Min nye kjærlighet

Goood morgen! Tidelig oppe igjen 😀

Fikk ikke til å blogget i går kveld FORDI JEG HAR KJØPT MEG EN MACBOOK AIR!! Haha, skjønner svært lite av den, men på trass ville jeg ikke bruke skolepcen for å blogge. Gruer meg til og med til og måtte bruke skolepcen på skolen fremover, vil bare bruke denne fine, deilige Macen<3<3

Etter skolen på mandag dro jeg innom Elkjøp, bare for og titte litt egentlig. Jeg har lenge ønsket meg Mac, så det ble veldig mye titting på de. Og vet dere hva? Jeg konkluderte med meg seg, jeg bruker faktisk over 12 000 kroner på snus i ÅRET, og nå som jeg er sluttet å snuse kan jeg faktisk kjøpe meg en Mac med GOD samvittighet<333 Og det gjorde jeg!! Ganske så impulsivt, men på en annen måte ikke, har jo ønsket meg det leeenge!

Så om jeg begynner å snuse igjen må jeg selge Macen! (Tenker sånn, men blir aldri å skje at jeg selger den)


:@ <— —> ♥


Måtte feire med iiis!

Kan ikke si så mye om Macen enda, skjønner som sagt svært lite, men det kommer seg. Det er i allefall en MacBook Air 13 tommer, kjøpt på Elkjøp og kostet 12 000 kr. STORFORNØYD! Ikke kom å si at jeg burde ha kjøpt Pro i stedet for, jeg bestemte meg for Air fordi det er den som passer best til mitt bruk + at jeg har snakket med en kompis som har god peiling. Men kom gjerne med tips om Mac, skjønner som sagt INGENTING 🙂

75 kommentarer
    1. Grattis med mac! 😀 Kjempebra maskiner 🙂 Du må berre ta kontakt med meg på eposten eg har skrive i epostfeltet dersom det skulle vere noko (eller masse) du undrar på. Eg har nemleg hatt mac i 6 år, så eg kan maskina ganske så ut og inn 🙂
      Dersom du treng hjelp kan eg i allefall prøve å hjelpe deg så godt eg kan!

    2. så gøy:) du kommer nok ikke til å angre. søstra mi kjøpte en for litt siden,og den er ganske komplisert i begynnelsen,men du må bare søke litt på google osv så er alt super enkelt:) gratulerer!

    3. Jeg har også macboook air og jeg skjønte Ingeting i starten:D men det er veldig dårlig plass på macen så jeg skal selge min å kjøpe pro siden den ikke har nok plass. Og du som er toppbloggger som legger inn mye bilder merker nok at det er begrensa med plass. Men ellers er det en fin pc 🙂 ha en fin dag! :-))

    4. Har også macbook air, akkurat samme som du i 13 tommer. Har ikke hatt den så lenge enda, men er utrolig fornøyd:-) bare en ting: hvis du skal ha ut minnebrikken ifra mac´en, så ikke bare dra den ut. på fremsia av mac´en dobbel klikker du på en sånn boks det står navne på minnebrikken, og deretter ´´mat ut -minnebrikke- ´´foreksempel 🙂 haha, tror ikke du skjønte noe av det jeg forklarte da men…..

    5. Gratulerer! Elsker macen min selv, og jeg har egentlig aldri hatt noen appleprodukter eller prøvd mac før jeg fikk denne (untatt ipoden min), og det tok meg bare 1 uke å lære den! går nok fint, er egentlig dødslett 🙂
      – J

    6. Vurderte Air jeg også, men Pro passet mest til mitt bruk 🙂 + jeg trengte cd-plate-leser ting, hahhaha 🙂
      Jeg er stooooor fornøyd med Pro’en!
      Men skjønner ingen ting daaa

    7. Har lenge ønsket meg mac jeg og. Skal kjøpe, men må spare til Tyrkia turen til sommer’n! Jeg må ha Pro da, fordi jeg går media og kommunikasjon, så Air hadde ikke funka for meg. Men en ting, er det CD inngang på Mac Air? 🙂

    8. Macbook er helt fantastisk! Har selv en Macbook Pro. 🙂 Anbefaler deg forresten å kjøpe/laste ned CleanMyMac 🙂 Godt program som rydder opp i systemet og unødvendige filer.

    9. her er et tips; på windows-pcan så trøkkte man ctrl+t vis man sku åpne ny fane, ctrl+c,ctrl+v osv osv, men på Mac må du trykke commander, altså cmd! klarte ikke å skjønne det i begynnelsen, men orna sæ! pluss at det e autocorrect på macen som på iPhone, så pass på, hahah

    10. Har ikke kommentert bloggen din noe serlig.. men tenkte å si ifra at jeg elsker den! Du er så jordnær, og tenker på hva leserne dine har godt av å se når du er på fest og hva de ikke er godt av. Du er favoritt bloggeren min, og jeg leser MANGE blogger! Jeg leser 34 blogger hver dag, men du er den jeg går sist inn på, siden jeg vet det alltid det er bra og da et det en god avslutting! Jeg elsker bloggen din! Keep up the good work <3
      Men lurte på en ting! Jeg skal kjøpe meg mac til konfirmasjonen min, men vet ikke om jeg skal ha pro eller air, og du har jo air og therese pro(?har hun ikke det a?)
      i så fall kan dere "teste" litt og finne fordeler og ulemper.Valget mitt veier egentlig over på air, men er ikke 100% sikker..

    11. Jeg garanterer at alt du vil de første dagene fremover er bare hjem til din elskede macbook, om du er ute blandt venner. Slik var det hvertfall med meg! Det er så mye som er nytt og fint med macen, og man er veldig nyskjerrig. Husk å bruke padden til det den er god for, som i når du skal scrolle nedover på en side bruker du bare to fingre på padden osv. Lykke til:D Det er veldig enkelt når du først lærer deg med mac, og jeg lover at du aldri kommer til å ville gå tilbake til vanlig data:)

    12. Foresten. Det kan hende du må fikse på innstillingene hvis du vil ha alle disse mulighetene 🙂 Men rot litt rundt på paden, så finner du fort ut 😀

    13. til vanelig koster 13-tommeren 10 000, og ikke 12 000.. haha, men med officepakker +++ så blir det dyrere, men jeg håper virkelig ikke at du kjøpte selve macen for 12.. haha lykke til, jeg elsker macen min:DD de er fantastiske!

    14. På Expert koster den bare 9990! Haha 🙂 Gratulerer så mye med Mac! Du kommer til å elske den! Har hatt macbook i et år, og jeg kommer aldri til å gå tilbake til vanlig PC!

    15. Braa! Macbook Air er utrolig bra, har en selv! 🙂
      Selvom den er liten, er den kjempedeilig og solid. noe du kanskje allerede har merket? 😀

    16. Har en hvit macbook som jeg fikk som skole pc, betaler akkurat det samme som de andre gjør for hp’ene :D:D:D:D:D:D:D du blir fort vant med mac, og når du er blitt det, kommer du til å HATE å bruke vanlig pc!

    17. En Macbook Air fungerer bra for dem som pleier å ta den med på reiser, og ikke ønsker tungt å bære. Ellers er Macbook Pro bedre på alle andre måter. Bedre skjerm, lyd, den er raskere, osv. Macbook Air har også lettere for å gå i stykker. Snakk heller med en IT-konsulent først neste gang. Gjorde den samme feilen selv. 🙂
      Gratulerer med ny Mac iallfall!

    18. Er det den billigste ? 😉 Ønsker meg en selv, men har ikke nok penger, huff. Btw, elsker bloggen din 😉

    19. Som du sier; mac er så komplisert, og du skjønner ingenting. Etterhvert vil du merke at mac er så latterlig enkelt, og det er akkurat derfor du synes den er komplisert nå. Sånn hadde hvertfall jeg det, og har hørt flere som sier det samme.
      Pappa skulle for eksempel koble macen min til den trådløse skriveren vi har hjemme, og søkte på alt han kunne tenke seg, men så kom den ikke opp. Så søkte han på “skriver”, også kom den opp med en gang. Det er så lett at du nesten ikke ville tenkt deg til det selv.
      Jeg er superfornøyd med macen, og skjønte heller ingenting med en gang. Lurt å bruke snuspengene på mac, hehe! Virkelig verdt hver eneste krone. Gratulerer! Og er ganske sikker på at nå som du først har en mac, vil du ikke gå tilbake til vanlig pc.

    20. Jeg har også nylig fått Macbook, i starten var det kjempe vanskelig, men nå er det faktisk ganske logisk alt 🙂 Lurt å se rundt på innstillingene(systemvalg) Der lærte jeg mye om touchpadden !

    21. Så heldig du er! 😀
      Jeg tenker også å kjøpe meg mac når (hvis..) jeg får råd til det 🙂 Men skal på språkreise til sommeren, så akkurat nå må jeg spare!
      Jeg elsker bloggen din, den er kjempebra! 🙂

    22. Grattis med Macbook Air da<3 Har akkurat samme type og elsker den over alt jeg eier 🙂
      Men du sier at du forstår lite av den, men ettervært kommer du til å bli vant med det, det ble værtfall jeg veldig fort 😉

    23. har bestilt mæ macbook air på apple.no førr nån daga sia! glede mæ SYKT! macbook air e raskare å nyar + finar (syns nu æ, hihi) enn pro, så du kommer ikke tel å angre på valge ditt!

    24. Det som er så positivt med mac er at den har lang batterikapisitet.. Et STORT tips, som du virkelig burde bruke, for å bevare batterivarigheten er å lade den, og med en gang den blir full ladet, så tar du ut laderen, for så å bruke macen til den nesten går tom, for så å lade den til den blir full, også ta den ut osv osv.. dette hjelper mye på batterivarigheten, og hvis du ikke gjør dette vil batteriet bare bli dårligere og dårligere!!

    25. Hehe, jeg bestilte MacBook Pro og den kom på tirsdag og er stofornøyd! De er så pene og utrolig godt laget! En venn av meg sa “hvem trenger kjæreste når du har mac?”

    26. Søstra mi har macbook pro, først så hoppa vi rundt i hele rommet og gikk crazy (jeg mener HALLO det er jo mac!) og en dag når jeg skulle være på den så var den liksom helt….ok. Den var jo bare en vanlig pc, men selvfølgelig for de som kan med den så er den super. BTW: Så at jeg var på et av bildene, whoop whoop!^^

    27. Jeg har helt likens,men jeg vet ikke hvordan man får bilder ifra kamera til Macen. Vet du om jeg må ha sånn overføringskabel eller noe sånt?

    28. Jeg digger bloggen din, men har aldri vært så flink til å kommentere.. Her i Bergen selger de den for noe med 7 eller 8 000 kr.. men jeg vet ikke hvor mange sånne GB den hadde da..
      Elsker bloggen din!

    29. Har selv macbook pro og er storfornøyd^^
      Er veldig lett å lære så tror du skjønner mye i løpet av noen dager!
      Du burde vært forsiktig med laderen fordi laderne til mac går fort i stykker..

    30. Heya<3 elsker bloggen din! Men et lite tips : viss du
      Er redd for maccen så kan du kjøpe sånn deksel greier på ebay! Det gjorde
      Søsteren min! Kjempebillig og kjempefine:-)

    31. Gratulerer! Et tips er å ha bilder osv på ekstern harddisk, bruk Time Machine flittig så beholder du kapasiteten på maskinen. Vedr. priser har Elkjøp prisgaranti, så om du skulle finne den billigere et annet sted henviser du til det og får igjen penger 🙂
      Kos deg med leketøyet!
      Jeanette

    32. Kan være fint for deg å kunne forskjellige snarveier, som å åpne ny fane : cmd + t osv. Dersom et program stopper opp trykker du cmd+q, på windows brukte du da ctrl+alt+delete. Dersom du leter etter et program, en fil, eller egentlig hva som helst går du inn på finder, og søker oppe til høyre. Avinstallering av programmer gjør du enkelt ved å dra programmet fra applications i finder og over i søppelkassa, samme gjelder dersom du vil slette bilder ol. Husk å alltid dra innstallerte programmer over i applications mappen i finder. Kan også være lurt å sette deg inn i “touchpaden”, hvordan du høyreklikker, scroller osv…
      Det er en stor overgang å gå fra windows til mac, det er et helt annet operativsystem, og ettersom du hele livet har vært windows tilhenger er det mye nytt og annerledes. Det vil ta tid, men etter en ukes tid vil du kunne bruke macen, etter en månedstid vil du kunne mac inn og ut. Vil anbefale deg å sette deg skikkelig inn operativsystemet til mac, slik at du får mest mulig ut av den!

    33. Har mac selv, var ganske forvirret i starten! Men du må bare søke litt rundt på google osv, da finner du det lett ut!:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg