14 grunner for at bloggen din suger

Kom over et innlegg Nina skrev for noen dager siden som jeg synes var veldig morsomt, så jeg spurte om jeg fikk låne det av henne, og det fikk jeg heldigvis. Tusen takk! Har skrevet på noen ekstra punkter + endret det litt.

 

1. Du har stygt design. Tenk deg at du kommer inn på en blogg med helt knæsje farger slik at det blir helt vondt å lese, ville du kommet tilbake da?

2. Du opptaderer aldri. Ville du lest en blogg som kun blogger èn gang i uka eller èn gang i måneden?

3. Dårlige overskrifter. Har det ofte selv, men man må tenke på at det er overskriften leserne legger først merke til  – og det er som regel ut i fra overskriften leserne bestemmer seg for om de vil lese videre eller ikke.

4. Du ignorerer skrivefeil. Vile du lets en blog som skrivre sån ?

5. Du har ikke tålmodighet. Bloggen blir ikke populær med en gang. Men ikke gi opp, mange toppbloggere bruker lang tid på å få seg dit.

6. Ta deg tid til å svare på spørsmål og kommentarer. Dette vet jeg mange toppbloggere er kjempedårlige på, men jeg prøver å gjøre mitt beste. Er derfor jeg har godkjenning av kommentarer, sånn at jeg får med meg hver og en før jeg godkjenner de. 

7. Du må LIKE å blogge. Hvis du blogger kun for å få flest mulig lesere og “bli kjent”, gjennomskuer leserne deg lett. Og det er bare LOL.

8. Du hører ikke på leserene dine. Spør leserne dine hva de vil ha mer av på bloggen din.

9. Du har ingen bilder. Tekst i lange baner blir fort kjedelig, så masse bilder i god kvalitet er viktig. Hvis ikke må du være helt umenneskelig flink til å skrive gode tekster.

10. Du bruker ikke nok tid. Bruk tid på bloggen din, og kos deg med den. Blogginnlegg blir ikke bra om du bare bruker 2-3 minutter på det. Hvis du LIKER å blogge burde ikke dette være et problem.

11. Du bruker fullt med smilyer. ” Idag var jeg med Janhild 😀 Det var gøy 😛 Nå skal jeg spise 😛 snakkes :D”

12. Du bruker ikke punktum. ” Idag var jeg med janhild det var gøy nå skal jeg spise snakkes”. Bruk punktum og komma.

13. Du reklamerer for bloggen din hele tiden. “Hei, du hadde fin blogg, besøke min kanskje?? pliisssss!!!”. Slike kommentarer viser bare at personen gir seg blaffen i innlegget den kommentarer, alt den vil er å reklamere for sin egen blogg. Sorry, men der failer man.

14. Du er elendig til å beskrive situasjoner.

Det er for eksempel kjedelig å lese en sånn her setning:
Jeg var hos frisøren i dag, og det ble drit stygt.

Men dette der i mot er litt mer interessant å lese:
Jeg var hos frisøren i dag, og det ble så stygt at jeg like godt kunne ha klipt meg selv i søvne.


Noe som er glemt? Om jeg kommer på flere grunner skriver jeg de på..

167 kommentarer

Siste innlegg