Gullhår i ræva

Hei! Rakk ikke Harry Potter i går, så ble heller en liten shoppingtur og en tur på brun og blid. Skal jo til syden om nøyaktig 2 uker, så da må fargen på plass. Kjøpte noen plagg på Bik Bok i går, kan vise dere senere når jeg har stått opp ordentlig. 

Hadde forresten tidenes gullhår i ræva i går!!! Etter brun og blid dro vi som sagt og shoppet litt, spiste og så dro vi til Elly. Da fant jeg ut at jeg ville sminke meg, så gikk i veska for å finne fram sminken. Den var borte!!! Og jeg skjønte med èn gang at jeg måtte ha glemt den igjen på brun og blid, og da var det 2 timer siden vi hadde vært der. At den allerede var blitt stjelt/tatt, var jeg ikke i tvil om, så jeg ble utrolig lei meg. Der lå all yndlingssminken min som jeg bruker daglig, sminke verdt sikkert flere tusen kroner, de beste børstene, sminken som passer meg perfekt – ja, jeg er avgengig av akkurat den sminken. Jeg hadde faktisk blitt mindre lei meg om jeg mistet kameraet.. Eller… 

Men i allefall. Hadde ikke håp i havet om at den fortsatt var der etter 2 timer, men måtte selvfølgelig få noen til å dra innom for å sjekke (siden jeg ikke hadde mulighet til å gjøre det selv)  – bare for sikkerhetsskyld – ellers ville jeg aldri ha fått sovet i natt. Og tror dere ikke den var der??? Fikk seriøst gledestårer da han fortalte at den fortsatt lå der. Sannsyneligheten for at ingen hadde tatt sol i den solsenga etter meg er minimal, så det finnes faktisk noen snille mennesker der ute. Gud, jeg ble glad!

<3 Sminken min <3 

– Noen som har opplevd noe lignende? 

75 kommentarer
    1. Haha, følte akkurat det samme når kofferten med sminken min ble borte på gardemoen ;o Du er Awesome tuva !! ^^

    2. ja, en gang glemte jeg mobilen min på t-banen og så ringte jeg mobilen min med en venns mobil og da var det en mann som svarte. så sa jeg at jeg hadde mista mobilen min og han lurte på hvor jeg var. da sa jeg at jeg var på bowling og så kom han med mobilen min en time etter eller noe 🙂 mannen som kom med mobilen min var til å med t-banesjåføren 😉 <3
      digger bloggen din! leser den hver dag 🙂

    3. Bra den var der!
      Glemte engang alle posene som jeg hadde etter å ha shoppen den dagen inne på et prøverom, da jeg kom tilbake en time senere ca. så var den enda der, heldigvis! For hadde pengboka også inni posen ;o

    4. ja, engang så glemte jeg min pc og ladder på et hotel i utlandet, og vi ringte faktisk dit og fikk det sendt tilbake! 😀

    5. Bra du fant/fikk den igjen å at den ikke var borte 😀
      Ja jeg glemte igjen lommeboken min med over 2000 kroner i på toalettet på en eller annen ferge jeg tok men når jeg ringte til fergen så hadde ferge mennene tatt den inne på kontoret sitt så jeg fikk den igjen 😀
      bare flax at den ikkje ble stjålet 😀

    6. Det skulle egentlgi bare mangle at noen hadde tatt den. Bare frekke og freidige mennesker som stikker av med andre sine ting. Man er NORMAL viss mann ikke stikker av med det sier nå jeg : )
      Bra du fant den igjen iallefall! Jeg hadde nok vært helt hysterisk viss det var mine ting som var forsvunnet 🙂

    7. Hehee.. Ja, noe lignende har hent med meg.. Jeg klarte å miste mobilen min i skibakken! (Heldigvis var det en veldig liten bakke! (Jeg fant den, altså! :D)) ¨
      En annen gang mistet jeg mobilen min på bussen! Det var når jeg skulle på skolen. Da jeg satt i første time merka jeg at den ikke var i lomma mi, og jeg fant den ikke noen steder… Så når jeg gikk på bussen etter skolen, så satte jeg meg på det samme setet og der lå faktisk mobilen min!!!
      Så mista jeg mobilen min på bussen en gang til, men da tok heldivis venninna mi den med seg, for hun gikk av bussen etter meg..
      Mobilen min ligger heldigvis trygt ved siden av meg nå..
      Så, jeg tror jeg også har gullhår i ræva! O:)

    8. ja, en gang mista jeg lommeboka mi nedi den sprekken når man går på t-banen. der lå nesten alle pengene mine 😮 så lukket dørene seg på t-banen, så jeg og venninna mi måtte ta t-banen tilbake for å se om vi kunne få tak i lommeboka mi, og så var det 5 min til neste bane kom så vi hadde heldigvis litt tid. vi klarte ikke å nå ned men så kom det en mann og sa at han kunne hoppe ned og hente den 🙂 gjett om jeg ble glad da!? <3
      forresten så elsker jeg bloggen din!

    9. æ glemte sekken min på flyplassen i tromsø. Å det fant æ ikje ut før æ hadde landa på andenes. Å når vi ringte så va det nån som hadde tatt vare på den. FLAKS

    10. Flax kan man si ; – )
      Kan du ikke lage en sminke-video snart ? Synes det ser så naturlig ut når du sminke deg og vil gjerne vite hvordan du gjør det. =)

    11. For noen år siden mistet jeg all sminken min – det var faktisk helt jævlig. Mistet også et par yndlingssmykker i samme slengen, det ene kjedet var verdt 1000 kr.. Så ble veldig lei meg. Men den gangen var det noen som tok den rett ut av veska mi mens jeg satt på cafè å spiste. Navnet mitt var til og med inngravert i sminkeveska.

    12. Jepp, har glemt både parfymeflaske og sminke på skolen, og alt ble stjålet 🙁
      heldig du som fikk igjen ditt! 🙂

    13. Jeg var på tusenfryd, og mista pengeboka mi med 900 kroner i… PANIKK.
      Jeg løp tilbake, fast bestemt på at den ikke var der. Så spurte jeg, og han som sto der sa at de ikke hadde sett den… -Hvordan ser den ut? sa han. Jeg svarte at den var blå med ugler, og han viste en og den var min. : DDDDDD

    14. Å, da var du heldig du som fikk sminken din tilbake.
      Jeg var på shopping i tromsø, hadde over 2000 i veska, så sto jeg i et prøverom på cubus, og så la jeg merke til at den var borte. Jeg ble veldig bekymret da. Så fant jeg en veske i prøverommet der jeg sto, så gikk jeg å leverte den inn til de som jobbet der, og sa at jeg fant den i prøverommet, og plutselig la jeg merke til at jeg hadde levert inn min egen veske, og hadde gådd rundt og trodd at det var noen andre sin. Og jeg måtte be om å få den tilbake da. Det var flaut, men samtidig ble jeg glad for å se veska igjen.

    15. hav sjedde med disse “arkiv” inleggene. der du skulle legge ut bilder i fra da du startet å blogge til i dag??

    16. så SYKT overfladisk du er tuva, kan ikke tro mine egene øyne, herreguud.. så var du ikke noe bedre enn bestevennen din therese du heller..

    17. Japp. Jeg haddde akkurat vært på dansestudioet, også hadde ene venninna mi sminka mi i sekken sin. Som hun da hadde greid å sette igjen. Og dansestudioet var bare oppe den dagen i uka. Så da måtte vi drive å ringe til hun som eide den tingen, så hu måtte komme innom skolen vår og levere sekken. Haha.. gud, hvor sint og irritert jeg ble når jeg ikke fikk min egen sminke på noen dager. Thats suck!

    18. Ja, jeg og noen venner lekte oss litt på vei til butikken med en handlevogn (vet, lol, hhehehee) så la jeg lommeboka mi i “barnesetet” og da sprang vi da med vogna, med meg oppi… sprang ganske langt, og når vi kom fram til butikken så vi at lommeboka mi var borte! Heldigvis var det en fransk sykkel-familie som fant den igjen da. <3

    19. Er bare ekkelt å bruke noen andre sin sminke, i alle fall når man ikke vet hvem det er sin, så skjønner godt at ingen tok den 🙂

    20. God dag!
      Jeg har laget et innlegg som går ut på dette:
      For hver eneste kommentar jeg får, skal jeg gi to kr til Utøya. Pluss at jeg gir 200kr fra meg selv. Reparasjonene der kommer på ca 15-20 millioner, så alle som hjelper til blir satt pris på.
      Så jeg lurer på om du kunne skrevet et bitte lite innlegget om dette på bloggen din, slik at jeg får flere kommentarer. Vil gjerne bidra med så mye som mulig. Grunnen til at jeg ikke bare gir 5000 selv, er at jeg vil at det norske folk også skal bidra med hjelp. Si feks alle 13 åringene som ikke eier ei krone, de kan bare kommentere det ene innlegget mitt, så gir jeg to kr fra dem. Skjønner? 🙂
      Håper på støtte og hjelp fra deg!
      Her har du innlegget: http://crml.blogg.no/1311837843_hjelp_utya.html

    21. Jeg glemte lommeboken, i et skifterom på HM. Det lå 1500 kr i den, og da var det en fantastisk snill dame, som hadde funnet den og gitt den til en kassadame <3

    22. Flaks! 🙂 Helt enig, den sminken du har er verdt MYE + den passer deg helt perfekt!! 🙂
      Blir KJEMPE pen da du bruker sminken! Er pen uten og da! :p
      Btw: Elsker håret ditt, det er såå fint!! ::)

    23. Så mye sol som du og therese tar er virkli ikkje sunt. Gleda meg til å se rynkene deres om 5-10 år.

    24. mistet en gang en femhundrelapp i byen, og et time etter det kom en jente løpende etter meg og lurte på om det var min:) hun hadde sett at jeg hadde mistet den, men ikke nådd meg igjen

    25. Der var du heldig 😀 Så bra at ingen hadde tatt den da! Hadde også blitt hel i fra meg hvis noen hadde stjålet min sminke, er ekstremt avhengig av den!

    26. Nei, har ikke opplevd noe lignende. Men har selv funnet ting, og blitt nødt til å oppspore eierne (var snakk om et speilreflekskamera).
      Syns forresten det er veldig synd at du tar solarium. Vet du hvor utrolig skadelig det er for huden din? Er mulig du feier slike ting vekk med “det er jo ikke skadeligere enn sol”, “jaja, jeg vil være pen nå, ikke om 20 år!” og “man får jo kreft av alt nå til dags.”, for det er det de fleste sier. Men solarium er faktisk veldig skadelig, og det å ta sol før man skal til syden har så og si ingen nytte. Huden blir ikke bedre forberedt av den grunn…
      Skulle ønske dere toppbloggerne kunne være litt bedre forbilder akkurat når det gjelder slike ting som er skadelig. Dropp solarium, du er mer enn brun nok allerede! 🙂
      – Solarium gir 5 ganger så mye kreftfremkallende UV-stråler som vanlig sol.
      – Hudkreft har tredoblet seg i Norge og Sverige, hvor lys hud er vanlig.
      – Melanoma er den vanligste kreften i verden blandt folk mellom 15-30 år.
      – Ca. 50.000 får diagnosen melanoma årlig i USA og rundt 7,500 av disse dør av sykdommen
      – Kvinner som bruker solarium en eller flere ganger per måned øker sjansen sin for å få melanoma med 55%. Er kvinnen mellom 20-29 år øker sjansen til å få melanoma til ca 150%
      Er sikkert naivt av meg å tro at du kommer til å høre på meg. Men jeg kan i hvertfall håpe at noen leser dette og velger å høre på det 🙂 Toppbloggere har utrolig sterk påvirkning på andre jenter, og det er veldig dumt når det blir blogget mye om skadelige ting. Blir kanskje en dum sammenligning, men det kan vel kanskje være som å oppfordre folk til å droppe bilbelte? Mange dør av det..
      Beklager hvis jeg høres ut om verdens største bedreviter eller moren din. Det er ikke meningen.. Ville bare opplyse deg om det i tilfelle du ikke var klar over det! 🙂 Du hadde jo egentlig ikke fokusert på solarium i dette innlegget i det heletatt, men bare det at det var nevnt liksom…
      Jeg syns du er en veldig pen jente, og jeg er innom bloggen din med jevne mellomrom for å lese 🙂
      Verdens lengste kommentar… Sorry..

    27. Jeg glemte igjen lommeboka mi på brun og blid en gang .. når jeg kom hjem oppdaga jeg at den var borte, og hastet meg tilbake til solstudioet og den var borte! Så at det var to stk som drev å tok sol så jeg ventet i 20 min på at de skulle bli ferdig, og når en av de kom jeg ut, så spurte jeg om de hadde sett den og det var de som hadde tatt den, de hadde tenkt til å levere den på politistasjonen. Så ja, flaks det finnes sånne mennesker også 🙂

    28. Jepp, har opplevd noe lignende.. Glemte igjen min splitter nye Michael Kors lommebok (jepp, du leste riktig) på en trashy lunsjcafe i Washington, USA (jepp, leser fortsatt riktig) og når jeg løp et kvarter senere hadde dama i disken tatt vare på den! DET kalles flaks 🙂

    29. Ja, tenk at du nesten mistet sminken din. Tenk heller på de som nesten mistet livet og de som faktisk gjorde det forrige fredag i terrorangrepene. Tenk på familien til disse menneskene. Tenk på vennene.
      I en annet situasjon på et annet tidspunkt hadde jeg ikke reagert på dette innlegget, men akkurat nå er det så mye annet som er verre enn det å miste sminken sin.
      Jeg mener ikke at du ikke er medfølende for de pårørte, ikke i det hele tatt. Men akkurat når dette har skjedd, setter det alt i perspektiv. Til og med usle blogginnlegg.

    30. haha, ja ! hadde helt sykt flaks en gang! skulle på Hovefestivalen i år med noen venner, også var vi på et senter for å handle mat osv. Vennina mi og jeg måtte jo selvfølgelig innom en skobutikk, for det var så sykt mye søte sko der, og endte opp med å kjøpe oss et par.(mulig vi kjøpte de pga kassadama også, for hu var veldig hyggelig) , så gikk vi å satt oss på en benk for å sette på oss de nye skoa. Etter det skulle vi i matbutikken for å betale vår del av maten, og når det ble min tur var lommeboka mi borte. Jeg hadde hovebillettene mine der(ukespass + camping) , 4000 kr, bankkort og telefonen min i lommeboka, og ble skikkelig stressa. Løp frem og tilbake som huggerne høner begge to for å finne den, og den lå ikke på benken vi satt på, så regna med at noen hadde tatt den. Så løp vi forbi skobutikken vi var i litt tidligere, også ropte hu butikkdama på oss å spurte hva som var galt.. vi fortalte alt sammen, og hu sa at hvis vi passa på butikken i 10 min, så skulle hu spørre litt rundt. Så vi passa på butikken da, mens hu gikk avgårde. 10-15 min etterpå kom hu gående tilbake , MED lommeboka mi! tror jeg aldri har vært så letta i hele mitt liv! beste følelsen ! fikk noen helt syke kjøttsår på hæla da, pga de nye skoa, men det gjorde ikke noe 🙂 eneste problemet etter det var at han ene vi var med hadde mista bilnøkla :p men fant igjen de også etter en stund. takk og lov!
      dagen etter , på samme senteret, fant vi en annen sin lommebok på doen, og dreiv å lekte detektiver for å finne ut hvem det var sin. Fant ut hvem det var sin, prøvde å ringe hu osv, men hu tok ikke telefonen, så vi la igjen lommeboka hos de på senteret 🙂 håper hu fant den da, for hu også hadde hovebilletter i den :p
      haha, lang kommentar :p

    31. æ glømte pengeboka mi på ett prøverom på lindex i oslo, med over 3000 krona i kontanta. æ sprang som en tulling når æ merka at den va borte, heldigvis lå den på det samme prøveromme..

    32. Jeg klarer ikke å forestille meg panikken engang! Har brukt jævlig mye penger på sminken min også, sikkert rundt 7-8000! For jeg elsker sminken min like mye som deg (om ikke mer!) så jeg hadde helt sikkert fått panic attack om det samme hadde skjedd med meg!

    33. Ja jeg hadde kjøpt ei lommebok som jeg var helt forelska i så gikk jeg innom bil bok og prøvde n shorts så jeg den posen i garderoben og når jeg kom tilbake var den ikke der jeg ble helt knust så spurte jeg de som jobbet der om de hadde sett en pose med en lommebok i og da sa de heldigvis ja :)) hilsen ei som skal passe bedre på posene sine;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg