Hvordan få motivasjon til skolen

Skulle bare fortelle at jeg sitter på skolen nå! Kom tidsnok, har akkurat hatt en prøve som gikk bedre enn forventet, jeg er opplagt og har med meg matpakke! Føler meg mye bedre i dag, og sånn skal det fortsette. Nå har jeg forresten friminutt, blogging i timene skal det bli slutt på heretter. Skal også ta en prat med lærerne mine å høre hva jeg må gjøre for å få skikkelig grunnlag så jeg får karakterer i alle fag, så skal jeg stå på de siste månedene som er igjen. Å gå om igjen er uaktuelt! Om jeg ikke er motivert nå, så er tanken på å gå noe om igjen til å dø av.


Løvis har akkurat gitt meg fotmassasje og cola. Enda en grunn for å være på skolen!

Hvordan få motivasjon til skolen:

Legge meg tidligere – Det er hovedproblemet i all fraværet mitt. Å legge seg mellom 2 og 6 på natta hjelper ikke akkurat på motivasjonen om å stå opp tidlig om morgenen. 

Ingen powernapping – Når man er 17 år (om en måned) skal det ikke være nødvendig å ta seg en lur i løpet av dagen. Da burde man ha nok energi til å holde ut. 

Være flink å trene – For det første er det noe jeg liker å gjøre, og gir meg masse overskudd. Det gjør meg sliten, og da legger jeg meg tidligere og med god samvittighet.

Ha med meg matpakke på skolen – Det er helt grusomt å være sulten på skolen, og det ender opp med at man ikke klarer konsentrere seg om annet enn å tenke på hva man får til middag når man kommer hjem.

Gjøre eventuelle lekser rett etter middag – Jeg tenker alltid “jeg gjør det i kveld”. Det ender alltid opp med at de ikke blir gjort. Om kveldene vil man helst være sammen med venner eller slappe av med pcen, se film osv. Alt annet egentlig!

Ikke blogge/sitte på facebook i timene – Denne blir vanskelig, men om jeg konsentrer meg om skolearbeidet når jeg er på skolen blir det mindre å tenke på når jeg kommer hjem. 

Det var det jeg kom på som kan gjøre hverdagen min lettere. Lettere sagt enn gjort, men skal jeg gjøre mitt beste! I dag har jeg jobb, men har forhåndsskrevet et innlegg som vil komme senere. Ha en fin dag alle sammen! 🙂

50 kommentarer
    1. Jeg synes det er utrolig smart det målet du har sutte for deg selv nå! Jeg håper du klarer : )
      Ingen ting er umulig

    2. I det siste har du vært utrolig bra blogger. Liksom, du blogger med mening. Innleggene dine er fornuftige.
      I mine øyne ser jeg deg helt annerledes nå. Positivt annerledes 🙂

    3. Å ha mål å gå etter er bra! Spesielt når du vet at du ikke har noe valg, sånn egentlig. Du får ha lykke til, selv om jeg tror det kommer til å gå bra uansett. Når det har gått så langt som i ditt tilfelle, og du selv innser at det er feil og ett år til med det gjør drepen på alt, så tror jeg motivasjonen kommer lettere enn om du bare hadde surfa videre og ikke tenkt så mye over konsekvenser 🙂

    4. Eg syns dæ e supert at du har sott deg disse målan. Eg syns også at skola e et reint helvete, men eg tenk bære på alle de superhyggelige folkan eg kan møt vesst eg fer på skola 🙂 Lykke tell 🙂

    5. kanskej æ også skulle prøve det samme, får sikkert enda bedre til med fag på skolen da 😀 !

    6. hei detta er ikkje frekt eller noe:) men eg lurer på kor dan du får til sånt hår du har. eg har nesten likt fra før men lurer påom du kanskje du har exstensjon i det??:)
      Ps: var så snill og svar på spørmåle mitt:)<3

    7. Har stor tro på deg !! ..
      Det er noe jeg tror jeg må begynne med 🙂 .. Fordi jeg pleier å legge meg sent, ikke gjøre lekser og sove etter skolen .. Så nå burde jeg egentlig også tenke slik 😉 .. Btw, siden jeg alt kommenterer kan jeg jo skrive at jeg er fast leser, å du er dritt flink å blogge 😉 ..

    8. du sa du skulle legge ut en video av deg komme ned i guttespagaten innen 10mars, så håper du gjør det!:D

    9. Bra, dette her skal du klare, men ikke tro at det skal bli lett! Ikke tro at alt håpet er ute, selv om du til tider vil føle at motivasjonen du har bygd opp raser..
      da må du bare bla deg tilbake til dette innlegget og lese det om igjen. tenk for deg selv: “jeg skal klare å stå opp i morgen. Jeg skal klare å få gjort den lekse i kveld. alle andre klarer det, så nå skal jeg faen meg bevise at jeg duger jeg også!” try it!

    10. Hei 🙂 Høres ut som noen kjempe bra ideer. Selv er jeg ganske opptatt av skole. Jeg er av den typen som jobber å jobber men klarer allikevell ikke oppnå det jeg vil. Nå går jeg studiespesialisering første året, og jeg bare sier det; reint helvete! Men selv er jeg flink til å gjøre de tingene du nevnte, å tro det eller ei, men jeg klarer meg greit gjennom skoledagen. Poenget er: Bare stå på uansett hvor hardt det kan være. Føler med deg 😉

    11. gode tips, dette klarer du 🙂
      vi har det litt på samme måte da , men skolen har stengt sider som blogg,msn( går ikke ann å logge på ) , facebook ,twitter osv .. alt sånt :p

    12. Dette syns jeg høres ut som et lurt opplegg 🙂 Jeg er sikker på at du fint kan klare å få karaktergrunnlag om du følger dette. Masse lykke til i hvert fall! Jeg liker bloggen din.

    13. Må bare få sagt det: jeg liker bloggen din utrolig godt, og det har jeg gjort en god stund nå! Du blogger om viktige ting, ikke bare om mote og dietter som alle andre blogger om. Du sier ting sånn som de er, kanskje litt rett fra levra, men det er bare bra 😀 Du virker som en jordnær og snill person, du har ikke mistet bakkekontakten bare fordi du er på topplista. De fleste mister jo litt av den sjelen de viste gjennom bloggen når man har klart å klatre seg oppover på topplista, men ikke du! Du er et sjeldent unntak, noe som er veldig bra! Kan ikke få sagt mange ganger nok hvor mye jeg liker bloggen din, og at jeg faktisk ser litt opp til deg selvom jeg er eldre enn deg. (fullt mulig det også) Jeg gleder meg til hvergang du poster et nytt innlegg, og jeg er ofte innom bloggen mange ganger per dag. Du virker som en ærlig, jordnær, snill og søt jente. Også må jeg bare få sagt at du er veldig pen 🙂 Lykke til videre med motiasjon, trening og alt. Du fortjener det beste! Du gjør faktisk dagen min litt bedre, takk for det 😀

    14. Et tips til: Lag ferdig matpakke (gjerne noe mer spennende enn brød med brunost) feks en salat på kvelden og sett den i kjøleskapet. Da slipper du stresse med det om morgenen og man kan sove 5 min lengre 🙂

    15. syns virkelig du har blitt en bedre blogger i det siste Tuva! Innleggene dine har hatt mening, og har faktisk vært til hjelp for flere. Da mener jeg ikke at de har hjulpet folk med overfladiske ting som sminke og klær, men ting som virkelig betyr noe. Som dette, det motiverer nok mange. At du, som en populær blogger og en som mange ser opp til, går fram som et godt eksempel angående skolen er helt supert. Du viser at det er viktigere ting i livet enn sminke, hår og penger. Du har kanskje ikke vært det beste forbildet før, men når viser du virkelig tegn til forbedring, og det er helt supert!

    16. Han der Løvis eller Andreas Løvland gikk på skolen vårres før (Eidebakken skole) x)
      Og søstra di Karen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg