra ham i helgen åsså kommer han hitet på onsdag så da skal vi ut å spise middag ^^
      Håper du får en fin dag 🙂

    18. Jeg tar ikke de tingene der så tungt… Jeg har vært sammen min kjære i snart tre og et halvt år og jeg ville ALDRI valgt singelivet fremfor en kjæreste og bestevenn, som han jo er 🙂 singellivet er sikkert gøy det, men en dag må man jo bli voksen og knytte seg til noen, fremfor at man kan flørte med hvem man vil 😉
      Men du er vel ganske ung, er du ikke? Så null stress vettu 🙂
      Når det kommer til valentinesday har jeg aldri feiret den og kommer aldri til å gjøre det.

    19. Kjenne mæ igjen i det du skriver 🙂 E nok enig der;) Men det e jo nånn fordeler å være i et forhold å :p
      Ska nok bare slappe av hjemme, e ikkej så stor fan av denne dagen;p

    20. Altså det er jo kjekt å være singel fordi man kan flørte med hvem man vil osv.. Men det er så utrolig koselig å ha en kjæreste også, ha filmkvelder alene med kjæresten, du har en annen å snakke med utenom alle de andre vennene dine osv.. De jeg har vært sammen med var på barneskolen, så det var ikke noe seriøst en plass, så jeg har egentlig veldig lyst å ha et seriøst forhold snart, men det er jo ingen gutter som er den perfekte, jeg er kresen jeg også!
      http://www.iidaagabrielsen.blogg.no

    21. Merker jeg savner og ha kjæreste, men som du sier så har det noen fordeler og være singel. Begge er like bra syns nå jeg 😀

    22. Føler at jeg passer inn i nesten alle punktene dine. Er singel for øyeblikket.. trives jo bra med det, men samtidig tenker jeg at det hadde vært kos med kjæreste også 🙂

    23. Liker å være singel jeg, men noen ganger så har jeg lyst på en som bare kan holde rundt meg og skjønne helt hvordan jeg føler det akuratt da 🙂

    24. Hoe’s over bro’s, haha besta! Njaa, sikkert mange fordellar å være singel men mykje meir om man har kjærast, etter min meining! Der er nok fordi eg har verdens beste gutt<3 Ellers så hadde eg vart såå enig med dette innlegget, haha 😀
      Men håper du finne drømmeguten din snart, Tuva. Hallo, du er jo N Y D E L I G!! Og det er BRA å være kresen! På den måten vinne man respekt! Tar du kem som helst blir du rett og slett bare "ein desperat hora som bare må ha oppmerksomhet frå noken" vis du skjønne:)
      Men happy valentine's day søte deg! <3

    25. Hadde vært fint med en kjæreste, men for øyeblikket er det singellivet :p du var forresten syyykt pen på det bildet til venstre!!

    26. Hart vært sammen med en gutt i åver 1 år å et halvt år, før det ble slutt..
      det som kan være det vanskelige er visst du blir så knyttet til denne personen at du ikke klarer ” å leve uten han” det var iværtfaill sånn for meg..
      det som han være godt med å ha kjærest, er at du vet at det er noen der ute som liker deg for den du er. mens når man er singel, så kan det være like godt. men til tider eller i et tidspunkt der du virkelig trengte en person som kan holde rundt deg og som er der for deg.
      det beste når man er singel er at du bare passer på deg selv, men føles deg enormt ensom, sånn som meg..
      men som har kjærest så er det supert, men til tider så vil man være alene, gjøre hva man vil rett å slett.. det verste som skjer i et forhold er vist det blit slutt.. å vist du er knyttet til denne personen. da kan det gå ille.. men er jo ikke alltid sånn da 🙂

    27. Singel e vel ganske digg.. Men det e ikke så digg å ha en kjæreste som slår opp med dæ dagen før valentinsdagen..

    28. Har i ALLE år hatt veldig lyst på kjæreste, men ser nå i nyere tid alle fordelene ved å være singel 😀 Er helt lik deg, ALT for kresen! Den minste ting kan irritere rumpa av meg.. Veldig plagsomt og dumt egentlig, ødelegger jo bare for meg selv med småbagateller som egentlig ikke betyr noe, men klarer liksom ikke å vende det av meg heller…

    29. nr 2, 5 og 8 – ELSKBARE! hahah 🙂 singel er faktisk desidert best, JA – man lever rusa på livet i edru tilstand når man er forelska, MEN – som sagt, mindre frihet 🙂 digger singellivet!

    30. Jeg syntes det er best og ha kjæreste, selvom det finnes fine fordeler ved og være singel også. Men jeg har alltid vært ei “kjæreste jente” om jeg skal kalle det sånn. Jeg hater og være singel, selvom det noen ganger iblandt kan være litt deilig og da.
      Ikveld har jeg kost meg med kjæresten min 🙂

    31. Hihi! Jeg har prøvd begge deler og jeg liker best å ha kjæreste. Alltid ha en der til å støtte deg, trøste deg når “venninene dine er dårlige venniner” og du “hater dem så sykt” osv.
      Fant også på noen lure fordeler ved å være i forhold jeg:
      – Du slipper å bekymre deg over hvem du rota med/pulte sist helg.
      – Du blir mye flinkere til å ikke drikke. (Ihvertfall jeg da)
      – Du slipper å tenke på kondom (om du går på pillen da!!!) og trenger ikke bekymre deg over kjønnsykdommer.
      – Du har en liten slave.
      – Du blir også en valentins-elsker.
      Bah, kjedelige grunner – men jeg føler det sånn!
      Og det deiligste jeg vet er å ligge å holde rundt gutten min og våkne hver morgen og vite at han er min.
      Du har nok iiingen problemer med å skaffe deg en gutt! Og husk at utsendendet er ikke alt – siden du allerede er inne på feile kvaliteter og høye krav.

    32. Cristina: Sorry for at jeg ikke så kommentaren din før nå 🙁 Men hvis du ikke har funnet det ut ennå, så google “download utorrent” og last ned. Så går du på piratebay.org og finner filmen du skal se, så laster du bare ned 🙂

    33. Kjæreste er best! Jeg er skikkelig kjæreste-jente, og kunne ikke tenke meg noe annet 🙂 Elsker å ha noen som alltid er der og støtter meg, som jeg kan sove i armkroken til, liker meg for den jeg er og som sier søte ting til meg og får meg til å føle meg så mye bedre.

    34. hah, bare kom på ein ting. du har ca samme hår som venninda mi, samme lengde og form og alt:) og ho klipte det opp og litt kort? vertfall klipte mykje og det blei superfint!!:) trur du hadde passa godt i det:) men du passa super godt med lang hår, og håret ditt er jo superfint!:):)

    35. Såklart e det bæst å ha kjærest 🙂
      – Kan se på ka æ vil (har 2 tv)
      – Kan gå me ka slags truse æ vil (syns æ e fin uansett)
      – Kan spise akkurat ka æ har løst til (han e like gla i usunn mat)
      – Har aldri opplevd pinlige familiemiddaga (kjæften dæmmes går i ett, vil heller ka det litt mer stille)
      – Har ikke løst til å flørte me nån andre 😉
      – E som regel han som betale når æ e på shopping

    36. Singellivet e topp det, men man blir så utruuulig fort lei. Æ har vært singel helt til no nylig, altså i 18 år, og syns det føltes så tomt :p Så foretrekke absolutt å være i et forhold! 🙂

    37. Kjæreste<33
      Men så er ikke jeg så veldig gammel at jeg bør uttale meg om dette da.. Men å ha kjæreste er helt klart best! Hver gang noen av vennene hans kommer meg spydige kommentarer til meg eller noe lignende, så er han alltid der på min side og beskytter meg! Er det noen som plutselig skal finne på å snøbaske meg eller skubbe meg ned i snøen, så kommer han alltid i forveien å skubbet den ut i snøen<3 Og vist du føler deg litt trist eller deppa så er han alltid der og gir deg en god klem og støttende ord. Å er du heldig så får du deg en på truten også<33

    38. Vil ha kjærest,men hva kan vi gjøre?
      Men jeg er singel,ha vært det i snart 2 år da…
      ab321.blogg.no

    39. Jeg mener at 8 av dine 10 fakta varierer fra gutt til gutt. Jeg er 19 år og har vært i et forhold med samme gutt i over 4 år, har kun “slitt” med to av punktene dine jeg 🙂 Men det med sengen, er SÅ enig, mye bedre å sove alene 😛

    40. jeg elsker å være singel, men jeg savner veldig den tida jeg hadde en kjæreste ; / men jeg føler at jeg er mer fri når jeg er singel : )
      ps; din blogg er sykt bra! <3

    41. Enig. Skrev et innlegg om dette her om dagen. Men ang. punkt 2 så mener barberer jeg meg likevell selvom jeg ikke har type. Trenger ikke avblåse alt av hygiene og komfort til tross for at man ikke har kjærest. 😉

    42. Synes det er ganske herlig å være singel egentlig, men kunne godt hatt en herlig kjæreste og… Mitt problem er vel ganske mye likt ditt: Jeg er SUPER kresen, og jeg liker bare gutter som er eldre enn meg! Digger bloggen din, Tuva 🙂

    43. Har vert singel i 8 måneder nå, og det er så sykt deilig! Har hatt kjærste så lenge jeg kan huske, og det e første gang på mange år jeg ikke har noen kjærste.. I begynnelsen var det selvfølgelig utrolig vanskelig og uvandt, men etterhvert ble jeg vant med det, og jeg begynte å elske det.. Men i det siste har jeg begynt å savne å ha en kjærste, og ikke sett noen fordeler med å ikke ha kjærste.. men når jeg las dette nå kan jeg ikke si annet enn at jeg digger å vere singel!! 🙂
      Jeg leser bloggen din daglig, og det er din blogg jeg liker best av alle bloggene nå for tiden 🙂 du er en utrolig fin og vakker jente, Tuva! Håper du aldri slutter å blogge 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg