Dalmatiner

I dag har vi hatt fri fra skolen, så vi har vært på stranden i hele dag (no shit). Her har vi bare 4 skoledager i uken, hvor hver skoledag varer i 3,5 time, så vi overlever. Vi nordmenn lærer aldri, og i allefall ikke jeg og Therese, vi tror at huden vår tåler all verdens med sol så vi begge har selvfølgelig begynt å flasse. Men det går bra, noen dager i solen så er vel dalmatinerflekkene borte. Jeg må bli flinkere til å smøre meg, men man merker liksom ikke at man er brent før man kommer på hotellet, og da er det for sent. Solen er så vanvittig sterk her, har aldri vært borti noe lignende!

Kvelden har vi tilbringt på en finere resturant hvor vi fikk servert skikkelig biff med grønnsaker og bakt potet, nam det var så godt! Smakte akkurat som hjemme, nesten så jeg fikk litt hjemlengsel, men det er bare pga maten! Så dro vi tilbake til hotellet, og ENDELIG fikk jeg hooked up med han fyren jeg er litt småinteressert i (ikke på den måten, men alle trenger jo en sommerflørt, right hehe?). Jeg synes han er den kjekkeste på hele språkreisen, men det vet han tydeligvis veldig godt selv også, selvfølgelig! Jeg ska få han med på et bildet i morgen så dere får sett han, veldig søt :)


Dalmatiner, så pent :):)

 


Kom noen nye franskmenn i dag, så vi hadde “Surf Party” for å ønske de velkommen. Therese fant seg en sommerflørt blant de nye, så hun er i allefall fornøyd haha! 


Amerikans snus, funket og smakte helt greit. 


Meg og Silje. Pen med solkrem på leppene


Bikini fra Victoria’s secret. 


Tuva <3 Silje 


See søte ekornet, de finnes overalt her! Den lå helt dau på trappen, så var heldig og fikk tatt et close up-bildet. 

Men nå er det sengetid her i Florida, vi begge trenger litt beautysleep før datene våre i morgen. Italienere og franskmenn er ikke så aller verst alikevel!! Kanskje vi skal bli kjæreste med dem og flytte til Frankrike og Italia, hmm time will show. Only live once, you know! 

41 kommentarer
    1. I know, right? Florida earns it’s nickname the sunshine state big time. When I was there I always checked in the Tampa Tribune and the weather had a ‘UV index’ for the day, and ‘minutes before burning’, and sometimes it was only like 9 minutes, haha, INTENSE, you have a nice, brown tan already now, so you might as well just put on a high SPF sunscreen as a routine everyday before going out, just make it part of like getting ready, you are pretty Tuva and should protect your skin.

    2. Siden du har kreft i familien bør du være litt forsiktig med sola! Smør deg godt:-) sier det ikke får å være nøørd…haha, bare for ditt eget beste!

    3. Aldri noe gøy å bli brent og begynne å flasse etterpå :’/ men du blir nok snart fort brun igjen 😀

    4. heldi om du får vekk! Jeg var i Florida fra 12 – 31 juni, og fikk akkurat samme merket, som forsatt er der..

    5. Var nettopp for første gang i syden, på kreta, og jeg er sykt bleik. Utålmodig som jeg er, smurte jeg meg i olje første dagen og fikk andregrads forbrenning. Ble full av blemmer og ekkel dritt, så jeg ble også dalmatiner….Fikk ikke til å fikse det, så tipper jeg blir dalmatiner hele sommeren:(

    6. Smør dere godt sier jeg! Kom nettopp hjem fra Florida og jeg fikk 2.gradsforbrenning 3 dagen der! Som vil si hardt solbrent og blemmer! Det er ikke gøy, 1 uke måtte jeg holde skuldrene borte fra sollys! Så hør på meg, det er for deres beste.. Jeg hadde veldig vondt også, en dagen brøt jeg sammen siden det gjorde så vondt! Kos dere masse på ferien og ta imot gode råd! ;-))
      Hvis dere vil ha flere råd eller tips om florida kan dere sikkert be Lema kontakte meg på Facebook, tror vi er venner der ;-))

    7. Tips fra ei så har bodd i Florida i 5 år: Kjøp clear zink til nase/ansikt/lepper, finnes i små hvite krukker, ellers vil jeg anbefale wet spray fra neutrugena, blå boks, SPF 30 eller høyere, dere blir brune uansett! Walmart/Target er alltid billigest til alt småting!

    8. Jeg ville bare Advare DEG! Om du ligger å soler deg enda mer, etter du allerede har begynnt å flasse, så kommer du til å flasse enda mer! Det er lurt å være inne et pr dager om du har blitt solbrent, for visst ikke så flasser du bare mer, og fargen går fortere vekk! Ville bare si ifra, da jeg såg du hadde skrevet “Et par dager i solen til så er vell det borte”. Ville bare gi beskjed! Fine bilder<3

    9. aftersun funker knall! det må du aldri glemme 🙂 men er det meningen bikinien skal være så stram/langt ned?

    10. Herregud, du kan ikke sole deg så mye! Du kan få kreft (har ikke du det i familien)? Det her må du ta seriøst altså, Tuva. Det kan arte seg melanomer i føflekker osv.
      Jeg kjenner til det her fordi jeg har foreldre som er leger. For herregud, når dette skjer (flassing) bør du IALLEFALL være påpasselig, du er jo mørk fra før, det er ikke det, men det er skadelig uansett. Med mye soling. Det er jo ikke sunt. Men det tror jeg at du vet!
      Bare en liten wakeupcall! Kanskje holde seg litt inne? Og i hvertfall SMØRE seg. Noe av det dummeste du gjør og ikke gjøre det iallefall..

    11. Ett tips; bruk solfaktor 30 eller høyere på de flekkene! Å aftersun lindrer så lurt å smøre seg inn med det på ettermiddagen/ kvelden! Å du er jo driit brun så det gjør ikke noe om du roer ned solinga i noen dager!

    12. Ok, jeg må bare si det – Tuva, du er sterk. Man ser det på hele holdningen! Treningen har virkelig gjort deg godt, du ser fantastisk ut 🙂 Når det gjelder solbrentheten – vær forsiktig. Hvis det er som andre her sier og du har kreft i familien, burde du være ekstra påpasselig med solkremen. Du har en nydelig brunfarge, og du blir brunere selv om du smører deg altså 🙂

    13. Du burde være veeldig forsiktig med dalmatinerflekkene dine. Når du allerede har flasset av så mye så det viser lysere hud under kan du fort få andre gradsforbrenning. Det vil si at det kommer blemmer der. Jeg fikk det i fjor sommer og har mått vært veeldig forsiktig med det helt til i år. Det er lurt å bruke f.eks sunblock på det:-)

    14. Fine bilder!
      Pass bare på at du ikke blir brent på dalmatiner-flekkene, det gjør sykt vondt! Tro meg, jeg har vært det, og det anbefales virkelig ikke!
      Kos deg videre på språkreise!:)

    15. Vet ikke hvor lenge du skal være i Florida, men det går an å kjøpe ordentlig snus gjennom buysnus.com 🙂

    16. åååå duu er såå fin kropp, helt seriøst den fineste kroppen jeg har sett. så trent og fin! 🙂

    17. Gammelt innlegg, men jeg lurer på en ting. Jeg bruker 70 D i b størrelse og leste du bruker ca det sammen. Hvilken størrelse bruker du i den bikinien på bilde? Altså toppen, skal kjøpe og er usikker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg