Elendige lærere

Hei snuppelupper!

Idag er formen helt.. jææævliig! Kom nettopp hjem fra skolen, og det har kanskje vært den tungste dagen hittil i år. Er så trøtt! Svir i øynene når jeg ser på PC-skjermen. Må ta meg en powernap etterpå sånn at jeg skal klare og fungere. 

Ellers må jeg bare fortelle dere èn morsom ting (for meg) og noen alvorsord. Idag hadde vi første time med regnskap på skolen – som jeg egentlig skulle ha lært om i fjor, men som jeg ikke skjønte en dritt av – mens idag skjønte jeg alt med en gang. Det har så utrolig mye å si hvilke lærere man har! Lærere som sitter med ræva plantet i stolen foran kateteret, leser/mumler rett fra boken, snakker som ei snegle, og rett og slett virker som at de ikke kan faget de skal lære bort – burde aldri blitt lærere. For at vi ungdom skal kunne ha motivasjon til å lære, er det viktig at man har noen kvikke og engasjerte lærere som faktisk bryr seg om vi sitter på Facebook eller følger med i timen. Noen av lærerne ignorerer faktisk helt fullstendig om hele klassen sitter med trynet helt nede i PC-skjermen, og da bryr jo ikke vi oss heller! De fleste.. Ikke meg selvfølgelig! Hehe…

– Noen som kjenner seg igjen i dette?

Ja, jeg vet at noen av lærerne mine (de fleste, tror jeg) leser bloggen min, så de som kanskje føler seg truffet kan jo tenke over dette.



Photoshoot mens man venter på bussen. Selvutløser til og med, HEHE! Begynner å bli ordentlig kaldt her i Tromsø, og nå merker jeg hvor utrolig godt er å ha en skikkelig vinterjakke. Jeg kan ha bare en lett topp under uten å fryse! DIGG å slippe og kle på seg lag på lag med klær for å slippe og fryse!


Hentet til og med frem Uggsene, men det er kanskje litt tidlig enda.


Litt av skolen min for de spesielt interesserte.


Handlet litt idag, wiii! Viser dere senere.


Dagens slumme-outfit ♥ Elsker å gå på en skole hvor ingen bryr seg om verken sminke, klær eller hår. Perfekt for meg!

Nå skal jeg sove litt, så viser jeg dere innkjøpene etterpå. Hejdå! 

57 kommentarer
    1. les innlegget før dere kommenterer da folkens. kjenner meg igjen i det du skriver. har gamle lærere som ikke kan en drit om som burde vært pensjonert for lenge siden

    2. Ah, jeg er helt enig. Lærere som ikke bryr seg er de verste, man lærer virkelig ingenting. de er så irriterende! Men så blir det godt når det virkelig er noen som faktisk engasjerer seg 🙂

    3. kjenn mæ ijæn der. men når æ kom på vgs så e de fleste læreran interissert og snakk og faktisk bryr sæ og tar tak i vess vi sett på datan. engasjerte lærera e det som motiver skoledagen egentli. det e jo ikke oss det går ut over.

    4. Er forsåvidt enig med deg i det meste, bortsett fra én ting. Det at lærerne bryr seg eller ikke om man sitter på pcen og ikke følger med, har faktisk ikke så mye med om de er gode lærere eller ikke. Når man går på videregående (som er en frivillig skole, altså man har valgt helt selv å være der) så er man ansvarlig for sin egen læring. Innmari klisjé uttrykk, men sant. Det er helt opp til hver og enkelt om man vil følge med eller ikke, for det går bare utover seg selv. Lærere på vgs bryr seg ikke like mye (har jeg inntrykk av da) om alle følger godt med fordi det er en frivillig skole, i motsetning til barne- og ungdomsskolen som er obligatoriske .. Jaja, dette ble litt langt og kanskje litt rotete, men håper jeg fikk frem poenget mitt!
      Vet ikke om du kommer til å se/lese dette engang, men verdt å prøve. Mulig du ikke er enig i dette, men det er i hvert fall mitt synspunkt. Men utenom dette er jeg veldig enig med deg 🙂

    5. Ja, har virkelig opplevd det! Noen lærere er virkelig helt elendige til å forklare! Enkelte mennesker, som ikke engang ikke liker barn/ungommer/folk burde ikke bli lærere!

    6. ja har for å si det mildt ei bitch til lærer, ho lære bort dritdårli, klikka fo ingenting, legger hat på folk så for eksempel vist jeg hadde gjort noe i 8 ende hadde hun hatet med til 10 ende, hater henne, å hun gir oss masse prøver å masse prosjekt å sær oppgaver som ikke andre klasser har, så hun jør det jævlig for åss å få bra karakter, den andre læreren min er drømmelæreren, er vell ikke så mye å snakke om når jeg har 5 ere i alle hannes fag å 2-3 i hun andre sine fag, noen burde nok ikke vært læree nei..

    7. Veldig viktig med gode lærere. selv er jeg helt avhengig av det for å fårstå noe som helst 😉 Nå når jeg har studenter aller av andre grunner lærer bort noe, er jeg veldig nøye og veldig tydelig (tror jeg da…)
      Ha en fin dag videre når du våkner!
      Hege helsesøster

    8. thea: Ja, du har helt rett i det du sier. Men lærere er ansatt for å lære bort og for å hjelpe oss til å være engasjerte i timene. Det blir man ikke av lærere som ikke bryr seg om PC-bruket vårt. Hvis en lærer ber oss lukke skjermen, gjør man jo det av respekt.

    9. <3: Er ikke det det handler om.. I fjor hadde jeg en elendig lærer som ikke KLARTE å lære fra seg. Og da mister man motivasjonen! Sier jo litt når jeg har lært mer hittil i år i enkelte fag enn det jeg gjorde i hele fjor.

    10. Ser den du! Har noen lærere som gir en lang fan rett og slett i hva vi gjør. Mens har andre som virkelig engasjerer seg og kan apsolutt alt, uten en gang å se i boka. Lærer så utrolig mye mer da!

    11. Den gangen vi skulle lære noter på barneskolen, hadde vi en vikarlærer som bare viste oss bilder av kjæresten hennes (på mobilen) og tatoveringen hennes (Som var på .. øverste delen av brystet). Hun brydde seg heller ikke om hva vi gjorde, så gutta i klassen løp rundt med lighter og stoler ..

    12. Mange sier at når man går på vgs så har man ansvar for egen læring, det er slett ikke riktig. Vi er fortsatt barn. Det er fristende å gå innpå facebook og andre ting i timen, men ingen av oss ville i ettertid angret på om læreren hadde satt oss på plass. Lærere har et stort ansvar for at vi skal lære, det er det de er utdannet til!
      En ting til; Du, Tuva, det er mye kjekkere for oss å lese bloggen din når du ikke klager om hvor trøtt og lei du er. Jeg hadde det mye slik, men gjor noe med det. Gjør det du og!! :):):)

    13. Hei! Kjempe bra blogg, har lest den lenge!
      Jeg lurte på en ting: De uggsene du har på bildet, skal jeg bestille. Men er usikker på hvor. Hvor har du kjøpt de skoene? bestilt de?

    14. skulle akkurat til å skrive det thea hadde gjort her lengre oppe, for jeg er helt enig med henne! Det å gå fra ungdomsskole til videregående handler om å forberede seg til videre studier. Du kan ikke sitte i en forelesningssal og forvente at lærerne skal passe på hva du gjør.
      Du lærer ikke for læreren, ,men for deg selv- og hva du velger å gjøre med fremtiden (og facebookbruken) din er ikke lærerens ansvar.

    15. Mattelæreren vår ber oss alltid om å legge ned pc-skjermene i mattetimene, men uansett hvor mye vi følger med og uansett hvor mye han sier, går det inn det ene øret og ut det andre! ^^

    16. aah, har det på akkurat samme måte!! får nesten lyst til å grine når jeg tenker på hvor dårlig norsk å engelsklæreren min er. på ungdomsskolen elsket jeg begge de fagene for jeg hadde verdens beste lærere som var engasjerte og forklarte ting på en bra måte, men nå er bare motivasjonen for de to viktige fagene helt borte! føler meg helt frustrert når jeg tenker på det, at jeg kanskje kunne ha fått en bedre utdanning viss jeg hadde hatt andre lærere!! aaah, blir så lei altsåå.. til alle dere som tenker på å bli lærere: BLI EN BRA EN!!!!!!! uff, haha sorry for rotete kommentar, men måtte få sagt meningen min!:)

    17. Jeg har så lenge jeg kan huske hatt elendige lærere i engelsk. Og nå som jeg har begynt på vgs og er kommet inn i en ny klasse merker jeg hvor langt etter jeg er på grunn av nettopp det. Det hjelper lite at læreren jeg har i engelsk nå bruker to fulle skoletimer på å gå gjennom et vanlig A4 ark med kanskje 3 oppgaver på. Jeg blir skikkelig lei meg når jeg tenker over det, for med slike lærere kommer jeg alltid til å henge etter i engelsk -.-

    18. Jeg har så lenge jeg kan huske hatt elendige lærere i engelsk. Og nå som jeg har begynt på vgs og er kommet inn i en ny klasse merker jeg hvor langt etter jeg er på grunn av nettopp det. Det hjelper lite at læreren jeg har i engelsk nå bruker to fulle skoletimer på å gå gjennom et vanlig A4 ark med kanskje 3 oppgaver på. Jeg blir skikkelig lei meg når jeg tenker over det, for med slike lærere kommer jeg alltid til å henge etter i engelsk -.-

    19. Elsker jakka, Uggsene og deg!!!<3
      Og jeg bare lurer, hvor har du kjøpt uggsene der??<3
      De var så sinnsyyyyykt kule! bare elsker de!!<3 Håper du kan svare meg :D<3
      Leser bloggen din hvær dag, gjerne flere ganger om dagen også btw 😀 <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg