Tørr aldri sjekke kontoen

Hey girls! 

Hva skjer? Selv våknet jeg nettopp fra tidenes powernap og trudde det var morgenen. Så det blir nok liite søvn på meg i natt. Det blir nok en rolig kveld i kveld på frk. Willassen, og det skal bli godt etter mye sprell de siste helgene. Uansett er jeg rimelig fattig for øyeblikket, så kontoen min trenger det òg. Eller, ærlig talt så vet jeg ikke om jeg er fattig, har bare en følelse at jeg er det siden jeg har brukt veldig mye penger i det siste. For vet dere hva? Jeg sjekker nesten aldri kontoen min, for tanken på hvor mye penger jeg har brukt er nervepirrende, haha! Blir det tomt, så blir det tomt. Ikke bra! Er jo passelig flaut å stå og skal betale noe så har man ikke penger. Har heldigvis bare skjedd et par ganger, men var for det om drittflaut. Flere som nesten aldri sjekker kontoen?

Og takk for at dere overtalte meg til å kjøpe kjolen i innlegget under, så drar i morgen og kjøper den. De aller fleste mente jeg burde det, så da blir det sånn, hehe. Eller, burde jeg takke? 


Gamle, kjedelig bilder, sorryyy! 

Så er det jo da luredagen i dag. Selv har jeg verken lurt noen eller blitt lurt, har dere? Fortell meg hvis dere har gått på en skikkelig smell i dag! Og forresten, om jeg ikke finner noen venner å være sammen med i kveld, KAN det hende jeg lager en videoblogg til dere 🙂 Tenkte på sminkevideo, faktisk.

74 kommentarer
    1. Jeg skal feire 18 års dagen min neste lørdag, og han som skal levere annlegget til bursdagen min sendte meg en melding å sa at annlegget ikke var ledig allikevel. Da ble jeg rimelig stressa. Så fikk jeg en melding til hvor han sa at han kunne fikse noe for meg for 7500 kr istedenfor de 3500 jeg egentlig skulle betale. Det er jo penger jeg ikke har så jeg var sikker på at festen min gikk i grus. HELDIGVIS så tulla han 😀 hahaha

    2. vi har hatt tentamen i dag så det har vært lite med det, men venninna mi fikk en melding fra bestevenninna hennes om at de hadde kræsja og landa på sjukehus x) og vi trodde på det.. haha

    3. vi har klasserom på et lite grupperom. og vi har hatt mange luftmålinger inne på det lille rommet i det siste. og idag så kom den samme mannen og sa at han skulle måle lydnivået og hvordan det ble inne i det lille rommet. så han koblet til noen ledninger på et apparat. så hadde han en stort ark der alle skulle lese 3 tekster i kor. først skulle vi lese en tekst lavt. alle bare leste men tenkte seg ikke om hva som sto… etterpå skulle vi lese med normal stemme. og ingen tenkte seg heller om hva som sto der heller. og til slutt skulle vi lese i kor utrolig høyt. og når vi var færdig skrev han på det arket ” hvilken dag er det idag?” å alle bare fredag? hehe så begynte lærerne å le og ropte aprilsnarr. og på den siste teksten så sto det blant annet ” dompappen lever i vannet og sier fijo dom dom dom dom… hehe, vi er litt dumme vi:-))

    4. Jeg ser på den hver gang, er så redd for å plutselig ikke ha penger. + at kortet mitt er fucka sånn at det står alltid ” ta ut kortet, og prøv igjen ” på automaten.
      Selvfølgelig gikk jeg til den største bitche-dama på coop mega … hater henne

    5. haha, ble også lurt idag.. ei av venninnan mine hadde noe summelyd-boks i lomma og ho gikk rundt og trykket på knappen iblant så det ble helt syk lyd. ho sa at ho hadde hatt en så rar lyd i hodrt hele dagen, og da måtte jo æ si at alle sammen hørte den (i venninnegjengen). så sto æ og venninne2 og lurte på kor lyden kom ifra…. verste var jo at vi gikk på den!
      ellers blei æ lurt med at æ hadde masse snør på kinnet….

    6. Lurte broren min!^^
      Klemte ut tannkremen og la majones oppi^^ 🙂 hehe^^ han ble ikke så glad, nei :p

    7. ”lurte” ei venninne til å gå ut vinduet i klasserommet # det snødde ute # , sa at hun skulle få 15 kroner. Hahaha. Også sa jeg til en annen at mamma var gravid , haha !

    8. bestevenninna mi lurte meg med at den læreren som hjelper oss på mattetentamen kom 1 time forseint(hadde mattetent idag), så vvi måtte begynne en time seinere, ellers ble jeg ikke noe mer lurt :L

    9. Vel, vi i spanskklassen har mast om å få reise til syden på klassetur, sånn for å lære oss bedre spansk, eller vi tok det opp før jul, og så rett før vi skal gå sier læreren at administrasjonen har endelig begynt å diskutere om vi får reise til Spania, siden vi var en særdeles flink spanskklasse som han sa. Jeg trodde på det med engang, men kom på at det var 1. april, men ei annen i klassen begynte å skrike å hoppe opp og ned av glede, synd den bare var kortvarig…

    10. hahah, har ikke blitt lurt nei, men har lurt et par folk..
      først lurte jeg besteveninna mi og sa jeg skulle flytte til bærum (jeg bor i oslo nå) hahaha, først sa hun “aprilsnarr..vær så snill? det er det” men etterpå gikk hun rett på,og begynte å GRÅTE! hahhaha, awi..
      så lurte jeg en venn av meg og ga et random mobilnummer da han spurte om en annen sitt.. håper han ikke prøvde ut nummeret (a)
      også sa jeg til en venn at jeg ikke kom i bursdagen hennes, og hun bare “nei faakku, hater deg, du lovte at du skulle, det er sent nå” og masse sånn, også sa jeg aprilsnarr, og hun ble først sur, så begynte hun å le, og moren fikk tydeligvis lættis hun også! hahah
      ogsåå lurte jeg en fjerde person ved å si noe om de rommene vi skal sove på når vi skal til polen neste år, hun gikk også rett på..
      ahaha, har ledd en del idag ja:)

    11. hehhheehehe, har blitt lurt to ganger, ja! ldag tidlig sendte en venninne melding til meg og på den sto det; “serr det har brent på skolen idag”. jeg gikk selvfølgelig rett på og fortalte til søsteren min og en annen venninne, men hun sa; “du vet at det garantert er aprilsnarr?” hehhehe, jeg følte meg så dum!
      den andre gangen var da lærerne lurte hele klassen trill rundt og sa at det var brev fra kommunen om at skoletimene i asker og bærum skulle endres, mye lengre skoledager og ingen lekser. det er noe som er blitt diskutert mye og ingen tenkte på at det var lureri. vi stemte og diskuterte og var ordentlig engasjerte. ahhahahhaha
      men jeg har også lurt maaaange! først og fremst har jeg sagt utallig mange ganger til utallig mange på skolen “skolissa di er åpen!” og det er noe man ikke tenker over at blir sagt men ser på skoene som en refleks. det er jo egentlig ikke en så morsom spøk, men når man tar den på de som ikke har lisser eller sko blir det sååå morsomt!
      vi hadde også språkprøve idag, alle i 9. klasse hadde det. jeg sa til en at prøven var utsatt fordi læreren var syk, og hun brøøler “JAAAAA”, så ble hun veldig skuffa da. og jeg sa det samme til en i spansken og han løp og ropte, hheehhe, han ble nesten sur! hihi

    12. Jeg vet om en aprilsnarr. de fortalte på radio idag at alle jentene i en klasse hadde avtalt å gå toppløse 1 april. alle møtte opp og ingen var toppløse unntatt 1 jente. og etter det så har de vurdert å vedsette en lov der aprilsnarr er forbud,
      gud norge……….

    13. Så bra!! Vist jeg får komme med litt konstruktiv kritikk så syns jeg bloggen din er mye bedre enn Therese sin. Therese sin var bra før, men nå har hun sklidd litt ut med at det er litt for mye klær og sko snakk. Liker bloggen din Tuva og at du har så bra variasjon, det er det som gjør jeg får lyst å gå inn på bloggen din igjen. En annen ting er at du virker veldig reflektert i forhold til alderen din, noe jeg liker veldig godt! Ungdommer som er reflekterte trenger vi flere av!!! 🙂 Ikke vondt ment mot Therese, hun er nok ei super jente ellers, men det hun blogger om jeg er fan av i begrenset grad! 🙂 Har fulgt deg i evigheter nå, å kommer ikke til å slutte å lese bloggen din før du selv slutter.

    14. Jeg fikk lurt mange jeg ja, først lurte jeg halve klassen med at mamma & kjæresten hennes skal gifte seg de bare “ÅH, GRATULERER SÅ MYE, HILS FRA MEG!!” Så kommer jeg bare “APRILSNARR!” Og så lurte jeg og bestevennen min læreren med å si at rektor letet etter henne, og at det hastet, så hun løp heseblesende inn i klasserommet og bare “BEGYNN Å JOBB MED SÆROPPGAVEN, DET HASTET VISST DET REKTOR SKULLE SI!” Før hun så løp i full galopp til kontoret til rektor hvor hun ble stående og se seg rundt, men der var ingen rektor (noe vi visste, fordi han hadde matpause da) Når hun kom opp igjen holdt alle på å dø av latter, for i mellomtiden hadde vi fortalt alle i klassen om spøken vår xD Og så, lurte jeg en siste person. Jeg sa til pappa at bestevennen min (som er fra island) sannsynligvis skulle flytte tilbake til island, og han bare “Nei så synd, og så bestevennen din og” men så sprakk jeg av latter x3

    15. Tør heller aldri å sjekke kontoen min.. Har endt opp et par gang med at jeg skal betale og skjønner ingenting siden det ikke går, kan selfølgelig ikke huske at jeg har brukt så mye penger! Og ja, det er sikkelig flaut å ikke kunne betale likevell.

    16. Alexandra: Tusen takk må jeg først si!! Blir veldig glad for å høre 🙂 Jeg prøver så godt jeg kan å variere, for jeg vil ikke ha en blogg som kun handler om klær, sko og sminke – og det føler jeg at jeg har fått til. Samtidig er det ganske lett å knipse bilder av noe du har i skapet, kun for å ha noe å blogge om. Hender jeg gjør det selv i ny og ned. Men jeg fortelle Therese om det du skrev. Tror hun bare blir glad for å høre litt konstruktiv kritikk 🙂

    17. Hele skolen fikk en lapp fra “utdanningsdepartemanget” hvor det sto at vi skulle ha leksehjelp på mandager og torsdager en time etter skolen. Hvis vi ikke stilte opp, fikk vi fravær. Hele klassen gikk opp til rektor og kjefta på henne, hahhahaha.

    18. venninna mi sa til meg at hun skulle kanskje flytte til sveits, og det var ikke lenge til hun skulle flytte. Så jeg fikk jo tårer i øynene, siden det er en av mine beste vennninner, men så viste det seg at det bare var aprilsnarr.. Den var litt slem egentlig. haha

    19. herlig at du skal kjøpe kjolen!
      jeg sjekker alltid kontoen min, fordi jeg takler ikke og stå i kassa med noe jeg skal kjøpe også har jeg ikke penger. orker ikke den flausen der, haha 🙂

    20. jeg sjekker kontoen når jeg vet at jeg har fått inn penger, ellers så er jeg helt lik deg! Er alltid like skummelt hver gang å se hvor mye man har brukt.

    21. Digger deg og bloggen din ! Jeg misunner deg til 1000 . Du skulle visst hvor peen du er !! 😀

    22. Har det helt likt som deg. Tårer ALDRI å sjekke kontoen min før jeg føler at jeg absolutt MÅ fordi jeg skal kjøpe noe og ikke vil risikere å stå der å skal betale så funker det ikke. Kun da sjekker jeg kontoen min, haha.
      Foressten, bruker du falske øyenvipper eller er de naturlige? Du har i hvertfall nydelige øyne! 🙂

    23. + Vart lurt av Baard om at ti stk i klassen skull få sæ en IPOD, så vi skreiv jo på navnet for å meld åss på åsså lå dt bare pærma i boksen der Ipodan skulla ligg…
      +Åsså lurt æ pappa me at æ flytta t mamma å aldri kom å besøkt han mer, å hanj gikk RÆTT på vuttu : L
      -ÆÆÆLSKE KJOLEN DIN : D

    24. Hei!
      Ny leser her, så du har kansje nevnt det før. Men hvor kjøpte du den kjolen du har på headeret? 🙂
      Du er kjemp pen btw!

    25. kjempe bra blogg Tuva:) lenge sia du kjøpte det belte? å kordan H&M kjøpte du det på? storgata eller nerstranda? nydelig kjole, har den faktisk sjøl i beige:) men den blåe e faktisk finere må æ ærlig innrømme;)

    26. Hei!
      Liker håret ditt kjempegodt. Farger du det selv hjemme, eller er det frisørfarge? Hvilken hjemmefarge i så fall.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg