Svar om hår/håret mitt del 2

Her kommer del 2 av spørsmålene. Del 1 kan dere finne her. Som sagt har jeg valgt å svare på absolutt alle spørsmålene, så alt er sikkert ikke like interessant for alle.

Hvor får man kjøpt hårkuren du bruker?
Den er fra www.makestyle.no, her har dere direkte link.

Tupperer du ofte håret?
Varierer. Kommer ann på hva jeg skal. Til hverdags synes jeg det er deilig med ingen/lite hårprodukter, naturlig og mykt hår som man kan dra fingrene gjennom uten å sette seg fast.

Hva gjør du for å få volum?
Dere spør meg ofte om dette spørsmålet, ofte på innlegg hvor jeg ikke har gjort noe med håret mitt èn gang. Håret mitt er veldig tykt, dermed har jeg ganske mye volum naturlig. Men jeg som alle andre trikser selvfølgelig litt når jeg skal noe spesielt. Kan fortelle hva jeg gjør, selv om ca. ingen av dere lærer noe nytt.

♥ Grer gjennom håret 
♥ Bruker en kam for å tuppere rundt hele håret, men ikke for mye! Når jeg ser alt for stort og bustete fjortis hår får jeg lyst til å finne frem saksa.

♥ Av og til bruker jeg dette volumpulveret – funker fett! Men synes det er en smule ubehagelig, synes håret blir veldig tørt og ekkelt – derfor blir det ikke brukt så ofte.
♥  Til slutt sprayer jeg og grer over det igjen.
♥  Hokus pokus – VOLUM!

Kan du måle hvor langt håret ditt er?
Haha, kan sikkert gjøre det èn gang jeg har målebånd tilgjengelig – altså ikke nå. Minn meg på det!

Tips for å få tykkere hår?
Jeg vet ikke om det er mulig å FÅ tykkere hår enn man har, i så fall vet jeg ikke hvordan, men det går selvølgelig ann å passe på at det ikke blir tynnere. Da er det viktig at man tar godt vare på håret, sånn at det ikke blir slitt osv. Tips jeg følger: Ikke farge det for mye, ikke bruke varme stylingredskaper for ofte, bruke god varmebeskyttende spray, la håret lufttøre, kure håret jevnlig, god shampoo og balsam og bruke serum for å gi det fuktighet. Andre tips taes gjerne i mot!

Har du bestandig hatt tykt hår?
Ja.

Mister du mye hår når du dusjer eller grer deg?
Det spørsmålet der er jeg litt glad at noen spurte, for før røytet jeg helt ENORMT! Spesielt når jeg dusjet. Var nesten bekymret for at jeg kom til å ende opp skallet. Jeg tenkte èn del over det, og noen fortalte meg at det kanskje kom av at jeg hele tiden gikk med håret i strikk. Prøvde da å gå mindre med strikk èn periode, og da sluttet håret å røyte så mye. Ergo; siden jeg gikk med strikk hele tiden, virket det som at jeg røytet helt enormt da jeg tok ut strikket og alle hårene bare falt av. Hår som naturlig og ubemerket ville falle av om jeg ikke gikk med strikk hele tiden. Skjønner?

Har du slitte tupper? Eller er håret ditt slitt i seg selv? Stikker det ut små “babyhår”, eller er alt like langt?
Tuppene mine er for øyeblikket ikke slitt, og heller ikke resten håret mitt. Stusset meg for litt over èn måned siden, så skal nok klare å holde det sunt ei stund til. Har som alle andre litt babyhår, men ikke så mye at det plager meg. 

Hva gjør du med håret etter du har dusja?
Tørker det så godt det lar seg gjøre med hånduken, så lar jeg det lufttørke – alltid! Derfor dusjer jeg aldri om morgenen, men om kvelden. Så tar jeg serum i tuppene, legger meg, og grer gjennom det dagen etter. Å gre vått hår skal visstnok slite på håret.

Hvordan får du det til å være så friskt og langt?
Tar godt vare på det! Ekspriminterer (u)heldigvis svært lite med håret mitt, noe som vel også er grunnen. Ganske kjedelig da, men.

Har du flass?
Ja litt, men hadde mer før! Vet ikke hvorfor jeg har mindre nå.

Hva er din naturlige farge?

Miss it, sometimes! Ikke så veldig ulik den jeg har, sånn sett er jeg ganske heldig med at etterveksten ikke blir så ekstrem.

Tips mot fettete hår?
Der har jeg ikke så mye peiling, dessverre. Men vet i alle fall at hvis man vasker håret FOR ofte kan man få fettete hår. Har noen venninner som har erfaringer med det! Mitt tips er å gå til en frisør å spørre om tips! 

Kunne du tenkt deg og hatt blondt hår?
Ja, èn gang i livet før jeg dør vil jeg ha blondt hår. Tror ikke jeg vil trives helt, men må prøves! Hvem vet? Men tror ikke det blir med det første.

Kunne du tenkt og klipt deg kort? 
Du må nesten definere “kort” litt bedre. Guttekort = nei! Men noe àla Brooke Davis kunne jeg tenkt meg, men heller ikke med det første det heller. 

Vokser håret ditt veldig fort?
Helt normalt, tror jeg.

Hvor ofte dusjer du håret ditt?
Annenhver eller hver tredje dag. Kommer ann på hvor mye hårprodukter jeg har brukt, og om jeg har blitt svett i håret (trening). 

Vet du om noen tips eller produkter til elektrisk hår?
Bruk serum. Biosilk skal visst være veldig bra! Har ikke prøvd det selv, men skal gjøre det.

Hvor ofte burde jeg klippe meg?
Det er veldig inviduelt, alt ettersom hvor godt vare du tar på håret ditt og hvor slitt det blir. Det at frisører sier at man burde stusse seg hver 6. uke(?) vil jeg si bare er tull.

Vet du hvordan man kan få håret til å gro fortere?
FAST skal visst funke i følge mange. Har ikke prøvd det ut selv, så kan ikke si med sikkerhet. En type vitaminer skal visst også gi bedre hårvekst, men husker ikke hvilke vitaminer. Google it! 🙂

Hvis du ikke skulle hatt brunt hår, hvilken farge ville du hatt da?

“Naturlig” blondt hår, noe àla Blake Lively!

Hvordan steller du håret nedentil?
Kommer ann på hvilket humør jeg er i. Om jeg føler meg litt crazy èn dag, pleier jeg ofte å krølle det. Ellers er jeg veldig glad i rotfletter. Try it!

193 kommentarer

Siste innlegg