“Rosabloggere”

Her kan dere lese en nettartikkel om rosabloggere, hvor jeg har gitt mine synspunkter. 

Hvorfor skal egentlig “rosabloggere” bli vinklet til noe negativt? Ikke at jeg bryr meg om noen kaller meg en rosablogger, men jeg liker ikke ordet, for det er vinklet til noe negativt. Greit, vi skriver om klær, sminke og det overfladiske, men det er jo det som opptar jenter flest? Dypere innlegg har vi alle i blant, men dette er en offentlig dagbok som veldig mange tusen leser hver eneste dag, derfor får dere som regel se mest av overflaten. 

Har hendt flere ganger at jeg har vært ordentlig lei meg, følt meg alene og at verden raser sammen. Jasså, tenker dere? Den siden av meg har dere ikke sett mye til. Dere har et helt annet inntrykk av meg. Dere tror jeg lever “det perfekte liv”, shopper, er med venner, fester og koser meg dagen lang. I første tankegang har jeg hatt lyst til å skrive om nedturene mine, vise dere min svake side, for det finnes så mye støtte i dere. Men med nærmere ettertanke har jeg latt vær. Det er for å beskytte meg selv. Vil ikke at hvem som helst skal vite om mine svake sider, og kanskje bruke det mot meg. Det jeg skriver på denne bloggen vil følge meg resten av livet.

Dere husker da jeg hadde bloggpause over en måned? Da hadde jeg det ikke helt lett, skal jeg si dere. Hadde hver dag lyst til å gi dere ei forklaring. Jeg vet mange av dere hadde forstått og hjulpet meg gjennom det hele, men det var alt for personlig. Kommer en dag til å fortelle dere, når jeg er klar for det. Det er ganske tøft å dele sine innerste tanker og problemer med så mange mennesker, vite at så mange vet om dine svakeste punkt og hemmeligheter. Derfor skriver man stortsett om det overfladiske, og blir nettopp kalt for “rosabloggere”. “

80 kommentarer
    1. helt enig! btw digger den nye headeren din <3
      elske bloggen din :), hadde blitt syykt glad får en kommentar av en topp blogger hadde betydd veldig mye!

    2. Selv om du ikke skriver om alle nedturene dine så er det ikke vanskelig og se hvem som faktisk ER overfladiske og hvem som ikke er det. Og selv om du skriver mye om sminke og klær har jeg et veldig godt intrykk av deg. Du virker som du har beina godt planda på jorda, and I like it! 🙂

    3. bra skrevet og enig med at nesten alle blogger handler om overfladiske ting men det er jo fordi det er det som intresserer de flleste! og når folk som deg ligger ut sine personlige innlegg så skla man ikke gi negative kommentarer fordi at det er tøff gjort og tørre og legge så store deler av live sitt ut på nette og det bør allle respektere;)

    4. Bra skrevet! Om jeg også hadde vært en populær blogger, da hadde jeg heller aldri delt hele privatlivet eller nedturer jeg sliter med osv. Det er noe som er personlig og bør forbli personlig. Jeg digger jo bloggen din f.eks, det er fordi jeg tror det er utsende og det meste som fenger oss jenter/gutter i denne alderen. Når vi leser blogger kan vi se hva som er inn f.eks, og se hva dere bruker og slikt for å se like ut. Dere bloggere er jo utrolig pene, så det er nok kanskje derfor. Man ønsker å se like bra ut. Jeg syntes iallefall det var et kjempe bra innlegg 🙂

    5. Syntes dette var helt riktig av deg og skrive! Leste artikkelen på skolen, og jeg selv blogger om små ting, det er vanskelig og åpne seg for en “hel verden”, man vet ikke hvem som leser, og om noen faktisk kan bruke det mot deg! Har full forståelse for deg, Tuva! 🙂

    6. bra skrevet tuva 🙂
      før leste jeg ikke bloggen din, men i det siste har jeg vært innom hver dag, syns bloggen din har blitt veldig bra 😀
      stå på :))

    7. Synes det var veldig bra skrevet av deg. Selv om du blogger så skriver du ikke alt hva du tenker og føler. Alle har krav på et privatliv og det må folk bare respektere.

    8. Bra skrevet! Det er jo ikke lett og skrive om alt det såre og alltid “temaer” Og det er jo en grunn til at dere “rosabloggere” er på topp, nemlig fordi folk liker og lese om glade ting og ting som interesserer dem som feks. klær, sminke osv ! <3

    9. bra innlegg. det er hardt å vær på topplisten og ha så mye kritisk mot seg. blir for tungt. men du står på og ikke bry deg om alle haters du er bare a center in theres lifes 🙂 er hver dag og sjekker inne på bloggene deres.

    10. Jeg støtter deg uansett Tuva, uansett!
      Du skal vite at det er mange lesere som forstår deg og skjønner at ingen kan leve et perfekt liv.
      Jeg håper at du leser dette <3

    11. Jeg synes bloggen din er kjempe bra! Ikke noe negativt og si om den i det hele tatt. Og det blir slik at man deler bare det overfladiske med leserne fordi man vil ikke at alle skal vite dine innerste tanker og følelser, nei! Så jeg er helt enig med deg!

    12. Enig med deg! Det er faktisk stor forskjell på å late som alt er perfekt, altså å skrive det, enn å ikke fortelle om det som ikke er så bra. Jeg leser ikke dype blogger som skriver om alle problemene sine, eller om de som skriver om samfunnsproblem eller lignende, fordi det ikke intresserer meg.

    13. Hei Tuva! Jeg forstår deg 110%. Du er overhode ikke en “rosablogger” Elsker bloggen din. Siden du skriver om det jeg liker og lese om. Klær, sminke, hår og trening ikke minst. Håper du kanskje kan legge ut noen flere trenigstips ( hvordan du får så fin kropp, og ikke minst magen din!!) Jeg forstår at du ikke vill dele dine innerste tanker med alle oss, du har ingen ting folk skal klage på! Bra du ikke tar frekke kommentarer personelig, tror dem som er så frekk og skriver sånt bare er sjalu på deg! :-))

    14. Har ikke inntrykk av deg som overflatisk, selv om du er rosablogger! Therese derimot… kjenner henne jo ikke, men har inntrykk av at hun er mer overfladisk enn dag:)

    15. Du blogger kjempe bra! Synes du virker som en kjempe ærlig person og du er så utrolig pen! 🙂
      Du er så heldig som har oppnådd en sånn karriere og skjønner godt om de tikke er like lett hele tiden. Det å få kommentarer slengt er virkelig ikke noe gøy, men de er nok bare sjalue og missunder deg ting.. Må nok bare prøve å ikke tenke på de kommentarene 🙂

    16. Kjempebra skrevet! For min del så elsker jeg det når bloggere kommer med dypere innlegg, somikke bare handler om hva de spiste til middag eller hva de kjøpte i byen. Det finnes bloggere som kun blogger om det, og det er sykt trist! Man skal ikke fremstå som for “perfekt”, og spesiellt ikke når man er toppblogger. Da får man ofte mye hat mot seg. Så derfor er det viktig å komme med mer personlige innlegg, gjerne om det vi mennesker har til felles. Som ensomhet, tristhet, venneproblemer, kjæresteproblemer, og you name it. Det er sånt vi liker å lese! 🙂 Det får oss selv til å føle oss bedre, å vite at vi ikke er alene med problemene våre. At selv de overnaturlig pene, selvsikre toppbloggerne har problemer, akkurat som oss. Og vi lærer mye av slike innlegg også. Så derfor håper jeg at du kommer til å blogge om det som skjedde i bloggpausen og personlige ting ellers, da kan jeg i alle fall med hånden på hjertet si at jeg hadde lest bloggen mye oftere! 🙂 Men samtidig skjønner jeg deg, det er ikke lett å vise frem sin svakeste side for halve Norge. Gjør det du føler for, og husk at du alltid får støtte i oss lesere! 🙂

    17. Jeg syns du er den minst overfladiske og rosabloggeren. greit, du blogger om hår sminke og mote, men det er faktisk noe alle bryr seg litt om. Jeg syns personlig det er mange bloggere som ikke viser takknemlighet i det hele tatt for ting de får sponset osv. jeg mener at du viser at du er takknemlig!
      Du skriver om hvordan liv egentlig er, ikke bare som om du later som om verden er perfekt for alle.
      Stå på, digger både deg og bloggen din! 🙂

    18. rart at de “går imot“ deg og ingen andre for du er ikke akkuratt den største “rosabloggeren“på blogg.no vertfall !! Posetift ment 🙂
      Digger bloggen din Tuvaa <3

    19. Du får da sakt Tuva!
      Kjempe bra skreve 😀
      Stå på vidare Tuva, du har ein kjempe bra blogg, å du e ei kjempe fin jenta, me nydeligt hår!!!
      Ikkje ta dei negative kommentarane te deg 😀

    20. Supert! 😀 Det som er så fint med blogging, er at det finnes noe for en hver smak. De som liker unger kan lese mammablogger, de som liker interiør kan lese interiørblogger, og de som liker sminke og klær kan lese “rosablogger”. Skjønner ikke helt problemet jeg, det er jo bare å droppe å lese det man ikke liker å lese om. Er det noe jeg ikke liker, så er det folk som bruker tid på ting de ikke liker, bare for å ha noe å klage på.

    21. Du bør absolutt ikke kritiseres for hva du skriver. Jeg liker bloggen din kjempegodt, og du gir et veldig bra inntrykk av deg selv. Derfor jeg liker bloggen din ekstra godt, nettopp fordi du virker som en utrolig grei person! Og dette er en blogg, ikke en dagbok. man skal ikke måtte legge ut alle personlige tanker og følelser bare fordi man blir betalt for å skrive på en nettside. man forteller om det man ønsker, og man lar være å fortelle det man helst ikke vil alle skal vite. Slik er det jo når man prater med venner – noen forteller du personlige tanker og hemmeligheter til, andre ikke. Og å forvente at noen skal blotte sjelen sin på nettet, er bare for dumt. Det er det ingen som vil, for da blir man utrolig sårbår. Så jeg syns du bare skal stå på! Jeg liker bloggen din kjempegodt, og det ser du at mange andre også gjør. Ikke la noen prøve å sette bloggen din i “rosablogg” båsen, for det er bare misvisende. Bloggen din er topp, så det er bare å stå på! 🙂

    22. Fint innlegg! Jeg er veldig enig.. Når man tenker over det, så skriver egentlig “rosabloggere” det samme som motebladene gjør. Så hvorfor skal man få pes for det, bare fordi man skriver en blogg og ikke i et magasin?

    23. Hei Tuva! Synes det er viktig at du tok opp dette temaet. Mange vil for ekselmpel si: Jeg vil være Tuva! Hun er perfekt, og livet henner er perfrekt.
      I mine øye er du perfekt pen, virker snill og mye mer. Men i hvert innlegg med følelser, ligger det alltid noe mer bak enn det man velger å dele med nesten hele Norge. Jeg synes du skriver veldig fint og man blir ikke sånn; SI MER, TUVA!!! for måten du skriver på, gjør at man blir forståelsesfull ovenfor deg. Jeg har stor respekt for det! Stå på Tuva!
      Elsker deg 🙂
      Hilsen SJMB

    24. hei, unnskyld for å hehehhe,, ja detta har ikkje nokke med innlegget lliksom, men MÅ EG HA ITUNES FOR Å KUNNE SE NOKKE PÅ SIDEREEL.COM ?!?!? KAN DU SVARE… hehhehehehhe, sånn btw,, du e nydelifin<3 <3 nei, d va ikkje smisking, okdå, kanskje lit,.,,.,..,. men fakta!

    25. skjønner deg veldig godt 🙂 og drit i de som dømmer, og kaller deg/dere for rosabloggere. hallo?? er jo en grunn til at det er nettopp dere som ligger øverst på topplista! vi digger dere! og dere gir oss alt vi vil ha 😀

    26. helt enig med deg! kjempe bra innlegg.
      “Ikke at jeg bryr meg om noen kaller meg en rosablogger, men jeg liker ikke ordet, for det er vinklet til noe negativt.” det er jeg hvertfall enig i for å si det på den måten! hver gang jeg leser ordet “rosablogger”, så tenker jeg på en person som BARE blogger om rosa ting, går med rosa klær, skikkelig bertete osv..

    27. Personlig synes jeg det er dødskjedelig å lese rosabloggere som ikke klarer å produserer annet enn overfladisk pjatt om hvor de har kjøpt den nye vesken og hvilken mascara man bruker… Jeg sier ikke at du behøver å brette ut om dine innerste følelser, men er det kun mote, sminke og klær som interesserer rosabloggere så er det skremmende… Når hele fokuset blir på sminke og utseende så sender det helt feil signaler, noe man burde tenke på som blogger.
      Man kan skrive om meningene sine, forhåpentligvis har man også andre interesser (dans, sang, musikk, bøker og trening). Man kan gi mye av seg selv uten å bli personlig!
      Nå liker ikke jeg å lese rosablogger, men da holder jeg meg bare unna 😉 Jeg er også jente og interessert i klær osv, men jeg skriver ikke utelukkende om dette av den grunn og å lese blogger hvor dette er hovedtema er for meg kjedelig.

    28. Det er ikke det at de skriver om uviktige/overflatiske ting som gjør at “rosablogger” er et negativt begrep, det er at de fremstiller det som viktigt.

    29. Å være rosablogger MÅ ikke være negativt, det kan være det, kommer an på personen bak og innholdet akkurat som med andre blogger. Det meste kan blir negativt her i verden tror jeg. Sjokolade er godt det, men rumpa blir svær om det spises for mye:P

    30. Du er kanskje det folk kaller rosablogger, men du er en god en! Klær, sminke o.s.v er jo det vi jenter vil ha, og du skriver om det på en fin måte. Jeg er innom de såkalte rosabloggene hver dag for å få tips til outfit o.s.v, men alle de andre bloggene er jeg kanskje innom en gang i måneden. Jeg syns du skriver bra, og du har en god del dypere innlegg. Jeg syns det er lurt av deg å tenke over at hele verden kan se hva du skriver på bloggen din, og derfor ikke skrive dine innerste tanker på bloggen. Fortsett å blogge som du gjør, så mister du ikke meg som leser i hvert fall!<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg