Dyrt med bil

Jeg blir ikke å kjøpe Audi TT’en som jeg visste dere. Jeg var litt for snar med å kalle den min, før jeg fikk sjekket med forsikring osv – som forresten er helt latterlig dyrt når man er under 24 år, fordi statistikken sier at uhell skjer oftest med de under 24 år. Ergo; forsikringsselskapet må gjennomsnittlig dekke flere skader hos unge. En 18 åring får jo da ikke muligheten til å kjøpe seg en finere bil, nettopp fordi forsikringen blir for dyr. 

Men det går helt fint, for har funnet meg en annen bil heldigvis. Den har billigere forsikring og er biliigere i drift. Espen (broren min) og jeg har sett litt på hva det koster å ha bil, og det er faktisk myyye dyrere enn jeg trodde. Men man får jo mye glede av det, så tror absolutt jeg vil synes det er verdt det. Foreløpig tørr jeg ikke si hvilken bil jeg har i tankene denne gang, i tilfelle det ikke blir noe av det heller. Men det ser lyst ut, Espen skal ringe forhandleren i morgen, så da er det forhåpentligvis i boks. Var og prøvekjørte en nesten helt lik bil i dag, og det var… helt… SYKT DIGG å kjøre den! Fikk så adrenalinkick at jeg begynte å skjelve! Håper den blir MIN i neste uke, for planen er fortsatt å dra ned og hente på tirsdag. Kommer til å være pinefullt å ha den stående uten å kunne kjøre den, vil ha lappen A-S-A-P!!! Mye bilsnakk nå, men gleder meg såå! :):)

Fant et veldig passende bilde for dette innlegget, nettopp BILER hehe xD


257 kommentarer
    1. Audi TT er dessuten en bil med MYE feil så tror du gjorde ett lurt valg 😉
      Har masa til gubben om at den er så fin, og familien hans som driver bilforetning fraråda oss det på det sterkeste. Det er en av de bilene til audi det har vært mest feil med vistnok .. 😉

    2. Jeg har forsikret min i terra, absolutt det billigste. Men nå har jeg ikke noen ny bil heller. Har en god honda civic 97 modell som er helt fantastisk. 530kr betaler jeg i forskring på den. Hadde du valgt en bil du bare trenger ansvar på blir det billigere. Men med ny fansy bil som ung så er det dyrt, det er bare sånn det er 😛 men den følelsen av og ha egen bil er helt klart fantastisk!!!! Så hver eneste krone er verd det.

    3. Audi har jo kjempe masse feil, nesten ingen jeg kjenner som har det, og de som prøver, bytter fort ut igjen, det er dyrt å ha en bil som aldri er i orden…
      Jeg har bil, men det har kostet ganske mye, kunne ønske jeg heller hadde dyr forsikring og litt mindre feil og drit med den, istedenfor å måtte koste på den hele tiden fordi den er gammel, det taper jeg mer på enn en forsikring, som jeg må betale uansett hvor dyrt det er.

    4. Smart valg å ikke gå for TTen
      Om jeg kan gi deg et tips er å sette en av foreldrene dine som eier på bilen, og du som medeier. Når du gjør det kan du lage forsikring beregnet for at foreldrene dine skal kjøre den. Du vil da kunne bruke den også, men du må bare ut med en egenandel om det skulle skje noe 🙂
      Mye billigere enn å ha forsikring beregnet for 18-åringer.

    5. Hei :))
      Har virkelig lyst å¨silikon!! Jeg lurte på om du kunne lagt et innlegg med litt info, hvor mye det koster, hvilke reaksjoner du kan få eller om det er mye smerte??
      Hadde blitt kjempe glad da!!

    6. Så lenge du har funnet deg en ny, går det jo greit 🙂 Det er utrolig dyrt med bil, til og med bare det å ta lappen er jo utrolig dyrt. Men det er jo til en god sak, hehe 🙂

    7. Forsikring er sykt dyrt. Kjæresten min og jeg har forsikringa på faren hans, sånn at den ble billigere 🙂 da fikk vi akkurat den bilen vi ville ha 🙂

    8. folk skriver at det er bedre at bilen er på foreldra dine,greit nok at det blir billigere men du får ikke spart opp bonus poeng selv og det går på dems bonus poeng skulle du være uehldig, men du må ikke kjøpe fra en forhandler da,har du i det hele tatt sjekke autodb eller finn ? vurder det og du 🙂

    9. Tror du bør ta med deg Therese på trening en dag, hun har blitt litt rund i ansiktet.
      Gratulerer med bestått teoriprøve! 🙂

    10. hei! først må jeg bare si at du er utrolig pen! du gir meg og mange andre så mye inspirasjon! jeg bare lurer på om du har tenkt å fortsette å legge ut blider av treningsresultetene dine? like vikrleig at gjode det, gir så mye motivasjon! elsker bloggen din, er så gled for at du har fått tilbake blogglysten!

    11. hei! først må jeg bare si at du er utrolig pen! du gir meg og mange andre så utrolig mye inspirasjon! jeg bare lurer på om du har tenkt til å fortsette å legge ut bilder av treningsresultetene dine? likte virkelig at du gjorde det, det gir så mye motivasjon med treningen til andre! elsker bloggen din, og er så glad for at du har fått tilbake blogglysten!

    12. Håper det ordner seg for deg! Glad jeg har hatt bil tilgjengelig hele tiden, siden foreldrene mine hadde tre biler, så slapp jeg å tenke på forsikringsbiten, for ja, det er sykt dyrt 😮

    13. Synd det ikke ble Audi’n, det er utrolig fine biler! Men jeg forstår veldig godt hva du snakker om, angående forsikringa! Det ER veldig dyrt å forsikre bil, spesielt da man er ung. Men, type bil, alder, motor- alt dette spiller inn på hva forsikringer vil koste! En gammel bil er dyr, fordi det ofte er feil med de og ikke såå trygge som de nye. De nye bilene er så klart dyre, da markedsverdien fortsatt er høy, og man burde så absolutt ha full kasko på en ny bil! På en gammel bil holder det med ansvar-.eller del kasko-som er billigere, men egenandelen er dyrere på disse, noe som jo og er kjedelig ved uhell!
      Så tenk nøye gjennom bil valget ditt, det er bra du undersøker priser på det forskjellige før du bestemmer deg! Ser mange sier du kan ha forsikringen på dine foreldre hvis de som som eier på bilen. Joda, det er på en måte lurt det, fordi det blir billigere. MEN, da får du aldri spart deg opp egen bonus-som gjør forsikring billigere! Du sparer ti % hvert år du har en bil forsikret, og du kan oppnå 75%, DA kan man ta seg råd til ny bil 😉 Så, tips fra meg er å finne en bil som passer din økonomi nå, og spar bonusen SELV! Kjett når “mamma og pappa ordner alt”, når man har blitt myndig og burde lære seg å ornde opp selv!
      Lykke til, gleder meg til å se hva valget faller på!

    14. Nå syns jeg at jeg er aktiv i kommentarfeltet ditt, men dette her veit jeg litt om! Hvis du har mulighet, så burde du betale forsikringen selv – i og med at du har økonomi til det (innbiller jeg meg), mens hvis du er litt fattig student, så burde du sette det på en av fosterforeldrene dine (hvis det er greit for dem), frem til du kanskje har kommet litt mer inn i studier, og satt deg litt mer tilrette i livet om du skjønner. Du er 18, du har enda kanskje 60-70 år igjen på å tjene den bonusen, som alle snakker om. 🙂 håper vi får se bilen din snart! har mange gode tips når det kommer til vedlikehold altså, så blir ikke slutt på kommenteringa mi enda 😀 haha, god helg fine tuva!

    15. Hei! Digger bloggen din, jeg lurte bare på om du ville bli ukas blogg. Hvis du vil bli med må du bare kommentere bloggen min om hvorfor du skal bli ukas blogg. Setter stor pris på det hvis du er med!! Kommenter på innlegget som heter ” vil du bli ukas blogg?”

    16. Hei! Jeg kjøpte meg bil i sommer, Fiat 500. En 2010 modell, så det blir heller ikke blandt de billigste. Det beste er absolutt å ha forsikringen din selv, både fordi alt da blir ditt og du får begynt å spare bonusen. Til fortere den blir opptjent til fortere blir det billigere. HEY captain obvious! Uansett; Jeg har forsikring gjennom IF fordi de ikke gjør forskjell på om du er 18 eller 50. Anbefales virkelig!

    17. Kjempefin blogg!!Men jeg har en piercing konkurranse på bloggen min, så om du kjenner noen som har piercing eller har det selv kan du melde deg på den og f.eks gi den bort eller ta den selv! 🙂 Håper du blir med 🙂

    18. Like greit at det ikke ble Audien fordi som sagt lengre opp at det er mye feil med den, du burde gå for BMW, audier må oftere på verkstedet enn en BMW, hvis du vil ha kvalitet 🙂 og såå gøy med lappen!:-)

    19. Tipper du kommer til å kjøre BMW! Go for it, beste bilene innenfor rimelighetens grenser med comfort og stil! 😀

    20. Heisann!
      Ok, dette er helt usaklig i forhold til dette innlegget, men i forhold til resultatene (som er veldig bra) og i forhold til at du går på en slags diett/ kostholdsplan- hadde du/ har du noen sunn snacks du bruker å lage deg?

    21. Kjære Tuva!
      Kan du være så snill og begynne å skrive litt mer om trening igjen? Evnt. ha en ekstre treningsblogg ellernoe? Det var så inspirerende og motiverende!

    22. find the 2 and tommorow you will get kissed 55555555555555555555555555555555555555555555555555555555 55555555555555555555555555555555555555555555555555555555 55555555555555555555555555555555555555555555555555555555 55555555555555555555555555555555555555552555555555555555 count down: 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 now close your eyes and make a wish! NOW,*,*,*,*,*,*,*,* paste this into 15 different comments and your wish will come true….! Hurry u hav 20 mins or the opposite of ur wish

    23. Drit i å mas om trening. Hun har sl.uttet, og kommer ikke til å stille på scene.
      Når hun tar treningen like seriøst som bloggingen, så er det ikke rart hun ikke får stille….

    24. Bil i Norge koster mye mer enn bare å kjøpe den, som du har oppdaget. 🙂 Jeg tror nok Gjensidige er et selskap du bør sjekke ut. De tilbakebetaler en del av forsikringssummen når du blir litt eldre, hvis du har vært flink og kjørt skadefritt og fornuftig. Hvis du i tillegg kjøper en bil som ikke er blant de kuleste, motorsterke og dyre å reparere, sparer du mye i forsikringspremie til du har tjent deg opp bonus.

    25. HALLO dette viser bare at dere ikke leser bloggen til Tuva, hun har gitt klar beskjed om at hun kommer ikke til og blogge hvær dag, hun bogger når hun har lyst, dere blogglesere skulle vist det dere er så jææævlig DUMME i de pittesmåe hodene deres! SLUTT OG LES BLOGGEN HENNES DA FOR FAEN! PELL DERE VEKK!

    26. kan du faen med ikke lære deg å blogge??! visst du skal vere sånn, så kan du vel si at du slutter å bloggen elns??? får det er så irriterende at du ikke klarer det!! jeg bryr meg ikke hva som skjer i livet ditt som gjør at du ikke klarer å blogge… faen!!du fortjener IKKE å vere på topplisten!!! jævla bimbokjerring -.-

    27. Unnskyld meg. jeg blir oppriktig irritert av dere som skriver at den og den personen ikke fortjener en plass på topplista. Nei vel. Så slutt og stikk innom bloggen da vel. Kan vel ikke være verre enn det? Det er jo trossalt dere som mener de ikke fortjener plass der som er med på å holde bloggens plassering oppe på topplista. Lurer litt på hvorfor folk i dagens samfunn ikke eier folkeskikk når de er på nett!

    28. Hei! vil bare si at jeg elsker bloggen din! Har laget meg en egen blogg nå, og lurte på om du kunne ta en titt! Har laget meg nytt design, vil gjerne høre meninger!

    29. Tuva jeg vet at du er veldig opptatt for tiden og at bloggen din ikke er så høyt prioritert lenger, men jeg skulle ønske du kunne begynne å blogge igjen. Du har den beste bloggen, jeg vet ikke hvordan du gjør det men alt du gjør blir interessant. Det er trist at du ikke blogger så mye lengre. Jeg føler det litt som at du er en veldig god venn som jeg ikke har sett på lenge! Så pliiis start å blogge hver dag igjen, bare ett innlegg holder for meg :DD <3
      Hilsen Aida, 17 år 🙂

    30. Du har ikke blogget på kjempe lenge, forstår at du har kanskje et optatt liv og at bloggen ikke står så høyt i prioritering. Hvorfor har du ikke bedt foreksempel Therese om å si at du er litt optatt isteden for å være helt stille?
      no hate, elsker deg <3

    31. Jeg vet at du har sagt at du ikke kommer til å blogge hver dag og at du er opptatt og sånt, men kunne du ikke i det minste sagt i fra til oss ? enten på bloggen eller instagram?? Sånn at vi har litt peiling om du har slutta å blogge eller ikke..

    32. fyf… får en dritt blogger du e nu. Fårtjæne VIRKELI ikke å være så høyt oppe på lista. ta å gi dæ å heller gi plassen til nån såm vil jøre en innsats får å være dær. Dritkjærring

    33. Herregud.. Dere oppe i komentarfeltet som klikker helt vinkel, ro dere hundre hakk ned.
      En 18åring har det vel en ganske travel timeplan og et liv utenom nettet. HUSK: Det er dere som velger å lese bloggen hennes og gjør sånn at hun kommer på topplisten! Vis litt respekt og slutt å være så stor kjeften.
      STÅ PÅ TUVA, HILSEN TROMSØ JENTA PÅ 13ÅR

    34. Kikker innom bloggen din sjeldent bare så det er sagt .. Du blogger jo aldri.
      Og dere som er innom her hver dag , skjønner virkelig ikke att dere gidd .. Dere hjelper en som ikke blogger med og ligge på topplista og tjene masse penger. Det er jo ikke noe nytt som venter dere uansett , så whats the point ? 😉
      Og når intensjonen din Tuva ikke er og blogge , hvorfor ikke legge ned / slutte ? 🙂

    35. Altså kanskje du burde blogge…??!! Ved at du ikke blogger så viser du jo bare at du ikke setter pris på leserne dine!! Du ligger på topplista,har mange lesere og du tjener mange tusen kroner hver måned BARE pga leserne dine,også gidder du ikke å blogge en gang!!??!!!! Det viser bare at du driter i leserne dine!!! no hate altså det er bare fakta på en måte… just sayin….

    36. har du dødd eller noe? skriv nå ihvertfall ka det går i då, sånn at vi sleppe å bli skuffa hver jævla gang vi går innpå bloggen din.

    37. Dere super-fan-supportere av tuva: Herregud, JO, alle har tid til litt blogging! Er ingen som er 100% opptatt 24/7 i flere uker, og i hvertfall ikke tuva, som hverken jobber eller har veldig krevende skole. Slutt med den fan-støttinga deres, det blir bare så jævlig idiotisk, for dere vet like godt som mongobloggern sjæl at det dere sier bare er bullshit.

    38. Hjeeelp? <3Jeg er med i en konkurranse. . Og dersom jeg får folk til å registrere seg kan jeg vinne .. så her er det du må gøre.. man kan vinne Ipad, Speilrefleks og digetalt kamera.. finner du her http://www.dagskupp.no/v/114/ registrer deg og du kan hjelpe meg? Setter stor pris på om du kan hjelpe :’) youmakemyday
      Du ee n herlig blogger! Du lyser opp dager.. også lurte jeg på om eu kunne dele en link for en som meg og er syk noe jeg har vært lenge nå..

    39. Litt sjekk av div blogg-kulturer her inkl fantasier om gratispenger: Ble bare nødt til å kommentere her: Blir nesten fascinert av hvor virkelighetsfjern og hyper-luksusdyrfelle-aktig det er muig å bli: Ei jente på knapt 18 som knapt har hatt en jobb, som ikke har noe av utdanning i det hele tatt, som har masse energi å bruke på eget plastic utseende men ikke på skoleinnsats. Audi TT som førstebil og det skulle bare mangle liksom?.. Det er et tids- spm når disse bloggmillinærene eller temmelignære møter en hverdag der hus& mat må betales med ekte penger = for alminnelig arbeid (etter først å ha klart å skaffe seg utdanning, konkurrere om en jobb , og få den + holde ut i en vanlig jobb vel og merke) Det er et vanvittig luksusnivå, riksdomsambisjoner som en selvsagt greie i en alder der T W ikke engang har fullført (?) vg skole? Unnskyld meg men dette blir FOR patetisk. Det verste er at det ser ut til at svært mange er på samme bølgelengde. Og kanskje tror at all luksus og penger kommer av seg selv av å ligge på sofaen både under & etter ungdomsskole-stadiet? Mye gold-diggerkultur her .

    40. Jeg lurer på hvordan der er i vennegjengen din. Er det sånn at dere skriver på facebook “love you bestejenta mi, :-** klarer meg ikke uten deg, aldri gå fra meg, trenger deg for å leve, elsker deg gulle mitt<33xoxo" og klemmer og kysser på hverandre hele tiden, eller er dere ikke så "kyss, klapp, klem", liksom, som jeg kaller det? 🙂 Eller var dere sånn før, i fjortisalderen? Visst ikke, hva synst du om sånne "kyss, klapp, klem"-jenter? 🙂

    41. Gjør du dette for å få flere kommentarer igjen?
      Syns du er ganske flink til å blogge men det blir litt for dumt når små jenter ser opp til deg og du på en måte “lurer deg unna” det som er jobben din..

    42. denne bloggen var bra engang <3 men når du aldri gidder blogge , kan du like gått slette den.
      Skjønne dæ jo koffer du ikke slætte den , når så mange følle den uansett om du blogge eller ikke 😉 pængan strømme jo inn uansett på det så! synd..
      alle burde jo innse at denne bloggen ikke burde ligge så høyt opp såm den jør.- Ikke dette såm kalles blogging.

    43. Synes alle dere som er negative ovenfor at henne ikke blogger mer burde klappe igjen!
      Om hun velger å blogge eller ikke er hennes valg. Skjønner dere ikke at hu har et liv ved siden av blogginga?! Og hvis dere gjør det så burde dere ikke si noe.

    44. Alle såm blogge har et liv ved siden av 🙂 men de tar seg tid til bloggen. Ingen er opptatt konstant. Så stakkars Tuva såm er så “opptatt” dere MÅ jo skjønne at hun lurer leserne sine bare får pengene når hun holder på sånn hær.

    45. Stakars Tuva er jo opptatt 24/7 hele tia, har ikke tid til å blogge, nei stakars busy woman, har det såå sykt travelt az, klarer ike hole på jobben sin engang xDDD syns så synd på deg, slut:(((

    46. fikk sæ jo type, å da døua bloggen 🙁
      nækte han dæ å blogge eller nåkka ? får ingen i værden er så opptatt såm du vil ha det til …stakkars jente

    47. Dramafreaks…
      La nå Tuva få blogge når hun vil…enkelte av dere gidder ikke en gang å lese innleggene hennes ordentlig en gang..eller ikke husker hva hun har skrevet ang bloggen…hjææælp !

    48. SKYT MÆ straks! Ka det er slaks 14tis læsera du har såm ikke skjønner at de blir lurt. Bare får at Tuva ska tjene rått på null blogging, kjør på med audi du . Kan takka åss siden får at du i det hele tatt har råd til lappen å bil 🙂

    49. Sykt bra blogg du har laget. Blir nesten sjalu! Du må blogge masse fordi jeg vil lese. Jeg har ikke blogg akkurat nå, så tenkte å dele en konnkuranse i stedet for. Den er sånn at du kan vinnne et gavekorrt på 5tuusen kronerr! Håper du blir med!

    50. Disse kommentarene dere skriver viser jo HELT klart at dere ikke virkelig LESER bloggen til Tuva! Hun har skrevet at du blogger når hun har LYST, og at det ikke kommer til å bli hver dag. Hvor dumme er dere “blogglesere”?
      You go Tuva, gjør som du vil, og blogg når du har lyst og når det passer deg!:-)

    51. Døds fin blogg! Jeg har ikke mer. Fant imidlertid en bra konk du burde bli med på! Er sånn du kan vinne gave kort! Kanskje du har flaks? 😀

    52. du tjener masse penger uten å blogge.. jeg synes en annen blogger kunne fått plassen din..du ligger på 9.plass på topplista men jeg synes ikke du fortjener det..!

    53. Tuva, før tenkte jeg. Ok, hun blogger ikke så ofte, men hun blogger i hvert fall, men nå har det gått for langt! Du kan ikke holde på som det her! Jeg synes en annen blogger fortjener plassen din mye mer enn deg. Jeg synes rett og slett du skal slette bloggen din. Du sitter sikkert hjemme å tenker “Ikke faen” fordi du tjener så sykt mye penger på det her. Jeg synes dette er respektløst og grunnen til at du fortsatt ligger på 9.plass er fordi folk vil at du skal blogge og de går innom bloggen din ofte for å skjekke om du utrolig nok har lagt ut ett innlegg. Tuva, det er respektløst ovenfor dine lesere, men mest synes jeg ovenfor de andre bloggerne for kunne fått en sjanse til å få din plass.
      Jeg har sendt en lang, SERIØS, klage mail til blogg.no og jeg håper de tar tak i det.
      Du pleide å være forbildet mitt, men nå er jeg bare forferdelig skuffet og jeg har mistet all respekten min for deg!
      Skjerp deg Tuva!

    54. Helt enig med Mmm.
      Ta å slett den hær tåpelige bloggen din. Å ikke lur alle sammen bare får pængan sin skyld.
      Synes andre blogger kan rykke opp i stede får at vi ska ha din dær, når du ikke blogger lengere.
      Å dæm såm støtte dæ, må være bra dom når dæm ikke har skjønt at du jør det bare får pængan, ellers ville du sletta den å ikke sakt til leserne at du blogger når du har løst å tid, bare får å holde leserne nysgjerrig! å trøkke innpå din blogg bare får å se kanskje i dag , eller i dag eller i dag at ho har blogga litt 🙁 sviker…

    55. Synes alle såm læs den hær bloggen å er lei av Tuvas oppførsel åverfår leserne, burde sende klage til blogg.no
      Når du har en blogg såm ligger så høyt på listene,burde man i det minste blogge! da holder det ikke med 1gang i mnd blogging –

    56. Tuva .. tuva koffer blogge du ikke egenlti? er det slutt med typen? uvenn med tcmn?
      Hvordan andre blogger leser du selv?
      Rannveigheitmann har en veldig fin blogg, ung mamma til 1 gutt å en baby i magen <3 ligger på 15plass på topplista. Leser noen andre den bloggen? Hun er aktiv å legger ut mange fine bilder!
      Nårtid er du tilbake i bloggfårm Tuva ? <3

    57. SLAPP AV DRAMAFREAKS !!!!!
      ER IKKE HUN SOM HAR BEDT DERE OM Å KLIKKE INN PÅ SIDEN HENNES !!
      GJØR DET SOM ER LETTEST : IKKE KLIKK DERE INN !!!
      LOOORD DRAMAAAAAAAAAQUEEEENS

    58. Sykt pen blogg! Sitter å lurer på å lese denne fast! For øyeblikket har jeg ikke blog selv, men har vært så heldig og har fått tilsendt en sinnsykt bra konkuransse hvor du kan vinne en sykel 😛 Jeg har veldig lyst på ny sykkel, så håper jeg vinner. Men kanskje du er mer heldig? Prøv da vel du også! 🙂

    59. Forstår ikke helt hvorfor dere er sure fordi hun fortsatt er på topplisten. Det er jo dere som fortsatt klikker dere inn på bloggen. Hun kan jo ikke for at hun fortsatt er der, selv om hun ikke har oppdatert på en god stund. 😉 hahha

    60. Jeg har lest bloggen din lenge og vet at du har mange stooore bloggpauser uten og gi beskjed. Så når du faktiskt trenger PENGER da alså, daaaa begynner du blogge. Fatter at det er gøy at du får mye penger for og blogge, men du kan faktisk gjøre deg fortjent til det!

    61. litt morsomt at det faktisk er DERE som får henne til å være så høyt oppe på listen, i og med at dere klikker dere inn på bloggen hennes hele tiden! noen dere idioter seff ikke viste. haha, er også litt morsomt å se hvordan tuva klarer å holde seg på topplista så lenge uten å ha blogge på en måned, digger’æ

    62. selvfølgelig vet vi at det er lesere som setter bloggeren på blogglista, men har lest tuwa sin blogg i fler år nå og er lei av at hun ikke kan oppdatere oftere, hun kan prøve å gjøre det for leserne sine. Hun skriver bra og har mye bra innhold og det ikke vits å hakke ned på oss som prøver å si ifra til Tuwa at nå ville vi ha likt ha høre fra henne!

    63. Enig med de over her. Du har kun bloggen oppe pga pengene.. Skal man ligge såpass høyt på topplisten, bør man i det minste blogge mer enn en gang i mnd. Er mange andre som fortjener plassen din – som faktisk blogger! Og ja, selvfølgelig er det bare for leserne å bare slutte å gå innpå bloggen din, men når du har blogget såpass lenge, og faktisk blogga før – går man innpå for å sjekke. Og du skuffer bare leserne dine. Orker du ikke bloggen lengre, så er det vel ikke verre enn å slette den. Å få såpass mye penger for ingenting, blir bare egoistisk og for dumt.

    64. hei du har ikke blogga side mars har du blogg pause eller!
      men uansett er jeg en fast leser å syntes det er trist at du ikke blogger, for du eegentlig peenger da til leiligheta osv

    65. Hei Tuva ! Har aldri sett en så nydelig jente som deg <3 Skal begynne å lese bloggen din :)) HERLIG <3

    66. Gleder meg til du forsvinner ut av topplista, Tuva. Det gleder jeg meg helt sykt til, for i april blir alle som ikke er aktive strøket ut av topplista, og da hehe blir DU strøket ut. Du får ikke lenger råd til å betale husleien bare Therese gjør det for hun faktisk BLOGGER. gleder meg helt sykt:) da går du sikkert ned til sånn 50-300 lesere 🙂 da tjener du ikke noe lenger.

    67. Hei Tuva! 🙂 Ser du ikke har blogget på lenge. Håper alt er ok og at det ikke er værre enn at du har mye å gjøre (?) Jeg venter spent på neste innlegg, men ta den tid du trenger, blogg for din egen del, vet du 😉
      Klem, Mia <3

    68. Håper du kan blogge snart!!:) hvist ikke kan du jo egentlig bare slette bloggen (?) siden du får jo sikkert hundrevis eller tusenvis av kroner uten å gjøre en dritt!…
      Og i neste innlegg kommer du sikkert til å si “hvorfor er dere inne på bloggen min da?“…det er det dummeste spørsmålet liksom! Vi gir deg PENGER ved å gå inn på den jævla bloggen din!! Så da kan du “Betale“oss med å blogge!! er det så vanskelig!!!!!!!

    69. Hahahha, hvordan MAKTER du? skammer du deg ikke, ikke engang litt flau? fy faen, hadde ikke klart det ass

    70. God dag! Vi holder på med en marked undersøkelse av hva bloggere mener om toppbloggere. Alle som hjelper til vil få en gave; nemlig en gratis kinobillett! Delta nå!

    71. Du må blogge snart! Nå er det sykt lenge siden du har blogget… Hvis du ikke lager et innlegg selv så kan du i det minste spørre Therese om hun kan nevne i et av innleggene sine at du er opptatt eller hva du en er.. Leserne dine begynner faktisk å lure på hvor det blir av deg, inkludert meg!

    72. Hei! Vi har akkurat lansert en redning for alle som sliter med misfargede tenner! I den forbindelse ønsker vi å få testet produktet vårt avbloggere og høre mer om hva de mener om produktet vårt. Alle som deltar vil få tann blekingssettet vårt gratis i tillegg til en gratis elektronisk tannbørste som du kan dele ut til en heldig leser eller beholde selv 🙂 Registrer deg nå og så poster vi det i løpet av dagen!

    73. Du burde jo blogge hvis blogglysten var tilbake.. Det var så koselig å lese bloggen din Tuva, og er fortsatt koselig bare du blogger 😀 drit i alle dritt kommentaran! Håper du kommer tilbake 🙂

    74. Ikke bry deg om alle dritt kommentarene!:)
      Men håper du kommer til å blogge snart da!:D Okei..du kommer sikkert aldri til å lese denne kommentaren uansett…:P men håper alt er bra med deg!:)
      og forresten jeg og venninen min har -nettopp- laget oss en ny blogg!;) (så har ikke fått ordentlig header) så har ikke så mange innlegg..men det hadde betydd SÅÅÅ mye for oss om du bare kunne klikke deg inn og slenge en kommentar!:D

    75. Kan du vær så snill å lage et innleg hvor du forklarer steg for steg hvordan man legger ut en video på youtub? VÆR SÅ SNILL :)))

    76. Heisann! Du har en utrolig fin blogg, jeg er fast leser 🙂
      Uten å plålegge noen tvang, stikk gjerne innom bloggen min. Jeg skriver om mitt liv med spiseforstyrrelser og depresjon. Jeg gjør alt jeg kan for å bli frisk. Jeg syns det er et viktig tema å belyse om. Setter stor pris på om du vil hjelpe meg.

    77. Herregud, det er snart en måned siden sist gang du blogget!!!!! det er så mange andre som fortjener den plassen som du har på topplista! Legg ned bloggen eller blogg oftere!!

    78. Slapp av folkens! Hun kommer til å bli strøket ut av topplista uansett så ikke mas, etter april blir hun strøket ut av topplista for godt. Da blir det vanskelig, og komme opp igjen. Hun kommer ikke å ha råd til å betale hus penger mer.. Og da må hun flytte ut:) TADAAAA, hun er borte

    79. Må si at du er helt vill på blogginga altså, klarer nesten ikke følge med når du oppdaterer så mange ganger om dagen 🙁
      haha, neida ! det er helt greit, folk kan ikke forvente at du skal skrive hele tiden. Det er ditt liv, ikke deres.

    80. du blogger aldri lenger, hvorfor ikke bare slette bloggen i steden for at mange lesere kommer daglig inn bare for å skjekke med det er fortsatt det samme innlegget. Lær de gå blogg !!

    81. Jesus christ! Jeg legger ALDRI igjen negative kommentarer, men nå greier jeg ikke å dy meg lenger. Hvorfor i all videste verden har du en blogg egentlig? Det er så mange andre av oss som drømmer om å ligge der oppe på topplisten slik som du gjør. Slik som situasjonen er nå Tuwa, så tar du bare opp plass for oss som faktisk vil dette her. Du ville vist deg som et stort menneske om du ga slipp på listeplasseringen din ved å kanskje anbefale en potensiell arvtager, for så å trekke deg stille tilbake……det er jo tydelig at du ønsker noe helt annet i livet ditt. Og det er selvfølegelig greit. Alle skal få gjøre som de vil….Give your space away 2 someone who wants 2 do it better

    82. alt dreier seg om han helvettes typen din sikkert. slett bloggen. er ikke masse sammen med therese heller, herregud for ei venninne du e.

    83. Stakkars deg tuva som får så mange klager! Ja, det er på tide å blogge nå, men du har jo et liv! Og detlive dreier seg ikke bare om blogging. Du har det sikkert veldig travelt eller er sliten siden det er en mnd siden du har blogga…jaja, jeg støtter deg 🙂

    84. Te dåkk som sei hu sug te å blogg må tænk sæ litt om. Dt e jo faktisk en grunn te at hu ligg på topplista, nettpp ferr at hu e flink te å blogg, . Kanskje dt har skjedd nå som jær at hu itj blogge? må gå an å tænk sæ om før man skriv nå.

    85. du burde kanskje blogge mer om du ønsker å holde på leserne dine. skuffende og irriterende at du aldri orker å blogge…… som om du har det SÅ travelt……..?!

    86. Haha, det er ikke vits å støtte henne? Når hun ikke blogger på 1 måned og ligger langt oppe på topplista og tjener faen meg penger på ingenting. Det er helt ok å ikke blogge hver dag, for det har jeg full forståelse for, det er ikke din feil at du har lesere. Men når du først har lesere syns jeg du skal ta deg sammen.

    87. http://rannveigheitmann.blogg.no/ burde få din plass <3
      ei såm virkeli kan blogge værtfall. å lægg ut masse hele tia.
      Kjæmpe søt jenta med en liten gutt å en i magen. Ho va med i unge mødre. <3
      Men Tuva kor er du egentli ?
      Har det hent noe grusåmt på privaten?
      værtfall <3

    88. dere som sier hun har en travel hverdag, å at 18 åringer har det travelt? Jeg også holder på å ta lappen, går på universitetet og har deltidsjobb, men det er faktisk ikke spesielt travelt.. slapper av mange timer til dagen og hadde hatt energi og tid til å blogge som bare det ;.) det er jo fordi hun ikke er intressert lenger, og det har hun sagt i fra om.

    89. Plis blogg da 🙂 blir skuff hver gang jeg titter innom for å se på noen digge bilder av deg! Jeg tror kanskje det er pga ho ikke kjøpte den bmwen ho sa ho hadde kjøpt ……. ;)) igjen !

    90. Hei Tuva!
      Siden du driver med trening osv, prøver jeg å følge deg! Du er en stor inspirasjon for meg! Har lagt ut et lite innlegg om meg før og etter trening, hadde blitt veldig glad om du kunne sett og kaanskje lagt igjen en kommentar? Hadde blitt sykt glad!
      -qreme.blogg.no

    91. Legg ned bloggen! så sykt mange andre som fortjener plassen du har på topplista! Du burde virkelig ikke ha den når du blogger så jævli dårliiiigg

    92. Ke faen? Er du død eller noe? Du kan ihvertfall faen meg få ræva igir og si at du har bloggpause til så og så lenge. Du gjørst bare på og ikke si at du har det, bare for og få oss til og se på bloggen din hverdag og vente på ett jævla innlegg bare for pengene. Skjerp deg og dø

    93. E dåkker helt respektløs eller folkens? At ho e kommet ut av topplista trur æ ho vet jævli godt sjøl, treng ikke å ha 100 komentara som juble over det. Det her e TUVA sin blogg, ikke dåkkers, og kem e d da som bestemme katti ho vil blogge!?! Kanskje tuva treng en pause, kanskje ho ikke e intresert i blogging mer, det e hennes valg, så slutt å komenter masse bullshit, da kommer ho ihvertfall ikke tilbake!
      Stå på videre tuva! Uansett ka 🙂 savne dæ og blogginga selfølgelig, du har vært min favoritt i mange år! Håpe du har det bra 🙂 husk å nyyyyt livet!

    94. herreguuuuud du er så sykt dårlig blogger. dette inglegget er over en måned gammelt og handler om BILER? ahhaha bra du ikke er på topplista lenger, det fortjener du ikke.

    95. Fy faen! Dere som har så jææævlig mye negativt og komme med! Dra til helvete. Det er for faen ikke deres blogg det er Tuvas. Så hun blogger akkuratt når det passer henne. Og hun trenger ikke og slette den! For hun blogger når det passer HUN!! Så dere som har kun negativt og komme med: DRA TIL HELVETE!!!

    96. shit, det var siste gangen jeg gikk inn på bloggen din med et håp om at du hadde startet å blogge igjen. nå har du mistet en fast leser gjennom 2 år, du klarer jo ikke si ifra om at du slutter de gangene du gjør det engang. respektløst ovenfor leserne dine, noe som er synd for du virker så søt ellers.

    97. når er du skal blogge for noe dritt slutter og lese bloggen du kan ikke blogge jeg kan ikke tro du var på topplista ditt monster

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg