Etter 6 år som blogger..

Jeg holdt meg edru i går, men alikevel har jeg vært i skikkelig dagen-derpå-form i hele dag. Helt meningsløst, ettersom det er ufortjent etter å ha holdt seg unna alkohol. Er det forresten normalt å betale 150kr for inngang på en uteplass?! Ikke i Tromsø! For en stakkars student er det jo ran. The Mint er uteplassen jeg snakker om, og jeg kan tenke meg at jeg ville hatt det veldig mye gøyere der med litt %%% innabords – men edru på byen må jeg bare innse at ikke er noe poeng i.

Beklager uklare bilder. Etter 6 år som blogger er det kanskje på tide å lære seg manuelle innstillinger *flaut*




Topp fra Gina Tricot // Skjørt fra Zara // Cardigan fra Junkyard

Det har seg slik at jeg og Vegard ikke skal bo i her leiligheten alene, vi skal bo sammen med bestekompisen til Vegard. Han har vært på sommerferie i Tromsø hele sommeren, men kommer tilbake i kveld. Det har lenge vært planen at vi tre skulle bo sammen, her i leiligeten som de to kjøpte i fjor sommer. Vi alle er spente på hvordan det blir – for å bo sammen med bestekompisen og dama, det er ikke helt optimalt over lengre tid. Kan fort oppstå rollekonflikt der kan jeg se for meg, men vi alle tre er “voksne mennesker”, så satser på at vi klarer å ta hensyn til hverandre og tilpasse oss. Uansett så ser vi for oss at leiligheten blir solgt til våren, og at jeg og Vegard kjøper oss noe eget da. 9-10 måneder klarer vi å holde ut. Må bare se det positive i det – de eier leiligheten, vi betaler ikke noe mer enn vi må og vi bor ikke i kollektiv med fremmede mennesker. Noen som har erfaringer med å bo sammen med typen og bestevennen? Finnes sikkert mange skrekkhistorier der ute, haha..

19 kommentarer
    1. Inngang i Trondheim er helt vanlig og latterlig dyrt. Noen steder kan man komme inn gratis før klokken 23. Studentersamfundet er også et godt alternativ om man er medlem 😄

    2. Ja, jeg har erfaring me det. Kan være ok om kompisen ikke er helt tulling og forstår at dere trenger litt alenetid. Tips: organiser vasking osv, ellers blir det fort irritasjon og han/du kan bli irritert. Da blir det ikke enkelt for din kjæreste 🙂

    3. hvor i trondheim har du flyttet? og hva synes du så langt? kanskje du kunne ha laget et innlegg om opplevelsen din så langt? 🙂

    4. Å bo me bestevenn til kjæresten sin e nå som må oppleves! Æ trivdes gått med det. Men det vi gjor før alle parta fløtta inn va å lage ei lista over ka kver enkeøt sku jøre i leilogheta før at det ikke sku se ut som et helvette :p hadde det ikke vert før den hadde det vært åver å ut :p

    5. Hallo : )
      Jeg og kjæresten min bodde sammen med bestekompisen hans i 3 måneder i fjor. Gikk veldig bra : ) eneste som jeg følte på var det at når vi skulle se film, eller lignende.. så ble det alltid alle 3 sammen i stuen. Jeg følte veldig på at vi manglet alene tid, og hadde vært godt å kunne ha noen sene kvelder for seg selv hvor vi kunne kose og slappe av som kjærester! 🙂 Så følte vi nesten levde i et 3’er forhold. Ble oss 3 hele tiden. Men det ble ingen krangel eller dårlig steming i løpet av de månedene heldigvis : ))

    6. Siri Haugen: Hei 😀 Åh, ja, sånn ser jeg for meg at det kan bli her også.. Tror ikke det skal bli noe krangling og sånt, men blir helt klart å savne alenetiden :/

    7. Pass på sånn at du ikke blir “husmora” dems, vær enig om husarbeid. Å prøv å få til alene tid med kjæresten uten kompisen innimellom så går det nok fint om dere er oppgående mennesker 😀

    8. Skriv gjerne en liste over hvem som skal gjøre hva osv, det er veldig lurt! Ellers så blir det vel litt lite med alenetid, men sånn er det rett og slett. Når dere først er alene en kveld, blir det liksom litt mer spesielt 🙂 Anbefaler alle å bo sammen med andre mennesker, ikke bare kjæreste liksom, en gang i livet.

    9. Bodde med typen og bestevennina mi, endte med irritasjon over at jeg alltid måtte rydde og vaske. Jeg og typen handlet inn nesten alt av mat, og til slutt havna typen og bestevennina mi til sengs mens jeg var på jobb om dagene som de holdt skjult over en god periode. Så det endte ikke fint kan du si.

    10. Men får bare være flinke å lage tid selv, slik at dere får den alenetiden dere som kjærester trenger! : )) Det er jo godt å vite at det bare er i en periode.. og ikke skal være sånn i flere år da : )

    11. æ har efaring, min type bodde ilag med bestekompisan hans i et år, å dt gikk helt bra i de første måndan, å æ bodde der så å si heletida, men det e ikke alltid kompisan akseptere eller tenke at typen min måtte bruke litt tid på mæ å! så det gikk litt til skeis der, hadde ikke klart å bodd lenger en et år med dem får å si dt sånn… åsså e det utrulig viktig å samarbeide ved hygiene..

    12. Hehe, ja, har en del erfaringer med det fra da æ bodde i Tromsø.
      Det var helt greit på starten, men etterhvert ble æ mer og mer irritert over småting, fordi vi ikke hadde klare regla. Det var ganske irriterende å rydde etter andre voksne menneska, og kjøpe inn dasspapiret/oppvaskstablettan for tredje gang på rad liksom. Ellers var det veldig koselig og greit 🙂 Bare ha klare regla fra begynnelsen av, så går det nok bra!

    13. Jeg bestekompisen og dama hans flyttet sammen
      Vi bodde sammen i 4år. En unge rakk og komme til verden også i dette “galehuset”
      Alt gikk smurt, og det var faktisk utrolig fint og bo sammen.
      det må faktisk bare opplevese, er ikke annet og si om det =)
      Bare vært ærlge med verandre, de vinner en mye på, ikke hold munn og gå å gnag på ting, da blir det verre som med alt annet =)
      Ærlighet varer lengst, også i dette tilfelle =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg