Mat, mat, mat

Man vet man er flyttet hjemmefra når man blir like overlykkelig over å høre at det er 50% på hele Spar, som om det er 50% på hele BikBok. Så gjett hvor jeg har vært? På storhamstring på Spar. Butikken skal legges ned, så alt skal bort. Helt fantastisk spør du meg! Nå har vi to stappfulle frysere, et oppfylt kjøleskap og mye mer, til rett over 1000-lappen. To ting er i allefall sikkert, og det er at mat er ufattelig dyrt i Norge, og derfor fråtser nordmenn til seg mat som er på tilbud. Enhver person som skal kjøpe sin første hvitost med sine egne penger vil få bakoversveis. Toalettpapir og hvitost er det som svir mest i lommeboka, hele 100 kr for en Norvegia. Det er nesten så man vurderer å droppe osten på pizzaen og slutte å gå på do.

Køen gikk seriøst gjennom hele butikken. Tror det tok en times tid, så Vegard stilte seg bare rett i køa mens jeg gikk rundt å shoppa. Genialt, hihi! Masse, masse mat <3<3<3 Forresten; Jeg føler meg gammel! Første gang jeg har blogget et innlegg som kun handler om mat.


Meg i nuet med sjokispudding. Måtte unne meg det på butikken siden jeg får så sssinnnsssykt søtsug i uka mi. Helt villllt faktisk! Nå må jeg bokstaveligtalt skynde meg litt, enda litt jobb å gjøre før klessalget kan starte og ikke minst må tryne få en gjennomgang i sminkebøtta… Kom, kom! Tønsnesveien 15 (gult hus, i Tromsdalen). Fra 18:00 og utover!!

35 kommentarer
    1. Kan du skrive et lite innlegg om hva man må huske/vite for unge som skal flytte ut ? 🙂 Hvor mye utgifter dere bruker, tips til å få leie leilighet, hva man må passe på osv?

    2. Fikk helt sjokk selv da jeg så prisen på en vanlig ost da jeg flyttet hjemmefra i september. Verste er at samboeren er helt A-V-H-E-N-G-I-G av gulost, så det går jo en ost i uka. Dopapir derimot synes jeg ikke er dyrt. Får jo en 6-pakning for 30 kroner? Du vet derimot at du har flyttet hjemmefra når den beste følelsen i verden er når du kan tørke deg med Lambi tørkerull haha. 5 6-pakninger med Lambi for 100 kroner på Rema denne uka, aldri kjøpt så mye dopapir før <3

    3. Ser du hamstra tamponger og 😀 “Det er nesten så man vurderer å droppe osten på pizzaen og slutte å gå på do.” Haha, ler meg ihjel! Men norwergia er best, da. Synd den er såå forbanna dyr. Likte dette innlegget jeg, litt utenom det vanlige 😀

    4. Du e min favorittblogger! Eso glad for at du e tilbake 😀 Håpe berre du he motivasjon nok til å bli 🙂

    5. ååhhh!! Det skjer jo aldri der jeg bor at alt i butikken er 50%!! Kan betre meg stole på at jeg ville ha kjøpt MASSSSEE! Uff…men selv om det er dyrt at man må kjøpe alt selv, er det enda deiligere å vite at du klarer det 😀

    6. Mat er ikke dyrt i Norge i forhold til hva man tjener… Nordmenn bruker bare 13% av inntekt på mat i gjennomsnitt. Så norsk mat er ikke dyrt:-) men fint du fikk så mye på tilbud da!

    7. Det er det verste med å bo alene, er å handle inn mat.. Er så lite kreativ på middagsfronten så er blitt dritt lei av mat igrunn haha! Sunn mat er jo også det dyreste, utrolig dumt..
      Ha en fin dag videre! 🙂

    8. nå har jeg levd studenttilværelsen og toalettpapiret på europris er billig og du får en suuupersvær plastpose med mange i en, slik at det vare en stund og det til en rimelig penge!! 😀 anbefales. haha penger spart.

    9. Hahahaha, lo meg i hjæl da jeg leste : “enhver person som skal kjøpe sin første hvitost med sine egne penger vil få bakoversveis” SÅ SANT! Måtte lese det høyt for kjæresten min xD traff oss studenter midt i hjertet ! Og det kjipe er, man måååå liksom ha det! Har prøvd noen billigere varianter fra rema og sånn, men smaker jo faktisk ikke godt :p samma med dopapir, ikke noe kjedeligere å bruke penger på! Artig innlegg ^^,

    10. Du vet du har flyttet hjemmefra når du begynner å se på metersprisen på dopapir! 😉 Jeg stemmer for innlegg om hva man må ta hensyn til når man flytter ut, jeg flyttet ut for snart 4 år siden og husker det var utrolig frustrerende å ikke finne noen ordentlige råd på Internett. det er så mye man må ta hensyn til, som f.eks den dopapir shoppinga. Aldri har jeg følt meg så voksen som den gangen jeg handlet mitt eget dopapir for første gang 😛

    11. Førstkommende lørdag 8.februar, så får du 42 ruller med supermykt 3-lags dopapir for 189kr på Felleskjøpet 🙂 det er billig, og papiret er i bra kvalitet (tenk at jeg skriver dette..! haha) OG 4,5 kg med omo color/omo ultra hvitt vaskepulver for 109kr!! Vaskepulveret er på dagskupp på FREDAG, og dopapiret på lørdag. viktig å merke seg :)) et annet tips er 10kr markedene på spar, kjøp 3 – betal for 2 på tørrvarer, som f.eks. gryteretter og hermetikk, + at frukt og grønt er billigere på kiwi. Har bodd for meg selv i 6 mnd, så begynner å bli ganske dreven på dette med å spare penger, haha!

    12. Jenteeer !
      Neste uke kan dere hamstre Norvegia på Sparbutikken i nærheten av dere ! 59.90 kr pr.kg !! kjøp i vei

    13. Åh, så herlig! Jeg bor enda hjemme med foreldrene mine, men i helgene er jeg stort sett mest hos kjæresten og da er jeg som regel mye i butikken og handler og da har jeg fort lagt merke til at pengene bare forsvinner. Utrolig hvor mye mat egentlig koster! Så skjønner veldig godt hvorfor dere hamstret inn når det var 50% da ja, hehe 🙂

    14. Du som bloggar har vel ei månadslønn på 50 000 kr og klagar over ein ost som kostar 50-60 kr??
      Lønnsnivået i Norge er 50% høgare enn gjennomsnittet i Europa.
      For nokon tiår sidan brukte nordmenn nærmare 50% av inntekta på mat, i dag ligg det på rundt 11%.
      DYRT SA DU????

    15. Mat dyrt? Skam deg. Hvis maten hadde vært dyr så hadde folk neppe kastet 25% av det de kjøper. 11 % av lønnen brukes på mat.
      Jeg lurer litt på hva du betaler for buksene, kjolene og klærne dine ellers? Du handler neppe på salg på H&M, SparKjøp og sånne billige kjeder…
      Hvor mye bruker du på alkohol? Har aldri sett at du klaget på prisene der…
      Ta deg i akt unge frøken, bruk hodet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg