Snus i Finland?

God kveld! Tar min siste snus før jeg tar kvelden. Nyttårsforsett er ikke helt min greie, men et av mine store mål i 2012 vil i allefall være og prøve slutte og snuse. “Prøve”, ganske så døfødt prosjekt skjønner dere, ikke superinnstilt på å slutte akkurat nå. For oss snusere, er det virkelig dagens høydepunkt å kjenne det svi litt under leppa. I morgen, altså i dag blir det jo, skal vi til Finland. Der skal vi kjøpe inn alko til bursdagsfeiringen til Enid, regner med jeg får kjøpt meg noen snusbokser i samme slengen. Eller vent, ble litt i tvil nå. Selger de snus i Finland?? Mener å huske de ikke gjorde det, da vi var i Finland i sommer. Hvis ikke, gidder jeg ikke stå opp tidlig for å kjøre langt for å kjøpe godteri liksom.

Karen kunne ikke hente meg i dag, så er med andre ord fortsatt på hytta. Så da blir det nyttårsfeiring her på hytta, GUD så morsomt DET blir, wiiii! Neida, men nyttårsaften er vel litt oppskrytt?! Tar det ikke så tungt, blir vel mer enn nok festing på meg dette året. Blir tross alt 18 år om 4 måneder, har mye å se frem til! Ikke bare at jeg blir 18, men Osloturer, Florida, Stavangertur og mye mer. Har en følelse av at 2012 blir et kongeår!

Men ja, drar hjem den 1. januar. Gleder meg til å se alle klærne mine igjen, møte kjente fjes, hente pakken jeg har bestilt fra Nelly, sminke meg, føle meg fin, blogge normalt, få tilbake døgnrytmen, shoppe litt og mye mer. 


(Bildene er ikke tatt i dag)

Og forresten – takk for fine kommentarer på innlegget under, dere er skjønne ♥ Flere sangvideoer kommer nok mest sannsyenlig ikke, men skal aldri si aldri. Har ikke så god selvtillit når det kommer til sang.  
 

50 kommentarer
    1. Herregud. Den snusen du snuser er det jo nesten ikke noe nikotin i uansett, så bare å slutte! Om du hadde snust extra stärk eller stärk hadde jeg skjønt deg. Men Skruf orginal finnes jo ikke sterk i det hele tatt , som vil si at det nesten ikke er nikotin i den. Lol. Bare legg bort snusen du

    2. Kjenner noen fra Finland som snuser, og han må kjøre over til Sverige for å kjøpe snus. Han bablet noe om at det var ulovlig å selge det i Finland. Han sa det på engelsk til meg, så var ikke helt klar hva han mente, siden vi drakk.

    3. Sier bare stakkars deg tuva.. jeg snuser selv, og jeg har lovt mamma å slutte innen 1 januar hvis ikke skylder jeg hu 500 kroner.. Føler at det kommer til å gå til hælvette, men jeg får bare prøve, men blir litt uvant å stå opp på morningen og ikke åpne en snusboks å putte en snus under leppa.. Nesj jaja får bare tenke at det ikke er bra for kroppen så må man bare tenke på den kvalmeste nikkosjokken man har hatt så har man ikke lyst på.. jaja lykke til med å slutte, for det ønsker jeg meg selv lykke til på å !

    4. Husker jeg gledet meg så til å reise til finnland for å kjøpe snus, men så ble jeg så skuffet da jeg kom frem siden dem selger ikke snus i finnland.. Svergie burde du dra til! 🙂

    5. Nyttårsaften på hytte e jo koselig!
      …Om du ikkje har hytta på en sånn plass som vi har, sånn klemt mella nåkka fjell og helt øøde :p Da får man jo ikkje særlig mye me sæ av nyttårsaften ;s

    6. På teknikkmagasinet har de snus som ikke inneholder nikotin eller tobakk, men vitaminer, koffein og mineraler, smart hvis du prøver å slutte:)

    7. Jeg er også stuck med familien til Nyttår ;o Får bare gjøre det beste ut av det 🙂
      2012 blir nok awesome for oss som blir 18, ja 😀 Gleder meg!
      Lykke til med snus’slutten 🙂 Og godt nyttår!

    8. Hei! Har et lite forslag, hvis du ikke er helt innstilt på å slutte å snuse kan du begynne å snuse onico, det er nikotinfri snus, helt genialt! ;p

    9. Det er ulovelig å selge snus i Finland, men ikke tobakk ! 😛 (ikke det at du bør begynne med tobakk!)
      Men det er lov å ta med seg snus fra andre land og snuse det i Finland 🙂
      Vi hadde om rusmidler på skolen for en stund siden, og vi han en finsk hjelpelærer som fortalte det 🙂

    10. Du kom deg ikke veldig mye lengre med det spørsmålet! Men jeg syns det er veldig merkelig
      Om de selger snus der altså, de har det ikke i Danmark engang, så ville som sagt vært merkelig 🙂 God tur ihvertfall 🙂

    11. til alle dere som sier at de er sikre på at de selger snus i finland, fordi det er vanlig tobakksvare, så er er ikke det sikkert ass.. de selger det nesten bare i norge
      fiiine tuvaaa<3

    12. Nei, de selger ikke snus i finland, er halvt finsk og er der veldig ofte. Trur det ble ulovlig å kjøpe snus i 2009, hvis jeg ikke husker feil 🙂

    13. har en finsk venninne(jeg skulle på utveksling i finland), og hun advarte meg mot at de ikke har snus der 😉

    14. Stavangertuuuuurrr?? Si ifra når du reiser, kanskje jeg er heldig og møter deg! Stavanger er en flott by å bo i, utrolig fint og trives veldig! Så pen du er:) Stå på tuvis

    15. jo di selger snus i finland? besteveninnen min er derfra og hun sier de har det, men kanskje hun tenker på noe annet siden jeg vi snakker om det på engelsk og da blir det ikke helt det samme.. men det heter hvertfall snus bare på finsk og de har noe lignendes i såfall. er ganske sikker på at de selger det men ble bare litt forvirret med komentarene over her

    16. Neeeeei, de selger ikke snus i finland, pga helsefarlige grunner 😉 Og det er snikkers og twist. er selv halvfinsk :))))

    17. Heisann, jeg er Finsk, svensk og norsk. Og er i finland vær sommerferie, og ja de har det sikkert i Finland♥

    18. Skjønner deg så altfor godt det med snusen! Virkelig dagens høydepunkt for meg altså, lykke på boks! hah

    19. Du kan jo prøve onico ? Uten nikotin å tobakk 🙂 den er jo selvfølgelig ikke som snus, men bare noe får å ha under leppa ! Fin blogg Tuva 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg