Helt forferdelig

Ord blir små i slike forferdelige situasjoner. At mennesker er i stand til å utføre slike handlinger, er for meg og de aller fleste – helt uforståelig. Tenker generelt på terrorangrep, så lurer jeg virkelig på hva slags tanker det er som går gjennom hodet på gjerningspersonen(e) i øyeblikket, og ikke minst hvordan en person kan sitte i forkant å planlegge et slikt angrep på helt uskyldige mennesker. Slike forferdelige angrep skjer verden over, men når det skjer her hjemme, i trygge Norge – det er da man virkelig får øynene opp. Dette er virkelig en trist dag for Norge! Alle mine tanker går til de omkomne, de savnede og pårørende ♥ For alt jeg (og du) vet, kan det være noen vi kjenner.. 

Siterer noen kloke ord jeg leste på Facebook:

På en dag som dette er det igjen viktig å huske på at handlinger som dette ikke blir utført av raser eller hudfarger, av stater eller verdensdeler, men av enkeltpersoner og grupper som har mistet fokus på det viktige i Verden: Samhold, omsorg, forståelse, empati og kjærlighet.. spre dette videre! Og ta vare på dine nære og kjære ♥ 


40 kommentarer

Siste innlegg