Ny favoritt

Fordelen med å jobbe på skole er at man har fri når elevene har fri – det betyr at idag var siste arbeidsdag denne uken. Ulempen med å være internet addicted er at jeg nå har brukt hvertfall to timer på å lese andre blogger i stedet for å skrive på min egen. Der har dere meg, så sinnsykt typisk. Konsentrasjonsproblemer så til de grader, lar meg forstyrre av alt. Plutselig er det noen som snakker til meg på facebook, en ny varsel som jeg bare må sjekke, eller en blogg som jeg har glemt å lese – så blir jeg sittende å scrolle. I timesvis. 

Det ser ut som at det er flere som er nysgjerrige på hvordan det gikk med studieturen jeg var på, så jeg tenkte å lage en oppsummering i løpet av helgen. Og til dere som lurer så har jeg tenkt til å jobbe når jeg flytter til Trondheim, som hva vet jeg ikke. Vegard foreslo Dreams Showbar (søk på google) – men er usikker på om danse-movesene mine strekker til. Har riktignok gått på pole dancing-kurs, men det begynner å bli en stund siden. 

– Bursdagsgaven fra V ♥ Ønsket meg en liten sort veske som jeg kunne ha plass til det meste nødvendige i. Denne var helt perfekt og veldig “meg” –

– Marc by Marc Jacobs – 


For å være litt seriøs: Jeg vet ikke hva jeg skal jobbe med i Trondheim, så om noen trøndere vet om en trivelig jobb som kunne ha passet meg, så tips meg gjerne. Kunne sett for meg å jobbe i butikk og/eller med mennesker, men det meste er av interesse :)

23 kommentarer
    1. Så koselig å høre at det fremdeles er Vegard du er sammen med. Bor ikke så langt unna Trondheim, men har dessverre ingen forslag til arbeidsplasser atm..

    2. jeg bor selv i Trondheim og går på charlottenlund VGS, de har en egen linje som heter TOPP for funksjonshemmede. Alle elevene der er så sprudlende og sprer masse godt humør. Kanskje det er ledig stilling der?

    3. hahah, kjenner meg såå godt igjen i konsentrasjonsproblemene😅 elsker at du har begynt å bligge igjen!! Du er kjempeflink, stå på😊

    4. Så deg faktisk i Trondheim for en stund siden 🙂
      Du var myyyye penere på ekte, og du er pen på bilder liksom!

    5. Vet desverre ikke om nån jobber akkurat nu, e på leting sjølv. Men vess du kjem t Trondheim så hadd det vært utrolig gøy å ha møttest å kanskje blitt litt kjent? Fulgt med din og Therese sin blogg sia i startfasen å føle at æ kjenne dokker litt, sjøl om dokker ikke har en aning om kem æ e… Og æ ser no at det her bare hørtes creepy ut, haha, Men e ikke en stalker eller nå altså, tenkt bare det hadd vært gøy å blitt kjent med nån nye folk og føle vi e ganske så lik på enkelte plassa 🙂 Send mæ en e-post hvis du vil, så kan vi finn på nå når den tid kjem! 🙂
      – Linn

    6. Hei. kommer og bor selv i Trondheim.
      Både på charlottenlund vgs og strinda vgs er det avdeling for funksjonshemmede. Slik som anonym sa over, er det så mange flotte ungdommer som er sprudlende og morsomme. Ellers er det mange deltidsjobber på b.l.a charlottenlund ungdomskole og/eller blussuvoll ungdomskole.
      Ha en fin dag videre!

    7. Gikk på malvik vgs (15min utenfor trondheim), der det også er TOP linje (Tilpasset opplæring). De fleste på den linjen har down syndrom, og i motsetning tilhva mange andre synes så synes jeg at de er herlige! Det er noen med andre syndromer der også da men. Har hørt at på TOP på byskolene (Chalottenlund, Strinda osv) går det elever med enklere problemer/syndromer enn downs (om du skjønner hva jeg mener). Er vanskelig å uttale seg her uten å si noe feil, såre noen osv, men håper du skjønner hva jeg vil fram til for jeg mener virkelig ikke å skjelle ut på noen som helst måte av de som går den linjen. Så om det er dette du ønsker å jobbe med i Trondheim, så får du tenke ut litt hvilken “vanskelighetsgrad” du ønsker. Nei dette hørtes bare slemt ut å dømme etter vanskelighetsgrad. Vet ikke om dette hjalp deg noe eller om du bare synes alt jeg skrev høres merkelig og slemt og dømmende ut, noe som virkelig ikke er målet mitt med dette. Jaja håper det er noe hjelp uansett, nå skal jeg publisere kommentaren før jeg skriver enda mer bullshit

    8. Okei haha angrer det jeg sa om vanskelighetsgrad i kommentaren min rett over, googlet litt opp og fant ut at downs ikke trenger å være det vanskeligste å jobbe med.. Er litt flau over meg selv som skrev det, men gjort er gjort. Håper du finner jobben du ønsker deg!

    9. Anbefaler å sjekke ut muligheten for å bli personlig assistent gjennom Uloba 🙂 Du kan sjekke ut hjemmesiden deres (Uloba.no) – hvor de som har bruk for assistent legger ut annonser man kan søke på.

    10. Det er også en slik linje ved Byåsen vgs, som heter Særskilt Tilrettelagt Opplæring (STO). Og som flere skriver er det også en slik linje ved både Charlottenlund vgs og Strinda vgs. Det er de vgs skolene i Trondheim som jeg vet har denne linjen 😉

    11. Anbefaler deg å søke jobb i hjemmetjeneste eller på bolig med psykisk utviklingshemmede 🙂 veldig gøy, og de trenger som regel vikarer hele tiden 🙂

    12. Tror du vil trives i Trondheim, har bodd her i 4 år nå og stortrives. Angående jobb er det bare å søke. Mange slutter etter sommeren, så både butikker og restauranter trenger mennesker. Jobber selv på restaurant på Solsiden, som er ganske interessant og med mennesker 🙂

    13. Hva med å jobbe i en resepsjon på et hotell? Det er en utrolig morsom jobb, og du møter hele tiden nye mennesker.
      Det er jo mange hotell i Trondheim, så det er jo bare å gå rundt å høre på de forskjellige. 🙂

    14. Vet ikke om det helst er barn du ønsker å jobbe med, eller bare generelt mennesker. I midtbyen ligger “Trondhjems Hospital”, hvor de har flere dementavdelinger. Bestemoren min jobber der og hun trives veldig godt. Har selv vært der en gang og de er alle veldig hyggelige!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg