Jobben min

Før bloggpausen fikk jeg stadig spørsmål om hvor jeg jobber, hvordan jeg fikk jobben osv. Tenkte å svare på de mest stilte spørsmålene angående jobben min.

Jeg jobber på BurgerMan (gatekjøkken) på Kvaløysletta, hvor jeg i august har jobbet i to år. Jeg søkte aldri om jobben (leverte søknad og CV), men spurte sjefen personlig om de trengte folk. Første gang jeg spurte sa hun at de ikke trengte folk, men at jeg skulle spørre igjen litt senere – og det gjorde jeg, men fikk atter en gang beskjed om å spørre senere. Da det var pryouke på skolen valgte jeg å jobbe på BurgerMan – noe jeg gjorde veldig lurt i, for kort tid etter fikk jeg jobben. Grunnen til at jeg hadde så lyst til å jobbe på BurgerMan, var fordi Therese jobbet der og i tillegg fordi BurgerMan ligger like ved ungdomsskolen jeg gikk på, så da kunne jeg spasere rett på jobb etter skolen.

 

Synes det er en veldig trivelig jobb egentlig, ganske chill til tider når det er lite folk. Synes bare det er veldig kjedelig at Therese ikke jobber der lengre.. Grunnen til at jeg blogger lite/ingenting de dagene jeg har jobb, er fordi vaktene er veldig lange. I ukedagene begynner jeg 15.30 og slutter 23.30, mens i helgene jobber jeg ofte fra 13.00 til 23.30 – da skjønner dere sikkert at man ikke får så mye tid til overs de dagene. Men synes det er ganske greit med så lange vakter, for i motsetning til veldig mange andre kan jeg liksom tjene like mye på én jobbdag i stedet for to.

Litt usikker siden jeg nettopp er fylt 17, men tror jeg tjener 95 kr i timen + kveldstillegg og helgetillegg. Er ganske fornøyd med det, i og med at jobben faktisk ikke er så alt for tung. Sist, men ikke minst, må jeg fortelle dere at det er veldig gode burgere der! Synes de er utrolig gode, bare at jeg er drittlei dem da. Er vel egentlig bare bra det. 
 


Meg og Therese på jobb for ganske lenge siden. 

Noen av dere tenker kanskje “Hvorfor gidder du å jobbe, du tjener jo “masse” penger på bloggen!?”. Det er sant, jeg hadde ikke “trengt” å jobbe, hadde klart meg mer enn nok med pengene jeg tjener av bloggen. Men jeg synes det er greit å ha en “normal” jobb også, enda litt ekstra penger, og ikke minst fordi det tar seg godt ut på CV’en når jeg en dag skal finne meg ny jobb. 

Håper dere fikk svar på det dere lurte på – om ikke, spør i dette innlegget så svarer jeg i kommentarfeltet. 

126 kommentarer

Siste innlegg