Svar om hår/håret mitt del 1

Kom mange random spørsmål, men har valgt å svare på absolutt alt, så må dele svarene opp i flere innlegg. Om dere lurer på noe angående hår/håret mitt kan dere fortsatt spørre her.

Hvor får man kjøpt FAST? 
www.nisim.no

Har du stripet håret nå?
Nei, men skal gjøre det. Stresser ikke med å gjøre det.

Hvordan får du så mye volum i håret?
Jeg har veldig tykt hår, så har ganske mye volum i det naturlig. Daglig bruker jeg ingen styling produkter for å få volum, utenom når jeg skal noe spesielt. Bruker produkter for å “roe ned” håret sånn at det ikke skal se så bustete ut, kommer tilbake til det og hva jeg bruker når jeg skal ha mer volum. 

Har du noen gang hatt kort hår?


Disse bildene er tatt i slutten av 8. klasse, og det er det korteste håret jeg har hatt som jeg kan huske. Bildet er tatt noen måneder etter jeg klipte meg, men har ikke bilder fra det var nyklipt. Ble faktisk tvingt til å klippe meg fordi jeg fikk lus!!

Hvor lenge har du spart håret?
Siden jeg klipte det “kort” i 8. klasse har jeg spart siden. Selv om man sparer hår er det viktig å stusse seg jevnlig. Langt og slitt hår er ikke pent, da er det bedre med litt kortere og sunt hår.

Hvilken hårspray/hårskum bruker du?
Varierer veldig, men akkurat nå bruker jeg denne. Bruker ikke hårskum.

Hvilken hårkur bruker du, og hvor ofte kurer du håret?
Denne er veldig god, og gjør virkelig håret silkemykt! Kurer håret ca. èn gang i uken, men burde kanskje gjort det to ganger. Først tar jeg i shampoo, så hårkuren, går ut av dusjen for å la den virke ei stund, for så skylde den ut å ta i balsam. Litt tidskrevende, derfor blir det ikke så ofte som ønsket.

Hvilken shampoo og balsam bruker du?
Varierer litt dette også, men Joico er hvert fall veldig god!

Får ikke du veldig vondt av å ha håret i hestehale hele tiden?
Nei, faktisk ikke. 

Tupperer du håret?
Ikke til vanlig, men når jeg skal ordne meg litt ekstra tupperer jeg. 

Hvor mange ganger har du farget håret ditt i hele ditt liv?
Helfarget det første gang da jeg var 14 år, og deretter har jeg tatt ettervekst + helfarget det èn gang til for å friske opp fargen siden den begynte å falme. 

Bruker du extension?
Nei, bruker ikke noe falskhår. Har det heller ikke, ga det bort. 

1. Hvor ofte stusser du deg?
2. Hvor ofte anbefaler du at man burde stusse seg?
1. Hver gang jeg ser håret begynner å bli litt slitt, og det varier jo litt. Har som sagt angst for slitt hår.
2. Det er ganske inviduelt, alt ettersom hvor fort slitt håret til enkelte blir. Enkelte tar jo bedre vare på håret sitt enn andre.

Klipper du håret ditt selv eller hos frisør?
Når det trenger en ordentlig stuss gjør jeg det alltid hos frisør, men hvis det bare trenger en liiten stuss gjør jeg det like gjerne selv, eller får en venninne til å gjøre det.  

Sletter du håret ditt eller er det naturlig slett?
Sletter det veldig sjeldent. Håret mitt er ganske så naturlig slett, men jeg går ofte med håret i en ball på hodet og da får jeg en del fall når jeg tar det løst.

Hva slags produkter bruker du til hverdags?

Bruker dette serumet i tuppene for å få glans, og for at håret ikke skal være så bustete – funker fett! Det er vel egentlig bare det jeg bruker fast hver dag. Synes ikke det er så behagelig å gå med masse produkter i håret til hverdags.

Har du noen tips til hjemmefarging av hår?
Nei, har vel egentlig ikke det. Eneste jeg pleier å gjøre er å ta etterveksten, og det ikke akkurat så drastisk.

Hvor ofte farger du etterveksten?
Ca. hver tredje måned.

Er du selv fornøyd med håret ditt?
Hehe, helt ærlig, ja. Synes ikke nødvendigvis at verken hårfargen eller frisyren er verdens fineste, men er veldig fornøyd med at håret mitt er så tykt og sterkt. 

Hvilken hårfarge bruker du?

Håper dere ble fornøyd med svarene. Husk at jeg har en kategori kalt “Spørsmål og svar” hvor jeg poster alle disse type innlegg.

40 kommentarer

Siste innlegg