Regninger=suuurt



Mine siste instagrambilder. Er ikke superaktiv der, men kommer av og til noen snapshots som ikke kommer på bloggen. Heter tuvaw 🙂

Det er ikke til å unngå at det er valenstinsdagen i dag. Noe jeg egentlig ikke bryr meg om, selv om jeg faktisk har kjæreste nå. Er man forelsket, er det jo kjærlighetsdag hver dag x) Vi har ikke noen spesielle planer, skal sove over hos han og det er alltid koselig. Dagen har jeg brukt så langt til å betale regninger, noe som er jævlig surt å bruke penger på. 2700 kr i strømregning denne måneden, hvordan i helvette går det ann? Surt. 

 – Noen som har spesielle planer for kvelden? Fortell meg :)

26 kommentarer
    1. Oi, det var mye! Vi bruker ca 600 kr i mnd. Har 100 kvm ca, og bor i ei gammel blogg. Øverste etasje i tilegg, så varmen stiger rett ut….

    2. I dag skal jeg sove som den forever alonen jeg er!
      Og regninger er kjipt. 2500 er ikke så mye sånn egentlig. Det er bare noen år siden så hadde vi 18 tusen i strømregning en gang, men da bodde jo vi i et jæævla svært hus med null isolering. Så det blei maaaasse fyring på strøm og alt annet !

    3. 2700 i strøm? med andre ord,dere har varmekabler?:P hehe
      vi er også to men vi betaler rundt 1000,- i måneden.

    4. Kan hende dokker betale strøm for to mnd om gangen! Vi stussa også over veldig høye strømregninge, så viste det sæ at det va grunnen:)

    5. Siterer Tuva 14.02.2012: “Årets date var absolutt ikke noe å klage over, men til neste år håper jeg det er en kjekkas (kjæreste kanskje?) som sitter på andre siden av bordet!” Hehe, håper du trives og er lykkelig:)

    6. En av grunnene til at strømregninger er høye, er fordi at blant annet varme bruker mye strøm! 🙁
      Og du er heldig som får være med kjæresten din idag, og sikkert hver dag. Jeg får bare se min noen få helger i mnd!

    7. Skru av lyset i rom dere ikke er, og skru ned varmepumpe/FYR I OVNEN! 🙂 Da sparer dere miljø og penger 😉

    8. Tenkt på oss som ikke tjener masse penger på å blogge, og alikevel må betale regninger? 🙂 du skal ikke klage.

    9. What? Er visst noen som glemmer at det å blogge faktisk er jobben til noen. Det er kjipt å betale regninger uansett hvordan man har tjent inn pengene. Uansett, har feiret dagen bak kassa på Ica jeg ;* <3

    10. Tror grunnen til at strømregningen deres er så dyr er at dere ikke byttet avtale når dere flyttet inn i leiligheten. Når man flytter til en ny leilighet så får man tildelt en avtale som er standard. Og den avtalen er MYE dyrere enn hva man egentlig behøver å betale, den ligger mellom 20-30 øre over spotpris/innkjøpspris som utgjør veldig mye. Jobber med strømsalg så derfor jeg vet det. Er bare å kontakte meg på e-mail hvis du vil at jeg skal fikse en skikkelig god avtale til dere 🙂

    11. Hei! Jeg bare lurte på en ting. Etter du begynte å trene har du gått opp eller ned i vekt da? du er jo blitt tynnere men har jo fått mye muskler! har vekt egentlig noe å si? hvor mye veier du nå? visst du ikke vil si det så kanskje du kan si om du har gått mye opp eller ned?:)
      Du er utrolig flink! Kunne ønske jeg klarte og trene så mye, haha. Du har jævlig fin kropp:)

    12. Heihei! 🙂 Om dere ikke vil ha så utrolig høy strømregning er det 2 hoved ting jeg kan tenke meg dere kan prøve, om det er interessant for dere da. Om dere har tilgang til ved, istedenfor å varme opp huset med f. eks. varmekabler, ville jeg definitivt gjort det! Ooooog dusjing har MYE å si på strømregningen!! jeg ville derfor hatt det i bakhodet når jeg går inn i dusjen. 😉 Hehe. 🙂
      Belysning har egentlig ikke så mye utslag på strømregningen, men er jo ikke nødvendig å ha lys på i alle rom, om dere ikke oppholder dere der. Apropos belysning… visste dere at glødepærer (vanlige lyspærer, de som nå blir byttet ut med sparepærer) kan varme opp et rom nok så mye? En glødepære avgir faktisk bare 20 % lys, mens 80 % varme! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg