Koselig fredag med familie og trening

God fredag alle sammen! Helga skal gå til god, sunn mat og trening. Rart hvordan ting kan forandre seg på kort tid, fra å være stamkunde på Rogers (uteplass her i Tromsø) til å bruke fredagskvelden på SATS. Men jeg stortrives, faktisk aldri hatt det bedre med meg selv! Trening er som en rus, man blir helt avhengig, og jeg kan med 100% sikkerhet fortelle at Personlig Trener må bli mitt framtidlige yrke. Jeg er veldig opptatt av at jeg gjør øvelsene riktig, jeg spør alltid noen om det er noe jeg lurer på om jeg gjør feil. Synes det er utrolig gøy, og jeg lærer noe nytt hele tiden. Det er så dumt at mange jenter ikke tørr å bevege seg bort på “gutteavdelingen” på treningssenteret, altså ved manualene og de typiske “gutteapparatene” – nettopp fordi de ikke helt vet hva de skal gjøre. Man må ikke være redd for å spørre om hjelp, jeg gjør det som sagt HELE tiden :)

Var faktisk svært så folksomt på SATS, enda det er fredag. Liker! Alltid kjentfolk man kan slå av en prat med mellom settene, utrolig koselig og sosialt å være på trening altså! I dag var det skuldre og mage som stod på planen. Tok noen “formbilder” (føles uvant å skrive det ordet, må vende meg til det haha) i sted, men er ikke helt komfortabel med å legge de ut.. Enda! Men det kommer vel etterhvert. 


Dagens lunsj: Kylling, ris og brokkoli med sweet chili-saus. Jeg er en utrolig dårlig og lite kreativ kokk, jeg lager bare maten helt enkel og spiser den. Blir veldig kjedelig i lengden, derfor føler jeg ikke at matblogging blir noe interessant, så jeg tar med glede imot tips om hvordan man kan lage litt mer spennende mat ut av kostholdet mitt som stortsett består av: kylling, fisk, karbonadedeig, kalkun, biff, ris og potet. 


Fredagen har jeg også brukt til koselig middagsbesøk hos min eldste bror, Katrine og lille Lucas, sammen med Karen. Lille tantegullet blir bare større og større for hver gang jeg ser han, søteste. 


Genseren er fra Victorias Secret.


Nå skal jeg legge meg å lese litt i verdens mest spennende bok…………………………….. 

96 kommentarer
    1. det er faktisk veldig godt om du skjærer potetene opp i båter og bare drysser taco krydder over.
      du kan også lage ovnsbakt laks, med brokkoli og potet, og om du får lov ta sitronpepper over eventuellt bare klem sitron over, i en ildfast form! KJEMPEGODT og veldig enkelt

    2. Lurer på om du kunne laget en enkel treningsplan over hva man kan gjøre hjemme? Er veldig lite motivert til trening, men vil så gjerne trene men har ikke helt peiling på hvilke øvelser som hadde vært “geniale”, hvis du skjønner. Hadde vært utrolig takknemlig ! 🙂

    3. Kjøp ukespass på teoritentamen.no og gjør oppgaver flere ganger til dagen i en uke, istedenfor å lese den boka! Anbefales virkelig 🙂 Bør selvsagt lese på det du ikke forstår helt.

    4. Ville bare si att etter som æ har skjønt, så skal man ikke lese den dær teoriboka lengre, no får man kun kjøpt ei helt ny bok, å den e kjempe tynn å med mange fine bilda å lette eksempla.
      Den boka e svart, å æ kjøpte den på Aspenes Trafikkskole. Så æ vil anbefale å kjøpe den boka! 🙂

    5. Fantastisk! Skulle nesten ønske jeg ikke var så lat. At jeg trente i stede for å sitte på rauva hele dagen. men så kommer det tl pengene da.. jaja, du er flink.
      Er du og Therese uvenner? Dere bor liksom sammen, men blogger aldri sammen/om det samme. Ser ikke ofte bilder av dere sammen heller?

    6. Fotballfruens dagbok ( tror jeg den heter) er en matlagingsbok som har masse lavkarbo og godt mat. hvis du har lest fotballfrue.no så finner du sikkert boka hennes der et sted, hun er veldig opptatt av trening og godt , sunn mat 😀

    7. Om du liker laks, så burde du prøve dette:
      Laksefilet/ så mange du selv orker
      paprika i ulik farge
      Rømme 1 hel boks
      Stek først laksen og paprikaen sammen i 10 minutter på rundt 190-200 grader
      Så tar du det ut og legger på rømme salt og pepper over det, og lar det stå rundt 5 minutter til, det må du jo se ann selv. så koker du bare ris til, og da har du fisk paprika ris og saus 🙂

    8. misunne deg! kroppen, håret, alt. Sku ønske æ fant motivasjon til å bynne å trene skikkelig.. hjelpe liksom ikke å trene 1-2 gang i uka. Du e inspirerende 😀

    9. Jeg anbefaler deg å kjøpe ukes-pass hos teoritentamen.no 🙂 Jeg tok mellom fem-ti prøver i syv dager (i tillegg til å gå gjennom boka én gang) og da klarte jeg teoriprøva på første forsøk. Synes også at teoritentamen.no var vanskeligere enn selve prøva 🙂

    10. Har noen gode mattips, som både er sunt, og smaker utrolig godt!
      Den første retten er laks (jeg hater fisk, men dette synes jeg faktisk er utrolig godt. jeg bruker også rømme når jeg spiser laks, men det er fordi eg ikke er så glad i fiskesmak)
      Du tar å kutter opp grønnsaker (jeg bruker purreløk, paprika og gulrøtter) og legger det i en ildfast form med litt smør, slik at det ikke svir fast i bunnen. Så legger jeg laksefilet oppå grønnsakene, og setter det i ovnen (i midten), og steker på 200grader i ca 20-25 minutter. Serveres med enten ris, poteter eller uten noe tilbehør.
      Det andre er wok, og der bruker jeg å ha brokkoli, blomkål, gulrøtter, løk, paprika og kylling (eventuelt eggnudler). Smaker utrolig godt, og er sunt!

    11. Du burde prøve fisketaco med grove tacolefser! Bruk laks, supergodt 🙂 Og fiskeburger, syns det smaker like godt, om ikke bedre, enn vanlig taco og hamburger!

    12. ja ikkesant, er stort sett jeg som er inne på rommet med vekter. i starten var det sånn at jeg ikke turte siden det er så mange gutter og menn der, men nå driter jeg i det. er fortsatt litt kleint da, når jeg løfter 10 på hver, mens de står og løfter 30+++, hahah 😀 men det kommer seg!

    13. forresten, kunne du ha fortalt hvordan kostholdet skal være nå? med tanke på hva Lene sa om det 😀 er så motivert til å gå ned i vekt, jeg trener og trener, men vet ikke hvordan kostholdet skal være, haha 🙂

    14. Åh, elsker at du skriver om trening! Jeg har utrolig lyst til å endre livvstilen min, og å lese bloggen din er så motiverende!

    15. Om du har dårlig fantasi i matveien, må du virkelig prøve speltlompe med egg, skinke, masse brokkoli og eventuelt grønn pesto om du liker det! 🙂 Enkelt og greit, og kjempegodt!!

    16. jeg må bare si at jeg elsker at du har begynt å blogge så mye om kosthold og trening! jeg er også en jente på 18 som elsker å trene, og du gir meg masse inspirasjon og motivasjon!:)

    17. ELSKER at du blogger om trening! Har begynt å trene på treningssenter selv, og du gir masse motivasjon:D

    18. jeg har en instagram der jeg legger ut bilde av maten jeg spiser og bilder av kroppen min ettersom den forandrer seg så. jeg har gått ned 10kg på 3 mnd! instagrammen min er iusedtobefat hvis du skulle være interresert 🙂

    19. Blir så motivert når jeg leser bloggen din!
      Har all treningen gitt noen store resultater? Kan du legge ut før/etter bilder?

    20. Hvis du snart skal ta teorien anbefaler jeg virkelig å kjøpe et ukespass på teoritentamen eller lignende sider! Leste ut hele teoriboka (unntatt siste kapittelet), men det var først da jeg øvde på nett at jeg lærte noe.. Der får du sånn viss peiling på hvordan prøven er 🙂 bare et lite tips! Elsker forresten at du har begynt å blogge om kosthold og trening, det er stor motivasjon!! 🙂

    21. Theresemm: Haha, ikke sant! Men vi jenter “skal” jo løfte lettere enn gutta, så det er ikke noe flaut 🙂 Mer flaut for dem om VI faktisk løfter tyngre, haha!

    22. Potetmos grateng!! Koker opp søtpoteter og moser de med mager kesam (eventuelt ekstra lett melk) til det blir mos. Hiver det i bunnen av en ildfast form, deretter steke karbonadedeig med hakkete tomater (eventuelt din egen vri på kjøttdsusen) legger det oppå mosen og strør ett tynt lag parmesan(lite fett) eller annen ost over og hiver i ovnen i ca 25 min 🙂 kanon godt og full i rike proteiner med en liten mengde nødvendige carbs 🙂

    23. Et lite tips siden du ville ha litt inspo i matveien, ta en titt på disse bloggene kriweb.no og dedication.blogg.no. Begge er sunne og treningsglade jenter som legger ut maaaange spennende og varierte oppskrifter hver dag, tilogmed sunne og proteinrike desserter 😀 Verdt et besøk! Jeg er fast leser.

    24. Du burde prøve ut fisketaco, der du bruker grove tacolefser og laks!! Kjempegodt 😀 Også fiskeburger, bruk grovt hamburgerbrød og laks. Pleier jeg å spise, smaker himmelsk 🙂

    25. Ovnsbakt laks er nydelig! Og det er alltids mye du kan gjøre med poteter annet enn å bare koke de; bakt potet, ovnsbakte potetbåter, crispy potetskiver og hjemmelaget potetmot for eksempel.
      Karbonadedeigen er veldig god å lage hjemmelaget burger av, med bare litt krydder og hvitløk, så kan du lage disse burgerbrødene til; http://fotballfrue.no/?p=7863! De er nydelige, full av proteiner, litt fett og liite karbs 😉
      Ellers burde du sjekke ut treningsbloggene til Kristine Weber og dedication.blogg.no. De har maange gode tips til hvordan du kan lage middager, desserter osv mer sunne. Bakt flere av kakene og dessertene derifra, og i dag skal jeg prøve meg på sunn pizza med karbonadedeig 🙂
      Så bare å prøve seg fram, mye digg man kan lage altså! :))

    26. Leste boken på 3 dager, og klarte prøva med 1 feil på 12 min. Den er lett. Er bare å lese boka en gang, og ta masse tester på nettet. Lykketil 🙂

    27. Elsker at du har “funnet deg selv” på en måte! Digger det su skriver om trening og alt- superinnspirerende! Blir du å finne på bodyfitnesscenen 2013?

    28. Åååh, Tuva! du e så motiveranes! Skal bytte til sats nu i november, og har masse motivasjon! Kan du legge ut effektive øvelser du gjør i et innlegg? Hadde vært såå bra å ta med sæ på studioet å se på.
      Hvis du hadde blitt pt, vet æ om masse menneska som ville hatt dæ som demmes pt 😀 STÅ PÅ

    29. Misunner deg skikkelig med at du virkelig er kommet igang med treninga! Med god hjelp ifra personlige trenere, får du sikkert utnyttet tiden på treninga max ! Herlig!

    30. Synes det er så utrolig gøy å lese at du har blitt skikkelig interressert i trening i det siste (eller, du har jo vært det en god stund nå, men du skjønner)! Med tanke på at du festa masse i helgene før! Og ikke minst er det SUPERMOTIVERENDE, du har ikke peiling haha! Jeg og vennene mine snakket om det her om dagen, og mange av oss har fått skikkelig treningslyst fordi du har blogget om hvor viktig det er! Pleide å drite kosthold og trening, men har en helt annen holdning nå. Nå for tiden liker jeg å tenke på trening som en måte å oppgradere kroppen sin på, og man vil jo selvfølgelig være den beste versjonen av seg selv 😀

    31. Har du tatt kjønnsoperasjon? Du ser veldig matcho ut for tiden. Lykke til med treningen. Skal bli moro å se at musklene dine vokser.

    32. Fine bilder ! 🙂 Så flink du er til å trene mye og spise sunt, elsker bloggen din og det er veldig inspirerende å lese om trening på bloggen din og se resultater av treningen! 🙂 gir iallefall meg mye inspirasjon til å begynne å trene igjen, og å spise sunnere. Elsker bloggen din <3 Stå på Tuva ! 😀

    33. Anbefaler deg å sjekke opp bloggen Disicpline your dedication av ei jente som heter Kristine, hun lager så mye godt og så mye sunt! Og er sykt fit! Og Kristine Weber sin blogg så klart, hun er jo bodybuilder og er utrolig kreativ på kjøkkenet. 🙂 Forstår godt at det kan bli kjedelig i lengden, så man må bare være kreativ og finne inspirasjon, eller så blir det bare vanskeligere. For det finnes så mye god og digg sunn mat man kan lage! Selv savner jeg ikke godteri eller noe, for jeg lager så mye annet godt. Synes du er utrolig flink Tuva! Digger å se noen som bryr seg om helsen og kroppen sin!!
      Har noen gode mattips jeg også, jeg spiser masse søtpotet, det er knall sunt og så godt, skjær den i tynne skiver og legg over bakepapir og krydder som f.eks paprika, hvitløk og salt og pepper over. Er knall godt tilbehør til laks, kylling osv. Og lage dressing av mager kesam funker kjempe bra! Bare skvis litt sitron eller lime oppi, så blir det ikke så tørt. Speltboller er også knall godt når du vil ha noe søtt, bare bytt ut sukker med sukrin+, melk med laktosefri melk og smør med kesam. Lykke til! Er så moro å følge med deg, stå på! Du er et godt forbilde 🙂

    34. Kylling wraps er utrolig sunt og godt. Minner litt om taco, men hvis du steker kyllingfilet og skjærer den opp i strimler. Legger det på grove tortilla lefser sammen med grønnsaker og mager kesam så er det helt himmelsk! 🙂

    35. Du er kjempe flink!
      Jeg bare lurte på om du fremdels går på skole, hvilken linje og sånn i så fall, eller om du har sluttet slik som therese? 🙂

    36. Trener du mot noe spesielt, en event. Fitnesskonkurranse?:) eller har du bare plutselig bestemt deg for å sette inn støtet?:)

    37. Jeg har en kjempegod kyllingoppskrift, som ikke er vanskelig heller! Og KJEMPEKJEMPE GOD! Den ligger på bloggen min hvis du vil ta en titt 🙂

    38. Har skrevet et innlegg om alle dritt-kommentarene du fikk på Herbalife-innlegget. Synes du er bedre enn noen gang jeg. Og nå kan du jo denge dem med musklene dine ;P

    39. Hahah, så begynner du igjen vett, med å ikke blogge, skjønner ikike at du ikke er flaauu over deg selv!

    40. Prøv med blomkålpure i noen av måltidene for å få variasjon, kjempegodt og enkelt å lage!
      Prøv også å ha oppi brokkoli eller raspet gulerot før du mikser det sammen! Den sunneste metoden er når du koker opp blomkålen og evt brokkolien i vann for så å mikse det sammen med litt melk, og kanskje litt salt og pepper til. Er bare å prøve seg frem for å finne ut hva man liker best, og hvis du er usikker finner du masse forskjellige varianter og oppskrifter på nett 🙂

    41. Lyst å teste hvor smart du er og vinne 30 000 norske kroner?
      Da må du bli med med å trykke på det hvite bildet mitt, her gjelder det å svare på Linken, tar deg bare MAX 3 min. Inviter dine venner for å utfordre dem!

    42. kan noen væresåsnill å komme innom bloggen min? jeg har bare 1 leser og det er meg selv…
      tamarasecret.blogg.no

    43. hei jeg heter mr.magnusfb på skype spør meg som venn også kan vi snakke litt, også bor jeg også i tromsø

    44. Bra blogg… Næt, du har fått en “blogg leilighet”, skal du bare gi opp på alle som har fått deg dit du har kommet idag?

    45. Kan du ikke lage et innlegg med gode treningsøvelser for lår, rumpe, armer og mage?!Og også kanskje et om et godt kosthold til å øke muskler samt få ned fettprosenten? 🙂

    46. Blir så motivert av deg!
      Tips til middag: Stek laks, kok fulkkornspasta. Putt alt i en bolle, ta på pesto og grønnsaker du liker. Kjempe enkelt og super godt! 😀

    47. Helt enig med deg! DEN følelsen man får når man går ut av treningstudioet er bare helt ubeskrivelig 🙂
      Min favoritt mat når det gjelder sun mat må vere kjøtboller (laget av kyllingkjøttdeig) med ris, salat og en søt sos.. naaam!

    48. ikke frekt ment, digger stilen og utseende ditt og alt det der. men det går ann å blogge hvertfall ett innlegg uten å nevne treninga di?

    49. så utrolig flink du er, gleder meg masse til å følge deg på bloggen! 🙂
      ønsker du treningstips, kostholdstips og sunne oppskrifter, er det bare å ta en tur innom bloggen min;-)

    50. HEi! ville bare si at jeg har gleder meg skikkelig til å lese innleggene dine når jeg ser det har kommet nye! skjønner du har mye som er viktigere enn bloggen i livet ditt, og forventer ikke akkurat innlegg hver dag. men å lese om at du trener og spiser så bra, det gleder jeg meg skikkelig til! fordi jeg prøver å holde meg sunn, ikke for å bli så tynn, men fordi ejg vil se bra ut og jeg kjenner at sunn mat gjør meg skikkelig mye bedre enn drittmat! så for meg blir det aldri nok innlegg om trening og spesielt matoppskriter! skjlnner jo at du ikke kan legge opp bloggingen etter hva 1 person mener, men la denne kommentaren telle til det positive hvertfall! 🙂

    51. 1 stek kyllingfilet i biter
      2 begynn å koke ris, steke løk og paprika
      3 server. Topp gjerne med sweet chili-saus eller andre smaker.

    52. Haha, fyfaen så jævelig tragiske dere er! ”Blosse i de som har fått deg hit” Seriøst, ingen av oss har fått henne hit. Hu har blogget, ordnet konkuranser osv. Har ingenting med deg tragiske drittunger og gjøre! SLUTT OG LES BLOGGEN HVIS DET ER SÅ JÆVLIG AT HUN IKKE BLOGGER! Herregud, har hu lyst, så blogger hun..

    53. DET LATTERLIGSTE ER AT ALLE DE SOM SA DEM ALDRI SKULLE KLIKKE SEG INN PÅ BLOGGEN IGJEN, MEST SANNSYNLIG HAR GJORT DET! 12 GIKK TIL 18 TUSEN PÅ EN DAG, HAHA. OG OM DET PLAGES MED AT HUN SKRIVER OM TRENING, SÅ ER DET VIRKELIG IKKE BLOGGEN Å LESE!!! SIPPETE DRITTUNGER.. CAPS LOCK WOHO!

    54. om du har fri tilgang på grønnsaker, ville jeg woket det og biffstrimler og hatt ris til:) litt mer kreativt og veldig godt

    55. Utrolig spennende å følge bloggen din etter at du begynte å blogge mer om trening og kosthold. Du inspirerer mange unge 🙂 Stå på!

    56. Åå fortsett å blogg masse om trening (og kosthold), blir så motivert til å begynne å trene selv:D gleder meg til du er tilbake

    57. Liiite tips fra meg!
      – Jasminris
      – Kyllingkjøttdeig (krydre godt med grillkrydder og div)
      – Grønnsaksblanding (champingjong, sukkererter, kålrot og gulrot)
      Bland alt dette sammen i en stekepanne (stek først kjøttdeig, så hell grønnsakene over, og til slutt den kokte risen, slik at den blir stekt sammen med det andre).
      Til slutt, når det er ferdig, hiver du på litt sweet chili saus for å prikken over i’en! :-))
      Et lite desserttips også!
      – Mager vaniljekesam
      – Hakka mandler
      – Kanel
      Hell over i en skål, dryss mandlene på og ta litt kanel over!
      Utroooolig godt, slukker “søtsuget”, og er utrolig sunt og proteinrikt 🙂
      Du kan også bruke frukt oppi, epler, pærer, jordbær osv. Jo mer, jo bedre !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg