Sushi :S

Hva tenker dere på når dere tenker på maten sushi? Bloggere blant annet? Ja, jeg og. I går smakte jeg og Therese sushi for FØRSTE gang, og det skal jeg love dere var siste også, så dere skal få slippe noe sushi-blogging på denne bloggen. Tenkte å fortelle litt om den “spennende hendelsen”;

Andrea, Fanny og resten av bloggerne (dere ser resten på bilde lengre ned) mente absolutt at vi burde dra og spise sushi til lunsj. De sa de viste om verdens beste sushi resturant og de mente at vi bare måtte like det siden vi er bloggere xD Jeg og Therese var dritsultne og sushi var ikke akkurat det vi så for oss at vi ville sluke i oss for å bli mette, så vi stakk heller på McDonalds. Haha, for noen kontraster, men vi trengte noe FORT! Og jeg ville ha mcflurry, det er så godt :) Vi har nemlig ikke McDonalds i Tromsø, bare BurgerKing. Men BK er best da uansett, enig?


Mmmm!!


Therese tror hun er søt der hun poserer med sugerøret 0.o


Mens jeg ER søt :) 


Og deilig ;)

Vi sa til Andrea og de at vi måtte stå over sushien, men hun mente at vi kunne komme bare for å møtes, snakke og sånn. Det kunne vi jo, så da gjorde vi det da. 


Andrea og Fanny bare “MMM, sushi er seriøst DET BESTE JEG VET, kunne spist det hver dag liksom!”


Og jeg bare “Okei, greit Andrea. Jeg skal prøve EN LITEN BIT! Gi meg noe du synes er godt” 


Hmm, må lukte litt, sykt skeptisk! Skal jeg spise dette?? :s


Dyppe som faen.


“HAHAHA, jeg tørr serr ikke!! Okei da, JEG MÅ!”

Åååfyfaen, smakte helt grusomt! Tok bare en liten bit, men brakk meg to ganger, smakte en blanding av tran og noe annet stygt. Det var faktisk helt forferdelig, ikke LITT godt en gang. “Du må spise det flere ganger, er ikke godt første gangen”. Hva er greia med det? Tvinge i seg noe helt forferdelig flere ganger bare fordi det er en “trend” og fordi alle “må elske det” og fordi det “blir bedre”. Enten så er det godt eller så er det ikke, tenker jeg. Tar meg heller en biff da, det har jeg likt hele livet. 


Men koselig var det så klart ♥

Liker dere sushi? Hvordan var din første gang du spiste det? Var det kanskje din siste også, haha?

98 kommentarer
    1. Kunne ikke vært mer enig… Hva skjedde med at Sushi plutselig ble så “populært” å spise, og når skjedde det? Hvem er det som spiser rå fisk frivillig? Og hvem vil sløse vekk penger på det? Ikke jeg iallefall! 😛

    2. jeg synes det er dritgodt, jeg 😀 det syntes jeg første gang jeg spiste det og! men den greia du smakte på er ikke såå god, det er best med sånn ris også laks oppå 🙂 haha

    3. Jeg spiste sushi for første gang da jeg var med kjæresten til Oslo, nettopp fordi jeg hadde hørt av alle bloggere at det var så sinnsykt godt. Og siden jeg elsker fisk, måtte jeg prøve. Og seriøst, jeg eeelsker smaken! Bare massemasse god smak på engang 😀 men noen sushi-varianter jeg syns er utrolig ekle også, så er ikke alt jeg liker av sushi 🙂

    4. første gangen jeg spiste det var i japan… vi har bodd i japan, så hele familien er liksom sånn; wuhuu, japaan <3 vi spiser sushi ofte, haha. det er ikke sånn super godt, det eneste jeg liker er sashimi, ellers smaker alt annet bæsj, haha.

    5. Skulle spise det samme som du spiste en gang og det var det kleineste noen gang. Jeg klarte faktisk ikke å svelge og måtte spytte det i en serviett og legge den i veska mi…. Aldri igjen.

    6. Jeg smakte det for første gang på lørdag og jeg syntes det var kjempegodt, men nå blir jeg kvalm av tanken på det. Merkelig egentlig…

    7. Jeg har elska sushi siden første gang jeg smakte det 🙂 Trur jeg var 11 år eller no? Liker bare sushi, den er rå og god 🙂 De andre fiskene steker eller koker de. Ekkelt!

    8. Haha første gang jeg spiste det smakte det så syyyykt fælt! Jeg bare…. *spy*!
      Men så fant jeg ut at det er det svarte tynne laget (tang eller noe sånt) som virket som et slags brekningsmiddel på meg… den er skikkelig EKKKEEEEL!!!!!!!
      Hvis du spiser sushi uten de ekle svarte greiene som smaker SALT TRAN så er det faktisk rågodt!

    9. Jeg liker sushi jeg heller. Har smakt på det to ganger..ALDRI om jeg smaker på det flere ganger. Det smaker helt jævlig! Liker best at fisken er stekt jeg 🙂

    10. HAHAH, jeg er sååå enig med deg Tuva! Har aldri smakt sushi, og kommer aldri til å gjøre det heller. Sjømat er noe av det verste jeg vet, og jeg skjønner ikke hvordan folk kan betale så mye for å kjøpe mat som smaker verre enn tran. Og det der at bloggere skal like det, jojo.. Det er jo tydeligvis en trend, men skjønner det fortsatt ikke……

    11. Første gang jeg spiste sushi likte jeg det ikke men nå etter at jeg har spist det flere ganger liker jeg det ,det er så syke godt

    12. Fyfaen, blir så lei meg av hvor barnerumper det går an å være? Man spiser ikke sushi fordi det er en “trend” eller hva dere sier, vi spiser det fordi det er utrolig godt. Første gang jeg smakte sushi var jeg 9 år gammel ca. Jeg spiste ca to biter så følte jeg meg litt kvalm. Senere så smakte jeg det flere ganger og jeg begynte å like det mer og mer. Nå elsker jeg det, vet ikke om bedre mat enn sushi. Det er en grunn til at det blir sett på som den fineste maten. Syntes så fryktelig synd på sånne som dere som smaker en bitteliten bit EN gang og aldri mer. Dere går virkelig glipp av noe skal jeg si dere! Stakkarslige.

    13. Første gang jeg smakte sushi brakk jeg meg to ganger, huff det smakte ikke godt! vet ikke om jeg tørr å smake det igjen heller, haha 🙂

    14. Jeg spiste det første gang for 2år siden, det er drit godt!
      Men ambefaler å prøve det en gang til, det blir bedre!!

    15. hater alt som har med fisk og gjøre, så har aldri villet smake det og har ikke tenkt til å gjøre det heller!

    16. haha, første gangen æ spiste sushi va i syden på en sånn ganske fin restaurant. Søstra mi sa at det va såå godt osv, så æ va ganske positiv.. smakte ikke nå spesielt der å da, det gikk ned liksom. to tima seinere spydde æ da i 4 tima.. aldri mer sir æ bare. haha 😀 du trenger ikke like sushi for å være en god blogger, det er du uansett!

    17. Jeg smakte sushi for første gang for noen måneder siden. Det var ikke så ille som jeg forventet 😀 Men det fortsatt ikke synes å skje min greie!

    18. Jeg smakte sushi for første gang i sommer, og jeg klarte ikke å få det i meg. Hadde ikke sjanse, jeg bare brakk meg og kastet opp da jeg prøvde. Det smakte FORFERDELIG!! 🙁

    19. Smakte det for ca et år siden, HATET det første gang, kunne ikke forstå at det var spiselig… men så neste gangen smakte det litt bedre, og det ble bedre for hver gang. Nå spiser jeg det minst en gang i uka og det er noe av det beste jeg vet!!:)

    20. hahha, djees. kanskje du må smake de sushi bitene som er god. ikke de maki rullene du har smakt. de smaker jo faktisk som om de kommer rett fra havet. du må smake de der som har dne hvite risen med fisk oppå seg! jah.. god å forklare :p

    21. Jeg synes noe av det var helt greit, andre ting var gode! Det er definitivt en vanesak 🙂 Men da ser jeg poenget ditt i og gidde og tvinge seg selv til og like noe …

    22. Min første sushigang var vel for 4-5 år siden da jeg og ei venninne besøkte Oslo alene for første gang. Vi var på Deli De Luca eller hva det het, også fikk jeg øyet på sushi og sa “Ah, sushi, det har jeg hørt om!”, så jeg kjøpte en pakke da, og ble positivt overrasket, altså jeg likte det. Etter det ble det en Oslo-tradisjon, å kjøpe det hver gang jeg dro inn til Oslo. Så kom det Sushirestaurant til Larvik i fjor vinter, og jeg ble avhengig, 10000 ganger bedre enn fattig deli de luca- og butikksushi. Jeg brukte rundt 4000,- i måneden på sushi, hahaha, og pappa ba meg skjerpe meg med pengebruken, så da kutta jeg sushien ned til 2-3 ganger i uka. Nå spiser jeg det en gang i blant, når f. eks. jeg og kjæresten skal feire oss, osv. Jeg er ikke så veeeldig glad i rå sushi (det som du smakte), og mener laks er det dummeste folk prøver når de skal smake sushi for første gang. Sushi Tempura Maki for eksempel, DET er himmelsk. Det er fritert scampi, og avokado, rullet i ris og tang. Ellers er crabstick også veldig godt (california roll). Vet ikke hvorfor jeg skriver dette her, du kommer aldri til å smake sushi igjen uansett, haha. Det var MIN story 😀 Og etter det har både katta og bloggen blitt oppkalt etter Sushi. Nå innser jeg hvor syk jeg er

    23. Jeg vet det høres dumt ut at man må prøve det ut flere ganger for å synes det er skikkelig godt. Men det er så verdt det. Sushi er som en drøm i munnen! Ja, pizza er godt, taco er godt. Men det er noe helt annet. Sushi er på et helt annet stadie. Nesten umulig å forklare.
      Første gang jeg smakte sushi syntes jeg det var helt ok, men litt kvalmt med tanke på at det var rå fisk. Andre gang, bedre. Nå, fantastisk!
      Jeg bor for tiden i Colombia, og til tross for at sushien her ikke kan sammenlignes med norsk sushi, så spiser jeg det hele tiden. Nei, det er noe lukseriøst, herlig og spennende med sushi. Alle smakene.. Det er bare nydelig!

    24. Jeg smakte sushi for første gang for 8 år siden, og elsket det med en gang! Nå er jeg 14, og vi spiser det fortsatt minst 1 gang i uken.
      Hvis du ikke liker “vanlig” sushi kan du jo prøve tempura maki med kylling? det er kjempe godt 🙂

    25. spiste det først når jeg hadde tatt piercing i tunga, ikke det smarteste jeg kunne gjøre.. sushi smaker faen så ekkeelt!

    26. Sushi, jeg mener virkelig? det er som all annen mat,faller det ikke i smak så spiser du det ikke, eller så kan du velge og prøve igjen. det er vel ikke smaken du syntes var forferdelig, var vel heller den rare konsistensen. jeg personlig liker sushi veldig godt, men jeg mener det ikke har noe smakspreg, generelt. vet ikke hvordan du smakte på det, men wasabi og ingefær er som regel med. hvis du generelt ikke liker skalldyr er det en annen sak, men sushi er ikke grusomt! for hvis du smakte på sushi nigiri og ikke maki så hadde du ungått sjøgresset som jeg tipper fikk deg til og brekke deg. var sikkert den værste opplevelsen i hele verden, syntes virkelig synd på deg.

    27. Jeg syntes det var godt første gangen jeg smakte det !! Men jeg var litt feig og tok maki med frityrstekt laks og vegetar…
      Nå spiser jeg med både rå laks, scampi etc.

    28. Sushi er digg! Likte det fra første stund jeg spiste det.. men spiser ikke rå tunfisk og rå kamskjell altså, foretrekker maki med laks eller scampi og avokado. Godt og sunt 🙂

    29. Skjønner virkelig ikke tanken rundt det å ikke tørre å smake på det. Det er ikke akkurat slik at man dør av å smake en bit. Det kommer ann på holdningen din til ting. Setter pris på folk som gir det en sjans og trosser sin usikkerhet rundt rå fisk og SMAKER på herligheten. Lik det eller ikke, men for guds skyld ikke si æsj til det. Det har vel alle lært da dere var små eller?

    30. jeg likte faktisk sushi første gang jeg spiste det, men det er ikke det beste jeg vet og ihvertfall ikke noe jeg vil spise hver dag : p meen jeg har bare smakt det en gang da..

    31. spydde etter jeg spiste det, fyfaen! ekkleste jeg noen gang har spist…
      Og ja, det var siste gang jeg spiste det..

    32. har smakt på sushi et par ganger og brekker meg hver gang. skjønner ikke hvorfor jeg gidder.. første gangen var det hjemme hos en venninne og da satt hele familien og spiste sushi så begynte jeg å brekke meg ved middagsbordet, moren til venninna mi sa jeg kunne spytte det ut, mens venninna mi sa “bare svelg” var like før jeg spyttet ned ut på stefaren som satt rett ovenfor meg mens venninna mi og morra diskuterte om jeg skulle spytte den ut. endte med at jeg spyttet den ut på tallerkenen. har også smakt på vegetarisk sushi som er lagd av ris og tang. det smaker litt bedre men gulper det også opp, haha sushi er noe drit! 😛

    33. smakte helt forferdelig de tre første gangene, men nå er jeg hektaa.. bokstaveligtalt! kjøper det HVER lørdag – fast rutine!

    34. Hei! kan du lage en video der du viser hvordan du sminker deg og årner håre ditt slik som du har det på bilde? 😀
      <33

    35. Blir helt kvalm bare på taanken av sushi, smaker så sykt ekkelt! ikke faen om jeg gidder å betale for å smake det en gang til..

    36. Hvis du liker maccern og bk bør du dra til Porsgrunn eller Skien og spise på Bergbys!! En lokal burgerkjede som slår de to overnevnte ned i støvlene! Syntes faktisk ikke maten på maccern er så god etter jeg har spist på Bergbys 🙂
      Første gang jeg spiste sushi smakte det hest, andre gangen smakte det høgg. Tviler på at det er noe man kan “venne seg til” haha :p

    37. HAHAHHAHAHAHA LOL!!!!! Seriøst lættis skrevet Tuva! HAhaha… detter av stolen her på jobb nesten! Du beskrev seriøst min første opplevelse med sushi! Har prøvd det flere ganger og jeg hater det like mye hver gang… og du har rett! Det smaker faen meg tran!

    38. Jeg er jævli redd sushi..jeg,mamma,pappa og storesøs var å spiste sushi..(i bergen) og så bestillte jeg HVAL sushi for det er egentlig sykt godt..det var bare det at de følte ikke med på det jeg sa og HELE stykket var fullt av blod:( ÆSJ…klarer bare IKKE å spise sushi lenger!

    39. Jeg er vegetarianer, så jeg kommer aldri til å spise sushi, men uansett om jeg faktisk hadde spist dødt dyr, så hadde jeg aaaldri spist sushi! Om man først skal spise dødt dyr, så kan man i det minste la være å gjøre noe så barbarisk som å spise det rått.

    40. Likte ikke sushi første gangen jeg prøvde det heller. Men etter forsøk nr. 2 ble jeg forelska. Men jeg dypper ikke sushien i den brune laken. Den er ikke god… Men sushi er det beste jeg vet nå. Kunna spist det hver dag

    41. æ ælske sushi, men d e førdi æ e blitt sjæmt bort av han Alex, som driv Alex sushi i Oslo, fyrn har jobba som sushi kokk i over 30 år, så han e dyyyykti! Men til gjængjel så spis æ kun dyr sushi, kvalitet framfor kvantitet. Skeptisk første gangen, men syntes ikke d va vondt, andre gangen ælska æ d, men soyasausen e d bæste _:)

    42. ikke får å være slem eller no, men serr…ska vedde på at du tvinga i deg snus også ettpar ganger, bare fordi det var litt poppis, og du syns det var kult å snuse, spess siden du var jente…snus er vell aldri godt første gangen det heller…lol xD

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg