Kjære skruf extra sterk

Helluhellu! 

I dette øyeblikk har jeg vært snusfri i 1 døgn, 20 timer og 10 minutter. Jeg elsker deg, kjære Skruf extra sterk. Du har vært en stor glede i hverdagen i mange år, og ikke minst også vært en god støttespiller i tykt og tynt gjennom hele den rebelske ungdomstiden min. Du har i flere situasjoner vært min aller beste venn , men dessverre må vår vei skilles for denne gang. Jeg er sikker på at vi ses igjen, men akkurat i disse tider må du erstattes med melk og brød i kjøleskapet. På fredag flytter jeg og Vegard offisielt sammen i lille, fine leiligheten vår. Sofa, bord, kjøleskap og det aller meste av dyre voksenting har vi allerede i boks, så nå er det bare å glede seg! OM jeg blir å blogge i løpet av de neste ukene, så vil det bli stortsett kun om innredning og interiør. Noen som ønsker det?

På ingen måte lett å slutte, men synes det virker enklere denne gangen i forhold til tidligere mislykkede forsøk. Vegard er (om mulig) enda mer avhengig av snus enn meg, da han snuser mye mer og i tillegg sterkere snus enn meg – så i fare for å sprekke, tok vi oss turen på kiosken for å kjøpe trøstesnus uten nikotin. Et skjørt ble på et mystisk vis også med meg hjem 🙂 

45 kommentarer
    1. Altså, nå føler jeg for å gi deg et ordentlig svar: VIRKELIG? Tuuusen tusen takk, du aner ikke hvor mye den kommentaren ga meg! Nå ga du meg mye mer inspirasjon og motivasjon enn jeg allerede hadde, noe som gjør meg utrolig glad og jeg smiler bare fra øre til øre. Jeg vet du ikke kjenner meg, men vit at slike kommentarer kan endre dagen min og at du faktisk gjør ting 1000 ganger bedre. Spesielt når kommentaren er ifra en slik blogger som deg Tuva! Tusen tusen takk 🙂 Tusen takk for at du er deg,og for at du er så snill<3 Sier ikke nødvendigvis at jeg har det vanskelig, men den kommentaren gjorde ting mye bedre. Håper du har lyst å følge med meg litt videre, for jeg blogger fra hjertet! Takk <3 (unnskyld lang kommentar)

    2. du inspirerer meg. Har hatt mange mislykkede forsøk før jeg også. Ja det er gøy bare å høre fra deg, så hva du blogger om er for meg, ikke så farlig:) men hadde vært kjekt om du kunne si noe om når svarene på spm runden kommer ut 🙂

    3. Jeg føler med deg. Selv er jeg på det punktet hvor jeg ikke vil slutte, og det er vel egentlig noe av det viktigste for å få det til. Får prøve å overbevise meg selv om at jeg ikke vil snuse lenger (kommer ikke til å gå)
      LYKKE TIL!

    4. Er det like vanskelig å slutte med snus som med røyk? .. vel, det er hardt å bli voksen, og kanskje en del av det er å kunne slutte dårlige vaner? 🙂 Lykke til i hvert fall 🙂

    5. Har nå bladd meg gjennom bloggen din helt ned til sommeren 2013. Fasinert! Skjønner godt at du er på topplisten!
      og jeg som trodde jeg var noen lunde pen (men sammenlignet med deg! ikke sjanse. du er nydelig)… jaja. Kommer til å følge bloggen din! Du er virkelig inspirasjon=D

    6. jaa vil gjerne ha blogging om innredning og interiør:D holder delvis på med det selv, så hadde vært kjempefint å se hvordan du tenker:D og lykke til med snussluttinga

    7. Hej Tuva! Jag kommer från Finland och jag måste säga att jag älskar din blogg! Och du er super nydelig!
      Jag har också tänkt på att köpa denna kjol men vet inte riktigt med vad för slags top jag borde använda med den. Har du själv några tips eller förslag med vad för slags top du kommer att använda denna kjol med?
      jag skulle vara tacksam för svar! 🙂
      MVH/ en storläsare från Finland

    8. Jeg har klart meg uten snus siden 1. desember nå, etter 6 år med 🙂 Jeg kjenner liksom at det hadde vært deilig med en snus, men samtidig kjenner jeg ikke forskjell. Det som har hjulpet meg mest er at jeg skrev denne lista på mobilen om fordelene med å slutte:
      – Hvitere tenner.
      – Uavhengig.
      – Bedre forberedt for en dag jeg MÅ slutte (for eksempel graviditet, haha…..)
      – Bedre helse.
      – Mer penger.
      – Friskere hud og hår.
      – Stoltere.
      Den lista ser jeg på kun når det er ekstra vanskelig. Forrige gang jeg slutta brukte jeg den appen, men det funket dårlig da den på en måte påminnet meg hele tiden om at snus eksisterer, haha. Lykke til med snuseslutt 😀 Og JA, jeg vil gjerne ha innrednings- og interiørinnlegg fra deg!

    9. Jaa, vill ha innlegg 🙂 elsker bloggen din, skulle ønske du kunne blogge litt oftere, men skjønner at det er slitsomt. 🙂

    10. Lykke til med å slutte å snuse – stå på, dette klarer du!
      Vil gjerne lese innlegg om intreiør, så blogg i vei når du føler for det Tuva!
      Du er forresten veldig pen!

    11. Kjenner du noen som skal på språkreise men som enda ikke har bestillt? Om du eller noen du kjenner skal på språkreise med ef i 2014 men som ikke har bestillt og som skal bestille mellom 9 januar og 10 februar så ta kontakt på [email protected] 😀 det er også en rabatt på ca 1500kr om du bestiller nå!

    12. Hadde vært utrolig gøy om du kunne blogge litt om interiør og flytting, synes sånne innlegg er kjempe gøy. Og lykke til med å bli snusfri! Håper du klarer det 🙂

    13. Jeg vil gjerne se interiør og slikt, skal flytte for tredje gang i løpet av ett halvår (skole i england) så denne gangen får jeg nok bli med å dekorere selv, men det blir ikke før om gjerne en måneds tid, så jeg får vente litt med det, men jeg vil gjerne ha litt inspo, og jeg elsker stilen din! så jeg vil gjerne lese om hvordan det går med deg og flyttingen 🙂 Håper du og Vegard stortrives der dere flytter inn da, og så håper jeg at dere får det fint sammen 🙂

    14. Så koselig at dere skal flytte sammen! Hadde vært moro å sett litt interiør og hvordan du skal innrede leiligheten, sikker på at det blir fint:-)

    15. Vil anbefale deg å kjøpe nikotinfri snus fra merket “Zeroberg”. De har forskjellige smaker, ser ut som snus og har ihvertfall vært en veldig god erstatter for meg! Lykke til!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg