Språkreise til Florida

(Innlegg er skrevet i samarbeid med EF)

Hei!

Dere husker jeg og Therese var på EF Reunion party for en måned tid siden? I ettertid har vi diskutert frem og tilbake om hvor vi vil reise på språkreise selv neste sommer, og beslutningen endte med Florida! Jeg/vi har snakket både med foreldrene våre, diskutert oss i mellom, snakket med alle på Reunion Partyet som hadde vært på språkreise i Florida – og konklusjonen har blitt at det er til Florida vi ønsker å reise. Både jeg og Therese er veldig glad i sol, varme, fine strender og masse shoppingmuligheter – og det er faktisk det som gjorde avgjørelsen lettere (haha). I Florida har man alt! I tillegg til læringen vi vil få i engelsken, vil vi få en minnerik tur og en opplevelse for livet, treffe masse nye, åpne og morsomme ungdommer på vår egen alder med samme interesser, og med all forventning ha den beste sommeren hittil!

Jeg vil ikke lyve/lure dere lesere, så jeg må være ærlig. Vi begge får denne turen sponset! Dere aner ikke hvor takknemlig jeg er for denne muligheten! En språkreise er det beste jeg noen gang kunne fått i “gave”. Har alltid drømt om en slik opplevelse! Dette er en gyllen mulighet for at jeg kan forbedre meg i engelsk og “tørre” og snakke engelsk – for det har jeg nemlig hatt et ganske stort problem med tidligere. Jeg som vanligvis ellers alltid vil ha et ord med i diskusjoner/samtaler i klasserommet, tørr ikke snakke høyt når det kommer til engelsken, nettopp fordi jeg er så usikker på meg selv når det kommer til dette “skremmende” språket! 

Vi reiser 5. Juli og reiser hjem igjen 1. August. Èn måned med sol, varme, shopping og masse nye venner ♥ Jeg gleder meg så innmari mye! Jeg elsker å bli kjent med nye mennesker, og det blir man med å reise på en språkreise med masse ungdom med samme interesser og ambisjoner!

Video laget av EF


Låner bildekollasjen av Therese. Som hun skrev, så ser dere nederst til venstre EF Resort, som er et hotell. Man kan velge om man vil bo på EF Resort eller i vertsfamilie. Vi vil bo på EF Resort! WIIII, gleder oss!!!

– Er det noen av dere blogglesere som skal på språkreise neste sommer? I såfall, hvor?

63 kommentarer
    1. HAHAH, EF SUGER. VAR I PÅ SPRÅKREISE I ÅR..FYFAEN FITTE DÅRLIG ORGANISERT OSV. ALTSÅ VAR DRITT DÅRLIGE MEGA PARTY,LEDERE OG NOEN VERTSFAMILIER VAR SÅ GALNE I HÅVET AT NOEN MÅTTE BYTTE. 🙂 reunionen var jo også dårlig 😉 DU OG THERESE VIL IKKE FÅ VÆRE SAMMEN NESTEN, FORDI DEERE KOMMER PÅ FORSKJELLIGE NIVÅER PÅ SKOLEN OG HAR DA FORSKJELLIGE TIMEPLANER 🙂 just sayin

    2. MEN SIDEN DERE ER KJEEEENDISEEER SÅ VIL JO DERE SKAFFE MANGE VENNER EASY 🙂 HEHE,DERE TAPER JO INGENTING FORDI DERE FÅR DETTE SPONSET DA

    3. Åh, sitter her og utrolig sjalu!:) Det er jo utrolig morsomt at dere skal dra dit sammen da,herregud! Goooosh,sykt sjalu!:) Ser kjempe digg ut,og dere burde glede dere maax!

    4. Jeg lurer på om du kan fortelle mer om den grønne jakken du kjøpte på zara som therese også har? den er utrolig fin og jeg vurderer å kjøpe den, men må isåfall bestille på nettet så jeg bare lurte på hvilken størrelse har du? passer hetta eller er den sånn gigantisk som velter over hodet så du ikke ser noen ting? 😛 og vet du om den er vindtett osv? håper du kan svare. og gjerne med bilder! er så usikker på fargen for på hvert bilde ser den helt annerledes ut. men du kledde den sykt bra. håper den er varm også da siden det begynner å bli gruelig kaldt allerede, hehe

    5. Jeg vil anbefale for deg å være utvekslingsstudent også. Jeg var på språkreise i fjor, og nå er jeg i Texas som utvekslingsstudent. Elsker det! Bare å sende mail hvis du lurer på noe!

    6. ska væi i florida i 3 uka i jul:-) det pleie å vær sykt dårlig vær på sommern.. sånn storma og torden og lyn;p
      men vist dåkker e heldig så blir det fint vær!:D kos dåkker

    7. Har to bekjente som var der i sommer og de var veldig misfornøyde med turen! Det var så sykt dårlig planlegging fra EF sin side og når de skulle ut på utflukter osv så kom de seg aldri avgårde pga mangel på buss osv.. Så ville mye heller reist med STS (kjent for mye bedre opplegg, og jeg har selv reist med de uten et eneste problem)!

    8. Vi måtte alltid vente sånn 2 timer før vi kom oss avgårde til der vi skulle. De var dårlige med å si hvor vi skulle møte + det er sykt mye ting du må betale ekstra for der nede. Eneste jeg var fornøyd med er egentlig folkene og diskotekene. :)))

    9. Skal sannsynlig vis reise til Malta med STS. Gleder meg! Jeg personlig velger STS forann EF.. men siden dere får de sponset hadde jeg utentvil valgt EF, viss det er det dere får sponset. Hadde det vert ett valg mellom de to hadde det vert STS, men god tur! 😀

    10. Dæven dåkker e heldiiiig, jente!! Har sjøl vært i Miami sommern 2010, vel og merke bare på ferie. Florida anbefales på det sterkeste, dåkker gjorde et godt valg der! Det kommer te å bli en opplevelse for livet 🙂

    11. Så utrolig gøy at du vil dra på språkreise i Florida, der er det fint. Jeg hører rykter om i Oslo at du hooket opp med en 93 gutt fra Oslo:) Hva heter han? hørte det var i buskene…. Ps, stå på- du har en fin blogg

    12. har vært i florida mange ganger før, i alle de mest berømte stedene, og skal dit en måned neste år også! nesten samtidig med dere! gøy 😀 men skal dere til miami og orlando eller da? 🙂

    13. Sykt heldige som får denne turen sponset!! Dere aner ikke hvor sjalu jeg er, har alltid hatt lyst til å dra på språkreise.. Misunner dere til tusen, kos dere masse jenter ♥

    14. Syns kanskje det er litt urettferdig! Fordi jeg vil virkelig dra ,men jeg kan ikke fordi familien min har ikke så mye penger! De kunne heller sponsa noen som ikke har råd!!!! MEN DERE ER JO KJENDISE OG DE MÅ FÅR AAAAAAAAAAAAAALT DE VIL! Føler meg sykt fattig!

    15. jeg syntes det er så SYKT urettferdig at dere får det sponset, bare pga en fuckings blogg! det er så jævlig teit, tenk på alle de som også drømmer om å dra på språkreise, men kan ikke pga personen ikke har råd. måtte blogg brenne, det er teit og dårlig gjort ovenfor andre som fortjener like godt som dere å komme på språkreise til florida.

    16. hoho,tror noen er sjalu! ..^josefine
      Håper du og Therese får det fint :-))) <3 digger dere! ..

    17. Heldige som blir sponsa da ! 😮
      Har vurdert og reise til Florida på språkreise sjølv, men klarer ikkje å bestemme meg, om eg skal reise no eller sommeren etter! :p Men har sjuuukt lyst ! 🙂

    18. Jeg var i Malta med EF i år. Syyk dårlig planlegging fra EF sin side..ikke organisert i det hele tatt, menmen…dere får det sikkert fint 🙂 God tur!

    19. Åå de som sier at EF suger, det gjør de ikke! Det er jo bare hva DE SELV gjør ut av det – jeg var på språkreise i år og hadde det heeeelt supert! Og alle får lik timeplan bare sånn at du vet det, men man kan komme i forskjellige klasser, det gjorde jeg og venninnen min, MEN det er jo bare på skolen uansett, og det er nesten ikke noe skole. Dere kommer til å kose dere 🙂
      – J

    20. Hei 🙂 Jeg reiste med EF til California i 2008. Det var det beste jeg har opplevd i hele mitt liv! Synes de hadde alt organisert og bra. Folkene er veldig hyggelige og de er hjelpsomme med alt. Kos dere kjempemasse, tror dere kommer til aa faa det kjempefint! 🙂 For min del saa ble jeg saa forelsket i USA, at jeg naa har flyttet hit, og jobber som au pair. Storkoser meg! Det vil alltid vaere de som synes noe er daarlig og at noe er bra, men det gjelder nok uansett hvilken organisajon man reiser med. God tur, have fun 🙂

    21. Jeg var akkurat der dere skal, nå i sommer. Hadde det sykt gøy, og det var absolutt en opplevelse for livet! Men er litt enig med de som sier det er dårlig organisert, men som sakt, absolutt en opplevelse som er verdt å få med seg 😉

    22. vil bare si at det er lavsesong i florida på sommeren, dvs at det er veldig mye dårlig vær og mye storm og slikt ! Jeg var der i sommerferien og da sa de som bodde der at vi var heldige med været pga det pleier å være storm der ! men ellers er det veldig fint der !

    23. Kooooooselig!
      Var i Florida før i år, drit fint der. Og kjeeeeeeeeeeeeeeeempevarmt!
      Men dere skulle ha dratt litt tidligere, for da kunne dere ha vært med å feiret 4.juli (nasjonalsdagen)

    24. Utrolig urettferdig av ef å sponsa noe så dyrt! Hadde det vært meg så hadde jeg jo ikke takket nei, så skjønner dere på den, men syns ikke ef burde sponse språkreiser til over 30000 kr bare for god PR og sånn. Jeg hadde egentlig tenkt å dra på språkreise, men vil heller bo i USA et år og kan derfor ikke (har ikke råd) til å gjøre begge! Koster nemlig 80000 samlet for et år der borte – syns heller ef kanskje kunne holdt flere konkurranser hvor en kunne vunnet slike turer!:) Det verste med at du og Therese får dette sponsa er vel at ingen av dere blogger noe særlig bra, jeg leser flere “unnskyld for dårlig blogging” innlegg enn vanlige, og dette får f.eks therese 25 000+++ for!! Helt ekstremt latterlig desverre. Vet det er leserne som har fått dere dit, men ærlig talt – døkk sug

    25. Jeg skal til California 😀 <3
      ( samme person som kommenterte den forgi kommentaren, glemte å skrive navnet mitt xD )

    26. god tur! Enig med en del her at det er litt tja hva skal jeg si.. “urettferdig” at dere får hele greia sponset. Tenk hvor mange unge jenter/gutter som drømmer om noe sånt, men hvor familien ikke har råd til det.. Men det er nå en helt annen sak, og som du sier over her. Skulle dere takket nei? Nei så klart ikke!! det tror jeg ingen hadde gjort! Så kos dere masse, og nyt det til det fulle! Var også på språkreise for en 4-5 års tid siden, riktignok i torquay, hadde det knall, men som flere her sier EF er litt dårlig når det kommer til organisering.. Men alt annet er knall, også er EF veldig flinke til å følge om hver enkelt “elev” mens man er på tur, noe som egentlig er viktigere!!
      SÅ kos dere masse!!!!

    27. Synes der er bullshit at dere skal få sponset en sånn tur. Selv var jeg i california for to år siden, brukte alle konfirmasjon pengene mine, jobbet som stuepike, altså starte på jobb klokka 6 om morgenen hver helg for å tjene 89 kr i timen kun for denne reisen. Alt dette var en del av det som var med å gjøre det spesielt, at jeg hadde jobbet for det. Tror faktisk en del av de dere møter dere nede kan bli ganske sur pga at dere har fått det sponset for det er mange som virkelig jobber for å kunen gjøre noe sånt.

    28. Altså, skjønner ikke hvorfor folk blir så sinte for at du får det sponsa. Og når folk sier at folk der nede kommer til å bli sure på dere, det er bare bullshit! Folk bryr seg ikke om det! Kos dere!

    29. jeg synes det er bra for dere at dere blir sponset , ville selv takket ja til en slik mulighet! :)) men synes det er syykt teit av EF sponse bloggere for å lokke normale folk som leser bloggene til å dra på språkreise… Voe ble også sponset det synes jeg var ganske teit….. men kos dere da ,blir sikkert driiitgøy! 😀

    30. aldri vært på spårkreise før, men skal mest sannysnelig med en vennine til Malta! gleder meg utrolig mye! håper alle får en strålende reise og storkoser seg! Det at dere blir sponset, er jo bare et + for dere! noe har mer flaks en andre, sånn er jo det bare!
      kos dere og lykke til!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg