Jeg kan dessverre ikke hjelpe dere

I dag har jeg fri igjen, siden praksisjobben min på SATS ikke begynner før neste onsdag. Stod opp for noen timer siden, men jeg er så treg med å komme i gang med dagen at jeg har bare rukket å spise frokost. Tenkte å rydde rommet i dag, for nå må jeg ta mageplask fra døra og til sengen for å ikke trå på alle klærne som ligger på gulvet. Er så mye koseligere når rommet er ryddig. Så må jeg komme meg på trening på egenhånd, Therese er blitt syk, som hun allefall påstod da jeg prøvde å vekke henne. Vet ikke om det bare var noe hun sa for at jeg skulle slutte og mase, haha. Vi skal også hente den nye TV’en vi har kjøpt. Gleder meg, blir digg med 60 tommer. Nå har vi en 42 tommer, men stua er så stor at man får faktisk litt vondt i hodet av å se på en så “liten” TV når den står så langt unna. 42 tommeren er Therese sin som hun skal ha på rommet. Jeg har også TV på rommet, så krangling over TV-kanalene blir det i allefall ikke. Luksushorer!


Deilig med fri, da rekker jeg å spise frokosten ved bordet i stedet for å springe ut av døren med den i hånden. Frokosten min består av havregrøt og Herbalife-shake, faktisk hver dag. Enklere frokost får man faktisk ikke, og best av alt inneholder den alt kroppen trenger. Når jeg skal på skolen og har dårlig tid pleier jeg bare å hive havregryn oppi shaken, funker veldig greit det også.


Topper med sukrin, kanel og sukkerfritt jordbærsyltetøy. Havregrøt smakte helt bæsj i begynnelsen, men blir bare bedre og bedre. 


Har kjøpt meg en notatbok hvor jeg skriver ned antall kg osv etter hver trening, sånn at jeg holder oversikt over hvor mye jeg klarer å øke i vekter. Veldig greit og motiverende! I går økte jeg faktisk litt på alle øvelsene, deilig følelse!

Til dere som spør meg om tips og råd innenfor trening og kosthold: Jeg har ikke kunnskapen til å hjelpe dere så mye, dessverre.. Jeg får all hjelp av LENE som er personlig trener, så hun tar selvfølgelig betalt. Fullt mulig å sende henne en mail om dere er villig til å betale litt, er ikke sikker på hvor mye hun tar, for det kommer sikkert litt ann på. Bare gå inn på bloggen hennes så finner dere mailadressen. Jeg synes det er veldig dumt at ikke jeg kan hjelpe dere med treningsprogram og kosthold, og det er nettopp derfor jeg har bestemt meg for å ta PT-utdanning til neste år. For min egen del og for å hjelpe andre.

Jeg kan heller ikke legge ut treningsprogrammet mitt, for det er laget og tilpasset MEG og mine mål. Therese f. eks. har et helt annet program, som er tilpasset henne. Men selvfølgelig kan jeg vise dere i et innlegg hvilke favorittøvelser jeg har og litt tips, det kommer!

34 kommentarer
    1. Kan du legge ut bildet av treningstøyet ditt? Lag et innlegg om hva som er bra, og hvilke farger du liker osv? 🙂

    2. Hei Tuva 🙂 jeg trener en del jeg også, og er over gjennomsnittet opptatt av kosthold. Det hender at etter middag får jeg utroolig lyst på noe søtt! så da tar jeg et glass, knør en halv eller en hel banan, ei teskje jordber uten tilsatt sukker og melk. rør så alt sammen, det smaker himmelsk! samtidig som det ikke er usunt! 🙂 fin blogg!

    3. Har du vurdert å ta pt i florida? Jeg skal ta pt utdannelse et semester høsten 2013 med activeeducation i florida. Hørt at dette er mer seriøst en i Bali, gleder meg veldig 🙂

    4. hvor lenge skal du drive med det opplegget? du vet at det er veldig og nesten altfor lett å gå opp i vekt igjen etter sånne treningsopplegg..

    5. Hvor tok du silikon? og anbefalles det stedet du tok det på? 🙂
      Hvor har du kjøpt trenings shortsen din? – spørt om det før, men ikke noe svar

    6. Så flink du er Tuva! Strukturert og målrettet 🙂
      jeg tar pt min over nettet nå. .wwwIssaonline.edu . En del treningssenter som krever noe mer, men tar ernæring i tillegg så jeg har den og støtte på meg også. Men issa er verdenskjent, så de er ikke mindre dårlig av den grunn 🙂 Og så koster det ikke halve skjorta.
      http://www.getfit4fight.com – Treningstips og oppskrifter for en sunnere hverdag, samt livet i Usa! 🙂

    7. Jeg synes det er så inspirerende å lese bloggen din! Liker at det har blitt en blogg som er veldig preget av trening, stå på! 😀

    8. Hei Tuva! ville bare fortelle deg at jeg synes bloggen din har blitt utrolig mye bedre etter at du begynte å skrive mer om kosthold og trening I tillegg til det hverdagslige! jeg blir veldig motivert av å lese og har alltid lyst å bare komme meg på trening etter jeg har vert innom her 🙂 fortsett sånn!

    9. Heeelvette, 180kg smale benpress! 😀 Jeg synes 105kg er grisetungt, og får ikke en dyp nok bøy. Startet på 50kg og jobbet oppover, men har stagnert.
      Jeg har også en sånn bok, veldig hjelpsomt! Når jeg kommer hjem hiver jeg det inn på http://www.fitocracy.com, og ser hvor mange poeng det er osv. Og der er veldig oversiktlig 🙂

    10. Du får trening til å virke som så “innviklet” og rakkettforskning. Hard trening er bra, trenger ikke å tilpasse absolutt alt etter deg alene. Er ikke rart folk blir forvirra.

    11. Kan du fortelle vilken mat det er mulig å spise da? Jeg vil bli litt slankere, for å så bygge opp masse muskler men jeg aner ikke hva jeg kan spise og ikke…

    12. Har kjempelyst til å lære nye øvingar, så å sjå dine favorittar hadde vore supert : ) Lurer også spesielt på om du har nokre mageøvingar som ikkje berre er sit-ups? Har lyst til å trene mage, men vil ha litt variasjon ; )

    13. Jeg kan komme med en anbefaling til deg! På skolen bruker vi en treningsdagbok på nettet. Dette er olympiatoppen sin online treningsdagbok, og den fungerer kjempebra! Da kan man planlegge treningen sin, den teller antall treningstimer og viser en skjematisk fremtilling av treningen. Utrolig bra når man trener mot et mål. Sjekk ut https://www.olt-dagbok.net/#/Login

    14. Har spist havregrøt til frokost hver dag siden 2011! MEN du gjør en kjempetabbe!! DU MÅ TA ROSIER PÅÅ! og hvis du ikke liker rosiner nå, vil du elske det etter tre ganger på havregrøten, og etterpå går det ikke å spise havregrøt UTEN rosiner. Amen

    15. kan du lage et innlegg om treningsopplegget ditt ? Hva du trener i uken, og hvor mye kg du tar på øvelsene? Du inspirerer meg veldig! stå på, du er kanonflinke 😀

    16. kan du legge ut bildet av de som inspirerer deg? du sa du skal være med i konkuranset, kan du legge ut bilder av hvordan man ser ut i sånne konkuranser?
      DU ER EN STOR INSPIRASJON

    17. hei tuva 🙂
      lurte på om du kunne ha et lite innleg om den shaken du drikker?
      isåfall hvor kjøper du den? og hvor ofte drikekr du den? og føler du den hjelper? og hva gjør den?

    18. Hva koster det egentlig med enn sånn pt? Har veldig lyst å begynne med styrketrening selv, men har utrolig lite peiling på øvelser osv. Tenker at det må jo være det smarteste å få et program tilpasset meg, og ikke minst få noen til å vise meg hvordan alle øvelsene skal gjøres rett. Kan en få det på 1 time, eller er en nødt til å ha flere pt-timer?:o Syns du ser utrolig flott ut forresten! Ble skikkelig motivert til styrketrening når jeg såg form-bildene dine!:D

    19. Hei! Ville bare si at du har kommet sterkt tilbake etter flyttingen. Du hadde en periode der du nesten ikke blogget, men nå har du virkelig skjerpet deg! Du skriver så mange fine innlegg om både trening/ kosthold, men også hverdagslige innlegg:) duer en inspirasjonskilde for meg som gir meg lyst til å trene, lyst til å presse meg litt lenger… Og det at du tok silikon! Det var vel en bra ting for meg… For det første tror folk at hvis man har silikon er man bimbo

    20. Men du kler det! Jeg har lenge tenkt på å få meg silikon… Jeg er dessverre ikke gamml nok, men det at du har det, og viserat man ikke trenger å være bimbo for å kle silikon… Jeg vet ikke helt hvordan det her høres ut, men når du gjør noe, vil jeg å! Fordi du er mitt FORBILDE!!!! Du er en så fantastisk person…. Det at du faktisk har en framtid gir meg t håp! Du tenker forover! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg