Gal tyrker

I dag har vi tatt en pause fra solen (trodde vi), og dro på market – altså jeg og de tre svenske jentene. Men det var så varmt der at svetten RANT, så vi klarte ikke være der så lenge. Så var det alt for mange mennesker + gale og sure tyrkere. Han ene ba meg om å reise til helvete når jeg ikke ville kjøpe noen solbriller til prisen hans, så da ba vi han også om å reise til helvete, og da SLO HAN hun ene svenske jenta!! I ryggen, og veldig hardt også!! Fikk helt sykt sjokk da – kanskje “vanlig” her, men i Norge/Sverige og ellers er det helt uakseptabelt! Kjente jeg ble skikkelig sint, fikk lyst til å rive av han hodet og brenne det, jævla idiot!

Men men, fikk kjøpt et par fine ting da, viser dere senere. Glemte kameraet i dag, så her har dere noen bilder fra i går;

Servitør på hotellet. Får så vondt i meg av å se at de faktisk jobber døgnet rundt, nesten! Tror de har sånn 4 timer fri i døgnet, uff!


Svenskene ♥ Er så sykt kos å henge med dem, og snakke om forskjellene og likhetene mellom Norge og Sverige. De ble overrasket over at flere norske ungdommer snuser enn røyker, for i Sverige er det tydeligvis motsatt!


Maja.


Maja og Lyng (om det skrives slik).


Hahah!


Kjole fra Bik Bok.

89 kommentarer
    1. Så skikkelig koselig ut. Du er så heldig som er nedi varme Tyrkia å kan nyte varmen, regner her. Elsker bloggen din. Også spennende å lese når du er nedi Tyrkia. For da blir det på en måte litt anderledes. Stå på, vidre! 🙂

    2. uff, men når jeg var i tyrkia var de veldig hyggelige, meeen ekstremt pågående!!
      Over alt sier di: “Hello my friend, how are ya”. haha, lol.
      Men de stirra sick mye , kanskje fordi jeg hadde blondt hår :L
      Hvor er i tyrkia er du?(Jeg husker ikke hva det heter der jeg var, men det var med Robin Hood utestedet , hvis det sier deg noe:p)
      Haha, har du forresten måtte fulgt inn en gutt på en klubb der? Jenter går inn gratis, + hvis man er i følget med jente går man in for free :p
      Uansett, pass på drinken din! Så du ikke får noe i den!
      En vennine av meg ville ikke danse med en tyrker, og da hev han ett pulver i ansiktet hennes, hun hovnet opp og hadde det jævli!!
      åj, lang kommentar , menmen 🙂
      Kos dæ!

    3. Var i Side for snart en måneds tid siden, er det markedet i Managvat dere var på? Kan nesten ikke lese bloggen din nå jeg, lengter så utrolig mye tilbake til varmen!

    4. hei! : – )))
      jeg var i tyrkia i begynnelsen av sommerferien,og da snakka vi med noen servitører som jobba på stranda først på dagen, så på hotellet på kvelden. sånn jeg skjønte det, jobber de fra rundt 10.00 – 15.30 eller 16.00, så tar de en pause og tar på seg ”servitør-klær” og jobber fra rundt 18.00 – alt fra 00.00 til 03.00. så de har litt fri, men husk på at de bare jobber fra april til oktober, ellernoe, så de har masse tid den tiden de ikke jobber ;D vi var forresten i side vi også(: ha en god tur videre<3

    5. Vet at kommentaren ikke har noe med innlegget å gjøre, men hva er slike småe svarte prikker på haken? har mange av de på haken, lurer på hva det er.. Digger bloggen <3

    6. Du er så peen! 🙂
      Kunne du laget et innlegg om hvordan du trener? 🙂 mage, rumpe & lår etc! 😀

    7. herregud.. da vi var i tyrkia også, så ville jeg ha en sånn moods of norway genser elns. så hadde vi blitt enige om en pris på den genseren. så gikk jeg og prøvde den, men så var den for liten. så sa jeg at jeg ville ha en størrelse større. fordi jeg gidder liksom ikke og kjøpe en genser som var for liten. også da skulle han ha mer for genseren, bare fordi det var en større størrelse. også da sa jeg at jeg ikke ville ha den, og da bare gikk vi. så ropte han hore.. og i det hele tatt. og jeg bare tenkte, skal jeg gå og slå han ellernoe? hahah

    8. du må huske at det er ramadan nå så de er gærne, feil tid å reise til tyrkia på uansett. been there done that!

    9. Digger bloggen din og er fast leser, men reagerer litt på enkelte ting i innleggene dine: “Har aldri vært i Tyrkia før, så ble helt sjokkert over bostanden til tyrkerne! Mange av husene langs veien så ut som rester etter 2. verdenskrig. Uff!” Bare fordi det så sånn ut der hvor du kjørte forbi, betyr ikke det at det er sånn bostanden til alle tyrkere er, utrolig rar konklusjon å trekke!
      “det er kanskje “vanlig” her, men i Norge/Sverige og ellers er det helt uakseptabelt!”, skriver du i dette innlegget. Hva er det som får deg til å tro at det er mer akseptabelt å å slå andre i Tyrkia enn i Skandinavia? Er du for eksempel klar over hvor mye strengere fengselstraffene er i Tyrkia enn i Norge? Syns du fremstår som en utrolig trangsynt nordlening som bare er vant med det du ser i nord og tror selv at du (og nordmenn generelt) er bedre enn folk som bor i andre land. Du har rett og slett ikke peiling på hva du uttaler deg om.

    10. Så koselig ut og bli venn med folk fra nabolandet i Tyrkia 🙂
      Jeg vil dra til Tyrkia en gang!♥ Er det fint der? <3
      Hadde blitt glad for en kommentar tilbake... 😀
      Klem far bustetrolletme - Martine cx

    11. Faren min er rumener og jobbet svart i Tyrkia, de stjal passet hans og papirene hans og fikk han til å jobbe for røyk og cola. Det var som regel fire stk. som delte ett rom. Så ja, de har ikke verdens beste jobb.

    12. tuva, kan du ha sånn spørsmålsrunde med svar om piercing ? er så masse jeg lurer på! hvor kjøper du piercingsmykkene dine? kan du anbefale ett sted?

    13. Är sjukt mysigt att träffa norrmän och vara med 😀 Som du skriver att jämföra likheter och skillnader. Plus att jag älskar norska språket 😀
      Jag och en vän var på semester vid norsk/svenska gränsen och det var en del norska killar där *hihi* Var så kul att skoja med varandra. Vi sa att banan på norska heter väl “guleböj”? Dom ba “Neej, det heter ju banaaan” 😀

    14. er det bare meg eller er det flere som lurer på hva dere innhalerer her? ikke for å være frekk eller noe altså! elsker bloggen din tuva, leser den hver dag, you go girl!

    15. til anonym som mente at Tuva har på litt for mørkt pudder;
      hvordam kan du si det? ser ikke det jeg, og dessuten kan du tenke på at huden
      er ikke seg selv når man er i syden ;^) den blir ofte rød å glinsende.
      skjønner ikke hvor du har fra at hun har på for mørkt pudder :s

    16. haha, tyrkerne er bare slik! Skjedde det samme med meg for 2 uker siden da jeg var i tyrkia.. Jeg ville ikke kjøpe veska for den prisen tyrkeren kom med, og etter mye diskusjon ba han meg om å dra til helvette, kalte meg hore på tyrkisk og slo meg i ryggen på vei ut! Jeg ga ham fingen og sa han skulle ha ett fint liv 🙂
      Du blir vandt med det etterhvert, skjedde flere ganger med meg.
      Men håper du koser deg masse, misunner deg evig mye! 🙂

    17. åh så brun du er! heldig! har sykt lyst til å prøve sånn som dere røyker ovenfor, men vet bare om folk som får tak i det i utlandet.. blææ-.- anyways, kos deg videre! :DD

    18. åå, du er så pen <3
      skulle ønske jeg så ut som deg.
      du er sååå bruuun, heldiggris <3 eller du er ikke heldig "gris" akkurat, men en veldig heldigsøtgris <3
      ha det hyggelig og nyt resten av ferien 🙂
      btw, elsker bloggen din! du er best <3

    19. Du skulle revet av han hodet og brent det. Sånn skal man ikke oppføre seg! Men det andre hørtes koselig ut ^-^

    20. Hei. Eg var I hellas I sommerferien. Dei jobber Jo gasket masse og vi fikk met help av Han eine mannen, Han jobber på hotellet. Han var veldig hyggelig så vi ville gjere Nåke I gjengjeld så vi giddy Han ei t skjorte Han synesthesia var så fin. Etter Han fikk den sprang Han runt til alle gjestanne på hotelier, som satt I barren og vista die t skjorta. Kanskje det er en die og gjere om du vil? Eller kanskje berre gi dei lit emir tips enn vanelig. Ps: vi gidde vista hann Noke drikke noken flasker øl.

    21. er selv i tyrkia nå og tyrkere kan være litt ekstra sure nå.. de har ramadan/ramasan, så kan ikke spise eller drikke før etter et spesielt klokkeslett tror jeg. vært borti flere sure her ja 😉

    22. “Ja det va nokka høffelig å gjøre”, faen for en crazy tyrkisk. Han må jo inse at du kjøper ivertfall ikke brillene hans når han slår vennina di!! Fikk den som ble slått noen merker??KOS deg på ferien;-D
      DU e bidd så jækeli brun

    23. Jeg var i tyrkia for 2 måneder siden å da ble jeg kjent med noen tyrkere som fortalte at det verste man kun si til en tyrkisk mann var “reis til helvette” ..

    24. de der med tyrkeren sjedde med meg også, jeg var på markede og skulle kjøpe noe men så syntes jeg at det var for dyrt og da rappa han tingen fra meg og sa at jeg skulle gå, og dette sjedde i sommeren i år!
      det var ikke så brutalt som det som sjedde med dere men noe lignene.
      men viss du reiser der til vinteren er dei helt desperate etter og få selt så da er dei så snille og greie og prøver og få selt så møkje dei greier

    25. snakker du tromsk eller bokmål til svenskene? haha. fordi da jeg møtte en svensk i spania og snakket dialekten min skjønte hun ingen ting…

    26. vis det hadde hvert meg han hadde slaat hadde jeg slaat han kjempe hardt tilbake !!!!,3333
      elsker bloggen din !!!!<333

    27. Det har kommet en ny lov i tyrkia. Å den sier at man ikke har lov å fysisk røre turister,di har lov å be dere gå å lignende med ikke fysisk vold! Hadde dere gått til politiet eller lignende hadde den mannen som gjorde dette mot dere ikke fått hatt butikken sin lenger å nok fått straff, da tyrkia er avhengig av turisme for å overleve. Så neste gang be om navnet hans, eller husk eventuelt butikken. For det er IKKE lov!

    28. Ble kjent med mange tyrkere der nede, når jeg var der i juni.. Og de fortalte at de bare jobbet halve året, ell no, så da er de bare med familien sin og sånn det ene halve året, og så jobber de hele tiden det andre. Så de har fri de også 😉

    29. I løpet av en times vannpiperøyking kan man få i seg mer enn 100 ganger mer røyk enn det er i en sigarett. Dette betyr at man eksponeres for nok nikotin til å bli avhengig. Røyken fra vannpipe inneholder også tallrike giftige forbindelser som er kjent for å kunne gi lungekreft, hjertesykdom og andre sykdommer.
      ikkje bra, Tuvaaa (:

    30. at det går ann! det finnes noen her som har skrevet på bloggen din som er fordomsfulle! jeg vet faktisk ikke hvor mye av det du forteller om tyrkia er sant/overdrivelse ! men heldigvis så finnes det så mange norskeog utenlandske som drar til tykia hvert eneste år uannsett hvor mye dritt noen snakker om tyrkia bare fordi det er et muslimsk land.jeg skal ikke stå her og si at tyrkia er det beste landet å ha ferie i !det finnes noen negative sider ved tyrkia,,det finnes snille og slemme mennesker overalt på jord ,også i tyrkia som norge… så hvorfor drive med sånn svartemaling når man ikke kjenner et land ,en befolkning? og det er noe som folk ikke skjønner helt og det er at de fleste som jobber på turistområdene(antalya,alanya og side )kommer fra sør..og de er kurdere, dems kultur (syn på kvinner,)forhold mellom kvinner og menn, er litt annerledes. så det er feil å ta alle over kam uannsett hva man opplever i tyrkia. når turistene kommer til norge så møter de jo altfor mange narkomaner/rusmisbrukere ikke sant.. skulle det vært pentgjort av turistene å oppfatte/vurdere alle norske som rusmissbrukere?
      det hørtes faktisk ikke så virkelig ut den episoden hvor du forteller at han en slo ei jente på ryggen? hvis dette virkelig har skjedd så kan ikke dette forsvares men hvis dette var bare en klapp på ryggen som er litt sånn vennlig måte å vise nærhet på så er det noe annet!som sagt mange he ri norge elsker jo å overdrive dessverre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg