Usikkerhet

Hva som skjer videre når jeg kommer hjem herfra, er vanskelig å si. Kanskje blir jeg værende i Tromsø – i hvertfall til etter jul. Kanskje flytter jeg til Oslo, Bergen, Trondheim? Eller kanskje drar jeg ned hit til Cabarete igjen til neste semester og blir her i tre måneder til. Første prioritering når jeg kommer hjem er i allefall eksamenene. Så er det jul, og den skal nytes. Det meste er veldig usikkert, og egentlig så hater jeg usikkerhet. Føler jeg har hatt nok av usikkerhet i livet mitt, nå vil jeg egentlig bare ha det stabilt. Ha en plan, og følge den. Noen tanker har jeg jo da, så det blir spennende å se hva jeg ender opp med å gjøre. Men en ting har jeg lært; ting går som regel aldri etter planen uansett. Så kanskje man bare skal drite i alle planene å være litt yolo å ta en dag av gangen uten å tenke over bekymringer. Drømmesituasjon! For øyeblikket står Oslo sterkest som mitt neste tenkelige bosted, så om jeg har noen blogglesere som har tenkt å flytte til Oslo rundt nyttår og har lyst på en roomie, si ifra! Her nede bor jeg sammen med 5 personer + alle andre studenter som er her, så føler jeg er blitt ekspert på å tilpasse meg de fleste :)

Jeg og Vegard flyttet fra hverandre i starten av sommerferien. Han solgte leiligheten vi bodde i for å kjøpe ny leilighet i Trondheim, hvor han bor nå for å studere. Jeg får mange spørsmål både på bloggen og instagram om hva som skjer med meg og han, spesielt når jeg legger ut bilder av meg og Magnus – som er blitt en god venn av meg her nede. Hvordan situasjonen mellom meg og Vegard er, er selvfølgelig privat, og det er vanskelig å si så mye om det fordi jeg rett og slett ikke vet helt sikkert selv. Vi er veldig glade i hverandre, og vi dro ikke fra hverandre som uvenner.  Vegard er en veldig spesiell person for meg som har hjulpet meg gjennom mange tunge perioder, han kjenner meg på en måte som ingen andre gjør. Noen ganger er det som om at han tar ordene ut av munnen på meg, jeg slipper å si noe. Han bare vet. Men man gjør også dumme ting, men helt ærlig så tror jeg det er slik man finner ut hva man egentlig vil. At vi flyttet fra hverandre er jeg derimot overbevist om at var det rette å gjøre på det tidspunktet. Jeg unner han studentlivet i Trondheim, og han unner meg å være her. Å få et pusterom fra alt og alle anbefaler jeg alle. Reis langt bort om du har muligheten! Jeg er så takknemlig og glad for at jeg valgte å dra til Cabarete. Jeg trengte det.


Snart to år siden. 

14 kommentarer
    1. Hei! Jeg lurere på noe,. Er det påbygg du tar? Å reiser du med StudyAway? Du har sikkert skrevet noe om hvem du reiser med før men har ikke fått det med meg isåfall.
      Jeg har slev tenkt og reise med studyaway for å ta påbygg når jeg er ferdig med vgs. Hvor lenge er du der? Er skolen på norsk? Hvor mye koster det ca? Å får du noe dekket med stipend osv?

    2. Si ifra visst du trenger roomie i Oslo ja, flytter kanskje til Oslo i Januar, og trenger også en romkamerat! 😀

    3. Kommer hjem fra Cape Town i desember og vurderer sterkt Oslo etter nyttår jeg og, da jeg har hørt fra venninner som flyttet dit i høst at studentmiljøet er bra og alt ligger sentralt! :):)

    4. jeg begynte nå i høst å studere her i oslo, bor fortsatt hjemme pga jeg ikke har funnet leilighet. tenkte å forsøke å flytte ut etter jul, og er definitivt ute etter å finne en roomie!

    5. Æ VET KA DU KAN GJØRE ETTER JUL!!!! Bli med mæ å bo i Sydney et halvt år lamme ingz💕💕💕💕😊😊

    6. Hei! Jeg ønsker gjerne en å bo med, elsker å bli kjent med nye mennesker og du virker utrolig kul! 😀 Skal gå på frisørskole i Nydalen og blir nok boende i Oslo i minst to år, så er klar over at jeg må bo med andre hvis jeg skal ha råd til å bo der i det hele tatt. Hadde vært kjempekult å bo med noen helt nye, jeg er veldig sosial og liker å omgås andre. Send en mail om du har lyst 🙂
      Camilla Bakke, 19 år- Trysil.

    7. Hei!
      Jeg er også ute etter en roomie! Flyttet til oslo i høst for å studere, og bor nå hos besteforeldrene mine (det er langt å pendle, og kjedlig, haha) så om du ikke finner noen må du gjerne ta kontakt 🙂 Har bodd hjemmefra 2 år før så vet veldig godt hva det går i og alle utgiftene, haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg