Endelig min tur å være russ

Jeg har aldri vært en av de som har gledet seg enormt mye til russetiden, telt ned år og dager. Har heller ikke spart penger siden jeg begynte første året på videregående eller eventuelt vært villig til å åpne sparekontoen for å ha råd til den kuleste russebilen (vet det er veldig mange på sørlandet som gjør alle disse tingene, men vi i Nord er litt mer avslappet på dette området, og vi har heller ikke buss, men bil). Har faktisk tenkt tanken på å IKKE være russ, så da skjønner dere kanskje hvor lite ivrig jeg har vært på russetiden. Men nå som vi går siste året på Salg, Service og Samferdsel – har det selvfølgelig vært mye snakk om russetiden. Må innrømme at jeg er blitt revet med, så nå gleder jeg meg faktisk helt sykt mye!! 

Vi er en jentegjeng på 6 som skal ha russebil sammen. Vi har allerede funnet en eventuell bil vi skal kjøpe, ikke så alt for dyr heller, så dette kan faktisk ikke bli annet en jævlig fantastisk! Gleder meg faktisk helt villt til å pimpe opp bilen så det blir en skikkelig jentebil, få på russebuksen og feste villt i 17 dager ++. Vår russetid varer fra 1. – 17. Mai + noen arrangementer i forkant. Vet at dere i sør starter mye tidligere enn oss, når er det egentlig deres russetid starter? 


I dag var russeservice på skolen for prøving av klær, sånn at folk fikk finne riktige størrelser osv. 


I år skal jeg være blåruss, men gleder meg til å bli rødruss til neste år når jeg går påbygging, det er jo den fineste russen!! haha. 

Flere som er russ i år? :)

116 kommentarer
    1. Skal være oransjeruss 😀 er ikke det samme da men 😛
      Hær jeg bor er vi der når vi går ut i 10 klasse, het ikke om det er noen andre plasser som gjør det? 🙂

    2. første russekroen vår er 27.oktober , men russdåpen er 19.april og det er fra da vi kan bruke russebuksene, dette er i stavanger områdene

    3. På østlandet starter det faktisk 21 april! Rundt disse tider er ihvertfall dåpen, men russebuksa får kun være på fra 1-17.mai:)

    4. Her på østlandet starter de med kroer allerede på høsten. Første russekroa var i går faktisk. Her er det sykt vanlig med buss, på min skole er det 5 busser ca. Russetiden er ikke hva den en gang var, ikke her hvertfall!! 🙂

    5. I Tønsberg var første russekro i går. Det er ca en russekro hver andre uke fra nå av, så begynner det for fullt etter nyttår

    6. Jepp! Russedress var på skolen vår for noen uker siden og igår! Gleder meg maaasse til tryvann og rulling :D:D

    7. vi har noe som heter vrengefest som var 18 april når jeg var russ i 2011. så 18april-17 mai 😉
      slitsomt men gøy er russetiden 🙂 kos deg ^^

    8. Nei, men kjæresten jobber for Russedress! De har seriøøøst de beste plaggene. Brute russeservce selv og alt ble ødelagt. Bare en anbefaling! Også lager vi russelåter. Vi driver studio med broiler, auke, ess i ermet, lættis weed, dvd, jokr og mange fler! Kanskje vi til og med kan sponse? Isåfall, ta kontakt 🙂 Russetiden er DRITFET! Selv hadde vi en van. Tror det er best. Kjipt å stoppe på Statoil for en pølse – og tissepause så skal 24 jenter gjøre det samme, haha!
      Kos deg, Tuva!

    9. Russetiden for oslo har allerede starta, er russekro hver onsdag nå frem til 21 april 2013, hvor den ordentlige russetiden starter for oss. Allerede spart opp millioner med 21 andre jenter og kjøpt den feteste bussen med krone osv, så dette blir bra! kos dere i nord med bilen deres;)

    10. Ser så gøy ut! 😀 Tøft at du også heller kjøper russebil. Russetiden handler jo ikke om å bruke mest penger, handler jo om å ha det mest fett! :* <3

    11. er også russ i pr, tenkte jeg skulle være rød.. vet ikke helt om jeg skal ha snekker eller heldress, hva skal du ha?? Hvilken bukse er den du har på det første bidlet? den var veldig fin i beina, men fant den ikke kunne du vært såååå snill å lagt til link?? hvilken str skal du ha? Jeg var ikke på skolen den dagen de prøvde skjønner du:(( synes du rød bukse med gullskrift er fint? hvilket bilde og tekst tenker du på kortet ditt? haha, ,mange spørsmål a gitt:D

    12. jeg er rødruss i år, 3.året med studie, i vest-norge! 🙂 gleder oss helt vilt!!! vi har russefester helt fra høsten av(altså nå) og russerevy i februar, men selve russetiden begynner vel rundt 20.april her 🙂

    13. Bor i tønsberg og der hadde vi første russekro i går for noen jenter som slapp ut dekknavn. Med andre ord, så startet russetiden for oss i går! 🙂

    14. Husker du hva den buksa du har på deg der heter? AKKURAT den jeg vil ha i år fra russ.no, men er usikker på hvilkene av dem det er! Vet du? 🙂

    15. Haha omg. Ikke hør på folk. Heldress er IKKE det kuleste, snekker et IKKE tapersk.. Er selv fra østlandet og har vært russ to ganger, INGEN bruker heldress! Dessuten, russetiden SKAL jo være harry! Ingen russebukser er sexy.. Lol

    16. det er aviation stretch sant?
      i Grimstad har vi vrengekro 16.april og vrenger buksa på en bro inni skolen dnen 17.april, da er vi russ! 😀

    17. Eg er rødruss i år. Er nett begynt 3 året på studiespesialiserande. Vi starter festinga første helga i høstferien med danmarkstur! Ellers så er vel den ortlege russe tida ca frå 30 april til 17 mai 🙂 Men med noen fester i mnd fram til då… Eg bestilte klærene i går for å få best tilbud å er syyykt gira!!

    18. Jeg er russ i år, og vi i fra Haugesund starter rundt 20. april:) pluss vi har noen arrangement før den tid også;)

    19. Du burde spørre om å bl russekatalog-modell til neste år 🙂 Pen du. Da jeg var russ i 2010 begynte i den 23. april (stavanger), men jeg gikk på IB-linjen og hadde derfor eksamener I russetiden. Så jeg rakk å være skikkelig russ i ca en uke før jeg hadde 13 eksamener mellom 3-20. mai. Men det lille jeg fikk feste og være med på, var gøy. 🙂 Og alle russekroene er jo i løpet av hele året uansett, så det er ikke BARE i mai dere skal feste!

    20. Vår første russekro er den 7. september! Videre har vi halloweenkro, nissekro og russe-ol frem til jul. Etter jul er det russerevyen, så muligens en kro, før den store russedåpen er i midten (muligens litt senere, i år var dåpen 13.april) av april.
      Er russ 2013 selv, giiira! Hønefoss tar veldig av når det kommer til russetiden, vi har heller ikke busser, men vaner, i år var det en bil med anlegg til 200 000 ca. Er helt sykt.
      Skal du på store treff som stavanger, tryvann eller det nye utenfor fredrikstad?:)

    21. Hvilken størrelse, og hvilken modell er det i buksen du har på deg?!? Håper du kan skrive dette på bloggen.

    22. På østlandet(Oppegård utenfor Oslo) starter russetiden 21/22. april 🙂 Tryvannstreffene starter jo allerede helgen 26. og 27. april! Vet ikke hvordan det er i nord, men i Oppegård og Oslo er man sykt taper dersom han har snekker! Alle har dress og det er det som er inn. På skolen min er det 7-8 busser der flere bruker over en mill. Tar helt av! Men her lever jo folk for russetida, noe det virker som at dere der oppe ikke gjør 🙂

    23. Her jeg kommer fra ( Mandal ) starter man russetiden med våkenatt før skolestart etter sommerferien, så var det russekro 1 gang i måneden gjennom hele vinteren + en helg til Aalborg før man vrenger buksene 16/ 17 April 🙂

    24. Kroene starter allerede i September, og varer helt til russebuksene tas på som er 19.April!! Så sinnsykt kjekt, meed andre ord 🙂

    25. Jeg var russ for to år siden, og da kom russebuksa på 16 april, og av etter 17.mai var ferdig! Litt fler dager enn dere har kan man si :p

    26. Vår første kro var i september, men vi hadde vrengingen den 15. april 🙂 Den dagen vi kan begynne å bruke buksene.

    27. “Lina
      Du må jo ta dress!!
      Her i øst er det ganske “tapersk” å ha snekkerbukse, heldress er tingen!”
      Det der er bare noe av det dølleste jeg har hørt, jeg er fra BÆRUM og her er det jo sånn at de som tror de er “kule” altså den gjengen som “alle” vil være med bruker hel dress, men de bruker jo faen ikke hele dressen din knyter armene rundt livet. Og anyway så velger folk AKKURATT hvem bukse de vil ha 😉 jesus, kan dere ikke tenke på hva DERE vil gå med og ikke hva ALLE andre går med? For til syvende og sist så er russebukse drit stygt, og den kommer til og bli styggere, skitten u name it.
      Så folkens ha litt balle nok til og velge deres egen bukse enn og ta den som alle andre bruker fordi de alle andre er de som tror de er kule og har brukt flere hundetusen evt mill på en BUSS? som de skal ha i omlag 20 dager.. hahahahahahahahha

    28. hvilken av buksene du prøvde på likte du best? 🙂 sånn størrelsesmessig, og helt vanlig eller stretch? håper du svarer!

    29. Vi starter med kroer allerede nå! det skal være en nå til helgen eller neste helg faktisk 🙂 så blir det noe utover vinteren, også har selvfølgelig festen, natt til 1. mai 🙂

    30. Jeg skal også være russ!! Ser for meg en forteffelig feiring 🙂 Hvilken str. har du i snekkerbuksen? 🙂

    31. Hehe, jeg har et spørmål som jeg har lurt på veldig lenge..
      Du og Therese må er jo like gammle? siden dere hadde konfirmasjon sammtidig.. Men Therese var russ i år og du er russ i år og neste år? Såå er dere like gammle eller? og hvorfor er dere ikke russ samtidig da?

    32. Vi begynner med dekknavnslipp og dekknavnsfest i slutten av august og i september! Så slippes bussnavn kanskje i april/mars og da er det ofte enda en stor fest også begynner russetiden 1.mai… Så man er egentlig russ hele tredje.. i hvert fall de som er på buss

    33. var russ i år, og det var helt rått! ett tips er å bruke tights eller noe under buksa, da det er fort å få “gnag”sår.. 🙂

    34. Kamilla: Personlig synes jeg det er helt drøyt, men skjønner at presset er mye større hos dere, og ingen vil vel være dårligere enn andre. Synes ikke russetiden handler om hvem som har kulest buss, handler om samhold og ha det gøy med alle man har gått på skole med, så for meg er det ganske sinnsykt at folk prioriterer slikt!! Men for all del 😀

    35. Hei, kossn størrelse prøvde du på det bilde her? 🙂 e usikker på om æ skal ha xs eller s..

    36. Jeg var russ i fjor, og vi hadde russecampingvogn, som vi malte norskeflagget på! Kjempe søt og anbefales! Må si det var en god del diggere og sove liggende i en seng, i stede for sittende i en bil hehe 🙂

    37. Er rødruss i år! Nesten alle her nede bruker heldress.. Bor i Asker/Bærum området da, men det er nok det som er mest vanlig på østlandet. Snekkerbukse blir sett på som ganske harry, men nå er dere jo litt mer harry oppi nord da! Haha 🙂

    38. Du burde serr hat en størrelse større. Er ikke pent når den er for trang over ræva og den ikke er noe “baggi” hvis du skjønner hva jeg mener!!

    39. Hei Tuva! tenkte å kjøpe den buksa jeg også, men hørte at det er vanskelig å få på strykemerker på den pga. alle lommene nedover??? need help! 😛

    40. Etter “reglene” er du ikke russ når du skal videre på påbygg enste år, da må du vente til du er ferdig med det for å være russ, blir feil å være båruss etter 2.kl. Og blåruss er jo når du har gått økonomi linjen?

    41. Jeg bor i Østfold, og her (iallfall i min by, og nabobyene) er det veldig normalt med snekkerbuksa, det er nesten ingen som bruker heldress. Det er nesten rart å se noen med heldress faktisk. Ingen bruker bil, alle har buss eller van, og festene begynner fra høsten av 🙂 Har aldri tenkt over at det er så annerledes, men stilig da!

    42. Eg er oransjruss i 2013! Deter noke vi i Hordaland har, og det er når du går ut av ungdomsskulen ;)) da er det oransje istedenfor røde bukser! Gleder meeg..

    43. latterlig å si at dressen er ‘in’ i øst, det er kun fordi at folk i øst ikke tør å gjøre noe annet enn å følge stormen 😉 hadde selv snekkerbukse to år på rad, og lo av alle de med de megasvære dressene som hele tiden måtte knytes opp for at den skulle sitte på. snekkerbukse er WIN!! og behagelig 🙂

    44. jeg er fra sørlandet og vi begynner russetida likt som dere! 1.-17.mai, med noen russekroer og arrangementer i forkant:P

    45. Ja, skal være russ i år, og ha helt lik bukse som deg, men i rød!
      Håper på å få sett deg på Tryvann da 😉

    46. Du har MASSE å glede deg til! 😉 Russetiden er et av de beste minnene jeg har! Griner nesten når jeg tenker på det, fordi jeg savner det så masse, hehe. Gleed deg! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg