Just my luck fml

OMG, er det muuuulig.. Blir så frustert, alt går galt med meg! Var på stranden i dag, lå ved strandkanten på luftmadrassen og duppet litt av, så våkner jeg av at en gigabølge kommer over meg der jeg ligger med min kjære iPhone ved min siden og hører på musikk. Vannet sprutet over telefonen og dro den utover, så fikk ikke snappet den opp før det var alt for sent. Nå ligger den på tørk i håp om at den skal funke, men har ikke troen. Har vært masse feil med den fra før, så hadde igrunn tenkt å kjøpe ny uansett så jeg er ikke kjempelei meg, men er jævlig kjipt å ikke ha telefon da.. Men tenkte å kjøpe ny her i USA siden det er litt billigere, men noen som vet hvordan det der er, om det er mulig? Har hørt at den ikke vil funke i Norge eller noe sånt? Håper noen kan svare meg på dette, for trenger virkelig telefon asap. Først bankkortet, så telefon, hva faen blir neste.. Haha, må bare le av meg selv!

Vel vel, ellers har jeg det helt supert, lar ikke den jævla dritttelefonen ødelegge humøret! I dag har vært en fin dag ellers, vært på stranden, skolen og ute og spist. Kom en halvtime for sent til klassen pga den telefonen, og alt læreren sa når jeg kom inn var “You look so pretty” (hadde sminke på, elsker når noen legger merke til når man har ordnet seg litt haha). Disse Amerikanerne er så utrolig hyggelige, vi norsker har så mye å lære. Jeg forklarte henne hvorfor jeg var sen og hva som hadde skjedd med telefonen og hun sa sånn 10 ganger “i’m so sorry about your phone, what can I do for you”. Elsker disse menneskene, og jeg blir bare så utrolig gira på å bli bedre i engelsk, ALT høres så mye bedre ut på engelsk!


Her er liksom “firkløveren”. Lema, Therese, meg og Andrea. Blir trist å dra fra dem, vi har det utrolig gøy sammen!


To av de franske guttene. Er så morsomt å kødde med de, vi ler oss ihjel hele tiden haha! Er forresten en skikkelig push-up bikini den jeg har på meg, blir litt Pamela som dere ser, så ikke tro at de er så giga. 


Min nye paparazzi. 


Live band wihuu


Fineste Andrea! 


Fineste Andrea og Lema. Husk og hjelp meg med spørsmålet ovenfor angående iPhone!!! 

165 kommentarer
    1. Hei hei:), det går helt fint og kjøpe tlf der nede, ihvertfall iPhone pga Apple er jo internasjonalt, du må bare kjøpe et norsk sim kort når du kommer til Norge igjen eller bruke ditt egent. For når jeg var i USA kjøpte jeg meg iPad og det gikk kjempe bra måtte bare kjøpe sim kort når jeg kom hjem til Norge , men hvis du vil være 100% sikker spør de i Apple butikken :), håper det hjelp litt:)
      Kos deg vidre i USA :)..

    2. Haha, stakkar! Men ja, du kan kjøpe deg iPhone i USA, MEN da må den jailbreakes. Da jeg hadde min iPhone 2 (første iPhonen), som ikke solgtes i Norge, måtte jeg bestille fra USA. Da måtte jeg jailbreake den på en måte sånn at man kan bruke alle mobiloperatører. Det er alt du trenger å gjøre, men du må jo selvfølgelig kunne dette. Jeg syntes det var litt komplisert først, men når du følger alle instrukser så er det ganske lett.
      Om du bestemmer deg for å kjøpe iPhone i USA så kan du jo kontakte meg på mail, om du trenger hjelp. :p

    3. DU MÅ DYPPE /vaskeDEN I FERSKVANN ASAP, HVIS IKKE VIL DEN ALDRI FUNKE IGJEN!!!
      Men ja, du kan kjøpe iphone i usa, men du må få den unlocket for at den skal funke i norge 🙂

    4. Hvis du drar innom apple-huset der så kan du være veldig heldig om du får en ny! Det samme gjelder med Therese sin! Hvis hun leverer den inn og sier at den knust av seg selv ellernoe, så får hun HELT ny!! Det er fordi det er livsstidgaranti på iPhone og glasset på en iPhone skal ikke knuse sier de 🙂

    5. Aner ikke med tlf, men hva med noe apple? Eller lignende til det merket liksom?
      Btw.. Har du hørt at om du har silikon i puppene så kan de sprekke mens du f.eks. sitter på flyet? xD

    6. Hei, du kan fint bruke den i Norge så lenge du kjøper iPhonen din hos Apple siden de selger uten abonnement, kos deg videre:)

    7. Ja du kna kjøpe telefon i USA, jeg har jort det de siste årene, men den må være unlocked, det vil si at du ikke har abonement på den, og da skal den fungere i norge 🙂

    8. Jeg kjøpte iphonen min i USA. Når du er i butikken sier du bare at du skal ha en unlocked iPhone (vis det er iPhone du skal ha da) så stappet du bare sim kortet ditt inn i mobilen. Det funker fett!!!
      Men du må ha micro simkort da, siden på iPhone kan du bare ha det. Har du ikke det kan du bestille det på nettet gratis. Kos deg videre 😀

    9. Hvis du kjøper telefonen på Apple store så vil den funke i Norge 🙂 Har ei venninne som er i Miami og akkurat har gjort det samme..

    10. har ei venninne som fikk iphone fra usa. Hun bruker sånn tvillingabonoment her hjemme.. mye styr! kan ikke skru av telefonen fordi det tar laang tid for å få den på igjen! har også hatt noe styr med mms, og har heller ikke hatt mulighet til å oppdatere oppsettet på telefonen.
      Jeg ville kjøpt den her hjemme, så er du sikker på at alt er greit med den, og at du alltid kan få hjelp. Er usikker på om man kan få hjelp om noe skulle skje når den er jailbreaket.
      men ser over at andre har fått det til, så kanskje det går an !

    11. Jeg ville ikke tatt sjansen, noen får den til å virke andre ikke… Jeg har en kusine som bor i USA/Texas, hun har en norsk og en amerikansk! Uansett er ikke iPhone så utrolig dyrt i Norge heler hvis du har abonnement 😉 så hvis du vil være på den sikre siden, kjøp den hjemme 🙂

    12. Det går helt fint å kjøpe iPhone i USA , du må bare bruke det norske simkortet da du kommer hjem til Norge igjen 🙂 Språket på mobilen blir på engelsk da, men da blir du jo bare bedre i engelsk, haha! 😉 Men viss du vil at den iPhonen du har nå skal fungere, må du skylle den i ferskvann! Alle mobiler skal tåle reint vann 🙂

    13. Hvis du går på en apple butikk og kjøper iPhone, og forteller dem at den skal brukes i Norge vil det ikke være noe problem. Etter all sannsynlighet må du ikke jailbreake den, etteresom du ikke låser den til et amerikansk abbonement. Så med andre ord, betal det den ville kostet hvis du kjøpte den ny uten abbonement.

    14. Jeg kjøpte meg iPhone i Miami for en uke siden, og den funker helt utmerket i Norge! Bare kjøp unlocked versjonen! 32 GB koster sånn ca 750 dollar eller noe sånt. Bare få de til å sette den opp mens du venter der nede, så er du sikker på at det ikke er noe galt med telefonen osv! Og de folk sier over her om at den må jailbreakes osv, er bare tull. Du kjøper en unlocked iPhone, dytter inn sim-kortet ditt, kobler den til iTunes også er alt greit! Akkurat som om du skulle kjøpt den i Norge 🙂 Så det er bare å kjøpe seg ny tlf, den kommer til å fungere med en gang 🙂

    15. faren min kjøpte iPhone til meg når han var i USA, men vi fikset abbonoment når han kom hjem, men går det ikke an å ringe til det mobilselskapet du bruker i Norge eller noe?

    16. Du kan kjøpe Iphone i usa, bruke den med AM simkort og fint bruke den med norskt simkort i norge. Jeg bodde i USA 1 år, og du må bare jailbreake den når du kommer hjem til norge. Er du heldig vil din operatør hjelpe deg med dette, evt søk det opp på nett. da må du bare laste ned en sånn jailbreak app. bruk google, der hjelper de deg gjennom alt. haha.
      Jeg fikk beskjed av amerikansk selger i iphone at den ville virke i Norge, men det gjør den ikke. og det vet de heller ikke noe om. men bare jailbreak, funker!!
      så, ja!! bare å kjøpe iphone.

    17. Hei! Gå i en Apple butikk også forklarer du at du må ha en iPhone som ikke er låst til noe abonnement og til USA på en måte. Du må også kanskje bestille nytt simkort? om det du hadde ble ødelagt? men det kan du gjøre når du kommer til Norge.. du kan evt, kontakte EF og be om et simkort som gjelder for det stedet du er osv, slik at du kan kontakte de rundt deg mens du er i USA. Var hvertfall noe sånt som skjedde meg meg da simkortet mitt ikke funka en gang, og da fikk jeg nytt av efm tror jeg.

    18. Uff da. Synes seriøst synd på deg! Hehe.
      Du har seriøst drømmekroppen, Tuva! Herreguud, jeg er misunnelig……..
      U rock! 😉 <3

    19. Har ikke iphone, men jeg kjenner ei som kjøpte telefon i utlandet, og den furgerte fint i Norge, men det var ikke æ, ø eller å på tastaturet. Vet ikke om det går ann å få norsk tastatur på en mobil i utlandet. Det må du nesten ta med en fagperson 🙂

    20. Hei 🙂 Vil bare si at jeg kjenner meg veldig igjen. Var nemlig på språkreise på Malta i fjord, and guess what? Først sluttet bankkortet og virke, som ditt, Ipoden min ble stjålet, mobilen min ble ødelagt pga varmen, og jeg måtte bruke hele den siste dagen på politistasjonen for å anmelde dette med ipoden. haha 😛

    21. Jeg kjøpte en da jeg var i USA som utvekslingsstudent. Jeg kjøpte meg Iphone 4s, og det er ikke noe problem så lenge du kjøper en ulåst tlf fra Apple. Du er bare nødt til og kjøpe nytt simkort når du kommer hjem, jeg måtte ihvertfall det er ikke sikkert at trenger det 🙂 Er utrolig fornøyd med min, men pass på at du får 4s, for det er den eneste som funker internasjonalt !

    22. Ja. Kjøp Iphone unlocked! koster rundt 600-800 dollar om jeg husker rett! Har vært utvekslingsstuden der og kom nettopp hjem. Så si at du vil kjøpe Iphone unlocked fordi du bor i Norge, så fikser de alt for deg. Det eneste du trenger å gjøre er å kjøpe et nytt micro kort i norge fra samme telefonselskap som du har nå, slik at du får samme nummer og slikt når du kommer hjem! Så du må desverre vente til du kommer tilbake til Norge før du kan bruke den, men det er verdt det 🙂 Så lenge ikke du ikke har et micro simkort med deg fra før, som du evt. har i den ødelagte kortet!

    23. Alle i Amerika er helt sånn gentleman (gentlewoman?)
      Iphone 4s er den eneste som funker internasjonalt sa idakristine. Så jeg tipper det er riktig.

    24. Hei! Jeg kjøpte min iPhone 4s i Chicago, og det gikk helt bra. Jeg kjøpte den på AppleStore, og folkene som var der var veldig flinke med å forklare. Men du MÅ kjøpe den uten noen abonomang, selv om den er dyrere da. Eneste som er problemet med å kjøpe den der er at det er vanskelig å få reparert den, siden ingen butikker i Norge (bortsett fra kanskje Apple, eller Eplehuset da) vil reparere den, med mindre den er kjøpt der.. Ellers er det veldig greit å kjøpe den i USA 😀 Lykke til, og håper du finner ut av det 😉

    25. Hei Tuva selfølgelig kan du kjøpe deg iphone men jeg annbefaler ikke min mor kjøpte fake i usa så hvis du skal kjøpe så vær sikker 🙂 Ellers så kjøpte vennina mi en telefon i usa og den virket ikke i norge , hun skal prøve og gå innpå en son nettside for og låse den opp 🙂 Gjør det du føler for men med mine erfaringer hadde jeg vert helt sikker før jeg hadde kjøpt eller hadde jeg kjøpt i norge 🙂

    26. Hei 🙂 håper du koser deg kjempe masse ! Det går helt fint an å kjøpe iphone der nede. iphonen kan du endre språk på akkurat som du vil og når du kommer til norge så vil den automatisk skifte over til norsk klokke osv. grunnen er at den er koblet opp mot internett og den er ikke låst i ett fast land 🙂 og hvis du lurer på noe så kan du også bare si til de i butikken at du skal bruke den i norge så vil de svare på det du trenger og vite. har flere venner som har gjort det samme ! 🙂 kos deg masse videre !

    27. Det er jo ikke såå lenge siden du tok silikon.. Det er ikke smart å gå med super push- up så tidlig.. Jeg fikk beskjed om å ikke gå med push up på et halv år. Uansett skal man generelt være veldig forsiktig med push up når man har silikon, siden det kan lage “søkk” i huden.. :/
      Men kjempefin er du da! 🙂 🙂

    28. Synd med telefonen 🙂 Håper du koser deg ! 😀 haha du er så morsom, må le litt når du skriver ”norsker” i dette innlegget og ”franskene” i et annet 🙂 det heter nordmenn og franskmenn 🙂

    29. Jeg kjøpte min iPhone i USA, Florida ifjord og det virket i Norge. Du må bare gå til den nærmeste AppStore og kjøpe der i fra. Fordi jeg tror ikke det vil funke om du kjøper ett annen mobil butikk.
      Fordi du må spørre dem om du kan bruke i Norge osv så svarer de folka for deg 🙂

    30. Moren til en i klassen min har vært i New York å hun kjøpte iPhone der til henne, de funker helt utmerket i Norge

    31. Vedig mange av dem eg kjenne som har kjøpt iphone i usa, virker i norge. Men bare ver sikker på at du går i rett butikk og spørr bare for sikkerhet skyld. men det ska ikke ver problem :).

    32. Du kan kjøpe iphone i USA:) men du må kjøpe med sånn abonnoment . AT&T heter det om jeg ikke tar helt feil det som skjer det er at den vil bli låst i to år til det men du kan spørre når du kjøper den om det går ann p kjøpe seg ut av det. Fler som gjør det. Det som også kan skje er at du ikke får kjøpt siden du må ha amerikansk bankkort for å kjøpe. Vist ikke kan de ta deg for å smugle iphoner inn til Norge . Det der er ganske strengt. Men gå på apple og spørr, de har butikk på florida mall 🙂 om det er sånn at du må jailbreake den er det ganske stress. Da må du gjøre det hele tiden iphonen skal oppdatere seg. Men lykke til 🙂

    33. Det går helt fint å kjøpe iPhone i USA for å bruke den i Norge. Det er bare litt dyrere dersom du ikke skal binde den til et abonoment. Jeg ble lurt av AT&T da jeg bodde der i fjor så jeg vil anbefale å ikke kjøpe av de. Just in case 🙂 Verizon eller apple store derimot tror jeg skal funke bra! Kos deg masse videre!

    34. En kommentar til: Jeg leste Mina sin kommentar nå nettopp om det å “binde seg i to år også betale for å låse den opp” – IKKE GJØE DET! De sa til meg det var ikke noe problem å låse den opp når jeg skulle hjem til Norge igjen. Men det var altså feil! Jeg har en iPhone hjemme jeg ikke får låst opp før i september fordi da er det akkurat 2 år siden jeg kjøpte den. Ellers skal det gå helt fint å bruke norsk bankkort i apple store 🙂

    35. JA, du kan kjøpe deg Iphone i USA. Si du må ha unlocked bare, sålenge du har iphone fra før, regner jeg med at du har micro-sim. Nemas problemas 😀

    36. NEI, det går ikke, æ har bodd et år i usa, å det e ikke lovt å kjøpe mobil uten abonnement der, å mobilan funke ikke når du tar dem til norge, e masse forskjellig som forklare det! ta å spør han i apple butikken, du kan kjøpe alt av ipod, ipad å mp3 spillera å det vil funke men neppe telefon.. men det sikreste vil jo være å spørre en i buttikken.

    37. JO det går! Hvis du drar på en APPLE STORE, så kan du kjøpe en iPhone som er ulåst! Det koster litt mer men da bestiller du bare et micro sim kort når du kommer hjem så funker det fint! Jeg var utvekslingsstudent i USA i et år, og like før jeg dro hjem var jeg innom NYC og der kjøpte jeg en iPhone på denne måten og den funker kjempebra! Så JO DU KAN KJØPE, om du kjøper en ulåst en, og det har de!

    38. Hvis du kjøper by iPhone der i USA så er jeg ganske så sikker på at den vil funke her i Norge. Broren min kjøper seg en ny iPhoen hvert år når han er i USA, og de funker helt fint når han kommer hjem hit, jeg har ikke hørt han si at den ikke funker eller at det er noe galt med den, så det er bare og kjøpe! 🙂 Kjipt og høre det som skjedde da, btw!

    39. Hahahah stakkars deg! Men bra du ikke lar den ødelegge humøret.
      Wow, de var virkelig hyggelige. 😀 Kos deg videre <3

    40. Trist å høre om iPonen din, men faren min kjøpte en iPhone i USA når han var der. den funker ikke i Norge. Han har spurt alle som har greie på sånt om de kan hjelpe. Men ingen greide det…… Men når du er i butikken så si at du skal ha den i Norge, spør om det blir noe problemer om du bruker den der. Også er det noe sånt at den må låses opp, det som var problemet med pappa sin….. Jeg anbefaler deg å kjøpe den på apple 😉 For å ikke bli lurt…… Håper jeg var til hjelp<3

    41. Spør Katrine Frøyland som er på samme
      språkreise som deg 🙂 var på språkreise
      Med henne i fjor og da kjøpte hun iPhone 🙂

    42. Du har så fin kropp!!!!!!
      Tror kanskje det hjelper å skylle iphonen i vanlig vann, for tror salt ødelegger. For da jeg mistet min i do funket den når den var tørr igjen 🙂

    43. Jeg kjøpte iphonen min i USA og det var ingen problem 🙂 du må bare passe på at du kjøper den unlocked. Da skal det fint gå ann å bruke det abbonementet du har hjemme i norge og den vil virke som en “norsk” telefon. Jeg har også norsk språk på min. så må du selfølgelig bestille mini simkort hjemme. Anbefaler å kjøpe den i usa! det er mye billigere 🙂

    44. Kjøp uten abonomet. Går helt fint, men du må jailbrake (aner ikke hvordan det skrives) den her i Norge. Mange som kan dette ordentlig. 🙂

    45. Hvis du kjøpet mobil i USA, kan det hende den ikke virker når du kommer hjem igjen. Sjekk om dere har noen sånne permer med informasjon på hotellet, der kan det hende det står noe om shopping.

    46. Fy søren Tuva! <3 Du har DEN kroppen! Gud jeg missunder deg! Vet at du har tatt silikon, kroppen din var sikkert kjempefin før også, men på disse bildene! Jeeesus!<3 Du er virkelig forbildet mitt! For jeg har egentlig ganske trent og er ganske fornøyd med resten av kroppen min, sånn som deg, men det er liksom puppene som ødelegger alt... Får kommentarer på det også, av vennene mine også! Jeg har veldig god selvtillit sånn generelt, men når det kommer til dette med puppene, så blir jeg veldig liten liksom... For alle vennene mine har sykt store allerede, så jeg føler meg på en måte litt utenfor... Jeg føler at du er personen jeg kan fortelle det til, for du har liksom opplevd det samme..? Vet at dette er et åpent kommentarfelt, men det er godt å få ut!;)
      I hvertfall, så har du UTROLIG fin kropp! Du er virkelig forbildet mitt!<3<3
      -En fan go en som see pop til deg!:)

    47. Har opplevd at iPhone 4 ikke funker i Norge dersom du kjøper den i USA, men at iPhone 4s gjør det. Husker ikke helt hva som var grunnen 🙂

    48. Jeg kjøpte min Iphone i FLorida faktisk haha og det gikk helt fint, du bare spør om å unlock’e den til “norsk” og så funker den i Norge 🙂

    49. Om dere har en tuner til en TV i nærheten, så blir fuktskadene på mobilen faktisk forminsket om du legger den på tuneren en stund. Jeg sølte brus over iPhonen min på slutten av juni, og da fikk jeg et tips om å legge mobilen på tuneren til TV’en, og det funka faktisk utrolig bra! Nå virker den akkurat som før, og det har ikke oppstått noen problemer med den i ettertid 🙂
      Men jeg vet ikke om det er for sent eller virker på din iPhone, men det er jo i hvert fall verdt et forsøk!

    50. Jeg kjøpte min iPhone nede i USA, jeg måtte bare kjøpe sim kort hjemme i noreg 🙂 Funker akkurat som om jeg skulle kjøpt de her hjemme 🙂

    51. Det kommer ikke til å skje noe, jeg har en Iphone fra Amerika den virker helt fint. Men det er bare laderen som ikke passer i stikk kontakten her i Europa, fordi Amerika har en anderledes stikk kontakt så du må kjøpe en lader her i Norge.

    52. Da nå du kjøpe en unlocked fra evt en applebutikk, der kan du sette inn hvilket som helst simkort! Koster rundt 650$ (ca. 3500 norske)

    53. hei 🙂 jeg kjøpte min iphone i new york og den funkerer her hjemme i Norge.den har faktisk bedre kvalitet når den er fra usa, jeg har mistet min i betong, ned trappen og på grusen og den har enda ikke knust 🙂

    54. Hei, jeg hadde ei venninne som mista sin i vann, men den funker nå.. !
      det du må gjøre er å legge den i en bolle(plastikkbolle) full av ris(tørr ris) slik at det trekker til segg fukt og vann, regner med at den skal funke etter det 🙂
      Håper du får den til å funke igjen!

    55. Legg iphonen i ris (ukokt), det kommer til å dra ut alt vannet i den! Du må bare huske og ta ut batteriet (legg også det i risen) 🙂

    56. Jeg ville IKKE ha kjøpt iPhone i USA, for Det første forskjellen på prisen er på rundt 400-500 kr, Ikke mye! For det andre du må stri med å få Unlocked og alt det der.. Jeg kom nettopp hjem fra Florida og har før ferien kjøpte jeg ny siden jeg fant ut at det var MYE bedre og lettere! ;-)) håper dette hjelper! Btw Jeg er fra samme sted som Lema, vet hvem hun er ;-))

    57. Ser så koserlig ut der! Kos dere vidre, oppdater oss ofte! ) Husk å vær forsiktig i dag da, det er FREDAG den 13. 😛 Klem 🙂

    58. En vennine av meg kjøpte en Iphone i USA den funker i Norge, men vet ikke om hun har gjort noe med den da! 🙂

    59. jeg kjøpte iphone i usa for 2 år siden, men det var dumt gjort for jeg kunne ikke bruke appstore, så det ble liksom bare ne telefon til å ringe og sende meldinger med, men det kan jo være vi som gjorde noe feil da 🙂

    60. Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no
      Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no
      Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no
      Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no
      Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no
      Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no
      Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no
      Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no
      Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no
      Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no
      Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no
      Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no
      Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no
      Selger JUSTIN BIEBER billetter på bloggen MiN
      Mer info: marteesoldal.blogg.no

    61. Abonnent osv.. er ikke det samme som i norge. Men om du bestiller fra Telenor om du har det kan det jo hende at de sender den til utlandet?
      Jeg kjøpte telefon i Polen og da fikk jeg ikke norsk som språk, men om du er god i engelsk så skulle det vel ikke gjøre noe .

    62. om simkortet ditt fortsatt funker kan du sikkert kjøpe en ny og sette i det gamle simkortet.. og husk å spørre i butikken om det er mulig og ha den på norsk før du kjøper den. 😀

    63. har hørt at visst du legger iphonen i en skål med tørr ris så skal risen trekke fuktheten eller noe! aner ikke om det er sant, men du kan jo prøve 🙂
      men visst sim-kortet funker kan jo du kjøpe en ny iphone i usa også bruke sim-kortet som du har fra før av!
      du har sinnsykt fin kropp forresten! kunne du lagt ut et slags treningsinnlegg? 😀

    64. LEGG DEN I TØRR RIS!!!!
      Det høres ganske rart ut, men har redda fler av mine telefoner, fordi det trekker ut alt vannet som er inne i telefonen, ta gjerne simkortet ut og legg det oppi også, så lar du det ligge der kanskje en hel dag…(selvom jeg tok den ut litt før)
      Trust me, jeg mista min i DO… og den lå der lenge……. hahahha

    65. Legg tlf din i en bolle med ris, og la den ligge der i noen dager, det funka med min når den gikk i vannet 🙂

    66. Det går sikkert fint så lenge du ikke kjøper abonemant, men du får jo ikke det norske tastaturet på telefonen, tror jeg.. :s
      Kos deg i USA! Skulle ønske jeg var der, hahaha. Dumt det med mobilen da :/

    67. btw bodde i USA i fjor men kunne ikke kjøpe iPhone
      fordi den er bundet til et abonnement i 2 år…
      med mindre du får noen til å jailbreake den for deg da… haha
      (sånn at den ikke lenger er låst men kan brukes med kontantkort elns.. men troor ikke det er helt lovlig…haha)
      Ellers er det mange billige alternativer da:)

    68. hei ! håper dere har det fint der nede ! 🙂 kos dere videre !
      har ikke peiling på hvordan det er å kjøpe telefon der nede,..men for å redde den gamle telefonen kan du legge den i ris ! ris trekker til seg vannet som er inni 🙂 funka iallefall med miin !

    69. Hvis du kjøper en uten abonement eller noe sånt, haha, så funker den hvertfall helt fint i Norge! For da trenger den ikke jailbreakes og du bare bruker du det gamle simkortet ditt 🙂

    70. dra på applestore og kjøp en iphone så sier du bare at du må ha en du kan bruke i norge, det sa jeg når jeg var på språkreise i la i fjor 🙂

    71. mista min iphone i vannet for en liten stund siden… jeg la den i ovnen, og brukte føneren på den og nå er den helt som ny 🙂

    72. hehe er det teit hvis jeg sier at du har fått pene pupper? 😀 haha, ikke at jeg sier det til vanlig da! her i norge er det fredag den 13. og du er jo opprinnelig far norge.. er du overtroisk? ha en fin dag 😀

    73. du kan kjøpe et “falskt” simkort og legge under det norske simkortet så funker det. kan ikke bare bruke norsk.

    74. hei! Angående iphonen! min hadde også gått i stykker av samme grunn og en venn av meg skulle til USA hvor jeg ba henne om å kjøpe ny. Hvis du leverer inn den gamle iphonen på apple store får du en helt ny en til 700 kroner og den funker selvfølgelig her hjemme også 🙂

    75. FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)vFREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)vFREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)vFREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)vFREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)vFREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)vFREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)vFREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)vFREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt :)FREDAG DEN 13 – det forklarer alt 🙂

    76. Nordmenn – ikke norsker. Franskmenn – ikke fransker :- ) Tenkte kanskje det er greit å vite når man er 18 år 🙂
      Ellers, du har seriøst drømmekroppen. Håper du vet det, haha! Seriøst perfekt 🙂

    77. Jeg kjøpte en blackberry på en “mobilkiosk” og det kosta 1200 men ikke smart!!! Den ble fucka med en gang!!! Den var veldig billig og jeg fikk pruta med prisen! Det er ikke bra med en mobil! Hadde den i 6måneder og da var den helt fucka!!! Kjøp heller en med litt dyrere pris da fungerer de sikkert bedre!!
      Elsker foresten bloggen din og at du er så ekte! Kjenner deg ikke, men du virker som en person som er kjempe kul og mye fest! Digger deg!!! <3

    78. Hei hei prøvde på det samme i USA. iPhonen din vil nok mest sannsynligvis være bundet til AT&T (telefonselskap som eier iPhone rettighetene i USA). Jeg endte opp med å kjøpe en jailbroken iPhone på Ebay, fungerte som bare det og ble levert etter en uke… Note: den kan ikke oppdateres da går den tilbake til fabrikktilstand og blir bundet til telefonselskapet igjen… For øvrig aner jeg ikke om applestore selger sine telefoner ulåst, men du kan jo prøve å høre med dem!

    79. Hei 🙂
      Det går helt fint å kjøpe iPhone i USA (gjort det selv) men det er noen ting du må huske:
      – Passe på at den ikke er låst til sånn Netcom osv.. (Kjøp på Apple sin butikk ikke andre)
      – du har ikke noe garanti og må sende den til USA for å reparere den hvis den er ødelagt
      Men det er mye billigere å så verdt det! <3 kjøpte både iPhone og iPad i Florida og angrer ikke i det hele tatt! Lykke til <3

    80. Så lenge du kjøper en ulåst iPhone hos Apple (som er en del dyrere) skal det gå helt fint å bruke den i Norge også! 🙂

    81. ‘lar ikke den jævla dritttelefonen ødelegge humøret!”, omg, det var din feil, at du la mobilen der. Og det er isåfall bølgen som ødela den, lol

    82. Jeg kjøpte en iPhone i USA, men jeg kjøpte den ulåst, og jeg kan nå bruke den i Norge. Den koster ca $400 mer enn den ulåste, men det er verdt det. Den ulåste iPhonen koster ca $700.
      Bare dra til en apple store (tror det er bare der de har ulåst iphone), og spør: “Hey, do you guys have unlocked iPhones?”
      🙂

    83. Det er ikke noe problem å kjøpre Iphone i USA, kjøpte min egen der, og det har ikke vært noe problem 🙂 Garantien holder også uansett hvor i verden man bor. Det eneste du trenger, er å be om en ulåst iphone i en appel butikk, og forklare at du ikke bor i USA, da er det 0 problem!

    84. HErre! Tuva, du har såå perfekt kropp! Misunner deeeg så masse!
      Er ikke rart det med iphonen, det er fredag den 13 ;-P

    85. En venn av meg kjøpte iPhone i USA. Så jeg tror det skal gå!
      Elsker bloggen din Tuva! Seriøst, du er driiit fin!

    86. TUVATUVATUVATUVATUVAA!!! du må serriøst slutte å legge ut bikinibilder av deg selv, jeg blir så forbanna misunnelig!!! du har PERFEKT kropp, perfekt tuva, den er p-e-r-f-e-k-t! helvede

    87. Du har ALLTID så fine navlepiercinger!! kan du legge ut en link eller to der de selger fine piercinger til navlen på internett? :- ) du er så syyyyykt fin!!

    88. Jeg kjøpte iphonen min på en appel butikk i USA og den funker veldig bra. Men jeg tror ikke at du kan få forsikring på iphonen da.

    89. Hei! Dumt det der som hendte med telefonen din :/ Jeg er i USA (Florida) selv, og skal kjøpe ny iPhone både til meg og søsteren min imorgen! Det du gjør er å gå til Apple Store som de har her, og sier at iPhonen du nå kjøper skal bli brukt i Norge. Da vil de fikse alt slik at den vil funke når du kommer hjem! De er ganske flinke på dette, og vet hva de gjør! Det er så enkelt som det 🙂 Om du lurer på noe mer kan du bare skrive til meg på Facebook (Martha Oline Valkvæ)

    90. kroppen din er til å dø for Tuva! kunne du kanskje kommet med tips til å komme seg i form? om hvordan man skal oppnå drømmekroppen (noe lignende din, hehe)

    91. Jeg jobber på Elkjøp – og det går helt fint å kjøpe iPhone i utlandet, så lenge du bytter til norsk simkort når du kommer hjem 🙂 Ellers blir det dårlig med dekning og ikke minst utrolig dyrt å bruke telefonen!

    92. Fine bilder 😀
      Kjipt det der med telefonen :/ .. Men tror du kan kjøpe deg en ny i Usa, bare si du skal bruke den i Norge osv. Da skal de fikse det!
      Også er det ett eller annet med at:
      * Telefonen du kjøper må ikke være operatørlåst
      * Du må sende telefonen til USA for eventuelle reparasjoner
      * Dersom du kjøper en telefon som ikke har støtte for flere språk, vil du ikke nødvendigvis kunne endre til norsk når du flytter hjem
      (søkte på nettet for deg)… Kos deg videre på språkreise ;D

    93. Fyyyyyy faen tuva!!!!! Du har serriøst perfekt kropp:o (i mine øyne) kunne drept for kroppen din! Å det mener jeg helt serriøst!!:) PERFEKT er du

    94. Hvis du skal kjøpe deg telefon i utlandet MÅ du kjøpe den på en butikk som finnes i Norge! Sånn at hvis den må til reprasjon at du ikke får det ordnet fordi det ikke fins en butikk i Norge 🙂 Er ikke helt sikker, men tror det er sånn! Men hadde jeg vært deg hadde jeg ventet med å kjøpe til jeg hadde kommet hjem fordi jeg føler det mer sikkrere, uansett når jeg er på ferie bruker jeg ikke telefonene så mye at det egentlig hadde gjort noe 🙂 men er uansett VELDIG kjipt!!

    95. det går helt fint å kjøpe i usa, bor der, men bruker norsk sim kort når jeg er i norge. du må bare kjøpe den unlocked som vil si uten abonnenent

    96. Jeg kjøpte min telefon ULÅST i USA på utvekslingsår. kostet meg $700. da jeg kom hjem funka den ikke enda jeg hadde microsimkortet i den. Så jeg fikk en kompis til å jailbreake den å da funka den. Så om du kjøper Iphone i USA må du jailbreake den når du kommer til Norge. Er veldig trygt å risikofritt i tillegg til at du kan laste ned flere apper gratis enn det du kunne ellers.

    97. heeeerreguuuud så bra kropp du har, Tuva!!! Du er så flink med trening osv, også ble du ikke minst rålekker med silikon! 😀

    98. jeg mista min Iphone i do når jeg var i USA ifjor sommer, og da gikk jeg inn til applebutikken, fortalte hva som skjedde, og fikk ny, helt gratis! Kan jo være folk ikke er så snille i dette tilfelle, men min mobi har jeg hatt siden det, og den er helt lik den gamle. Funker like fint i norge:)

    99. Jeg et i USA nå og kjøpte meg ny IPhone for to dager siden. Går du på en Apple butikk sparer du 1000 kroner hvis du kjøper den her. Det er heller ikke noe problem og bruke den hjemme i Norge med norske sim-kort osv.. Hvis du har med sim-kortet fikser de alt. Men det er viktig at du sparer på kvitteringen, for hvis det skal skje noe så kan du gå på en Apple butikk i norge, eller sende den til Apple.

    100. legg iphonen i ein pose ris, ris vil tiltrekke seg vannet. Jeg gjorde det når jeg mustet den i bassenget her i florida den funket fint etter det 🙂

    101. Hei Tuva 🙂 jeg er i Florida selv, bor rett ved Florida mall hvor det ligger en Apple butikk , jeg kjøpte ny iPhone der, og det gikk helt fint. De fikser den på norsk og du får beholde ditt nåværende abonnemang slik at iphonen funker i Norge 🙂 kjempe bra service i butikken så du får alt informasjonen du trenger , hilsen Benedikte 😉

    102. Hei 🙂
      Vet ikke hvordan Apple butikken er i Florida, men da jeg skulle kjøpe en iPhone i California fikk jeg klar beskjed fra dem som jobbet der at det ikke var mulig for meg å kjøpe en iPhone som ville funke i Norge. Alle iPhoner Apple har er bundet til et et/to-årig abbonomang, og de sa nei da jeg spurte om det var mulig å få tak i en ulåst telefon igjennom dem. Så ut ifra min erfaring vil jeg si at du burde kjøpe en i Norge, eller surfe nettet til du finner en side som selger ulåste iPhoner.
      Men, selvfølgelig gjør det ingen skade i å spørre dem som jobber på apple, kanskje folk i Florida er mer hjelpsomme (smarte) enn brødhodene i Cali

    103. Hei,
      Jeg var nettopp i USA og kjøpte meg iphone der nede. Det går helt fint, og den virker her hjemme. Du må bare kjøpe uten abonnemang.

    104. Du kan kjøpe iphone i usa, men du må kjøpe den ULÅST, altså at den ikke har abonoment som følg med. Eller så kan du kjøpe en som e låst, og jailbreake den når du kommer til norge. e ikke så veldig komplisert om du får noen som kan med det til å gjøre det for dæ. Eller så finn du lett ut kordan man gjør det sjøl på google 😉

    105. Hei! Jeg bodde i usa i 1 år. Jeg trodde jeg var lur da jeg kjøpte meg et sim-kort i usa å skulle bruke i min norske iphone… Det virket altså ikke. Så jeg kjøpte meg en ny iphone der nede og brukte den hele året. Da jeg kom hjem så skulle jeg ta mitt norske sim-kort i den amerikasnske iphonen, men det virket ikke. Så jeg måtte kjøpe enda en ny iphone her i norge fordi jeg mistet min norske iphone i usa… Jeg kjøpte iphone i usa uten bindigstid og uten låst telefon… så hadde jeg vert deg så hadde jeg kjøpt ny iphone i norge. Da er du jaffal på den sikkre siden. Har en venninne som gjorde akkurat det samme og hennes ville heller ikke virke når hun kom hjem til norge igjen.

    106. Min iPhone har jeg kjøpt fra USA, men man må kjøpe sånn unlocked så den ikke blir låst til et abonnement i USA. Tror man må kjøpe den hos apple da, men den blir litt dyrere om den er unlocked, men fortsatt billigere enn å kjøpe i Norge. Min funker i alle fall helt fint som om den skulle vært kjøpt i Norge. 🙂

    107. Hei! Jeg hadde samme problem for ikke så alt for lenge siden.. Jeg ringte til eplehuset og de fortalte meg at jeg kunne legge den i ovnen i 40-50 grader, men MAX 5 minutter av gangen. Og aldri slepp den ut av synet…
      Den funker akkurat som den skal gjøre nå 🙂
      Hvis du kjøper en iPhone i U.S.A, må du kjøpe uten abonnement, slik at du kan kjøpe et norsk abonnement når du kommer hjem igjen.
      Kos dere videre!

    108. Funker å kjøpe iPhone i USA. Æ kjøpt iPad i USA, mn ikke kjøp den på en sånn turist elektronbutikk fordi det er billig! Kjøp på bestbay, det likner på Elkjøp, det er tryggest! 🙂

    109. Apple har nesten nylig lansert UNLOCKED og CONTRACT-FREE iPhone, og det er det du må spørre etter. Da er den ikke låst til AT&T, og du har ingen bindingstid med dem fordi du ikke kjøper abonnementet, så da har du ikke en “kontrakt” med dem.
      16GB koster 649 dollar, 32GB koster 749 dollar og 64GB koster 849 dollar. Jeg skal kjøpe 32GB når jeg drar til USA for å være utvekslingsstudent, hvertfall 🙂 Og dette med garantien, Apple gir deg 1 års verdensgaranti, så du kan nok fikse den i eplehuset i Norge også! Den eneste ulempen med å kjøpe i USA og ikke i Norge er at man i Norge får 5 års reklamasjonsrett. Men det blir ofte reperasjoner mot penger uansett, så jeg ville heller spart over en tusen-lapp.
      Btw, det blir jo dyrt med norsk sim-kort i USA, så du kan kanskje kjøpe amerikansk sim-kort for den perioden du er der, og så bruker du bare norsk når du er hjemme. Opp til deg, håper dette var behjelpelig 🙂

    110. Hvis du skal ordne telefonen din må du bade den i sprit 🙂 Sprit tørker opp fuktigheten inni telefonen og gjør at det fungerer helt fint igjen. Trenger ikke å være den spriten du kjøper for å drikke, det holder med medisinsprit men det må være ganske høy prosent!

    111. Du kan desvere ikke kjøpe deg et med abonomang uanset siden du må ha amrikansk id som viser at du er amrikansk, og alle mobiler i amerika med abonomang eller uten så er sim korte innebygd i mobilen. Og hvis du kjøper deg en mobl så går det kun an og bruke den i Canada eller i US siden som sakt SIM korte er innebygd og du kan ikke ta den ut.. Ik it sucks! 🙁 bor i Canada selv så det er grunnen til at jeg vet det.

    112. Skulle bare si at du har en kjempepen og veltrent kropp! Ser opp til deg når det gjelder trening, går du på noen proteinshaker?

    113. Hei! du kan kjøpe iphone i usa. Jeg studerer i usa og kjøpte iphone der, men du må bare kjøpe den sånn at den ikke er koblet til et abonoment. Dvs da er den litt dyrere, men samtidig rundt 1000 kroner billigere enn i Norge 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg