Blogge på mi egen dialækt

Va en læser som sporte om æ kunne skrive et innlægg på mi egen dialækt. Så no skriv æ akkurat sånn som æ snakke, å nesten sånn som æ skriv til vænnan mine på facebook/msn/melding. Når æ chatte med vænna skriv æ ei blanding av dialekt og bokmål, så no overdriv æ før å få fræm akkurat sånn som æ snakke. Viss dokker skjønne?!

No har vi endeli fått vinterferie vi å, å deilig e det!! Vet at dokker i sør hadde det i forrige uka eller nåkka sånn. I dag skal æ på hyttetur med jåbben (faktisk) til i mårra. Trur det blir veldi koseli, og ikke/ikkje minst sykt arti! Tippe det blir mye god mat å drikke. Så no må æ egentli bare pakke bæggen og rydde litt før æ fær av avgårde. Men trur æ må ta mæ en liten powernap først, ellers blir æ til å sovne alt før tidli i kveld.

Vet ikke/ikkje om det e internætt der, så vet ikke/ikkje om æ får blogga nåkka. Trur uansett ikke/ikkje æ gidd ta med pcn, før skal jo være sosial med jenten på jåbb, så lar pcn ligge hjemme. Men kameraet blir no med! Kanskje æ lage et innlægg såm æ blir å poste i kveld, viss æ gidd. Men viss ikke/ikkje snakkes vi i mårra værtfall. 

Chilleklær fra Bik Bok.

Ikke/ikkje = sir bægge dela.

Ville du læst bloggen min om æ hadde blogga på mi egen dialækt? Haha! (Husk, har overdrivet en del nå for å få frem akkurat sånn som jeg snakker. Hadde aldri blogget sånn her hvis jeg skulle ha blogget på min egen dialekt, hadde skrevet slik jeg chatter med vennene mine, som blandt annet vil si mye færre æ’er og å’er. Uansett blir jeg aldri til å blogge på dialekt, so no worries)

191 kommentarer

Siste innlegg