Det fineste plagget jeg vet om

Jeg gleder meg skikkelig til 17. mai, for da kan jeg gå i bunad ♥ Bunad er det fineste plagget jeg vet om, føler meg skikkelig fin i den! Føler meg rett og slett kongelig når jeg har den på. Fikk bunaden til konfirmasjonen min, og jeg har aldri angret siden over at jeg valgte bunad. Det å få bunad var faktisk det jeg gledet meg mest til ved konfirmasjonen min. De aller fleste som velger bort bunaden i bytte mot penger eller lignende, angrer som regel bittert senere. Så om du er i tvil om hva du skal velge til din konfirmasjon, råder jeg deg på det varmeste å velge bunad – om du har muligheten til det selvsagt. Bunad er jo ganske kostbart.

Noen bilder fra konfirmasjonen min for 2 år siden.

Bunaden min, som Karen også har på, heter Nordlandsbunad. Den finnes i grønn og. Den skal visst være kåret til Norges fineste bunad i mange år, tror jeg? Jordild valgte grønn til konfirmasjonen sin, og den var helt nydelig til henne. Skal se om jeg finner bilder av henne i den, for hun var faktisk helt fantastisk fin i den grønne! Nesten så jeg ble litt sjalu.


Mor, meg og far.


Far, mor, meg, Enid og Snorre.


Sorry for dårlige bilder, men dere får se mer til bunaden på 17. mai, tihi! Synd at bunaden blir brukt så lite som den gjør, men det er vel det som gjør den så spesielt.

Har du bunad?

199 kommentarer

Siste innlegg