Lysere hår

Tenkte å fortelle dere litt om fargeprosessen av håret mitt. Vet mange som lurer på hva “planen” min er. 

Jeg har i mange år vært helt mørkebrun i håret, nesten helt svart til tider også! Har alltid hatt lyst til å gjøre noen forandringer, men aldri turt å utsette håret for noe som helst, ikke en gang striping – før nå! 

Slik så håret ut før sommeren, Tyrkia og stripingen begynte:

Når jeg ser tilbake på disse bildene kjenner jeg et lite stikk av anger og får liiitt lyst til farge håret helt mørkt igjen! Men da tenker jeg bare “Skal jeg bli lysere i håret så er det nå jeg må gjøre det, siden jeg allerede er så godt i gang” – selv om jeg vet at jeg blir å farge det mørkt igjen etter ikke så alt for lenge. 

Slik ser det ut nå:

Vet faktisk ikke helt om jeg er fornøyd eller ikke, haha! Tror (og håper) det ser litt bedre ut i virkeligheten! Men skal bare kjøre på med mer striping, så får vi se hva som skjer. Så dere trenger ikke kommentere “Neeei, ikke strip det mer, du har ødelagt håret ditt!” – for har bestemt meg 100% for å bli lysere. 


Har ikke så mange striper fremme som dere ser, så det må jeg fokusere på neste gang jeg striper håret. 

“Er håret ditt blitt slitt?” – Håret var ikke noe slitt i utgangspunktet, så har ikke merket noe forskjell, heldigvis! Kanskje litt tørrere, men god hårkur fikser det! Må kanskje stusse meg snart, sånn for sikkerhetsskyld!

“Hvor lenge har du fargen i håret?” – Tar aldri tiden, venter bare til jeg ser at håret er blitt bleket skikkelig. 

Tenker at jeg skal ende opp noe som det her (kanskje litt lysere):

Men må alltid høre om deres mening, haha! Tror dere jeg vil kle lysere hår?

117 kommentarer
    1. Jeg skal innrømme at jeg har vært misunnelig på håret ditt en god stund! Det er langt, tykt og fyldig. Hva er egentlig hemmeligheten? Jeg har fått med meg at du stusset deg ofte, og det er grunnen til at det er såpass langt, men hva med fyldigheten og tykkelsen? Har du noe å anbefale der?
      Syns du kler både mørkt og litt lysere hår, så hva du vil gjøre, er helt opp til deg! Jeg skal ikke si at du har ødelagt håret ditt, for det virker ikke sånn. Det ser fortsatt fint og velpleid ut 🙂

    2. Helt ærlig tror jeg ikke det kommer til å bli fint på deg… Meeen, det blir finere hvis du roer ned brunfargen litt. Det burde du fortelle hu venninna di også.

    3. Trur ikke du kommer til å kle lyst hår, da må det isåfall være en ganske kald farge, for det kler du. Ikke negativt ment, selvfølgelig.. men du kler den mørkebrune kalde fargen best, men forandring fryder 🙂

    4. Du bare MÅÅ fortsette å stripe det! Det er utrolig fint nå! Jeg mener det 100 %!! syns du kledde mørkt, men det du har nå er bare helt sykt fint! Og har utrolig lyst å se hvordan du blir som blond/mørkeblond/lysebrun Elsker hvordan håret ditt er nå, og du har jo sagt at du har lyst å se deg som blond en gang! Og nå har du sjansen!! 🙂 <3

    5. hahaha! jeg har den hårfargen naturlig <3 du kommer til å kle den bra <3 digger bloggen diin <3

    6. Du velger jo selv, det er jo ditt hår 🙂 Men jeg syns du kler mørke brunt svart best, har jo ikke sett deg med blondt enda men det er det jeg tror. Mørkt er jo din naturlige hårfarge 🙂

    7. Tror du kommer til å kle lyst hår også jeg;D Haha, jeg har akkurat slik hårfarge du hadde før, eller kanskje litt mørkere brun, og jeg kommer aldri til å tørre å stripe eller farge det! Men jeg syntes kanskje du passet den orginale hårfargen din best.

    8. hei!
      jeg personlig synes ikke du skal få så lyst hår forde jeg synes du er helt nydelig med det brune håret med litt striper innimellom.
      men jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare kan ta deg EN ordentlig lys striping isteden for mange mellom lyse for og så få lyst hår, er det ikke lettere med en striping hås frisør?

    9. gjør det til frisør!! så trenger du bare stripe det en gang og du får fargen du vil ha. i steden for å stripe det gang på gang å slite det ut helt syykt

    10. Du kommer nok til å passe med lysere hår, men det er nok best å gjøre det til frisør, så er du på den sikre siden, men husk hvis du skal ha mye lysere hår så må du nok ha en lysere farge på øyenbrynene;) Du har utrolig fint hår! Lykke til:-)

    11. Nydelig hår! Misunner deg veeldig..
      Men jeg syns ikke at du burde gjøre noe mer med det nå, ihvertfall ikke lysere etter min mening!

    12. altså, jeg syntes du kler mørkt hår best. Men det er jo kjedelig å ha samme farge hele tia, så skjønner jo utrolig godt at du vil ha det litt lysere! Og tror du kommer til å kle/være fin med det også!:-)) syntes bare det er finest med mørkt.

    13. Syns du kler lysere hår utrolig godt! Men jeg syns ikke du burde bli platina, siden du er så brun hele tiden (lucky bastard!!). 🙂
      – J

    14. jeg elsker bloggen og elsker håret ditt og får meg kommer det til å bli helt strålende på deg du blir nesten penere enn det du er!!

    15. tror du vil passe det kjempe fint, har eller hadde nå da like brunt hår som du hadde, men så bestemte jeg meg får å stripe håret lysere hos frisøren, ser litt ut som sånn som jessica alba har 😀

    16. Tror du vil kle det!
      Hadde vært kult med nesten like blondt hår som therese, for morroskyld. Det er jo ikke verdens vanskeligste ting å farge tilbake igjen.

    17. Jeg synes du er finest med mørkt, men viss du vil ha det lysere anbefaler jeg deg absolutt å dra til frisøren 🙂

    18. DET MØRKESTE VAR FINEST 🙂 !
      uten tvil 😉
      men ditt hår så du bestemmer ! 😉 <3

    19. jeg hadde mørkebrunt hår før sommern, så stripa jeg det hos frisørn i sommer. og hakke stripa det sia da, og det er MYYYE lysere nå etter strippinga 🙂

    20. Allt jeg vil si er at allt kler den smukke. Du er utrolig nydelig Tuva, jeg ser utrolig opp til deg. Og du er bare utrolig pen. Jeg syntes den hårfagren på nederste bilde er utrolig fin, den er så livli. Den kommer garantert til å kle deg og det vakkre utsende ditt! Leser bloggen din hver dag, du inspirerer meg noe helt ekstremt! ♥ 🙂

    21. trur du blir drit fint med lyst hår,du har kjempe fin blogg, er innom den fleire gonger dagelig 🙂

    22. Tror faktisk du vil passe det utrolig godt !
      Er bra du tar det i flere prosesser og ikke kjører på med en gang , for da faller fargen inn mer naturlig , hvis du skjønner ! Hehe 🙂
      Men du kler virkelig mørkt hår også , men prøv lysere – go for it !

    23. ÅÅÅ, du hadde past lyst utrolig bra 🙂 Bare en slik farge som Jessica Alba 🙂 Ikke platinablondt eller noe sånt 🙂

    24. Du kler mørkt hår kjempe godt!♥ Men jeg tror at du hadde blitt kjempe fin med lysere hår!♥ Elske bloggen din!♥

    25. Synes du kler den nye hårfargen utrolig bra! gik både ansikt og håret mer liv! 🙂 Håper du klarer å se når det blir lyst nok (gjorde det samme for 2 år siden, og stripet en gang for mye)..
      Stemmer for LYSEBRUN

    26. kanskje ikke så lyst som ho på det bildet , fordi du burde tenke på øyenbrynene dine, de er jo ganske mørke! 😀

    27. Jeg misunner deg sykt..
      Jeg synses du passer alt, men kansje ikke helt helt blondt men eller alt¨<3
      Jeg diger blogggen din og deg, håper du kan se innom min blogg ogsp<3<3<3<3<

    28. Gå nå for all del til frisøren å få det gjort skikkelig. Du har helt sikkert råd til det! Så slipper du å ende opp med ujevnt oransje hår

    29. ja, jeg tror du kommer til og kle det 🙂 + at det er godt med en forandring <3
      alt kler den smukke vettu, tuva!

    30. Blir sikkert kjempefint! Du kan alltids farge det brunt igjen om du ikke blir fornøyd, så hvorfor ikke prøve? 🙂

    31. Jeg hadde sykt tykt, langt, mørkt hår for et års tid siden, men så bestemte jeg meg for å bleke det, noe jeg ALDRI skulle gjort. Det var ikke tørt eller slitt i begynnelsen, men etterhvert ble det tørrere og tørrere og jeg måtte klippe det kjempekort:( Aldri grått så mye i mitt liv:P

    32. Må si jeg synes det lange mørke håret ditt var utrolig fint. Det var så tykt at du hele tiden hadde plenti med volum, + at du kler det så utrolig godt! Synes du også kler veldig godt å ha en del striper i håret, sånn som nå, men kanskje ikke helt lyst :))

    33. Du har utrolig fint hår! Må si jeg faktisk synes du er finere med lysere hår enn du var med mørkt 🙂 Tror det kommer til å bli megafint!

    34. Du kledde virkelig de lyse stripene. Jeg bruker å farge håret mitt mørkt på vinteren, og stripe eller farge det lysere på sommeren, fordi jeg synes det er litt mer passelig til humøret mitt. Kanskje du kan stripe det litt til, men ikke for masse!:)

    35. jeg ville ikke farget håret mitt SÅ lyst. syntes egentlig du er veldig fin sånn som du har det nå:)

    36. Synes du var finest med lysere hår, så jeg ville prøvd å stripe litt til, men ikke for mye heller. Er så fint med lyse striper i brunt hår. Følte brunfargen din i ansiktet kom bedre frem med lysere hår og at du fikk mer glød i huden. Lykke til!

    37. strip det lyst meir! mye meir!! og kanskje ta litt mindre sol? (a) ikke frekt meint, men om du farger det lyst og så er du kjempebrun så blir det kanskje litt rart? vet ikke jeg. :p men strip det meir, forandring fryder! Du bør vere fornøyd med håret ditt sånn som det er no, men strip det meir kan ikke få sagt det nok haha! Du var kjempefin med bruntsvart hår og, men eg tror du kommer til å kle lyst dritbra!

    38. Det er veldig fint når det blir litt spill i håret, istedenfor lik farge over hele. Det er nå min mening 🙂

    39. Et lite tips bare! Jeg har som deg, litt tykt hår, så når jeg skulle stripe det for andre gang tok jeg å brukte tre pakker på en gang. Da fikk jeg utrolig bra resultater. Første gangen brukte jeg bare en pakke og man kunne så vidt se det.. 🙂

    40. Jeg syntes hårfargen din er nydelig som den er nå!! men jeg syntes ikke du burde farge det så lyst som Jessica Alba har på det bilde…. sorry!

    41. Du kler mørkt hår MYE bedre! du ser faktisk mye penere ut med mørkt hår og! ikke det at du ikke er pen med lyst hår, da:) Og Jessica Alba sin hårfarge er fin, men tviler på at den vil passe deg… 🙂
      Og for all del, ikke farg det altfor lyst!:)

    42. Tror du kommer til å kle lyst hår utrolig bra! Faktisk tror jeg du hadde kledd å være mørk blondine 🙂 Synes du er mye finere nå enn med mørkt hår!

    43. du har for mørk hudtone for at det skal bli fint! men du får nå gjøre som du vil, når du ser resultatet (når du har fått samme farge som jessica alba) da vil du forstå hva jeg mener…

    44. synes du er mye finere på håret nå, enn når du hadde det helt mørkt 🙂 fortsett og strip det, blir sikkert kjempefiint! men tror kanskje bildet over er liitt for lyst for deg?

    45. jeg syns du er superfin på håret nå, fargen passer perfekt til deg. kanskje du kler det litt lysere, men ikke mye! og ikke farg det mørkt igjen, du er fantastisk pen nå!

    46. Syns du er finest med helt mørkt hår, virkelig!
      Meeen forstår at du vil prøve noe nytt, og du ser jo ganske bra ut med lysere hår også.
      Du er allerfinest med mørkt da, menmen! 🙂

    47. Tror ikke håret ditt blir noe videre slitt, i og med at du har stripet det med jevne mellomrom:) Syns du kledde stripene utrolig bra, blir så kjedelig med ensfarget mørk hår. og bare DRIT i hva alle andre sier har du lyst har du lov!! 😀

    48. ikke farg deg… serriøst. du har så sykt fin farge/glans osvosv fra før av.. ikke ødelegg det du allerede har, med å gjøre det slitt og tørrt! Men selvfølgelig, kanskje jeg tar helt feil : ) du er uansett en utrolig pen jente, med masse utstråling! stå på videre!

    49. Wæææææ Tuva!! Hva gjør du? Jeg kjenner meg sykt igjen i den følelsen at du bare må gjøre et eller annet med håret, og har lyst til å farge det i en annen farge. Har gått fra brun til blond maange ganger før. Du er jo naturlig brunette og vil alltid kle det best! Tror ikke du kommer til å bli noe finere med blondt, men det blir helt sikkert fint 🙂 alt kler den smukke! Bare farg det tilbake til brunt igjen når du har fått dosen til av det blonde, haha. Lykke til!
      Og håret ditt er så sterkt og fint, så om det sliter på håret eller ikke, kommer det nok ikke til å syntes med en god hårkur som du sier! 🙂

    50. Du kler brunt best, men blir sikkert kjempe fint med striper også! 🙂 Er alltid gøy med forandringer.
      Digger bloggen din!

    51. Jeg syntes du var aller penest med helt brunt hår, men du er nydelig med striper, så vet ikke jeg. xP

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg