Skremmende

Da har jeg endelig fått tilbake mailen, så alle mine kontoer på nett er endelig under min kontroll. Følte et øyeblikk at livet raste sammen, men nå kan jeg puste lettet ut. Nordlulz er nok ikke særlig glad for det haha, dauer av det! 

Nordlulz har visst tatt seg friheten til å svare noen av dere lesere på mail. Det er jeg utrolig lei meg for! Han har blant annet svart på silikonspørsmål, og ut ifra det som ikke er slettet ser det ut som at han fått en jente til å sende bilder av puppene, fordi “jeg” måtte se hvordan puppene hennes så ut for at “jeg” skulle kunne svare på spørsmålene hennes. FYFAEN! Synes dette er utrolig ubehagelig, og vil helt ærlig ikke at denne grusomme personen skal komme så lettvindt unna, for det er alvorlig! Jeg har funnet IP-adressen til vedkomne, men lurer på hva jeg egentlig kan gjøre videre for å finne ut hvem denne personen er? Anmeldelse er vel kanskje bare waste of time? Vet ikke hvor “alvorlig” politiet tar slike ting?

 

Nå skal jeg og Therese på SATS å fullføre ukens fjerde treningsøkt. Snakkes nå vi er hjemme igjen! Håper noen kan hjelpe meg med spørsmålene ovenfor.

100 kommentarer
    1. Du kan gå til politet og så at denne personen har ”hacket” deg og svart på dine personlige mails! Eller du kan ønske om at du vil finne ut av hvem denne personen er ! 😉 DIGGE DÆ <3

    2. Hvis han har fått jenter til å sende puppebilder så kan jeg tenke meg at det blir tatt ganske seriøst av politiet.

    3. “Han har blant annet svart på silikonspørsmål, og ut ifra det som ikke er slettet ser det ut som at han fått en jente til å sende bilder av puppene, fordi “jeg” måtte se hvordan puppene hennes så ut for at “jeg” skulle kunne svare på spørsmålene hennes.”
      Det her er det morsomste jeg har lest på lenge! Får håpe for leseren din sin del at han ikke sprer bildene på nettet da!
      Og ellers må jeg jo si at det er lite smart å sende slike bilder til noen man absolutt ikke kjenner(?)

    4. min facebook og blogg blei sletta i vinter, da anmeldte vi saken til politiet, og dei tok tak i det og fant ut kem personene var ! 🙂
      Dei måtte faktisk innpå avhør!!! =)) Skjer det når en er over 16, får personen straff evt prikk på rullebladet

    5. Mener absolutt ikke dette frekt, så ikke ta dette feil. Men når du først skulle ta silikon, hvorfor tok du ikke litt mer? Mener ikke pamela anderson pupper, men litt større, for de er jo fortsatt bitte små. Håper du kan svare på dette.

    6. Herregud, mennensker må ha veldig lite og gjøre til tider. Du skal bare anmelde dette, og må være skikkelig ubehagelig hvis det er mange som får bilder av puppene, så bare anmelde dette du! 🙂

    7. Fy faen så ekkelt leste hacke innlegget.Han der fyren er bare teit!Jeg synes du burde kontakte politiet,å se om de tar slike saker.Jeg hadde hverfall gjort det 😉
      Kos dere på SATS!

    8. Vil tro politiet ser på det som alvorlig når vedkommende utgir seg for å være en annen. De burde i hvert fall gjøre det.

    9. fyfaen er det mulig?! helt forferdelig.
      jeg tror nok politiet kommer til å ta det alvorlig om du forteller alt, og hvertfall det med at vedkommende hadde fått en jente til å sende bilde av puppene sine.
      det er jo en krenkelse, så du burde anmelde

    10. Tror det er smartest å anmelde personen til politiet, bare for å finne ut hvem det er og om den personen eventuelt får en straff for det. Du kan jo søke litt rundt på nettet. 🙂
      Stor fan av bloggen din, Tuva! ♥

    11. Har hørt om en som fikk en del penger igjen for at ene facebook kontoen hennes ble hacket og de endret passordet osv.

    12. Hm, jeg vet ikke hva man gjør med sånt jeg.. Utrolig teit av de folkene som sendte de mailene da, de må være helt dustete!! Det er jo kanskje greit å si i fra til poletiet uansett..? Fine bilder <3

    13. Anmeld det, gi absolutt alle opplysninger du har! Politiet tar det ganske alvorlig når det er snakk om at denne personen har fått andre til å sende heller intime bilder av seg selv, samtidig som at de har utgitt seg for å være deg! Virkelig, du burde anmelde det. Kripos kan bli trukket inn, og når du har IP-adressen finner de denne personen LETT. Trust me, jeg vet dette…

    14. Det er jo identitetstyveri, så det er fullt mulig å anmelde. Du får jo óg da navn på personen som hacket deg, så da har du jo også mulighet til å konfrontere personen 🙂

    15. Du må til politiet for å finne ut hvem det er, men det fins haugevis av ipadresseting på nett hvor du finner kommunen de bor i.

    16. Anmeld dette! Jeg har full tro på at dette er noe du kan anmelde og politiet tar det seriøst! Det er IKKE lov å utnytte en annens persons identitet hverken på internett eller irl. Så du burde anmelde dette. Det er alvorlig, det merket du nok?

    17. oyyy.. den hackeren var sikkelig idiot som gjør sånt!! syns du bør ringe politie og vefall snakke om det, ps: elsker bloggen din, stå på

    18. anmeld det, politiet tar seg kanskje ikke så alvorlig av det, men det er verdt et forsøk… Gjør det i stillhet, i tilfelle nordlulx finner på noe annet da.

    19. Hvis du går til politiet å forteller om hva han gjorde mot henne som sendte bilde av puppene sine så tar de det nok mye mer alvorlig. Eller hvis hun hadde gjort det. Stakkars jente! For en dust denne personen er.
      Håper han virkelig får svi en dag!

    20. Det kan ta litt tid før politiet tar tak i saken, men hacking er straffbart, så de burde kunne hjelpe deg med å finne ut hvem det er :))
      Btw, elsker bloggen din! 😀

    21. Jeg vil tro at politiet tar dette ganske alvorlig om du melder dette, spesielt om vedkommende som ble bedt om å sende bilder av seg selv er under den seksuelle lavalderen og han er over om jeg ikke tar feil?
      Jeg syntes uansett du skal gå til politiet med dette. De har nok sine metoder på å spore opp den skyldige og på denne måten får han konsekvenser og dere kan forhindre at antall offer for hacking øker! Han vil mest sannsynlig fortsette med dette om ingen tar han for det.
      Lykke til! Synd at noen mennesker har så lite å finne på..

    22. anmeld det! verdt et forsøk. Det at personen ber en leser om å sende bilde av puppene sine, er ikke OK! Anmeld det og forhåpentligvis tar politiet saken så alvorlig som de burde

    23. Jeg ble også hacket en gang og de var til og med av en vennine! hun slettet hele kontoen min pluss hun skrev mye styggt om meg på profilen ! og Jeg annmeldte utrolige stygge kommentarer en gang og di tok det ikke på noe alvor akkuratt! Men de er sikkert anderledes .) jeg synes du burde annmelde det 🙂

    24. DEFINITIVT en anmeldelse. Om politiet ikke tar dette seriøst er det jo ikke spesielt bra.. En person som gjør slik burde få en straff for det, spesielt når han/hun har gjort slik du nevner i innlegget. Håper hackeren ser det du gjør, og innser at det var utrolig dumt 🙂 Folk kan være utrolig dumme..

    25. Ta vare på alt av mail som han har sendt i ditt navn og ip-adressa du fant, og ta en tur til politistatjon for å høre med dem om det e verdt å annmelde. Syns jo det her går langt over grensa for “vanlig” hacking, hvis han faktisk har fått jente til å maile han bilder…

    26. hacking skal tas alvorlig og siden han fikk ei jente til og sende bilde av puppene sine så gjør det saken litt mere alvorligere.. anmeld d!!!

    27. Jeg syns du burde anmelde det for ordens skyld. Særlig siden den jenta som sendte inn bildet av seg selv ble utsatt for “overgrep” i min oppfatning. Du har IP addressa sa du, og du har bevis på det. Ikke la denne hackeren komme unna uten en “fight.”

    28. Anmeld han. Politiet tar slikt alvorlig, eller, de burde iallefall det! “nordlulz” kommer til å blir straffet, forhåpentligvis få det på rullebladet.
      Du kan også være medvirkende på at andre “hackere” ikke blir fristet til å hacke andre bloggere siden de vet at det kan bli konsekvenser ut av det. Anmeld drittsekken! Sikkert en blek taper som ikke har noe bedre å gjøre enn å trakassere andre for sin egen syke glede…

    29. 1 pust dypt 2 tenk på noe du liker 3 trykk F10 fem ganger 4 send denne som 5 kommentarer 5 se på bakgrunnen din»

    30. Tror politiet vil ta det litt mer seriøst enn hvis det kun var vanlig hacking, i og med han fikk ei jente til å sende bilde av puppene sine? Tror det hadde blitt en del kleint for han/hun å bli oppdaget!

    31. Du må anmelde til politiet. De ser strengt på å bryte seg inn på privat personers kontoer på facebook, email og lignende. Leste om en gutt i sverige som hadde anmeldt noen som hadde brutt seg inn på facebooken sin, og nå kan han som gjorde det få opptil to år i fengsel. Vi har ikke de samma lovene som sverige, men de må vel ligne litt i hvertfall 🙂 Hacking er i hvertfall ulovlig !

    32. hvis personen er smart og bruker en proxy server, kan han velge selv hvilken ip adresse han vil bruke og hvor han vil “komme fra”. tviler stert på att han er så dom å bruker sin egen.

    33. Politiet tar det nok alvorlig. det er ID forfalskning av en annen person, noe som er TOTALT ULOVLIG. jeg ville anmeldt dette med en gang! i tillegg til det med at han fikk en jente til å sende bilder av seg 🙂

    34. Du kan spore ip adressen selv, bare google deg frem.. hadde annmeldt det.. og hvis jenta er mindreåring er det jo ganske alvorlig!

    35. Elsker bloggen din! <3 Skjønner ikke at folk kan være så dumme at de hacker folk... :/ Tror at politiet tar deg alvorlig.... Det er jo ikke lovlig.
      STÅ PÅ!

    36. Så lenge det gjelder at personen har bedt en om å blotte seg og sende bilder,OG har angitt seg for å være en annen person tror jeg nok at politiet tar det alvorlig.

    37. jeg ble også hacket engang, jeg gikk til politiet med det. og de fant ut ip adressen, og utfra det fant de ut navnet på vedkommede! jeg synes du burde gjøre det samme! du har helt rett i at ingen skal komme unna så lett med noe sånt. de har også misbrukt navnet ditt.

    38. Politiet tar nettet veldig alvorlig nå. Synes du skal anmelde det. de tar det svært alvorlig når folk presser/ i det hele tatt spørr om nakenbilder osv. av andre folk.

    39. Slike folk gjemmer seg bak mye Tuva, alt fra forskjellige programmer til proxyer. Så tviler på at det at du har IP-adressen vil hjelpe veldig mye ettersom den antageligvis ikke stemmer.

    40. vet ikke så mye om sånt, men en ting jeg vet er at det er vanskelig for selv politiet og spore opp IP-adresser, siden det er ulovlig. Så det skal være ganske alvorlig for at de kan oppspore adressen.

    41. Vet ikke om det er noe vits i at jeg skriver dette…om du leser det, men jeg må bare si TUSENTAKK! Hadde ikke du lagt deg selv ut der, om silikonpuppene og det, vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Nei, jeg har ikke tenkt til å ta operansjon..enda iallefall. Men det jeg mener er “Bomb sheel” Hva skulle jeg gjort uten?! Tusentakk for at du fortalte om dette! Samme kvelden jeg kjøpte disse BHene (sikkert 7 stk) gikk jeg ut i byen for FØRSTE gang i tettsittende kjole. Du har virkelig gitt meg såå mye selvtilitt, og du har forandret livet mitt! Tusentakk, du er best!! hilsen fast leser :- D

    42. Hei,
      Dette mener jeg helt klart du skal ta med Politiet. Det er strafferammer for dette. Du kan lese mer om loven her:
      http://www.lovdata.no/all/hl-19020522-010.html#145a
      §145 rammer den som uberettiget skaffer seg adgang til data eller programutrustning som er lagret eller som overføres ved elektroniske eller andre tekniske hjelpemidler. Straffen er bøter eller fengsel inntil 6 måneder eller begge deler. Hacking er dermed omfattet av denne straffebestemmelsen. Dersom hackingen er utført for å skaffe noen en uberettiget vinning, eller gjerningspersonen har voldt skade ved å skaffe seg eller bruke opplysningene vedkommende har fått gjennom hackingen, heves strafferammen til fengsel i opptil 2 å

    43. Fysøren, for en drittsekk! Jeg syns du burde snakke med politiet om det. Mest sannsynlig og forhåpentligvis vil de ta det seriøst. I Sverige fikk en fengsel bare for å tatt seg ut for å være en annen på facebook! Det som har blitt gjort her å er ulovlig rett og slett, en liten lærepenge skader nok ikke! Uansett hva du ender opp med å gjøre, så ønsker jeg deg lykke til med det! 😉

    44. Siden du har Ip- adressen synes jeg du skal anmelde det! Det burde være en politisak når han blant annet har fått jenter til å sende bilde av puppene sine.. :/

    45. Skal selv ta silikon snart, 300g, men lurer på hvor mye du har tatt? Og må du ikke gå med sånn tape over brystet? Jeg fikk beskjed om at jeg må gå med det i 4-6 uker.. 🙂

    46. fulgte deg på twitter så har sett hva denne loseren har twitret om gjennom deg, makan! Bra du fikk fikset det. du kan jo ringe poletiet og høre hva de mener, om det er noe du kan anmelde. Håper det er mulig, sånt er IKKE greit. blir faktisk ille forbanna av folk som utnytter unge jenter på den måten, breinn!

    47. politiet har ikke såå mye ressurser rundt om, og små hacking er ikke det de bryr seg mest om, så beste du kan gjøre er vel bare og få bedre sikkerhet hehe 🙂 ganske morsomt med disse hackerne da. dem er flinke til og drive med pc 🙂

    48. elsker bloggen din ! <3 du og therese må serigøst snart lage en må gjøre video ! dem eier jo, stå på idere! wi første kommentar 😀 håper du svarer

    49. for å finne ut hvem/hvor personen med ip-adressen bor kan du skrive den inn i google, så får du opp mange linker. Det kommer et kart og en prikk der personen bor så står det hvor det er og slikt, men er ikke hele tiden det blir rett 🙂

    50. Selvfølgelig tar politiet det serriøst. Det er ikke noe å le av, tenk om det var deg? Vis litt respekt da. Selv om hun vet at det ikke er lov å sende slike bilder av seg, er det fremdeles trist. Det kan gå over til utpressing og mobbing, det skal ikke mye til for å ødelegge jenta. Det er ikke din skyld at du ble hacket, men det er ditt ansvar å melde det til politiet!!

    51. Dette er faktisk snakk om identitetstyveri og hacking, det burde bli ganske alvorlig tatt av politiet spør du meg!! 😮 zbare anmeld dette med god samvittighet, han/hun har mer enn godt av det! 😉

    52. Politiet tar hacking veldig lett. Så lenge du har rette ipadressen kan du faktisk finne fram til adressen til vedkommende, MED MINDRE: han har brukt en vpn tunnel som gjør at ipadressen hans er skjult av en annen ipadresse. Så jeg ville nok ha anmeldt det, kjære deg. Og husk å gi dem ipadressen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg