Saturday night

Nå har jeg prøvd ut og sjekket alt dere tipset meg om angående kameraet mitt. Den tar bilder når den ikke er på autofokus, så sånn sett dauer jeg ikke helt, selv om det ikke er noe jeg kan leve med i lengden. Og jeg er fullt klar over at kameraet ikke tar bilder når noe er for nært. Har tross alt hatt kameraet i ett år, så dum er jeg ikke, hehee. Men som mange sa, så er objektivet mitt tydeligvis ødelagt, for det funket da jeg prøvde Therese sitt på mitt kamera. Da får jeg kjøpe nytt i morgen, eller kanskje vente til bursdagen min å håpe på at jeg får nytt kamera i bursdagsgave. Speilrefleks er ganske dyrt, så må nok legge i noen lapper selv. Vi får se. Kameraet jeg har nå er forresten Canon eos 1000D.

Jeg var i bursdag i går. Har ikke så mye å si om den saken sånn egentlig. Er sliten idag hvert fall! Jeg hadde med meg kameraet dit, og så vidt jeg vet lå det trygt i vesken min stort sett hele tiden. Jeg er veldig nøye med å passe på tingene mine når jeg er på fest, så er rimelig sikker på at ingen var og køddet med det. Og i de 10 minuttene jeg hadde kameraet oppe heiv jeg det ikke akkurat i veggen eller noe. Men ja, nok om kameraet, selv om det er dødstrist!

Noen bilder:

Mette og Lise ♥


Uskyldig och søt..


Partypien94!!


Lise tenker bare: “HAHA, æ har størst booobs, bitch!!” 

Selvfølgelig har vi bare vann i flaskene, men vi må bare leke kul sånn at det skal se ut som at vi drikker alkohol og blir superdrita!

121 kommentarer
    1. ikke mye vann i disse flaskene du! hehe… bra dere har det kjekt..! 🙂 liker godt bloggen din Tuva.. Fortsett med det 😉

    2. Jajajaj, selvfølgelig bare vann i flaskene … det er ikke noe vits i og skrive det når alle sammen vet at det er alkohol, og at dere faktisk blir superdrita…

    3. 1.hva drikker du på fest? sett deg ofte med cider på bilder.. og 2. hva sier fosterforeldrene dine til det? kan du skrive litt om dette i et eget innlegg takk?:) vet jo at det ikke er vann.. er ikke dum:p
      3. bruker du å komme hjem drita? og 4. når smakte du alkohol for første gang? er så nysgjerrig:D

    4. Hei tuva! Digger bloggen din! Men jeg lurer på en ting, bor du på fosterhjem liksom? Har du fosterforeldre? Gidder du å skrive et innlegg om det? Og hvis du har gjort det allerede tror du at du kan linke den? 🙂 keep on going!!

    5. la nå jenta få kose seg, hu velger selv hva hu vil drikke 🙂
      du har en kjempe fin blogg tuva, stå på !!

    6. for det første ; alkohol for mindreårige er ikke noe å kødde med. Det er FARLIG, og ikke kunne ha kontroll over seg selv på den måten.
      for det andre ; Det ser ikke ut som om det er så jævlig mye vann i flaskene deres.
      for det tredje ; Ta bilder av deg selv, ( og venner ) med “liksom” alkis i hendene er ikke så jævlig lurt. og iallefall ikke legge de ut på bloggen, folk lagrer de, sender de videre, legger de ut på andre nettsteder, der blant annet politi kan få sett bildene, og det skal mye til for at politiet tror på dere når dere sier “men det var jo bare på tull, og det er bare vann”.
      for det fjerde ; det er ser aldri kult ut med mindreårige å alkohol!
      Håper du lærer noe til nestegang!

    7. Tabita K. Omtrent ALLE begynner å drikke når man er under 18. Ja, selfølgelig kan det være farlig å ikke ha kontroll, men så lenge man er på en koselig jentebursdag med vennene sine, ser jeg ikke problemet! Så ut som hun koste seg masse!

    8. Hei Tuva : )
      e lurte på om du har vørre på Herøy i nordland ? Kun du ha tenkt de å fær dit ? kan du kommenter på to bloggæ som heite: mix4.blogg.no og cbaaej.blogg.no ? : DD digger deeg. Og forresten: dere der oppe som sei alt sann teng om ho Tuva og drekking, LÆTT HO NO BRRE VA I FRED ! Ho må no få bestæmm sjøl ke ho drekk. OSV. kan du pliiz kommenter tebake ? : P

    9. Til Tabita : JEG DØR av deg, hahahahha morsomste lesinga på lenge.
      Du må være minst 50 år selv, eventuelt en naiv 12-åring. Good luck with your life .
      Ellers , tuuuva, du er sinnsykt pen , just sayin’

    10. haha jeg dør av folk som henger seg så sykt opp i at du drikker. haha du er jo snart 17, det er jo normalt!!

    11. ahhaha, tuva er fra Tromsø, alle drikker der! så hun er jo bare smart nokk til og ikke gidde å skjule det!

    12. Tabita K: Ja, jeg tror politiet rykker ut ganske fort når de finner ut at 16-17 åringer har begynt å drikke! Heldigvis er det ikke mange 16 åringer som tar seg en øl, så de gjør garangtert noe for å stoppe de 4-5 stykkene som gjør det. Jeg må innrømme at jeg lurer litt på hviolken planet du har vokst opp på?
      KOS DEG TUVA! du er gammel nok til det :))

    13. Haha ^^ La folk gjøre som de vil. Ofc.. jeg sier ikke jeg er FOR drikking blant folk under 18, men er selv 15 år og vet at sånn ca alle har smakt eller drikker så hvorfor gidde å henge seg så opp i det?
      😛
      Liker bloggen din veldig godt Tuva! Stå på videre 🙂

    14. Jeg synes du er utrolig fin, Tuva! Liker bloggen din kjempe godt!
      Men jeg bare lurer på en ting: bruker du et redigeringsprogram? I så fall, hvilke? =)
      BTW: Skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp i det derre med drikkingen, det har liksom ikke de nokke med da!

    15. hvis du har en knapp på objektivet ditt som du kan bytte mellom auto og manuell vil ikke kameraet ditt ta bilder på autofokus dersom den knappen er på manuell, så kan hende det er det som har skjedd. ^^

    16. Digger bloggen din Tuva, at du ikke bryr deg så mye om hva andre synes om deg! Jeg synes du skal få lovt til å kose deg og ha det gøy, uten at alle andre skal kritisere hva du drikker osv… 🙂

    17. oki. :- ))
      da må jeg ha blandet deg med noen andre. men det er veldig bra at du svarer på kommentarer!
      og jeg liker bloggen din veldig godt!

    18. La de leve livet fult ut da, om det er vann eller ikke er jo ikke vårt problem. Ung og dum det er vel det det kalles!
      Håper dere koste dere 🙂

    19. hva sier “foreldrene” dine om at du drikker, og er på fester? 🙂 foreldrene mine lar meg ikke få lov, og jeg er 16 år….

    20. Det er ikke sikkert objektivet ditt er ødelagt. Jeg hadde samme problemet, og når jeg tok det til en fotobutikk, var det bare å rense “kontaktene” mellom objektivet og kameraet:) kanskje du skal prøve dette først:) Ellers bruker det å fungere å ta det på manuell, slå av og på kameraet, og ta det tilbake igjen på autofokus:)

    21. haha.. jaaaaa, politiet rykker ut for å ta at noen har drukket alkohol.. dessuten kan de bare si at dette er et lukket arrangement 😉
      digger at du viser østleningene hva festing er!

    22. Du.. akkurat det skjedde med meg også. Har Canon 450D. Kjøpte det på Elitefoto på Jekta. ettårsgarantien gikk ut i begynnelsen av februar, men var der noen uker senere å sendte det inn. Fikk det heldig vis på garantien. Autofokusen var ødelagt så de skiftet objekt. tydeligvis noe som går igjen i det objektivet. man klarer seg jo selvsagt uten autofokus, men den er ganske grei å ha når det skal være ett fullfart bilde eller noe sånt.

    23. HAHA – må bare le litt av alle de tåpelige påstandene oppi her. Det er jammen meg mange rare mennesker her er verden..
      Og er jo helt ufattelig konge at noen ikke greier å ta ironiet med at det er vann i flaskene..

    24. håper du svarer : hei jeg bare lurer på hvordan får dere / du tak i snus og alkohol å sånt 🙂 får dere låv av folreldrene deres eller ja hvordan egentlig 😀

    25. 1.hva drikker du på fest? sett deg ofte med cider på bilder.. og 2. hva sier fosterforeldrene dine til det? kan du skrive litt om dette i et eget innlegg takk?:) vet jo at det ikke er vann.. er ikke dum:p
      3. bruker du å komme hjem drita? og 4. når smakte du alkohol for første gang? er så nysgjerrig:D
      kopierte det tonjeh skrev, lurer på det samme 5. for du lov å drikke, eller vet ikke foreldrene din det ?
      + 6. ikke ta det ille opp, kun ett spørsmål, men da det var oppstyr rundt voe og drikke bildene, skrev ikke du at du syns det var dumt siden ho var mindreårig og legge ut bilder av det ? kan godt hende jeg blander med en annen blogg også, bare lurer, liker bliggen din kjempegodt altså

    26. Jeg for min del synes det er mye bedre at man er ærlig om at man drikker sånn som Tuva gjør, enn å ende opp som Emilie aka. Voe hvor folk lager “skandaler” over at hun drikker mer enn bare solo:)

    27. særiøst burde de fleste skjønne at det med at det er vann i flaskene bare er ironi. herregud. men helt ærlig er det skikkelig teit av deg og skrive det også syns jeg. hvem skal det være morrsomt for ? 😛 alle skjønner jo at det ikke er det så hva er vitsen. virka veldig barnslig når du skrev det 😛 . sorry digger deg ellers men nå er jo jeg 19 år så er kanskje ikke så rart jeg syns det var barnslig og skrive 🙂

    28. Tabita K;
      HAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAH!! Jeg har politi på facebook jeg, og han har nok sett ALLE fyllebildene av meg og vennene mine! Men har ikke blitt anmeldt eller noe da 🙁
      Dessuten så har man “lov” så lenge man er inne. Altså, de kan ikke stoppe deg på din egen eiendom..
      Tuva, du ser ikke mindreårlig ut uansett:]]

    29. hahaha, IRONI da folkens!! Digger deg Tuva 😀 skjønner godt at du drikker, er 16 år selv og jeg elsker det:))) stå på!

    30. hahahha. må bare le av kommentarene over her. enkelte folk greier ikke å bearbeide ting i hjernene deres.

    31. Hvorfor lyve på bloggen og si at det bare er alkohol? Bare lurer..
      Man ser spesiellt godt på det nederste bilde at flasken du holder ikke bare er vann.
      Men hvis du skal kjøpe deg et bra kamera, så burde du kjøpe Canon eos 550D, det er den nyeste også 😉

    32. Nå syntes jeg faen meg dere burde kjerpe dere folkens!
      Kan ikke Tuva få drikke hva hun vil, uten at dere skal slenge dritt?
      En blogg er ett sted hvor du forteller hva du gjør, å om du drikker en kveld, så er det vell ikke så rart å legge det ut på bloggen? DUHH!
      Å forresten, så er det bare såå fjortiz å kommentere dritt! Har dere ikke noe annet å gjøre?
      Stå på Tuva;)

    33. Jeg synes det er beundringsverdig at Tuva viser virkeligheten som den er, ikke bare være en sånn blogger som skriver noe helt annet enn sannheten! For lets face it, alkohol er det mange bloggere som holder på med i helgene, men ingen skriver om det. Derfor jeg leser bloggen din. Stå på Tuva!:-)

    34. åååh fyttihelvette, kor dum går det ann å bli?
      jenta e 16(17?) år og kor uvanlig e det å ikje drikke da? gud, det ska æ si dokker e ganske så normalt 😉
      så det å whine om at det e ‘flaut å bli drita på smirnoff’ (for det første, kem sa at ho ble drita? ;)) og at det e teit med fjortissfylla å snær… kafaen, ka dokker vet om ho driv på med fjortissfyll eller ikje?
      skjerp dokker småunga

    35. jeg har virkelig ingenting i mot alkohol og drikker meg like drita i helgene som det ser ut som dere gjør 😉 MEN, det jeg vil si er at jeg håper du har spurt vennene dine som er med på bildene (med flasker i henda) om du har deres tillatelse til å poste bildene på bloggen? for jeg hadde neppe blitt veldig glad om venninna mi har lagt ut fyllebilder av meg på nett også hadde alt det strevet med å skjule alkoholen fra foreldrene mine vært forgjeves bare de hadde bildegoogla navnet mitt…
      ellers så synes jeg bloggen din er super, bare litt konstruktiv kritikk 🙂

    36. d e mange som ikkje sjønna ironi men jaja….
      Kjempefin blogg Tuva (føles rart å skrive sitt eget navn)
      Og du e kjempe fin
      Drikk de du vill men ej sjøne i allefall ironien.. 🙂

    37. Du har mest sannsynlig fått det her tipset tidliger, meen i tillfelle du ikke har det såh: blås inn i objektivet, ganske hardt, noen ganga kan det ha kommet støv inn som gjør at autofokusen ikke funke 🙂 Skjedde akkurat det samme med mitt kamera som du beskriv her, og da fikk æ ganke panikk..men etter å ha blåst litt inn i linsa så funka den igjen 😀

    38. Det er bedre at hun drikker sammen med venner og er åpen om det enn at hun skjuler det for foreldre og drikker sammen med folk hun ikke kjenner. Det som er viktig er at man passer på hverandre og tar rede på hverandre om det er noen som får litt for mye. Jeg er 21 år og veldig fornuftig og jeg angrer ikke på at jeg begynte å drikke da jeg var 16. Det var ikke greit hjemme, men fikk ikke kjeft så lenge jeg kom hjem når jeg skulle. Det er ca ingen som ikke drikker før de er 18, og Tuva er egentlig et godt forbilde som er åpen om det, ikke skjuler det for foreldrene og gjør det sammen med venninner !
      Tuva, bare husk å passe på hverandre å ikke være redd for å sende hjem en full venn/venninne til foreldrene. Selv om vedkommende blir sint da, vil bli takknemlig senere !
      PS! Ingen blir arrestert for å drikke alkohol ! En kan blir kjørt hjem av politiet eller pakket på glattcella om en er for full til å forklare hvor en bor !

    39. noen må jo rykke fingeren ut av ræva, og tenke lenger enn nesa rekker vettu tuva. Og når sluttet vann å være gjennomsiktig? OPPFØR DEG TISPE
      Og forresten du anonym. angrer du på at du ikke begynte å drikke når du er 16, og påstår at folk som gjør det er gode forbilder som tuva? faen heller!

    40. hey !
      Jeg liker bloggen din utrolig godt og synes du blogger utrolig bra. du blogger om interesange ting og det er kjekt å lese bloggen din, men jeg har et par ting jeg lurer på.
      For det første lurte jeg på om du kunne lagt ut 4-5 bilder av håret til søsteren din Karen, slik at det er mulig å se det fra forskjellige vinkler? synes det er så utrolig fint, så vil bare se helheten 🙂

    41. jeg vil bare si at du er et stort forbilde for jenter der ute. jenter i alle aldre , helt ned i kanskje 13-14 års alderen. og da vil jeg spørre deg om du synes det er passende og legge ut bilder med alkohol i? for det første disse unge folkene ser opp til deg og for det andre du er mindreårig og det sier også litt om deg. det er greit du drikker og slik, men trenger ikke legge det ut på bloggen som små unger leser. du er et forbilde, små unger der ute vil bli som deg.

    42. eehm .. man kan lett se at det ikke er vann som rommer de flaskene der. men hun er nok ikke akkurat den første på den alderen som drikker alkohol.

    43. til anonym: herregud, alle over 10 år vet jo hva alkohol er, og hva som sjer når du drikker for mye.. jeg er selv 14, og har vert drita et par ganger før… og de “småe ungene” du snakker om kommer til å bli drita før eller senere de også 😛
      elsker foresten bloggen din Tuva 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg