Ferie, men ikke helt

Får kraftige humørsvingninger av dette ustabile været i Tromsø. Forrige uke var jeg superglad, for da var det vår, sol og varmegrader. Jeg kunne gå i Converse og lette vårjakker uten å fryse ihjel, og Uggsene var på god vei til å pakkes bort for denne sesongen. Men neida, gleden varer aldri lenge. Nå har det vært nærmere snøstorm de siste dagene, og snøen har lagt seg godt på bakken og ser ut til og trives. Frem med boblejakken og Uggsene igjen, wohooo ♥ Snø i april? Wtf, rart jeg skal flytte bort her ifra så snart jeg får muligheten? Skjønner ikke at folk bor her frivillig..


En stor glede i livet mitt akkurat NÅ, er jo at det er påskeferie. Frokosten er akkurat spist og jeg ligger fremdeles i senga og koser meg, ♥ ferie ♥. Men jeg tar ikke ordentlig ferie før på torsdag, for både i dag og i morgen skal jeg jobbe. Jobber fra halv 4 til halv 12, så da håper jeg dere skjønner hvorfor det har vært så dårlig blogging. Så dere hører nok ikke mer fra meg i dag :/ Lover bedre blogging fra og med torsdag. Da kommer også del 2 av svarene på spørsmålsrunden. 


Holder forresten på å slutte og snuse (igjen). Har vært snusfri i to dager nå, og det går faktisk ganske greit! Håper bare ikke jeg sprekker denne gangen. Men er veldig innstilt på å slutte nå, for jeg ser at tennene mine begynner å bli gule, i tillegg er det bare bortkastet penger. Men er det noen som har gode råd om hva som er den letteste måten å slutte på? Har fundert på om det er lurest og først trappe ned snusbruken, eller bare kutte ut alt med èn gang?

183 kommentarer
    1. Herregud, det e faktisk folk som vil bo i Tromsø selvom været e dårlig! Og du sett Tromsø i et dårlig lys nu. Åh, fjortizzz :p

    2. Jeg lest ei et blad om att når du kjendte den sugen om å ta deg en røyk, ,så skulle man heller gå seg en tur i 10 minutt i steden for å ta seg en røyk. For da får du noe annart å tenke på også skal røykesugen gå vekk litt etter litt. Kanskje det gjelder med snus også?

    3. Prøv Onico, uten nikotin og tobakk, og til halve prisen av vanlige, den hjalp meg med å slutte å snuse, man kjenner fortsatt at man har en snus der, bare at den ikke er skadelig 🙂

    4. jeg tror det er greiest og begynne med å bare ta en om dagen i en uke, også slutte helt! bruke mildere snus osv blir bare bullshiit

    5. Jeg snuser ikke selv,jeg er bare 11år og har aldri tenkt og begynne med det heller. Du burde kanskje prøve å holde deg unna snus en stund å se hva som skjer,eller prøv og bare gå der du kjøper snus uten å kjøpe snus! Bra at du har klart og holdt deg i 2 dager: ) Stå på……

    6. Du kan prøve å kutte ned hele. Så kan du erstatte dette med andre ting du liker, som kan gi deg kikk. Som burn eller godis. Så har du noe du liker. Så tenker du ikke på snus ;D

    7. Kast snuspakken(e) og la noen andre du stoler på ta vare på pengene dine og passe på at pengene ikke skal brukest til snus 🙂 si også i fra at vennene dine ikke skal kjøpe snus til deg 🙂 visst du må ha noe i munnen, kjøp deg noen tyggispakker ^^

    8. jeg har ingen spesielle tips, men jeg tror det beste egentlig er å bestemme seg for å slutte. Du må bare tro at du kan klare det! Jeg tror du kan klare det hvis du vil det nok. Lykke til og god påske:`)

    9. Hehh, stakkars!
      Her i Bergen er det sol og kjempevarmt! Shorts og T-shorte væær ;D
      Skal tenke på dere borte i Tromsø når jeg ligger å soler meeeeeg <3

    10. Halloo 🙂 to ting, må jeg gå med canada goose og uggs i tromsø nå? (drar dit i mårra fra sommerlivet i drammen)
      og det med snusinga, du må nesten prøve å trappe ned rolig men sikkert på en måte, og kanskje bestemme deg for at du ikke skal kjøpe en egen boks noe mer. Det funka for meg, men så var jeg veldig innstilt på det pluss at jeg hang ikke med de vennene mine som snuser og alt sånn så det var bare meg i vennegjengen, det gjorde det jo litt lettere selvfølgelig 🙂

    11. Hvis du får lyst på snus, så bare utsett det. Det hjelper. Tenk at nå har du klart deg i to dager uten, så da klarer du deg lengere også. Tenk at du trenger ikke snus, det er mest psykisk og du tror du trenger det. Du er jo selvfølgelig avhengig også, men jeg lover deg, det går mest på det psykiske. Spis drops, tykk tyggis og finn på noe når du får lyst på snus. Ikke la snusen bestemme over deg, tenk at jeg trenger faen ikke snus!!! Og for all del, ikke fall for fristelsen og ta deg en, da kommer du til og angre og må begynne hele slutte-prosessen på nytt. Du skal jo slutte en gang uansett, så da er det ikke vist til å utsette det som mange gjør. Lykke til, Tuva 🙂

    12. Så bra da at du skal slutte å snuse ! 🙂
      Det du kan prøve er å ta den aller sterkeste snusen, å ha den til du blir skikkelig kvalm, og etter det vil du ikke ha snus lengre hehe! Tror hvertfall det kan funke..

    13. Kutt ut alt på en gang, og bare la være å snus 😉 Det er vanskeligere enn det høres ut som, men man må bare gjøre det om man skal slutte.

    14. OK, du like jo å bruk pængan dennæ på dæ. Dæ e jo dæ samme som godteri, e ser ikke at du sei at du angre på at du ha kjøpt godteri? dæ e og bortkastæ pængæ. Så dæ ekje nøye om du slutte eller ikke.

    15. jeg har selv sluttet og snuse, og det funket hvertfall for meg og trappe ned. Hvis du plutselig slutter får du påenmåte et “sjokk” fordi kroppen er vant med og få nikotin daglig og plutselig er det stopp. Og da er det lett og begynne igjen. Så jeg tror det er best å trappe ned:P

    16. Har vært snusfri i to uker, men innså at jeg var for avhengig, så kjøpte meg en ny boks. Men jeg blir utrolig kvalm av snuslukten, så hvorfor liker jeg det så godt? Jo, for min del får jeg en bedre selvfølelse når jeg snuser. Om jeg tenker meg om har jeg følt meg så tom og så usikker på meg selv de siste ukene. Var på pizzabar med en gjeng jeg ikke pleier å være med, og jeg ble uavanlig stille og nervøs. Tror dette skylder snusingen. så har nå startet igjen fordi jeg føler at jeg får mer selvtillit. Merkelig nok!

    17. Jeg snuser selv, og har prøvd og slutte sikkert tusen ganger, men det er ikke lett!
      Jeg prøvde og ta mentos med mint smak under leppa når jeg fikk lyst på snus, for jeg hørte at det skulle funke, og det hjalp iallefall en del på meg 🙂 Men jeg sprakk, dessverre..
      Men prøv det! 🙂 Ikke er det dyrt, og ikke får du gule tenner av det.

    18. bra du slutter. Tenk på at du kommer til å bli et bedre forbilde for mange, som har deg som forbilde. Og at tennene dine blir MYE finere uten at du snuser, du sparer også MASSE penger på å ikke kjøpe snus :- ) lykke til!

    19. Hvis du er veldig avhengig burde du ta litt etter litt. Men det kan hende du blir fristet, så best om du slutter med det helt.. eller kanskje tar 1 snus om dagen eller noe. Jeg vet liksom veldig lite om dette, men hører en del siden jeg kjenner mange som snuser, og prøver å slutte. ALT handler om hvor sterk du er.Hvis du er veldig klar for å slutte, tror jeg du kan klare det! go on, girl!

    20. Det er lurt å slutte litt etter litt 🙂 Og en annen ting du han gjøre er å legge noe annet under overleppa, en eplebit eller noe 😉 Jeg begynte “å snuse eple” å da klarte jeg å slutte : D
      Nå savner jeg ikke å snuse en gang. Så bare putt en eplebit under leppa hver gang du får lyst på snus 🙂

    21. ikke frekt eller noe, men kan du blogge om noe annet enn den snusingen din hele tiden?
      litt kjedlig når du skriver i 1/3 av innleggene dine at du skal slutte å snuse gang på gang….b
      Overdrev sikkert litt her, men det er bare konstruktiv kritikk 🙂

    22. Bare bestem deg for å slutte skikkelig og slutt meed en gang! Tror det er best. Har prøvd selv da, men det gikk ikke så bra..

    23. Jeg har sluttet å snuse flere ganger, jeg starter alltid igjen etter noen måneder fordi jeg koser meg sånn med det på jobb. Men det letteste synes jeg er å kutte ut alt med en gang,ikke kjøp deg en ny boks, da har du ikke noe valg enn å la være 🙂
      Lykke til!

    24. Bra du prøver og slutte og snuse da 🙂 Du kan prøve Nicorette. Det er en tyggis som egentlig er for røyk, men det fungerer visst ganske bra på snus-slutting også 😉 Lykke til.

    25. mamma sluttet å snuse, hun hamstret heller tyggis, og pastiller. hun sa det funket ganske greit, hehe 🙂

    26. Jeg er i samme prosess som deg. Prøver å slutte. Og idag gikk det virkelig opp for meg hvordan jeg skal klare å slutte. Jeg snuser ca 3 bokser i uken. Og fant ut at det er ca 200 kr i uken. Visst det er 4-5 uker i en måned er det 800-1000 kr i måneden! Tenk alt det andre du kunne brukt disse pengene på. Det er jo rett og slett idioti. Så nå venter jeg bare på at boksen skal bli tom,så er jeg ferdig!

    27. det går an å få kjøpt en sån der slutte-med-snus-eller-røyk tyggis på apoteket, og det funker for en voksen mann jeg kjenner og han har selv snuset i 30 år!
      Håper du klarer å slutte Lykke til!

    28. har hørt at du kan ta tyggis oppi leppa, extra sterk ellernoe. 🙂
      Kanskje det er bra å trappe ned litt, eller kanskje bare kutte helt ut, ikke vet jeg, men lykke til 😀

    29. jeg tror dt er best å bare slutte helt! Itillegg er dt konge om du fortsatt har snus igjen og legger den bort eller noe. For da vet du at du har, men du skal ikke bruke dn! det funker 🙂

    30. Jeg ville hatt kuttet tvert, vet ikke om det er best, men var det pappa gjorde. nå har han vært røykfri i to år,, Jeg tror det er lurest å gå skikkelig inn for det og ikke si; jaja, bare en gang :-))

    31. Du kan prøve å ha forskjellige tidspunkt du ikke kan bruke snus, så utvider du det etterhvert 🙂 f.eks; ikke lov til å snuse før kl 2000, så utvider du tidspunktet når du synes det passer 🙂

    32. det sies at det man bør slutte med èn gang, for om man trapper ned så blir man så avhengig av de få man tar… men vet ikke jeg 🙂

    33. Av egen erfaring, synes jeg det er lurest å trappe ned. Da blir du mer og mer vant til å ikke snuse så mye, til slutt kan du kutte ut alt 🙂

    34. Arendal er helt nydelig for tiden, sola skinner fra morgen til kveld og er kun et par klatter med snø igjen på jorder osv.. Herlig!!!

    35. jeg har selv snuset i ca 1 år frem til for en uke siden. jeg har prøvd maange ganger, både å trappe ned og å kutte ut alt, men har alltid sprukket. det var en tyrkiatur som hjalp meg å slutte, rett og slett fordi foreldrene mine ikke vet noe om snusingen og da var det litt vanskelig å hamstre med seg masse og risikere å bli busta, så jeg bestemte meg for å ikke ta med meg noe i det hele tatt. dette har funket veldig bra, har nå vært snusfri i snart ei uke. veldig bestemt på å holde meg snusfri óg, tror ikke det blir noe stort problem nå som jeg har gått så lenge uten 🙂 men det er sikkert vanskeligere for deg, som faktisk får lov til å snuse av foreldrene dine.

    36. Kos deg på jobb. Så bra at du skal slutte 🙂
      Du burde bare finne en ting du har veldig veldig lyst på, så kan du hver gang du har lyst på snus heller tenke om det er verd det, siden du har mer lyst på en annen ting.
      Lykke til ihvertfall:)

    37. Det lureste er å trappe ned på snusbruken, slik at du minsker med mer og mer for hver uke eller dag eller hva enn som skulle passe for deg. Om du slutter helt med snus på en dag, så vil suget være der og du vil bare få lyst på snus, det kan ende med at du sprekker. Om du da kutter gradvis ned, vil ikke suget være der og både du og kroppen din venner seg til mindre og mindre. Jeg sier bare: PRØV! Det funker!

    38. Heehe bra du har begynt å trappe ned snusen da tuva 🙂 men jeg tror det er lurest å slutte sånn litt etter litt og ikke sånn med en gang 🙂 men håper du blir HELT snusfri da 😉 søte bilder hehe
      Hilsen Therosez..

    39. Bestem en dato
      Det første du bør gjøre er å fastsette en dato for når du skal slutte. Da har du muligheten til å forberede deg. Et par uker fram i tid er passe.
      Bygg opp motivasjonen
      Tenk gjennom årsakene til at du vil slutte. Skriv ned både de negative og positive sidene ved å snuse. Det kan også være en god idé å forberede venner og familie på at du har tenkt å slutte.
      Ta kontroll
      Når du har bestemt deg for en dato og har brukt litt tid på å bygge opp motivasjonen, kan det være lurt at du begynner å registrere hvor mye du snuser. Marker antall porsjoner du tar hver dag på et ark eller nederst på tabellen. Dette bør du gjøre i hele forberedelsestiden fordi det gjør deg oppmerksom på hvor mye du faktisk snuser.
      Nedtrapping
      Nå begynner du å bli klar til å trappe ned på snusingen. Trapp ned helt fram til den dagen du har bestemt at du skal slutte. Hensikten er å bryte snusvanene dine.Det finnes flere måter å bryte vaner på.
      Her er noen tips:
      ?Ha snusen i munnen kortere tid av gangen
      ?Utsett snusen på morgenen og etter mål- tidene
      ?Reduser gradvis mengden snus
      ?Bytt snusmerke
      ?Plasser snusboksen slik at du ikke ser den
      Fant noen tips på internett! håper det hjelper litt 😉 Fin blogg <3

    40. prøv onico, det er nikotin fri snus. Du har noe under leppa, det er lettere når du skal slutte og snuse 🙂

    41. det lureste er og bare kutte det helt ut fra begynnelsen , men hvis ikke det går .. så er det og snuse mindre en god start !” Lykke til da <3 =) jeg vet du klarer det "!

    42. jeg vet det høres helt snålt ut. men kjøp ingefærrøtter, og kutt de opp til tærninger og ha det i munnen i stede for snus. altså, ikke oppi leppa, men bare i munnen. vet om en som røyka 40 om dagen, og snusa helt syykt mye på samme tid, men bynte med dette i stede. han har serr ikke rørt det siden! men, han sa jo att han var innstilt på å slutte, og det funka jo ikke som nikotin liksom, men da har noe i munnen. men, for all del.. IKKE tygg den, det smaøer HØGG.. haha, håper du klarer å slutte vertfal, og kult om du sluttet å snuse pga dette tipset om du prøver det. koster ikke så masse for en rot heller, så, er vert det 🙂

    43. Kutt ned, så slutt! Slutter du med en gang er det veeldig lett å sprekke.. Snakker av erfaring 😛

    44. Hei 😀 bare lurte på 2 ting og ønsker at du svarer på det i neste innlegg 😀
      Jeg har nettopp begynt å lese bloggen din, men har lest ned hele siden og der sto det ingenting om det jeg vil spørre om såå..
      Bruker du selvbruning eller tar du mye sol, i så fall hvor mye eller hvor ofte smører du deg? For du hadde utrolig fin brunfarge og var liksom brun på alle innleggene! Også har du utrolig langt og fint hår, bruker du extensions? 😀

    45. Snuser selv, men har jo vurdert å slutte mange ganger. Men det er ikke alltid deet at jeg savner effekten av det, mer det psykiske at man har noe under leppa. Har hørt at det kan være lurt å finne en erstatning, ikke som i nikotintyggis, men som i noe å putte under leppa da. F.eks en brøskorpe eller noe sånn, høres fryktelig dumt ut, men er vel verdt å prøve? Og aner ikke om det er bedre med nedtrapping eller å bare slutte desverre… Men lykke til!

    46. hvordan blir du så brun , tar du solarium ellernoe ? fint om du svarer så fort som mulig 🙂 elsker bloggen din btw <3

    47. Jeg snuser selv. Men jeg var snusfri ett år, og måten jeg sluttet på var bare å kutte ut snusen helt. Og, for al del, ikke tenk at du aldri skal snuse igjen. Tenk mer: “I DAG skal jeg ikke snuse!” Da blri det mer instillt på det, og slutter og tenke så mye på det etter en liten stund.
      Men jeg kommer ikke til å si at det blir helt smertefritt. Du kommer til å ha noen helt syke abstinenser ca de fire første dagene, for det er så lang tid all nikotinet du har i kroppen blir borte. Men når du kommer deg gjennom den første uka, er resten bare en lek 🙂
      P.S Grunnen for at jeg snuser igjen nå, er fordi jeg valgte å begynne igjen. Dum som jeg var..

    48. Her er det sol og sommer! Tjøme er som syden for tiden, i går var det 28 varmegrader i sola, og vi lå på terrassen og solte oss. Fikk til og med skille! Hehehe, skal ikke misunne deg. Du burde kutte ut snusen med en gang, ikke trapp ned dag for dag, for da går det bare ikke. Vil du slutte så kutt med en gang, hvis man trapper ned, drøyer man hele tiden, og til slutt går det bare ikke. Kjenner en del som har slitt med det problemet.

    49. Kutt ut alt på en gang!:) Nikotinsuget går som regel KRAFTIG ned etter to-fire uker, så etter det, har du egentlig ikke så stort behov for snus 🙂

    50. Hei.
      Jeg sluttet med snus for over et år siden. Sluttet på dagen, men kjøpte sånn nikotinfri snus når fristelsen ble for stor. Det funket så utrolig bra på meg, så gikk ca to uker, så hadde jeg kuttet ut all snusing 🙂 Anbefaler deg det!

    51. Har snuset i vell 4 år, og jeg synes det er lettest å kutte ut med èn gang, i stedet for å trappe ned 🙂

    52. orker ikke å stresse med å slutte, så har dessverre ikke noen råd. men tror nok du bare må slutte med en gang, tror nok det funker best. og det er nok følelsen av å ha noe under leppa man savner mest, så kjøp tobakkfri snus den første tiden, da vender du av deg avhengigheten, men du har fortsatt følelsen av å ha noe under leppa, og når du ikke føler deg avhengig lenger, kan du begynne å slutte med nikotinfri snus også. vet det er flere som har gjort det 🙂 lykke til!

    53. Kutt ut med en gang… Har du snus tilgjengelig kommer du til å snuse den!!!
      Mvh utallige misslykkede forsøk………..

    54. Vis du har tenkt til å flytte langt bort, så anbefaler jeg deg helt serøst Kristiansand! det er sørlandets desidert vakreste by, og masse sol og varme! du skal se været nå de neste ukene her nede! helt fantastisk 😀
      å slutte å snuse har jeg vurdert mange ganger, og var vel for 2 uker siden jeg bestemte meg for å slutte helt.. men så kommer jo sverigetur på torsdag, og alle vet jo at når man er i sverige, så hamstrer man snus! selveste snusens hjemland! sååå får drøye det litt! men er sååå dyrt! og jeg må virkelig slutte for jeg har ikke økonomien til det :O Men si ifra vis du er klar for et “snusløfte” å se hvem av oss som klarer oss lengst uten! 😀 mye enklere å slutte om du har konkuranse med andre! 😀

    55. alt på en gang. Stefaren min sluttet på dagen. Fordi etter tre dager er ALL nikotin ute av kroppen din, og så lenge du holder de tre dagene skal det ikke være noe problem etter det 🙂 Så stopp alt på en gang 🙂

    56. Jeg har en kompis som skulle slutte og snuse, men han syns det var verst å ikke ha noe under leppa, derfor tok han pappir/tyggis e.l under leppa for at det skulle “virke” som snus. Så etter hvert trappet han ned på det, fordi da ble han jo vant med å ikke få i seg nikotinen (hvis det er det heter) også sluttet han. 🙂 håper det går bra for deg!

    57. lurest å trappe ned 🙂 hvis du prøver å slutte totalt med en gang, er sannsyneligheten langt større for at du sprekker. Kroppen må vende seg til å slutte, og da må du nesten trappe ned 😉

    58. jeg pleide å snuse ganske mye før, og jeg prøvde å slutte endel ganger før jeg fikk det til. jeg personlig synes det fungerte mye bedre hvis du først begynner å trappe ned så slutte helt. gjerne også tell hvor mange snus du tar for hver dag så blir du mye mer obs på det. hvis du først har trappet ned endel, så tenker du ikke så mye på det mer. det er også en lur ide å ha snusboksen et sted der du ikke ser den, for da blir du ikke så fristet 😉

    59. Du kan prøve å bruke onico, det er snusposer uten tobakk og nikotin, det funker bra hvis du får trangen til å ha noe under overleppen mens du slutter å snuse. kan kjøpes av alle på vanlige dagligvarebutikker. Det hjalp en vennine av meg som var veldig snus avhengig.

    60. for mange er det jo følelsen av å ha noe under leppa, så prøv en ifa eller lakerol under leppa. Det gir følelsen av å ha snus, bare mye sunnere! 🙂

    61. Jeg prøver også å slutte, og har funnet ut at for meg er det helt umulig å trappe ned litt og litt for det ender bare med at jeg sprekker. Så jeg må finne motivasjonen og så skal jeg slutte “pang” og da er også planen å legge alle pengene jeg egentlig skulle brukt på snus i en boks slik at jeg virkelig ser hvor mye jeg sparer på å slutte. Og kanskje kjøpe meg en dyr ting jeg ellers aldri hadde latt meg få lov til å kjøpe?

    62. Jeg driver også å slutter. Er først lurt å trappe ned (prøvd å slutte med en gang, funker dårlig), men du burde å prøve å snuse en som er svakere. er enklere da 😉

    63. Frk. Eikeland: Kunne helt klart vurdert Kristiansand! Har vært der bare èn gang for ganske mange år siden, så husker ikke stort der ifra. Men har hørt mye fint om plassen 🙂

      Haha, Sverige ja.. Haha, med på det!

    64. Jeg tror den letteste måten å slutte å snuse på er å ta noe annet under leppa. Mange er mer avhengig av å ha noe under leppa enn snusen. Du kan f.eks. ta tyggis under (ikke offentlig) eller prøve onico som er en snus uten tobakk og nikotin:) Lykke til!

    65. du må bare kutte ut all snus mee en gang.. for hvis du bare skal “trappe ned” kommer det ikke til å funke fordi hvis du f.eks. skal “bare ha snus i helgene” eller noe sånn, kommer du fortsatt til å ha noe å glede deg til/noe å se fram til, og du kommer bare til å sitte å vente til helgene for “da får du snus”, du kommer ikke til å klare å slutte 😛 du er nødt å bare gjøre det NÅ. 🙂

    66. kast alle pakkene, også når du får lyst på snus tar du bare å spiser eller drikker noe!:-)
      er ikke vits i å trappened bruken fordi da bruker du det jo fortsatt;)
      lykke til!

    67. Sukkerfri tyggis! Jeg snuste catch eucalyptus og byttet den ut med eucalyptus tyggis, det virket helt fantastisk! Puttet den opp under leppa av og til og det gjorde det mye lettere å slutte! 🙂

    68. Jeg har snust i ca ett år til sommeren, og jeg har prøvd å slutte en gang p.g.a. foreldrene mine ville at jeg skulle slutte, men JEG ville ikke. Så jeg har to gode tips, hvis DU virkelig VIL slutte så er det ikke så vanskelig, men hvis noen andre vil at du skal, men du ikke vil, så ikke prøv engang. Det går ikke 😉
      Og når du har kommet så langt at du føler du MÅÅÅ ha en snus, så putt en utygget tyggis under leppa, for eksempel extra den røde, eller blåe. De er ganske sterke og det svir ganske mye i leppa. For meg fungerte det som en erstatning i en god periode, og min bror gjorde akkuratt det samme og han klarte å slutte! 🙂 Prøv! + at han fikk veldig hvite tenner av det 😀

    69. om du får skikkelig lyst til å snuse, så kan du jo heller gå ut og løpe en tur, så får du noe annet å tenke på :p

    70. Tror det er best å trappe ned først, og ikke kutte alt med en gang siden det blir kanskje litt sjokk for kroppen din ;o
      God påske 🙂

    71. Jeg har snuset i ett og et halvt/2 år. Det som fikk meg til å slutte var at kjæresten min ville at jeg skulle slutte med det, så jeg begynte å trappe ned i litt over en mnd, til jeg nesten ikke merket suget lengre. Jeg ble helt snusfri i 2 mnd! (fram til det ble slutt med meg og typen, så jeg startet på igjen, men det var fordi jeg ville)
      Så det hjelper å trappe ned, jeg fikk det hvertfall til.
      lykke til!

    72. Jeg har snust en god del selv og typen min synes at det var ekkelt selvom det var han som fikk meg til og begynne , men så tenkte jeg på at det bare e bort kasta penger , jeg er jo trossalt bare 15 år og bør jo ikke begynne med og kaste vekk en så god del av livet så tidelig , så jeg bare snuste ferdig boksen min og solgte den andre halv fulle boksen jeg hadde og bare tenkte på nokke annet og tok en tyggis når jeg måtte ha noe og tygge/suge på ….
      tror nokk du og vil klare det , det er ikke så utrolig vanskelig skal du se 😀 lykke til 😀

    73. Stakkars dere i Tromsø 🙁
      Tok meg et iskaldt bad i Oslofjorden i dag, det var bare 12 grader.
      Lykke til med snus sluttinga 😀

    74. Det er bra at du prøver, jeg kjenner noen på min alder som snuser, og hun klarer ikke å slutte, og når man er 13 år skal man lissom ikke begynne med det en gang..
      Lykke til Tuva<3

    75. Dere (therese og tuva) burde slutte å legge ut bilder på bloggen deres imens dere selv snuser, fordi dere er mindreårige og vil ha begått et lovbrudd, ved å ha kjøpt snus ulovlig.
      Dere kan få rett og slett prikk på rullebladet hvis politiet finner ut av det.
      Prøver å bare være hyggelig, fordi dere er jo toppbloggere der hvor over 20 000 mennesker besøker deres blogg hver dag. Og noen av disse kan anmelde dere ved å ha begått et lovbrudd.
      Mvh
      to jenter som har erfaring 🙂

    76. snop kanskje. er det noe snop du liker skikkelig godt? kjøpmye av det og bli avhengig av det i steden, da glemmer du kanskje snusen 😀 det er kanskje ikke så sunt, men det er verdt det ;-D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg