Yes

Goood søndag! Yesyes, burde vinne vixen blog awards for de beste overskriftene. Men uansett, denne søndagen er heldigvis en ordentlig god søndag for min del! Våknet opp uten en fattigere konto, hodepine, kvalme eller hangover fra helvete på noen som helst måte – og best av alt sammen med verdens beste gutt ♥

Vegard var ute på byen i går, mens jeg bestemte meg heller for å være sjårfør sammen med Therese. Det var veldig trivelig med litt kvalitetstid med snuppa, og heldigvis ser det ut til at det blir mer av det framover, hihi! Skal feire bursdagen til ei venninne neste helg så jeg tenkte det var like greit å ta det rolig. Må bare få sagt det; det er så sykt deilig å kunne stole på kjæresten så mye at man slipper å sitte med en klump i magen når den andre skal ut, og ikke minst kunne dra ut selv å ha det gøy med venner uten at det skal bli noe oppstyr med kjæresten. Det er nemlig IKKE en selvfølge i alle forhold! 


Thessypussy

Jordild var på besøk hos oss i går. Mens jeg dro og kjørte med Therese ble hun igjen her hjemme og hadde vors sammen med Vegard og kompisen, haha. Bestevennene ♥♥♥


Forresten, skjønner ikke hvorfor bildene mine blir så kornete uten blits?? Hjelp! Sykt stygt og irriterende.. Noen som kan gi meg et kjapt lite fotokurs?

Søndagsmiddag hjemme hos familien er dagens viktigste gjøremål (og selvfølgelig “Bloggerne” på TV i kveld), og der skal vi få servert det beste som finnes – nemlig pinnekjøtt!! JUMMY! Hvorfor bare spise det når det er jul når det er SÅ godt??

22 kommentarer
    1. Så koselig! 🙂 det kan være at du har for høy ISO! Det skal være en ISO knapp på kameraet som man kan stille, prøv å sett den på 100 hvis det er det som er problemet!

    2. Jo eldre kameraet blir jo dårligere blir det, men ofte er det pga dårlig belysning! Mange kameraer fungerer dessverre dårlig i mørke omgivelser derfor blir det kornete! 🙂 Prøv å sammenligne et bilde som er tatt ute i et fint lys også i et dårligere lys 🙂 Mitt blir også kornete når det er mørkt og skyggete, men tar veldig fine bilder ute i et fint lys 🙂

    3. Har du på autoinnstillinger? Da kan det hende at ISOen blir stilt opp automatisk for å få lyse bilder. For å få lyse bilder uten blits og høy ISO anbefaler jeg å bruke så lav blenderåpning som mulig. Objektivet på 50 mm og blenderåpning på 1,4 eller 1,8 kan anbefales.

    4. Jeg føler for Therese og er så glad at du er der for henne i slike tider som nå! Du er en god venn Tuva! 🙂

    5. Jeg har en regel om at jeg ikke skal gå over ISO 800, hvis det er lyst ut f.eks når jeg tar bilder ute, så kan jeg gå ned til 200… 300 kanskje 🙂

    6. Bruker du auto så skrus nok ISO’en opp, og da blir det kornete. Prøv heller å ha lav blender (f/1,8), så kan du ha ISO på rundt 800.

    7. slutt å ver så ekkelt forelska og lykkelig. Du er sånn irriterende i skyene. Forsvinner fra verden (og bloggen din forsåvidt) osv og lever i din egen bloble fordi kjæresten betyr alt for deg. uff… du er typisk eksempel på førstekjæreste

    8. hahaha dør, noen som tydeligvis lar seg irritere over at du har det bra. Sjalusi much?
      Så flink du har vært til å blogge nå, Tuva! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg