Nå har jeg EI oransje stripe i håret


Lur og redd som jeg er måtte jeg prøve å farge først ei stripe, før jeg gikk løs på hele håret. Fristet der og da å bare hive på meg hetta å stripe i vei, men takk GUD for at jeg klarte å kontrollere spontaniteten min i det øyeblikket. Stripa ble ikke noe annet enn oransje. Hadde jo vært supert og endt opp med oransje striper i hele håret, i forskjellige herlige oransje toner. Nei, jeg har konkluert med meg selv at hvis jeg skal stripe håret skal det gjøres hos frisør! Håret fortjener det beste, så da er frisør alternativet. Jeg har nemlig angst for slitt hår, og da mener jeg ANGST!

Jeg blir helt forvirra! Noen sier at H&M sine hårfarger er superbrae, mens andre sier at de er helt elendige?


Sånn helt ærlig ble ikke stripa direkte stygg, faktisk litt fresht med den fargen blandet i håret mitt. Men sjangsen for at alle stripene hadde blitt vellykket og fine er minimal. 


Og jaaa, jeg har laget en videoblogg! Men kan noen fortelle meg hva som er galt???

123 kommentarer
    1. Du må ha stripen i lenge, helt til du får den fargen du vil ha. Når du har fargen i håret, blir det først gult, men så blir det lysere og lysere.
      Og jeg ville ikke anbefalt h&m sine hårfarger 😉

    2. Du kunne jo tatt sjansen, og så bare farge hele håret i den fargen du bruker hele tiden? 😉 Men ja, blir vel sikkert veldig slitt. Men håret kunne blitt veldig fint med de stripene, den ene stripen passet jo kjempe godt i håret ditt! 🙂

    3. det er bra at du tar en stripe om gangen 🙂 For da kan du se om det bli fint først (men det tror jeg du vet godt selv)
      Jeg liker håret ditt slik det er nå. Ville ikke stript det 🙂
      BTW: elllsker bloggen din!

    4. stripen er ikke oransje :p du er nesten helt umulig å få lyyse striper i et hår som er såpass mørkt. Jeg har ca like mørk hår som deg, og brukte de samme stripene fra h&m i hele håret. de blir lysebrune, ikke oransje, og når du vasker håret et par ganger så falmer de også

    5. På konkurranseoversikten.com har du nå muligheten til å bli med på konkurranser og har sjanse til å vinne premier til mangfoldige tusen kroner!
      Du finner dessuten den beste oversikten over de gode konkurransene, og en ny liste med konkurranser hver eneste mandag! Denne uken er det konkurranser som gir bort reisegavekort, iPad, speilreflekskamera, reiser og gavekort på klær, så ta turen innom konkurranseoversikten.com i dag for å bli med på moroa!

    6. Synes ikke fargen ble så veldig oransje jeg 🙂 Det hadde sikkert blitt kult med litt flere sånne striper, slik at det blir litt spill, men kjedelig om du ikke liker det å må helfarge håret på nytt.. Har sjøl skikkelig angst for å få slitt hår, så skjønner deg godt 🙂 Uansett, så synes jeg håret ditt er skikkelig fint som det er også!
      Lykke til med videobloggen, håper det fikser seg!! 😀

    7. den beste du finner er depend sin bleking, den er KJEMPEbra! har brukt den hele tiden, og er den blekingen som frisøren min anbefaler også om jeg skal stripe det hjemme:) har hatt erfaring med at vanlig striping ble oransj, mens blekingen er perfekt!

    8. Haha, det ble jo ikke såå ille. Egentlig synes jeg du kledde det! Du er driiit pen Tuva og jeg digger bloggen din!
      Lurer bare på en ting: Har du noen tips til hårfarger som er bedre enn den fra H&M? ♥

    9. Hei! før jeg begynner å skrive, vil jeg bare si at eg jeg håper du ikke tar noe av dette på en negativ måte!!
      Jeg ville bare si at, egentlig så er du ikke den peneste jenta jeg har sett. hallo, du er jo pen å vell så det, men jeg syns at personligheten din stråler så syk igjennom! Du har en sykt bra utstråling, som bare rett og slett gjør deg vakker! + at jeg syns bloggen din har blitt veldig innholdsrik i det siste, stå på!!! du er nr.1 på topp lista mi 😉

    10. Jeg har brukt h&m striping når jeg har gjort det og er strålende fornøyd. Det kommer egentlig veldig ann på hårtypen din, jeg for eksempel har VELDIG enkelt hår som overhodet ikke blir slitt av noe. Andre sitt tåler ikke det. Du må egentlig bare ta en kjangse.
      For å være helt ærlig trodde jeg faktisk den stripngen du brukte var for blondisser, ehehhehe.
      Syns det ble fint jeg!

    11. syns egentlig det ble fint, men helt enig med deg. ville ikke stripet hele håret 😉 håper du får postet videoen! har ingen anelse hva som er galt ;o

    12. Hei tuva ! Du ble kjempe pen ! Du var jo drit pen fra før da !!!
      Kan du pliiiiiiiz kommentere på min blogg hadde vært såååå kult <3<3<3

    13. Jeg bruker den gamle windows jeg, til å redigere videoer i. Jeg vil nok anbefale deg å gjøre det hos frisøren. Der vet de hva som skal til slik at du slipper å bli seende ut som en liten ginger 😉
      – Odaxx

    14. Jeg har aldri prøvd de stripene der.. Men det var jo fett med bare én stripe da 😀 hehe. Men frisøren er alltid best, etter min mening hvert fall.
      Prøv å heller lagre filmen normalt til pcen, også laster du opp fra youtube i stedet. Alt fucker seg hos meg og hvis jeg laster rett fra redigeringsprogram til youtube.

    15. Har du gjort filmen om til film? lagret den som film lism ? 🙂 jeg gjorde den feilen engang under et prosjekt på skolen :p

    16. Hvis du har lagt til overganger ved det siste klippet, ville jeg prøvd å fjerne den overgangen! Det pleide å være en feil hos meg, når jeg hadde pc og brukte windows movie maker

    17. prøv å last opp filme på pc din først, da kan du velg format tror jeg 🙂
      Fil-Publiser film-Denne datamaskinen-neste-endre navn-neste-fler innstillinger-Bærbar Windows Media Enhet (PAL) (1,0 Mbps)-Publiser
      Også publisere på youtube 🙂
      Tror det kan funke 🙂

    18. du burde gå til frisøren, siden du såppas har så mørkt hår og skal stripe det lyst da er det vel egentlig best og gå til en frisør, sånn at du ikke ender opp med flere oransje striper, hehe 🙂
      aner ikke hva som er galt med den videobloggen, hm;o

    19. Du burde absolutt ikke stripe håret ditt med H&M sine farger, hvertfall ikke siden du har så fint mørkt og tjukt hår. Hvis du vil ha det ordentlig, burde du gå til frisør, for de vet hva de driver med, og hvis du ikke blir fornøyd så gjør de det om igjen, for det koster jo tross alt en del å gjøre det der! Lykke til 🙂

    20. Det blei jo ikke orange da? blei bare lysere 🙂 Ikke strip det! Du har så fin farge på håret fra før av 🙂
      Eller, gjør hva du vil – men du er utrolig fin med brunt og 🙂

    21. forskjellen på farge og bleking er stor.. farge fungerer i grunnen bare på ufarget hår om du skal lysfarge og få et pent resultat. du brukte nok bleking, men du må også passe på at den IKKE tørker, for da har den ingen effekt… ikke på mitt hår hvertfall, og jeg har drevet en del med bleking, lysfarging, farging osv..
      jeg for min del bruker bare HM sin farge når jeg farger etterveksten, vel og merke den lyseste, og jeg er ikke hvit i håret – langt i fra.
      lillashampo er tingen, vettu 😉

    22. Bruk dephen sitt stripe, ta kun noen får, ha plast over blekingen, hvis ikke tørker den å ta slutter å virke, for å få litt spill i håret 🙂

    23. Haha, jeg er på en måte glad for at du ikke tok mer enn bare ei stripe x) Synes håret ditt er så utrolig vakkert fra før av! 🙂
      Hvis du vill ha variasjon kan du jo prøve og farge håret i en annen BRUN tone 🙂

    24. anbefaler blonderings stripene fra depend 🙂 det er bleiking! og om du har den lenge nok i, så vil du få den lyseste tonen! kan kjøpe den på cubus og på de fleste parfymerier:) det er 2 toner å velge mellom: 3-4 og 2-6. 2-6 gir lysere resultat 😉 lykke til Tuva!

    25. synes det ble ganske fint 🙂 men er enig med deg, ikke lurt å stripe håret hvis du er usikker på om det kommer til å bli oransje eller fint. gå heller til frisøren og få det ordentlig gjort i så fall 😀
      digger bloggen din!

    26. Jeg blir litt trist hver gang jeg hører folk som sier: “Nå ser det jo oransj ut. ÆSJ! Jeg skal farge det igjen snart”. Jeg tror jeg kan snakke for de fleste med samme hårfarge som meg; ginger farget. Det er utrolig nedvergene når noen sier sånn. Syns de oransj er stygt? Syns de min hårfarge er stygg? Får bare mer og mer lyst til å fargehåret. Jeg vet det kanskje høres ut som om jeg overreagerer skikkelig, men jeg hører eller leser dette nesten hver dag..

    27. anbefaler blonderings stipene fra Depend:-) virker KJEMPE bra, og jeg synes selv denne gir best resultat! selger den på cubus til 99.- (?) husk å ta den lyseste tonen, 2-6 (:
      Lykke til, Tuva!

    28. forskjellen på hårfarge og bleking er at når du farger det blir det en annen farge, visst du bleker det så er det samme fargene bare en mer dempet eller lysere versjon.
      Bre du fant ut du ikke skulle stripe hele 😀 i like you just the way you are

    29. Som du nevnte så er det nok lurt å dra til frisøren å stripe håret. Jeg synes det er greit å farge håret hjemme men når det kommer til striper er det best å gjøre det hos frisøren. Men det betyr ikke at man ikke kan gjøre det selv hjemme da hehe =)

    30. Jeg synes ikke du burde gjøre det, du har så nydelig hår fra før! Fargen er kjempefin og alt 🙂
      Jeg bruker nå blond farge fra hm til å ta etterveksten min, mens jeg før brukte stripingen til det samme. Jeg er veldig fornøyd og får alltid et godt resultat! Stripet håret mitt fra brunt til blondt med den faktisk, fikk den fargen jeg har nå – så er fornøyd 🙂

    31. Det som kan være galt med opplastningen er at du kanskje har den open en annen plass. Har du det så må du lukke den dær, så skal den fungere 🙂

    32. ville ikke anbefalt å stripe det hjemme siden du har så mørkt hår, sjansen er stor for at det går galeog sliter veldig på håret, hihi! men digger bloggen din og syns du er en dødspen jente! hihi

    33. h&m farginga er helt elendig! jeg farga håret mitt med en derifra en gang, og så ikke forskjell..
      kanskje det er forskjell på mørke farger, vet ikke jeg : )

    34. Synes det ble ganske kult jeg, men jeg vet ikke så mye om sånt, for jeg har ALDRI stripet eller farget håret!
      Å jeg vet ikke hva som er feil! Håper du får til å legge ut videoen da, gleder meg! 😀

    35. Har du lyst på en gratis iPhone 4?
      Stikk innom her da vell.. http://bit.ly/hbobs2
      Hver dag vinner 10 brukere, og du som blogger har stor mulighet for å vinne.
      Alt du trenger å gjøre er å skrive inn telefonnummeret ditt i boksen også aktivere via facebook.
      Alt er 100% gratis.

    36. jeg syns du bør prøve å stripe hele håret, forandring fryder! og nå som det går mot varmere tider er det fint med litt lyse toner i håret 🙂 om det ikke blir fint er jo det bare å farge håret tilbake

    37. Hei tuva! kan du legge ut et innlegg hvor du forteller hvilke hårprodukter du bruker. Tror du har lagt ut dette før, men finner det ikke 🙂

    38. jeg har brukt den stripepakken der, og grunnen til at du får oransje er nok fordi du sitter med stripen i ca. like lenge som det står på pakken.
      Sitter du med de lenger får du lysere striper sånn som du vil 😀 den stripepakken er egentlig veldig bra!
      til og med min søster som er frisør striper håret sitt med den, men hun sitter med de i mye lenger!
      ville prøvd en til om jeg var deg 😀

    39. På den nye moviemakeren må du trykke på “lagre film”, og ikke “publiser film” 🙂 da lagrer du den på pcen og kan legge den inn på youtube! hadde det samme problemet da jeg redigerte en film til skolen, og lagre film funket til meg iallefall! lykke til 🙂

    40. Syntes H&M sine farger er helt geniale! Har selv stripet det blonde håret mitt blondere to ganger og resultatet blir naturlig og kjempefint. Venninen min har farget det røde håret sitt brunt flere ganger og det blir alltid like fint, det og. Anbefaler det virkelig, + de er billige! 🙂

    41. det kan hende at den er for lang for din evt. youtube profil. Noe annet kan også være at du bryter reglen med opphavsrett, dvs. hvis du har en sang i filmen og den er “kodet” med en kode som ikke tilsier at den tilhører deg kan dette være grunnen 🙂

    42. Jeg tror du må endre filformat altså : jpg. wma. osv 🙂
      Da jeg skulle laste opp en video en gang så gikk det ikke pga jeg hadde det filmformatet som redigerings-programmet hadde lagret den i.

    43. Synes ikke den var så oransje da. Jeg prøvde H&M bleike middel en gang for lenge siden, da tok ikke håret sjikkelig farge og det ble oransjt når det var ganske blondt. Tror det er best og gjøre det hoss frisør ja, du hadde kledd lyse striper kjempe godt 😀

    44. Uansett om du hadde brukt HM sine hårfarger eller Garnier hadde det nok hatt samme effekt siden håret ditt e så mørkt. Man kan ikke garantere at de fargan du kjøpe på butikken blir blondt, isåfall burde du brukt en askeblond farge for et bedre “blondt” resultat.. Frisør e nok det beste ja 🙂

    45. Etter å ha lest gjennom en god del av kommentarene her seg jeg at folk har anbefalt litt av hvert, som du egentlig ikke, under noen omstendigheter, burde gjøre med håret!
      Depend bleking f.eks. Hold deg langt unna den! Denne blekingen benytter et alt for sterkt vannstoff (fremkallingsmiddel), som gjør at denne blekingen er alt for sterk for håret! Jeg går frisørlinja nå, og har vert borti flere tilfeller hvor folk har brukt denne blekingen og mye av håret har KNEKT av og ført til at de har måtte klippe seg kort. Veldig kort! Grunnen til at folk anbefaler denne blekingen er nok fordi den er så sterk, og bleker håret veldig kraftig. Det jeg derimot ikke forstår er hva slags frisører det er som har anbefalt denne til kundene sine, for i frisørfaget skal hårkvaliteten være viktig. Så ja, den holder det den lover og lysner håret utrolig bra. Men i gjengjeld bryter den ned håret noe enormt.
      Jeg ser også at folk har skrevet at det er lurt å sitte lengre en virketiden for at det skal bli lysere. Og sånn sett så stemmer jo det, men prisen å betale for det er at håret ditt blir som gummi, og knekker av.
      Det er også viktig at du ikke lar blekingen tørke når du bruker den, for da slutter den å virke. Så hvis du absolutt skal hjemmebleke, noe som virkelig IKKE er til å anbefale, så bør du dekke det til med en plasthette slik at det ikke tørker ut.
      Til slutt vil jeg egentlig bare si at hvis du skal bli lys; GÅ TIL FRISØREN! Det er aldri noe lurt å drive med hjemmebleking, i 80% av tilfellene blir det flekkete, oransje og håret blir ødelagt og dør. Jeg har selv brukt depend blekingen for noen år siden, før jeg begynte som frisør, og jeg har nå helt kort hår pga det. Den blekingen ødela håret mitt totalt.
      Så får jeg håpe at prosessen går bra, og at du går til frisør og gjør det 🙂

    46. angående videoen … jeg har også redigert min video i det samme programme, men min vil heller ikke lastes opp!! jeg blir såååå irritert, skjønner ikke hva som er galt!

    47. Du må først publisere filmen til datamaskin din. Hvis du skjønne kor det e. 🙂 Du vet jo at æ e så sykt flink på videoblogga(…). Du vet nu den flaue æ lagde der æ sa æ hva irritert og blablabla etter ho Therese hadde linka til mæ. 🙂

    48. Ja nå så jeg innlegget under, har aldri prøvd farge fra H&M, men vet bare at bleking sliter mer på håret enn hårtoning, av erfaring. Tenkte bare å dele det siden du er så redd for at håret ditt blir slitt 🙂 Jeg syns håret ditt er veldig fint nå, men jeg er også stor fan av forandringer, tror nok det meste kler en så fin og naturlig jente som deg uansett :- ) Lykke tiiil 🙂

    49. Synes blekingen fra H&M er veldig bra, mye bedre enn andre merker, men jeg har blondt hår og striper håret for å holde det blondt 😀

    50. Har angst for frisøra!! Æ hadde et ønske om å bli blond i høst, men endte opp med å betale 3000kr og fikk gult hår. Hva på Goshamei over Nerstranda og dem va jo veldig hyggelig:) men har funne ut at om æ skal få håret mitt lysere igjen, så gjør æ det garantert hjemme! Bare sånn at du e obs på at selvom du går til frisørn å skal få håret lysere, så blir det mest sannsynelig ikke bra med det første.

    51. Hei Tuva! 🙂
      Ettersom jeg kan se, så har du en ganske så mørk hårfarge fra før, og det er grunnen til at du opplevde en oransje tone på denne stripen.. Som mørkhåret har du veldig mye rødpigmenter i, og desverre så blir sjeldent striping bra med det.. Anbefaler deg å oppsøke en frisør, som mest sannsynlig vil ta avfarging før ho setter i gang striping.. Dette for å få en lysere tone på håret for at stripene skal bli lysere! 🙂
      Lykke til ihvertfall!
      Må også legge til at jeg synes du er en utrolig søt jente!:)
      Hilsen tidligere frisør

    52. Hvis du skal ha videoen til youtube, er det bare og lagre videoen paa pc’en din, saa laste den opp paa brukeren din, inne paa youtube. Isteden for og laste den rett opp fra programmet 🙂 Skal funke da, trur jeg, funker paa meg i allefall 🙂

    53. Jeg synes håret ditt hadde blitt veldig fint med litt striper 🙂 det skaper forandring og mer “liv” i håret 🙂
      Det står at det er oppstått en feil ved det klippet du filmer esken ellernoe, prøv å ekportere den igjen 🙂

    54. Nei og nei. Ikke bruk h&m sin hårfarge/stripe. D hjelpe lite. Bruk heller sånn loreal og dem der. H&m sug. Brukte h&m sin hårfarge en gang, sku farge håret svart.. d blei blått! 😮 aldri igjen.. :/

    55. Du bør ikke bruke H&M sin hårstriping, dn er ikke bra.. Bruk heler den fra Depend, jeg brukte den på veninna mi sitt hår, og det ble kjempe bra, selv om hun har veeeldig mørkt hår :9 Lykke til med stripinga!;)

    56. Jeg anbefaler deg ikke bleking fra H&M, venninna til venninna mi (heah) måtte klippe av seg alt håret fordi det smeltet ;s
      Jeg har brukt den selv, mens jeg satt med blekinga fikk jeg den historien fortalt. Panikk, men det gikk jo bra. :p

    57. Hårfargetips! Gå til Cosmo å spør etter Tine: Forklar at du vil stripe håret ditt og spør hvilke du skal bruke. Jeg pleier å kjøpe all hårfarge på NIKITA, men ETTER jeg har snakket med Tine. De på Nikita sa at fargen min mest sannsynlig ville bli grønn, så jeg er glad for at jeg hørte på Tine! 🙂

    58. Hårfargetips! Gå til Cosmo å spør etter Tine: Forklar at du vil stripe håret ditt og spør hvilke du skal bruke. Jeg pleier å kjøpe all hårfarge på NIKITA, men ETTER jeg har snakket med Tine. De på Nikita sa at fargen min mest sannsynlig ville bli grønn noe den ikke gjorde, så jeg er glad for at jeg hørte på Tine! 🙂

    59. H&M er faktisk det eneste produktet på markedet som har en anti-gul-skjær-effekt i seg! Blandingen er blå, og siden blå er komplimærfargen til gul/oransj, motvirker den det! Fantastisk, spør du meg:) alle vennene mine tar sine mørke ettervekster med H&M, til platinablond, de har nydelig hår. Bare husk å ta til innkjøp av en lilla sjampoo/silver sjampoo! Lykke til, tuva:)

    60. en veninne av meg farget håret med den fra h&m en gang, og jeg tror det var første og siste gang…
      å bleke håret sliter også mest på håret, men du som har så mørkt hår må nesten bleke det får å fram en forskjell 🙂 feks. hvis du har nesten helt svart hår og skal bare ha det litt lysere så er det ganske logisk at du da må bleke det for at det ikke skal gjøres enda mørkere. enkel regel og huske på: farging gjør håret mørkere og bleking gjør det lysere 🙂

    61. jeg hadde mørkere hår enn deg, og skulle ha alt heeeelt blondt, fordi jeg kjøpte blondt løshår.. gikk til friøsren og spurte hva jeg skulle gjøre: hun sa jeg aldri kom til å få det sånn…
      jeg kjøpte to pakker med bleking fra garnier ellerno, og da var det heeeelt perfekt blond farge på det:)
      men tror du hadde kledd å ta lysebrune/mørkeblonde striper i håret:)

    62. Jeg har prøvd veldig mange forskjellige hårfarger. Jeg har farget håret brunt, og jeg har alltid hatt problemer med at hårfargen blir blass og stygg etter kort tid. Prøvde den billigste hårfargen fra H&M forrige gang, siden jeg ikke hadde råd til noen annen farge, og det er desidert den beste hårfargen jeg noen gang har brukt! Nå er det alt for lenge (flere måneder) siden jeg har farget håret, og fargen er fortsatt like fin. Helt utrolig til at den bare koster rundt 60 kroner. Vet ikke hvordan det er med de lyse fargene, men de h&m’s brune farger er kjempebra!

    63. Hei jeg går på F21 (Fyrstikkalléen skole) i Oslo. Jeg går linjen medier og kommunikasjon 2vgs. Jeg lurte på om jeg kunne ta et intervju til en reportasje oppgave som vi har på skolen. Dette vil bli publisert på skole bloggen min. Jeg er interessert i den måten du blogger på og derfor tenker jeg og stille noen spørsmål. som sagt så kjenner jeg jo Rafiq Charania som startet blogg. Hadde vært fint hvis det kunne passe med et intervju.
      Mvh Fabian Langeland

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg