Haters make me famouuuus

(Dette skjedde ikke på EF partyet) 

Noen av dere spør om hva som skjedde i Oslo som var “mindre hyggelig”. Vel, egentlig vil jeg ikke rette noe oppmerksomhet rundt det, for det er akkurat det de ønsket, vil jeg tro. “Skal dere blogge om dette? Hahaha!”, og lignende fikk vi høre hele tiden, på en veldig stygg og ubehagelig måte. Så enkelte sitter vel og ler av at jeg i det hele tatt nevner det nå. I tillegg var mange veldig stygge med oss fordi vi er nordlendinger, og dreiv og etterlignet dialekten på en hånlig måte. Jaja, haters make me famous! 

Og JA, selvfølgelig skal jeg blogge om det ;););) ♥ BLOGG ♥

Men skjønner nå hva andre bloggere mener med at de får mye dritt slengt etter seg fordi de er bloggere. Har lest mye om det på de fleste andre store blogger, men har aldri kjent meg igjen – før nå. For har aldri opplevd maken her i Tromsø. Enten er folkene snillere her, eller så er jeg veldig naiv. Jeg hører i allefall aldri noen snakke stygt om meg pga bloggen her hjemme i Tromsø (Haha, nå sitter sikkert noen Tromsøfolk og ler av meg, og tenker “Du skulle bare visst drittkjærring”). Glad er jeg for det, for det vi opplevde i Oslo var ikke greit! 

For en ting er i allefall sikkert; denne bloggen har ikke forandret meg på noen som helst måte. Jeg tror ikke at jeg er kjendis eller noe, selv om jeg vet at veldig mange vet hvem jeg er pga denne bloggen. Men går ikke rundt og tror jeg er noe. Her i byen er jeg akkurat den samme Tuva som før jeg opprettet denne bloggen. 


Bloggærneee 😉

Er viktig å være sterk og ikke la noen knekke deg. Stygge kommentarer og drittslenging på gaten vil ikke være grunnen til at jeg slutter å blogge, den dagen jeg gjør det.  

121 kommentarer
    1. Ett utrolig godt skrevet innlegg, Tuva 🙂 Du er flink! Ikke la noen komme i veien for deg.
      Lurer også på når du trekker ut hvem som vinner linking til Nelly-bidraget sitt? 😀

    2. kan du væææææære så snill å svare på dette?? du hadde jo nettopp et innlegg om at du hadde farget brynene dine, og de ble kjempe fine! men på disse bildene, har du tegnet de noe ekstra eller noe, eller er det kun den fargina du har på? har veldig lyst til å prøve sånn :p

    3. det er så teit at folk gidder å kommentere så mye stygt! i dont get it! du er jo sykt pen og har en sykt bra blogg <3 🙂

    4. Å drite faen i dem er alltid best! Oslo folk er som oftest litt sjalue.. ; p
      Egon <3 Alltid like koslig der siden all de gamle tingene som henger rundt om kring. Maten er ihvertfall god! :- )

    5. Det er bra du skiver om dette 🙂 trodde egentlig det var mer vanlig å være bloggere i oslo enn i tromsø, men men! det er så teit at oslofolkene skal hakke ned på dere på den måten, latterlig. Men uansett, go nordlenninger <3

    6. hva skjedde i oslo :O det jeg elsker med bloggen din er at du klarer å holde deg saklig, uansett hvor mye dritt du får etter deg 🙂

    7. Du er best Tuva <3 elsker deg, leser bloggen din hver dag 🙂 du er syykt fin :*
      btw; TROMSØ E BÆST <3

    8. Det var bra sakt, skjønner deg kjempe got. Siden jeg har det sånn i hverdagen min 🙁 de aller beste vennene mine har bestemt over meg i en god stund nå. og jeg lot den gjøre det, det var veldig dumt av meg!! siden det har gjort meg sjernert og redd for å vere meg 🙁
      foresten så liker jeg bloggen din veldig got, og du virker som en veldig korselig og hyggelig jente 🙂

    9. Vet ikke helt hvordan jeg skal begynne dette her (hahah) men du er dritgod! Jeg digger deg! Og til alle dere “haters” som ropte ut “skal dere blogge om dette?!” eller hva det nå var.. eh.. serriøst? Hvorfor skal det alltid bli mobbing ut av blogger?! Hva er vitsen?! 😛 Tuva kan i vert fall gå rundt å tro hun er noe og faktisk være det! Hun er dritkul, og litt sprø kansje.. neida xP Jeg kjenner henne ikke men jeg vet en ting; dere tar aldri knekken på henne. Så dere kan bare gi opp! Dere prøver å være kule og dere vil bare ha oppmerksomhet. Haha, dere kommer ingen vei med det!
      Fine bilder forresten <3 Love yah!

    10. Hahaha, må bare le litt av folk som slenger med leppa ;). Virker ikke som om de har noe bedre å gjøre, enn å slenge dritt om alle toppbloggere ;). Som du sier, så er det jo de som gjør deg til “famous” :DD. Digger bloggen din jeg ^^

    11. Det var morsomt å møte dere i Oslo, selv om jeg ble litt flau og sjenert siden jeg gikk med kjæresten min. Tror ikke han helt liker at jeg leser blogger, men syns det er gøy å lese bloggen din for det! 🙂 Gøy at du tok i bruk det bildet jeg tok av dere på Bik Bok – Karl Johan 🙂 (hadde ikke trodd det.. ) Var forresten jeg som sendte deg mail her om dagen ang håret ditt, hvis du har tatt deg tid til å lese den da?? 🙂

    12. Veldig bra skrevet! 😀
      Har det litt sånn jeg også. En så kalt venninne av meg sier hele tiden etter jeg har vært med henne. “Skal du hjem å blogge om dette nå?” og så ler hun, og det tar jeg faktisk som veldig frekt! Ja, jeg hadde tenkt å blogge om det, men når hun sier sånn så gidder jeg ikke. Men hun er den eneste som sier sånn til meg da.

    13. Haters dont hate you
      They hate themselves because you are the reflection of what they wish to be <3
      Digger deg ! :))

    14. HVOR ER SKINNAJKKEN DIN FRA? DEN ER BARE SÅ FIN!! HVOR? HVOR? HVOR? HVOR? HVOR? HVOR? HVOR? HVOR? HVOR?

    15. Jeg som bor i Oslo vet hvor frekke folk kan være her. Det er en stor by med masse folk. Det er dumt at det skjedde med dere og men det er de som ikke kommer videre i livet 😉

    16. Var gøy å møte dere i Oslo, og at du tok i bruk det bildet jeg tok av dere på Bik Bok!! 😀
      Var forresten jeg som sendte deg mail ang håret ditt for noen dager siden (hvis du har hatt tid til å lese den?)
      Var litt flau og sjenert da jeg møtte dere siden jeg gikk med kjæresten. Tror ikke han liker at jeg leser blogger, men digger bloggen din, så måtte bare si “hei” 🙂

    17. Er enig med deg… MEN, dette blir vel litt generaliserende? Kan ha noe med å gjøre at det er mange flere innbyggere i Oslo, dermed flere som liker/ikke liker bloggen, altså får du kanskje høre ting oftere enn normalt? Hm, prøver på ingen måte å rettferdiggjøre det som evt. har skjedd med deg, er enig som sagt. Men, på akkurat samme måte som du føler deg truffet at blogglesere som kommer med drittslenging, føler jeg, som bor i Oslo, meg truffet på samme måte.

    18. Du e kjempesterk Tuva, fortsett å vær akkurat AKKURAT sånn som du e! Grunnen te at æ les bloggen din, e at du e dæ sjøl og e ikke redd for å vis det. Om du e usminka på et bilde, eller har gårsdagens sminke, så bryr du dæ ikke. Og du ser jo smashing-fresh ut heile tia uansett så 😀 Fortsett å vær favorittbloggern min. Folk som slenge dritt bør finn sæ en hobby! Og btw. dialekta di e dødskul! e sjøl trønder, tidenes teiteste dialekt etter mi mening, min store drøm i livet e å bli nordlenning ( haha), kjæm kanskje av at mamma e nordlenning. Syns iallefall det e kjempefint! KEEP UP THE GOOD WORK <3

    19. Æ så dæ på døgnvill, så har æ sett dæ mange gang. Å du virke ikke nokka overfladisk, eller at du trur du e nokka. Du virke osm om du bare e ho Tuva. Trur med det e vi som gjør det til nokka big deal. Hehehe, min mening! Du er kjempe flink å blogge, stå på! <3 Forresten har sendt deg en mail om Justin Bieber parade i tromsø. Fint om du leser å svarer på den 🙂

    20. Har alltid beundret deg, Tuva! 🙂 Du er en jente med selvtillit og ordentlig oppførsel. 😉 Digger deg! Stå på! 😀 Du blogger fantastisk, og er helt fantastisk. 😉 Drit i de stygge kommentarene, og fortsett som du gjør, og kjør DITT spill framover! DIGGER DEG! <3 Klemz <3 🙂

    21. Hannah: Ja, skjønner hva du mener. Men mitt hodet tenker slik at folk fra Oslo er mer vant til store bloggere, kjendiser osv, enn det lille Tromsø er. Så derfor hadde jeg ikke forventet at vi skulle få så mye negativ oppmerksomhet. Tenkte med andre ord at Osloværinger er så “vant til det”, så at de tenkte “bloggere? whatever”. Visste ikke at (enkelte) Osloværinger er så dømmende (skjedde mer enn hva jeg har skrevet), for i Oslo bor det jo så mange forskjellige mennesker, så tenkte aldri i verden at vi ville skille oss ut på noen som helst måte, og bli behandlet så stygt.

    22. Det er rett og slett utrolig teit gjort av dem! Du er utrolig flink og de er bare sjalu, og dessuten er dialekt fint! Og forresten er du sykt pen ;o

    23. Herregud, de veit jo ikke ka de snakk om. Det e din blogg og du blogg ka du vill, det e det som gjør bloggen din DRIT BRA!!
      Nordlæninga <3<3
      vi overlev jo vinteren med opp tel -27 grader, pluss, pluss 😉

    24. Jeg er fra sør-norge, men studerte i Tromsø i 2 år, og du har helt rett! Folk i nord-norge er MYYYYE vennligere og ikke minst mer åpne.. Jeg hater at jeg måtte flytte nedover igjen, drømmen er å flytte til Tromsø igjen:)

    25. Digger bloggen din! Du er kjempesterk! Sykt kult at dere var på samme hotell som jeg og familien min var på da vi var i oslo i sommer!! Vet atdere ikke har sagt hvilket hotell det var men jeg kjenner igjenn rommene og resturanten! Klem meg

    26. Tuva… du er bare helt RÅÅÅÅÅ <3 ikke la noen forandre deg!! og hva du vil blogge om og ikke, er ditt valg.. <3 så drit i masing! 😉 hahahah. digger deeeeg! ;*

    27. Syns det er dumt å skjenner at jeg blir egentlig ganske irritert over at folk er sånn å ikke tenker på hvordan DE hadde hatt det!
      Forresten etterligner deres dialekt her hjemme, men dere har jo en av de fineste dialektene jeg vet om! Hehe..
      Samma det sånn ca fast leser (får ikke alltid med meg alle innlegg overalt.. :/)

    28. dette er utrolig viktig!!!!!!!!!!!!! hvilken bikbokbutikk er dere i på det bilde av deg og therese? ser jakken på dukken som ejg har lett etter utrolig lenge nå! hadde vært fint om du kunne svare slik at jeg endelig får kjøpt den 😀 du har så morsom blogg ! 🙂

    29. du trodde jo du var noe på ef partyet! du gikk jo rundt å var overlegen og var bare med på limbo fordi du skulle få litt attention, vedder på at du ikke tørr og poste denne!

    30. hahaha, du er patetisk! er jo ikke rart folk er sånn mot dere når dere opptrer som de største fjortissene noensinne

    31. Du har så fint annstikt er nesten sjalu, og bra skrevet.
      Har en venninne i Oslo(er norlending) som har venner som ”mobber” meg pga. dialekten. men hvorfor ”mobba” sier jeg bare.
      det er rett og slett dårlig gjort.
      De som sitter og ler av dette må ha ei god ynnskyldinig, og si akkuratt koffer de ler

    32. Typisk østlendinger å tro at de er bedre enn resten av Norge, typisk høy på pæra og snobbete. Det er utrolig unødvendig å slenge drit om folk de ikkje kjenner. Low class sier jeg bare, og flott at du hever deg over det! 🙂

    33. dritt i hva alle sier søtha<3 ikke bry deg. De er alle sjalue venne du er best 🙂 <3 elsker deg og bloggen din 🙂 <3 <

    34. Ble tcmn slått ned?
      Fordi det leste jeg på facebooken hennes, stemmer dette?
      I såfall skal jeg holde meg oppi i nord foralltid hahaha!
      GO NORDLÆNNINGA!!

    35. Drit i de ekle folkene som stoppet deg på gaten for og slenge drit, viss de ikke hadde noe bedre og si, var de ikke verdt og høre på! Jeg syns du og Therese er to utrolig søte jenter, med to kjempe fine blogger! Så de som slengte drit til dere, aner virkelig ikke hva de snakker om! 🙂
      bra du ikke slutter bare pga dritt slenging, for de som slenger drit til folk de ikke kjenner, har virkelig problemer!

    36. Rimelig lætiss at du lager innlegg om dette, og ikke forklarer hele saken. en grunn til at dere fikk litt beef/dritt på dere.. dere må ha gjort noe for å få en slik smell

    37. Du svarer aldri på kommentarene mine uansett, men hvordan greier du å holde brunfargen såpass godt? Du er jo møkk brun fortsatt! Positivt ment altså haha 🙂

    38. Jeg syns at det er bra at både du og Therese er streke, mesunner dere virkelig der asså 😉 Jeg elsker virkelig bloggen til begge dere 2 og om dere hadde kommet her hadde hvertfall jeg passet på at ingen sa frekke ting til dere eller gjorde dere noe.
      Ha en fin dag videre Tuva 😉

    39. Haha, for noen tapere som gidder å rakke ned. De som gjorde narr av dere er nesten åpenbart sjalue. Nesten lyst til å kalle de tapere jeg.. :-p

    40. Jeg blogger, en helt vanlig blogg med kanskje bare 20 lesere. Men jeg har aldri fortalt til noen på skolen at jeg blogger, men noen få vet det. Og de liksom driver å mobber meg osv om at jeg har blogg og er fjortis og hele den greia. Jeg bor jo i Oslo, så derfor har jeg liksom aldri fortalt at jeg har blogg, eller lagt den ut på facebook. Så er helt enig med deg, folk her i Oslo kan ofte være ganske frekk på trynet. Er ikke alltid så stolt over å kalle meg fra Oslo!

    41. ÅÅ du Tuva, du Tuva 🙂 Klart de rakker ned på folk fra sitt eget land, de har sikkert aldri reist nordover, eller ut av den bobla si psør Norge : Syns vi godt hadde klart oss uten de 😉
      Digger bloggen til deg og Therese. Keep going strong.
      Foresten så syns jeg også at du og det nydelige håret ditt burde melde dåkker på Define hårkonkuransen! Du har garantert hørt om den 😀

    42. Oslolendinger syns ofte at dialekter er morsomt 😀 Jeg kjenner selv en nordlening, dritgøy å høre på han, hahahah.

    43. Haha, ironisk at du kalte dette innlegget for Haters make me famous når Smiths Venner 2012 slapp dekknavn, The Beliebers 2012, samme dag med “slagord” Haters make you famous 🙂

    44. Jeg bor på samme plass som deg ,å ser deg å therese en gang i blant,men tenker ikke på dere som kjendiser,det er jo fordi jeg ser dere ganskje ofte helt tilfeldig! når jeg var hos søskenbarnet mitt skjekket vi bloggen din,så sa æ at du bor på samme plass som meg,ho fikk jo shokk, ” har du sett ho ?!”..hahahha,elske bloggen din <3

    45. korfor var du og therese på sånn backstage då?? og då dokke “ankom” så gjekk dokke via scena og ned så alle kunne sjå dokke, og så gjekk dokke med veskene på armen og såg ut som noken bitchy kjendisar som vi berre ser i usa liksom. såg ikke bra ut ass, seie det berre

    46. Syntes det var utrolig frekt å rakke ned på dere pga blogg, men jeg liker ikke helt det at dere sier at ALLE osloværinger er frekke mot bloggere. Det blir å ta litt i syntes jeg..
      Men denne kommentaren var IKKE for å være frekk, eller ta noens parti 🙂

    47. Det er undøvendig at folk skal gjøre slikt ja helt enig! Men du må også skjønne at folk kommer med slike kommentarer da, i Oslo sier man det kanskje litt mer høyt enn man gjør der dere kommer fra! Endten er de misunnelige ellers så mener de rett og slett det de sa om dere? Mange bloggere som tror de er kjendiser, og som tror de er noe og blogger om alt det fantastiske hele tiden. Noen ganger kan det bli overfladisk å lese igjennom det! Men for all del, jeg DIGGER bloggen din, men er også mulig å se ting fra forskjellig sider, nobody is perfect! 😀 Fortsett som du gjør!

    48. haha, rimelig lætiss at du gidder å skrive et innlegg om det der, og ikke utdyper mer, og sier at det var bare oslo folk som gjorde noe galt. men ikke dere? tenk litt igjennom, kan hende dere også gjorde noe som noen reagerte på.

    49. Hahaha, dere som slenger negative kommentarer anonymt, please.. Det er ikke greit å slenge negative kommentarer uansett, men hvis dere først skal gjøre det, så gjør det i det minste med navnet deres. Jeg tviler på at Therese og Tuva oppfører seg som “fjortiser”. De som faktisk oppfører seg som fjortiser, er dere. Dere sitter hjemme foran pcen og slenger dritt i håp om å føle dere bedre selv. Men hva får dere ut av det? Bare fordi de har en blogg, betyr det ikke at de ikke er mennesker med følelser som alle andre. Tror ikke dere hadde likt å få slengt dritt etter dere uten grunn. Dere er noen sjalu jævler 🙂
      Og å mobbe dialekt er bare stygt! Jeg er nordlending selv, men bor i Oslo. Og en ting har jeg lagt merke til, nordlendinger er mye hyggeligere og mindre dømmende enn folk i Oslo 🙂 Takk for meg!

    50. årrh, kjenner jeg blir provosert av sånn. Kan ikke alle bare være snille mot hverandre og behandle hverandre med respekt!!!

    51. Bra skrevet, skikkelig teit og slenge dritt til folk for at man blogger eller pga dialekten er jo akkurat det samme som om vi nordlenninger skulle mobbe alle søringer for demmes dialekt.. Uansett så har vi nordlænningan en skikkeli kul dialækt syns nu værtfall æ 😀
      Elske bloggen din ;-))

    52. For å være ærlig syns jeg det er barnlig av de mobberne og mobbe dere for dialekten, og deretter mobbe dere hvis dere skulle ha blogget om det. Arrg, de er så teite! Jeg er fra Oslo, og hvis jeg hadde møtt dere på Karl Johan hadde jeg ikke mobbet dere fordi dere er nordlendinger. Det er bare teit. De mobberne er bare barnslige små unger -.-
      Jeg digger bloggene deres! Er stooor fan! Bloggene deres er best, og dere er pene også 🙂 Neste gang dere er i Oslo håper jeg at jeg møter dere 😀 Det blir gøy 🙂

    53. Jeg er nordlenning som bor i Kongsberg. Har vokst opp her, men snakker en liten blanding. og blir mobba for det, hater det 🙁

    54. Helt forferdelig å høre at dere ble regelrett mobbet i Oslo. Jeg synes virkelig synd på slike mennesker, de kan si hva de vil, men det er grønne av misunnelse. Hev dere over det, for når alt kommer til alt så er mobberne tapere og de vet det godt selv 🙂

    55. Jeg kjenner en som var på det reunion partyet og hun fortalte hvordan dere oppførte dere. Therese var kanskje værst, men jeg synes dere begge bør roe dere et par hakk ned. Slik som hun fortalte det virket det som dere faktisk oppførte dere overlegent og ga sikkert flere inntrykk av at dere selv tror dere er kjendiser. Det var kanskje ikke hensikten, men slik ble det. Skal ikke gå nærmere inn på hva jeg har hørt, men jeg sier bare….. drøyt.

    56. Off, trist å høre! Bra du tar det bra.
      Jeg har selv fått høre dritt på grunn av bloggen. Fullt av gutter tømte øl på meg i ansiktet og i håret, lo når de holdt på og samtidig slengte dritt etter meg. Vi er bloggere, ikke noe annet enn det, vi har ikke gjort eller sagt noe som gjør at folk skal få gjør noe dritt mot oss…

    57. jeg blir sint når jeg får høre at folk har gått rundt og sagt dette til deg og therese. for det første så kan ikke dere noe for at dere har den dialekta dere har, og jeg syntes ikke oslo-folkene burde rakke ned på dere for at dere har dialekt og dem snakker bokmål. ingen er perfekte her i verden, noe som tydeligvis de tror.
      men vet du hva, ikke bry deg. hev deg over det! for du virker som ei helt fantastisk jente, og du skal vite at jeg syntes du er sinnsykt pen, både på utsiden og det virker som det på innsiden også, at du har en bra personlighet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg